Lássuk, lássuk!:)) Kis öröm az éleetben, kaptam egy doboz retro-gyufát ajándékba, mostmár csak végighúzom a rozsdás kormányon és lehet is vele lámpát gyújtani..
"még csak egy árva régi csepel fotó se.." Szomorú, pedig csak koppintani kéne a nyugati honlapokat... dehát ennyit a mai "magyar ipar"-ról. :(( Na, nekem van egy csepel versenykerékpárról készűlt fotóm, ha megtalálom felteszem ide. Egy kiállítás alkalmával a Csepel standján volt kiállítva mint veterán kerékpár... türelem megkeresem...
Köszi a választ, azért reménykedtem a dologban mert pl a holland gyártmányú Gazelle-k ről ismerek ilyen katalógust, reménykedtem, hátha a WeissManfred is...persze sok minden eltűnhetett a háború alatt, sajna a Schwinn-Csepel web oldalon semmmi info, még csak egy árva régi csepel fotó se...:(((
Ezzel nekem is gondom volt. Ha találsz ilyen katalógust, akkor nagyon egyszerű, de én még ilyennek a létezéséről nem hallottam.
Az én Puch Styriámra rá van írva sok alkatrészére, hogy Styria8. Megkérdeztem egy osztrák faszit, hogy hányas évjáratú lehet a bringa, és erre azt mondta, hogy 38'-as.
Kicsit meglepődtem rajta, mert akkor a 48'-asokat mivel jelölték?:) Valszínűleg azért ért hozzá, a www.waffenrad.at szerkesztője.
Egy Weiss-Manfréd Csepel bicikli korát szeretném meghatározni, van rajta vázszám. Ismer valaki egy katalógust amiből a vázszám alapján meg lehetne határozni a gyártási évet? Vagy bármi más módon pontosan meg lehetne állapítani,hogy mikor készült?
Nagyon szépen megcsinálták, beadástól számítva 6 hét volt, míg elkészült. Csak ajánlani tudom őket. Dea képek amúgy is magukért fognak beszélni. Amúgy én a kormányt lehomokfúvattam, így 3000 Ft volt a krómozása.
A kerékpár sajnos nem az enyém, a krómozáshoz tettem fel példaként. Amúgy azóta már le lett krómozva minden krómazandó része az enyémnek, ma pedig készen lett a festés: minden fekete, felnik közepén zöld csík, sárvédők közepén a dombornyomott csík ezüst. Remélem szép lesz egyben is:) Képek hamarosan, csak itt, csak nektek:))
Huh, ezt jó hogy értitek, én még ott leragadtam, hogy bovdennel tolni nem lehet, a tolórúd meg mint a neve is mutatja tol. De sebaj, nem nekem kell kivitelezni:)))))))
fékmegoldási javaslat: régebbi tipusú hátsó canti féknél szokott lenni a vázhoz rögzítve egy kis csiga, azt pl ráaplikálod az első lámpa tartókonzoljára (feltételezve, hogy kellően erős a reá váró igénybevételek elviselésére), majd a felszerelt első fék bowdenjét által veted a csigán és rögzíted a régi fék tolórudazatán pl oly módon, hogy a rudat egy helyen ellapítva és kifúrva, a keletkezett lyukba csavart illesztve, a megfelelő anya segédletével biztosítasz a megfelelő fékhatás eléréséhez szükséges stabil kapcsolatot a rúd és a bowden között uff
Kösz a jókívánságot!:))) A fékdolgot meggondolom, azért vettem fontolóra az abroncsféket, mert szeretem, ha a bringáim autóhoz hasonló fékhatással állnak meg, erre meg a gumifék nem annyira alkalmatos:)) Ugyanakkor a minél autentikusabb megjelenés megtartása is fontos (az agyváltót leszámítva, valamiféle váltó számomra kihagyhatatlan), úgyhogy még nem igazán tudom, hogy fog végül alakulni a projekt:)))
Szevasz netbalee! Most veszem észre a bicikliden a lámpát! Úgy tünik olyan mint az én karbitlámpám. Működőképes ez? Tennél róla be egy közeli nagyobb képet? Megköszönném. Sikerült már felújjítani a masinát?
Egyetértünk! :) Sok sikert a felújításhoz! Miért akarod kicserélni az első féket, potom 200-300 forintért lehet bele új gumi blokkot kapni, és akkor azon sem kell törni az agyad, hogy hogy alakítsd át a féket, hogy a fékkart megőrizhesd. Fékezni meg úgyis a kontrával lehet igazán.. Persze ez csak az én véleményem.
Szerintem ezek a régi bringák a legszebbek! Megnézek egy-két szebb modern binyiglit is, de úgy igazán ezek dobogtatják meg a szívemet:)))
Most egy fekete női Csepelt szeretnék felújítani (ha minden igaz, a húsz éve halott dédnagymamámé volt, a házának a mostani tulaja találta a padlás lomtalanításakor). A nagymamám visszaemlékezése szerint az anyja úgy kábé 1955-ben vásárolta, újonnan. A hajtáslánc vszleg cserés lesz, mert agyonkopott, meg vszleg át is kell küllőztetni. És akkor már középcsapágynak egy monoblokkot szeretnék, hátulra bepakolok egy kontrás agyváltót, előre meg a gumifék helyett valami modernebbet - de a hajlított vaspálcából csinált fékkart meg akarom őrizni, ha lehet. A fából való kormányfogantyú meg a rugós bőrnyereg mindenképpen marad. Aztán ezzel a bringával fogok járni:))))
Köszi a linket! Tényleg gyönyörű az a lámpa, s némileg hasonlít az enyémhez... kár hogy ezt már valaki villanyosra akarta alakítani és bizony megrongálta a "belét". De azért így is nagy becsben tartom. Hmm kár hogy nem tudok svédül és módomban sem áll arafelé "tekeregni", de megnézném azokat a biciklimúzeumokat!
Extekergő! itt válaszolok kérdésedre, hogy a másikat ne offoljuk szét. ez a cím: www.cykelhistoriska.se számos veteránbringa és néhány egészalakos karbidlámpás kép full frontal nudity :)
Kíváncsian várom a képeidet! Én mostanság azzal borzolom a helyi járókelők idegeit, hogy tüzet kérek tőlük, hogy meggyújtsam a biciklikámpámat :) lámpa
Sziasztok, Végre egy régibicajos topic! Nemrég lomtalanítottam ezt a bicajt, nincsen rajta semmi felírat, tábla, logó kivéve a pedál fémrészén egy fogaskerékbe zárt W. Valakinek van ötlete, hogy mi lehet?