Csak roppant idegesítő, hogy különféle - számomra érthetetlen - megfontolásokból össze-vissza sakkoznak a motorokkal és a karosszériákkal, ahelyett, hogy szabadon kombinálható lenne. Mi értelme annak példáuul, hogy a C3-asban már rég kint van a 92 lóerős 1.4-es dízel, ami roppant csábítóan hangzik, míg a Xsarába csak a 70 lóerős változatát rakják? Szerintem ez ugyanabba a logikába illeszkedik, mint amikor a Peugeot 206-ost nem árulták egyetlen normális motorral se. Az új és korszerű motorjait állandóan szuttyongatja a PSA-csoport, ahelyett, hogy rendesen hozzáférhetővé tenné. Nem tudom, mi ebben az üzlet. (Illetve talán mégis: valószínűleg senki nem venne többet 2.0 HDi 90CV-t - ilyen van nekem, ha 1.4-es is volna ugyanezzel a teljesítménnyel a piacon, csak épp ez számomra érvnek kevés.)
A kompakt Citroën is megkapta az 1,4 literes PSA-Ford dízelmotort. A 68 lóerős egység a gyári sajtóközlemény szerint még elegendő teljesítményt és nyomatékot nyújt az autó mozgatásához, ám az új típusváltozat igazi erénye feltétlenül az alacsony fogyasztás: az autó vegyes üzemben állítólag mindössze 4,5 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en. Nem nehéz kitalálni, hogy a Xsara 1.4 HDi-vel melyik vásárlóréteget célozza a Citroën: a típus várhatóan a flottavásárlók és a taxisok kedvence lesz. Az új motorváltozat bevezetésével párhuzamosan a francia gyártó néhány kozmetikai jellegű változtatást is bevezet az Xsarán, így egyebek közt új első lökhárítót és világosabb színű belső burkolatokat kap az autó. A forgalmazás a hírek szerint március végén indul."
Kedves Citroën Tulajdonos!
Ismét elérkezett egy alkalom, amikor megmutathatjuk, mennyire fontosak számunkra régi ügyfeleink, s ennek ismét szeretnénk kézzel fogható bizonyítékát is adni.
Az évet ezért egy kifejezetten Citroën tulajdonosoknak szóló akcióval indítjuk, amely bizonyára nagy segítséget nyújt a tél közepén, amikor az autó fokozott igénybevételnek van kitéve.
Néhány alkatrész még a legóvatosabb használat mellett is elkopik idôvel, ezeket legjobb új, eredeti Citroën alkatrészre cserélni. Ha azt gondolja, hogy az eredeti alkatrészek többe kerülnek, mint a kevésbé jó minőségű utángyártottak, emiatt most nem kell aggódnia!
Február 1-tôl 28-ig ugyanis 40% engedményt adunk a következô eredeti Citroën kopóalkatrészek árából kizárólag Saxo I., Xsara I., Xantia és XM
tulajdonosainknak:
- fékbetét
- féktárcsa
- kuplungtárcsa
- kuplung-szett
- hidraulika gömb
- lengéscsillapítók
Ilyenkor a garancia nem ugrik.
>De riasztót nem akarok, csak egy-két rejtett kapcsolót amitől nem tudják elvinni a verdát , és megőszülne a tolvaj mire megtalálná megoldást.
Ilyet is tud a srác természetesen !
Tudok én is olyan helyet akik megcsinálnák minden
gond nélkül. Köszönöm.
De még csak azt nem tom, hogy a garanciával mi lesz ilyenkor????????????????
Ezért akarok szakszervizzel csináltatni mindent.
De riasztót nem akarok, csak egy-két rejtett kapcsolót amitől nem tudják elvinni a verdát , és megőszülne a tolvaj mire megtalálná megoldást.
ko_imre !
Lehetőleg ne márkakereskedésben szereltessétek a riasztót, mert ők a standard helyeket részesítik előnyben, stb...
Viszont egy érdi elérhetőségű villanyászt ajánlanék (hifi, riasztó, egyéb elektromos dolgok):30/9424-748 Schubert Péter. Van AX-e és egy BX-e, nagy szereti a citrókat !
Hát nekem úgy is jó az "árengedmény", hogy nem kellene megfizetni a metálfényt.
És ha még beleférne a 4 "sárvédőgumi", küszöbvédő,
gumiszőnyeg, és szeretnék valami olyan 1-2 rejtett kapcsolót betetetni a villanyosokkal, ami a lopás ellen egyedien védene.
Most a Suzinál van ultrahangos riasztó, inditásgátló, plusz kormányzár (baltazár) és még ki is szoktam venni egy az üzemanyag szivattyú áramellátásáért felelős áramkör biztositékát.
A citroenben a "full electronika" miatt lehetne ilyen biztositékot találni, amit ki lehetne szedni, de minden egyéb müködne a kocsin (pl. computer stb.) csak egy, az inditáshoz szükséges lényeges dolog nem?
Nem foglalkoztatok ilyennel még?
Irjatok!
A Nagynál a nem akciós autókra adtak volna engedményt. Mikor kérdeztem, az 1,6-os 3,42 milliós árából az értékesítő kapásból levett 120 ezret. De az akciós modellekből nem adnak engedményt sehol, mert az akciós árba a kereskedőnek is "be kell szállnia" (ez minden márkánál így van). Így hamarabb kapsz pl. ajándék metálfényt vagy egyebet, mint további árengedményt. A hitelt meg úgy kell - azonos autóra - kalkulálni, hogy 1 millióra vagy 500 ezerre mennyi lenne a havi törlesztés. A THM is ad némi útmutatást, de a hiteldíjszorzó pontosabb képet ad (pl. adott futamidő esetén 0,025 szorzó azt jelenti, hogy 1 millióra havi 25 ezres a részlet).
Ja és lenne rá hitel, igen.
Ha júniusi akció lesz addigra kb. összejön
2.5 - 2.6 Mill. a Zsuzsival együtt.
Remélem jól kalkulálok. A többi lenne hitel 12 hónapra .
Igen Te voltál az emléxem.
900 000 helyett 1.1 et kaptál érte kinnt.
No akkor menjek én is oda Szentendrére?
Én egy 1998 VII. havi 1.3-as, Suzuki 5 ajtós Cherryt akarok lecserélni. Nemem is azt mondta a Nagy , hogy a Cit-Car szentendrén beveszi.
Én a kinézett szinben szeretném eltetetni a kocsit, ha szükséges . De amint megjelenik az akció, én le szándékozok csapni. Valószinü , hogy
elég nehéz lenne magánúton eladni a Suzit bár nem tom . Annak idején érdeklődtem és feladtam egy hirdetést is , hogy eladó, és Miskolcról komolyan érdeklődött egy Suzival foglalkozó kereskedő iránta. De elég telitett a piac Suzukiból. Igy meg ha elég jól beszámitanák, akkor nem kellene
tökölnöm az eladással. Mennyi időt vártál az átvételre? Mert ha ott van a kocsi az udvarba gondolom nem lehet több hétben mérni az időt, neeeem?
Mivel én is érdeklődtem a Nagynál (Lurdy mellett), és a Cit-Carnál vettem, tudom, hogy némileg olcsóbbak Szentendrén. Lényeges kérdés, hogy kp veszed vagy hitel is lesz. A Nagynál ugyanis az akciós modellekre magasabb a THM értéke, mint a nem akciósokra, a Cit-Carnál viszont ez nem számít. A metált én is ajándékba kaptam. A másik fontos szempont, hogy akarsz-e beszámíttatni régi autót. A Nagy nem foglalkozik vele, van egy szerződött(?) partnerük, akik a Nexiámra 900 ezret mondtak, Szentendrén pedig 1,1 millióért vették be.
Minden féleképp akciós , limitált modellt vennénk.
Mert amiket mi szeretnénk , hogy "tudja" az autó az még a Xsaránál is 3.5Mill. körül lenne. És igy
ha OK lesz az akció (reméljük tényleg ugy junius körül), akkor sokkal kedvezőbben lehetne hozzájutni. És még több is lenne benne mint, amit fontosnak tartunk. Remélem nem szokik le a Citro a jó akcióiról.
Nekem a Könyves Kálmán körúton a Lurdi mellett azt mondták, hogy kb. 40-50.000 Ft. az üzembehelyezési költsége. És valaki asszem azt mondta, hogy Ő is ott vette a kocsiját és ajándekba megkapta a metálfényt is. Erre is pályáznék. :-))))
Kéne köszöb védő is. És 4 sárvédő "gumi".
És amikor a Xsaráról olvasgattam, az egyik cikk azt irta róla, hogy elég jó és megbizható autó. Annyit ér, mint amennyibe kerül, de lehetőleg sok extrával legyen felszerelve, hogy értéktartobb legyen.
CIAO!
Lehet ,hogy én lemaradtam és/vagy rosszul tudom,
de a benzines autóknál 1.5l és a dizelnél 2.0l a limit. Sajna apám már régóta ebben az állapotban van, és régen volt már aktuális ezzel a kérdéssel
foglalkozni, amikor a támogatást megitélték gépkocsi vásárlásra.
CIAO!
Ha derékfájós vagy, akkor a Xsara esetében feltétlenül deréktámaszos ülést kérjél akkor is, ha nem limitált modellt veszel. Azt előre meg úgysem lehet tudni, hogy fél év múlva milyen akció lesz. Azért érdemes folyamatosan figyelni és érdeklődni, mert tavaly a Perfekt június 1-jétől indult, és 1-2 héttle előtte a Nagynál már mondták, hogy lesz akció. Aztánm mégsem ott vettem meg, de ennek más oka volt (beszámítás és hitel költsége). Amit a végén a légkondiról meg az ablaktörlőről írtál, az csak elvi jelentőséggel bír, mert vagy ilyen, vagy olyan felszereltséget akcióznak, tehát nem nagyon lesz választási lehetőséged. Különben ha pesti vagy pest környéki vagyí, akkor tudom ajánlani a szentendrei Cit-Car-t, én ott vettem az enyémet. Elég rugalmasak is voltak, és a költségek is alacsonyabbak (pl. üzembehelyezés), mint Pesten. Ha meg Cascot akarsz kötni, érdemes körülnézni, hol olcsóbb (nekem az AXA OK.).
Az 1,4-es motor nem rossz, javítottak is rajta (bár a 12m Nm a 116 Nm helyett nem igazi különbség), de akkor is nehéz a Xsara. A ZX-szel az osztrák dombokon (A21 és A1) 3 személlyel (=270 kg :-)) is padlógáz kellett négyesben, hogy ne lassuljak le nagyon.
Hát igen a pénztárca a fő, és még azzal is megspékelve, hogy apukám mozgássérült és ha jól tudom még a benzines határ 1.5l . Eddig a köbcentiig kap más kedvezményeket az üzemeltetéshez. (Pl. nem kell súlyadót sem fizetni)
És persze én is azért irtam, hogy a Perfekthez hasonló felszereltséget jobban preferálnám, mert egy kicsit derékfájós vagyok és ugy éreztem, hogy nekem is kellene a deréktámasz.
Meg nem fontos az automata légkondi (a lényeg hogy hütsön valami), automata ablaktörlő (be tudom magam is kapcsolni).
stb.
Hogy elég-e az 1,4-es, az valóban vérmérséklettől (is) függ, no meg pénztárcától. Az 1,6-osnak a biztosítások mellett az ára is több 300 ezerrel. Nekem pl. egyelőre elég az 1,4-es. Ezt a motort különben a ZX-hez képest kicsikét javították, nagyobb lett a nyomatéka (120 Nm), nyilván más a vezérlése.
Xsararól nincs hossztávú tapasztalatom, de én egy 9,5 éves ZX-ből ültem át, azzal sem volt kimondottan sok bajom. Egyszer sem hagyott ott sehol, és a futóművet leszámítva átlagos mennyiségű javításra volt szüksége. Ja kipufogó is szép csendesen korrodált, de ahogy hallom ez PSA jelenség, a Xsarát sem kíméli.
Az Astra G szerintem elfelejthető, ha rendesen felszereled, akkor több százezerrel drágább a Xsaranál. (Mondjuk én csak a 1.6-osokat hasonlítottam össze, az 1.2-es lehet, hogy árban közelít az 1.4-es Xsarahoz.)
Tényleg, mindenképpen 1.4-est akarsz? Szerintem ehhez a kasztnihoz már gyenge az a motor, bár ez vérmérséklettől függ. Az 1.6-os alig fogyaszt többet és lényegesen jobban megy. Viszont magasabb a biztosítása és a cascoja is. (Én 4 évig egy 1.4-es ZX-et vezettem ezelőtt, abban tűrhető ugyanez a motor, de az 200 kilóval könnyebb és nincs benne légkondi.)
Az első sárfogóval nem lenne gondod, ha garázsban állsz és nem kell járdáznod (ez csak akkor probléma). A hátsóra pedig a puhább guminak utána kell járni. Ha majd Neked is lesz Xsarád, meglátod, mi a helyzet vele.
Az enyém "kvarcszürke metál" (ezüstszürke), és én is a világoskéket szerettem volna, de a nejem és a kereskedő lebeszélt róla, hogy ez szebb. Auz asszony a sötétkéket akarta, de az nagyon csúnya tud lenni porosan...
Ez egy Perfekt, ami a következő extrákat tartalmazza az 1,4 SX-hez képest: manuál klíma, alufelni, üléscsomag (deréktámasz+anyósülés üléslap billentés+csaomagleszorító háló), CD táras rádiómagnó fedélzeti computerrel, tolatóradar. Ez összesen 580 ezer árú extra 170 ezerért. A Playback kicsit más összeállítást ad, de az is főnyeremény: a klíma automata, alufelni helyett téligumi, üléscsomag helyett esőérzékelős ablaktörlő és nincs CD tár, a felár pedig 190 ezer. Nekem a CD tár és az üléscsomag hiányozna, mert a sima székek bizony nem túl jók, legalábbis nekem. Ez azért lehet probléma, mert az akciós, limitált modellekhez nem lehet gyári extrákat kérni.
Nem akarom a Suzihoz hasonlitani , Isten ments!
Csak nem szeretném ha a festék lepattogna, vagy mindig ujra festegessem javitóval, vagy idővel elkezdene rügyezni a rozsdától, bár tudom 12 év a gari.
Ugyhogy azért biztosan jobb lenne, ha valamilyen puhább gumi szerü anyagból lehetne rárakni.
Mégha esetleg nem is kifejezetten a Citromhoz való is, hanem valami más tipusé, de gond nélkül felszerelhető lenne.
Neeeeem ?????
Egyébként a család már kinézte a szinét is, ha lesz a következő akcióban ilyen (Pasztell kék metál) egészen világos, ("alig észrevehetően") kék belőle.
Már alig várom. Tegnap érdeklődtem. és azt mondták, hogy az 1,4 Playbackből már nincsen.
Kiváncsi vagyok,hogy mikor jön ki a legújabb Xsara akcióval a Citroen. Főleg abban bizom, hogy egyáltalán lesz ilyen ujra. Hasonló felszereltséggel ,mint a Perfect volt.
Jobban szeretném , ha a Xsara jönne be igy akcióban a családnál ,mint az Astra G.
Mert ugyi a pénztárca is sokat befolyásol a vásárlásnál. Ugy indultunk kezdetben ,hogy Thaliát veszünk kb. 2.5 Mill., 2.6 Mill. körül.
De aztán egy kicsit feljebb tornásztuk az összeghatárt és ugy nézett ki eddig , hogy felszereltségben (biztonsági és kényelmi egyaránt), méretekben, megbizhatóságban az árral is összevetve a Xsara a befutó a családnál a hasonló kategóriáju kocsik közül.
Még azt is megcsináltam és megcsinálom ,hogy ha látok egy Xsarát a városban ,akkor megpróbálom megkérdezni a tulajt ,hogy mi a véleménye róla, és mik a tapasztalatai a kocsival kapcsolatban.
Eddig nem voltak riasztó hirek. :-))
Nem egy-két évre vennénk meg az uj kocsit ,hanem kb. 10 évre. Igy nem mindegy mennyire sok hibája jön elő a gépsárkánynak.
Sokat nem autóznék vele (kb.7-8000 km / év) és garázs is van. Ugyhogy csak kitartana majd ennyi ideig.
Ja, és ne hasonlítsd a Suzukihoz - máshoz se -, mert nem ugyanolyan a kerékjárati dob kialakítása sem. Nem mondom, hogy nem koszolja össze magát elöl, de talán kicsit jobban takarja a kasztni a kerekeket.
Az a baj, hogy ezek a "gumik" inkább műanyagok, ezért eléggé merevek és ezért a járdázáskor is felakadhatnak. Nekem sajnos gyakran kell járdázni, és eleinte nem tudtam, hogy mi adja azt a furcsa hangot. Két hetes volt az autó, amikor a családdal - 4 személy + teli csomagtartó, de nem töltöttük ki a gyári 550 kg teherbírást, csak kb. max. 350 kg lehetett - Szlovéniában voltunk nyaralni. Ott olyan is előfordult, hogy autópályán egy kisebb hullámnál leért a sárfogó az aszfaltra. Az ingyenes átvizsgáláskor levetettem, és jól tettem. Ha fennhagyom, akkor előbb-utóbb leszakad, és már így is hagyott némi - szerencsére eltávolítható - nyomot a sárvédőn. Az eszem szerint jó dolog, és fennhagytam meg előre is rakattam volna, de ez a műanyag túl merev hozzá. Különben láttam már Xsarán ilyent elöl is.
A szoftver frissítést illetően nem tudom, most milyen van vagy lesz nyár elején a kocsikban, szerintem senki sem tudja. Az a célszerű, ha az első ingyenes szervízen (1500-2500 km között) rákérdezel, esetleg arra panaszkodsz, hogy kissé lusta, és akkor talán megcsinálják. Kb. 1000 km-ig úgyis célszerű kicsit finomabban bánni minden új kocsival.