Ha meg is vetted, gratulálok hozzá! A trió harmadik, ott ezek szerint hiányzó tagja Hámori István: A gőzmozdony armatúrái és fékberendezése c. munkája,a szerző kiadásában, Budapesten, 1937-ben, amiben emléket állít Eyssen-Szeniczey Jenőnek, akivel tervezték a téma feldolgozását. Lehet keresni!
Na tegnap elmentem a kecskeméti modellkiállításra.Az érdekesség PG-54 terjedelmes képeslap-kiállítása volt.Engem különösen azok a képek érdekeltek amelyek az 50-es,60-as években készültek gőzösökről ,munka közben.
Czabalay László! Már értem a képtáradban miért volt olyan sok kép a mozdonyfordítóról. Voltam ma is a Füstiben és volt jármüübemutató. Engem is nagyon megfogott, látványos volt. Kijött az Árpád, nohab, 424 009, M28. Vezetni a 375-öst lehetett. A 411 118-at nem láttam ott.
Én a 377 458-ról találtam képeslapot (Mezőhegyes - cukorgyár 95'). Istvántelken is volt egy ilyen típus, a 27-es sorszámú és a Füstiben is van, a 493-as számú.
Vontatójármüü Album szerint 493 db gyártódott ebből a sorozatból, akkor ez lenne a sorozat utoljára gyártottja?
Ez jó ötlet, ha láttok kiállított gőzőst, írjátok meg hol láttátok, please! Most kezdtem írni egy listát magamnak, hol mi látható.
Nagyapám holmijai között találtam egy "A gőzmozdonyok szénmegtakarítási módjai" című 1951-es kiadványt...
Ha lesz egy kis időm, és szépen kéritek, akkor beszkennelem...
Azért nem semmi volt a gőzösök üzembentartása,a mai ésszel fel sem fogható,szinte,hogy mennyit kellett dolgozni,hogy egyáltalán elinduljon.
Éjjel olvasgattam és egészen elképedtem.Nehiába övezte nagy tisztelet akkoriban a mozdonyvezetőket.
Mai szerzeményem egy gőzösökhöz tartozó utasítás.Kazán kezelése ,vonatfűtés ,stb.dátum nincs benne,mert nem teljes a füzet,de Magyar Királyi Államvasutak Igazgatósága áll az elején.Az idősebb mozdonyvezetők lehet,hogy ismerik,Vezérfonal a címe. Összesen öt kötetből áll, 1940-42 között adták ki, gyakorlatilag a gőzmozdony vezető képzés, illetve üzemeltetés alapművelént tartjuk a mai napig számon. A IV. és V. kötet a kocsik fékberendezésével, a hadiforgalommal, baleseti kárfelszámolással foglalkozik, az első három kötet tekinti át a gőzmozdonyokat a futóműtől az armatúrákig minden szempontból, beleértve a felhasznált anyagokat is.
Rendszeres látogatója vagyok a szegedi ócskapiacnak,néha egészen érdekes dolgok is találhatóak.
Mai szerzeményem egy gőzösökhöz tartozó utasítás.Kazán kezelése ,vonatfűtés ,stb.dátum nincs benne,mert nem teljes a füzet,de Magyar Királyi Államvasutak Igazgatósága áll az elején.Az idősebb mozdonyvezetők lehet,hogy ismerik,Vezérfonal a címe.
Esténként jó olvasmány lessz ,úgy látom.
424nurmi,
olvasol te mailt néha?
írtam neked 09. 11-én a fixtvre, majd 10. 04-én szintén oda (ez visszajött), aztán aznap még uazt. az egonra.
elég lenne annyi, h. megkaptam.
na mind1.
Nagyon jó ötlet, de ha lehetne, akkor még inkább okt.29-31. között menjünk (eredetileg mintha munkanapról lett volna szó, nov.1., ugye, kiesik, 2-3-án meg Miskolcra kell utaznom)!!!