Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5588

Nagyon jó vitaindító anyag.

 

Ilyeneket kell gyártani konferenciák hozzászólói számára vagy ha diákkörök hívják meg az embert előadást tartani.

 

Amiről nyilván nem szól az egy átfogó költségelemzés melyben már benne vannak a kontroliing számai is.

Nos ott van az eb elhantolva.

 

 

Előzmény: torqmatic (5575)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5587

Képek is az előzőkhöz:

 

A Kis híd és a aszfalt út vége...

 

Pár száz méterre a hídtól

 

Almáskert utca jobbra -> Ha már idáig jönne a busz az is nagy siker lenne!

 

Pár méterre az előzőektől "A kocsma"

 

Fagyal utca jobbra és az említett nagy összefüggő önkormányzati terület

 

Szemből is! Van hová építeni a buszfordulót!!

Garficicus Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5586

"a 41-es járatot tovább közlekedtetném a Létai úton egészen a Fagyal utcáig (1,4 km), végig a kertségeken át. Így a kertségekben élőknek nem  kell több 10 percet sétálni a Kinizsi nyomdai buszfordulóba. Ehhez aszfaltozott utat, buszmegállókat (Boszorkányfű utca (2 db) és Tündérhegy utca (2db)) és egy buszfordulót (Fagyal utca (1db)) kell csinálni."

 

Megvalósítást teljes mellszélességgel támogatom. Néhány paraméter és adalék hozzá:

- Fagyal utcai fordulóhoz mindösszesen 800 méter aszfalt és a kis híd felújítása szükséges! Kis hídig út kiépítve!

- Fagyal utcai forduló jelenlegi helyén 4 db önkormányzati telek található üresen! Hrsz 48324 ha jól tudom!

- Mindenhol meg van a 8-9 méter szélesség, még járdának is jutna hely!

- Vincellér-Nyomda 25perces menetidőhöz max 3 perc jönne még, így egy teljes forduló simán 60 perc alatt megtehető.

- Eleinte napi 5-6-8 járat Fagyal utcáig, többi maradna a Nyomdáig, majd későbbiekben lehetne változtatni ezt. Lásd mint Anno 1Y és 1Z esete.

 

 

 

 

 

Előzmény: vanyi94 (5522)
atty707 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5585

20-30% közötti összeget csiripeltek a madarak, ha jól emlékszem. Nem ma volt már.

Előzmény: torqmatic (5576)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5584
hajdubus Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5583

A 489 elég ramaty állapotban van, épp én is néztem délután.

Előzmény: by-169 (5579)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5582

Arról (is) írt a hsz.-ben.

Előzmény: MCA-001 (5578)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5581

Szerintem a híd átépíését még támogatná is (anyagilag) az EU. A beépített rész nagyon gáz? Nincs hely aszfaltozásra?

Előzmény: Garficicus (5580)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5580

T. marky-511

 

Bárcsak igazad lenne és megvalósulna az általad felvázoltak a Külső-Létai úton és környékén!! Sok ezer ember örülne az általad felvázoltaknak!

Igazából aggodalomra a Boszorkányfű utcánál lévő "híd" ad okot, ez ugyanis egy buszt biztosan nem bír el, totál át kellene építeni. 

A második problémás rész a Boszorkányfű utca (Fóliás utcai felőli) vége, ahol elég szűk a hely...

A harmadik problémás rész pedig a Fóliás utcán van, egy két részen a beépítetség miatt...

Problémás részek!

 

Előzmény: marky-511 (5527)
by-169 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5579

Délután kijött a 403-as.

404-es a 4-sen

Benga is volt kint:)

Tartalék a Nagyállomáson.

A városháza előtti térkőves részt alaposan kipucolták azért áll a víz a Bengáli előtt.

MCA-001 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5578

És a CNG?

 

Előzmény: RIKA424 (5567)
vanyi94 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5577

Ma láttam egy szólóbuszt a Dóczy József utcán 13:10 környékén Próbajárat kiírással.

torqmatic Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5576

Mi volt az a baromi nagy támogatás?

Előzmény: atty707 (5574)
torqmatic Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5575

Ez folyamatosan változott, de tudtommal az utolsó időkben olcsóbb volt. Ezt támasztja alá a Tisza Volán anyaga is:

 

http://www.mgkke.hu/download/CNG%20flotta%20a%20gyakorlatban%20Tisza%20Volan%2002.pdf

Előzmény: marky-511 (5573)
atty707 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5574

Azért az hozzá tartozik, hogy a helyi közösségi közlekedésen a gázüzemre baromi nagy támogatást kapott az állambácsitól a Hajdú Volán.

Előzmény: marky-511 (5573)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5573

Debrecen azért olyan gazdag város, mégis megérte metánbuszokat közlekedtetni. Én arra vagyok kíváncsi, hogy a metánbuszok átlag fogyasztása mennyi, illetve hogy összességében drágábban jön-e ki a fogyasztásuk, mint a dízel üzemnél?

De ha másban nem, legalább a biodízelmeb el lehetne gondolkodni.

Előzmény: RIKA424 (5567)
atty707 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5572

Ha jól tudom, az itk vette fel a hitelt, a város "csak" kezességet vállalt érte.

 

Előzmény: by-169 (5569)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5571

Fogalmem sincs, szerintem le vannak vizsgázva, plusz fiatalabbak is, mint a pesti ZIU-k voltak.

Előzmény: ckg471 (5566)
by-169 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5570

Ritkán van onós eső.

Előzmény: atty707 (5563)
by-169 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5569

Akkor nem a Debrecen város fizeti a buszok hiteleit ők csak az üzemeltetést finanszírozzák?

Előzmény: marky-511 (5564)
by-169 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5568

Aszem a 403-son láttam lehuzódobot de nem vagyok biztos benne. A 3 ikarust szoktam látni forgalomban 403-401-404 (ez piros még)

Előzmény: ckg471 (5566)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5567

Egyébként azon gondolkodom, nem érné-e meg Debrecenben visszatérni a metán üzemre? Biztos gazdaságosabb lenne, még úgy is, ha ezeket a gázolaj-zabáló dögöket alakítanák át.

 

-----------------

 

Nem.

 

A metán, hibrid, stb üzemek drágábbak.

 

Amíg autógépész hallgatóknak kiadod dolgozatba, hogy melyik olcsóbb 100 km-re gurolóköltség szinten addig mindíg az alternatív hajtás nyer.

 

Ugyanazt a példát a szomszéd osztályban a közlekedésgazdász hallgatóknak adod fel ahol NEM guruló hanem fajlagos költséget számolnak akkor az alternatív hajtások sokkal drágábbak.

 

Ugyanezt a hibát szokták elkövetni a laikus újságírók is.

Ők is a "kútig" látnak és abból írnak cikket, hogy az milyen olcsó.

 

Alternatív hajtások üzemeltetésénél n+1 olyan költség van, kezdve a szerelők képesítésének 2-3 évente megismétlődő érvényesítő (jó drága) vizsgadíjától a különböző speciális berendezések évente szükséges drága szemledíján át, amit a laikus legtöbbször nem tud vagy álszerényen inkább nem számol bele.

 

Az alternatív hajtások összköltsége (mindent beleszámítva) még nagyon drága. Csak igen gazdag városok, térségek engedhetik meg maguknak. Vagy akiknek valamelyik költségelemet más kifizeti.

 

Ma egy korszerű, mindennek megfelelő városi csuklós busz kb. 70 millió forinttól 200 millióig szerezhető be.

A kecskemétiek tervezett hibrid csuklósa 170 millió forintba fog kerülni darabonként.

A debrecenben most futó Volvo csuklósok hatvanvalahány millióba kerültek darabonként.

 

Ha Kecskemét nem EU pénzt )ingyen jött) költene ők se 170 millióért vennének városi csuklóst hanem inkább 68-78 millióért darabját.

 

 

ckg471 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5566

Na, végre előjött a téma.

Itthon le vannak vizsgáztatva a trolik? A ZIU-kra és az Ikarusokra került lehúzódob?

Előzmény: marky-511 (5564)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5565

Pécs esete gyanús, Kecskemét azért más kategória :)

 

Egyébként azon gondolkodom, nem érné-e meg Debrecenben visszatérni a metán üzemre? Biztos gazdaságosabb lenne, még úgy is, ha ezeket a gázolaj-zabáló dögöket alakítanák át.

Előzmény: atty707 (5561)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5564

Nekem van egy olyan érzésem, hogy ott is trolipótlók lesznek, illetve ZIU-pótlók. Törvény szerint már nem közlekedhetnek, de még nincs elég új jármű.

 

Az ITKának meg biztos nem tetszik, hogy az illetékesek balf*szkodása miatt mindenki szidja őket, úgyhogy könnyen leléphetnek.

Előzmény: LMG041 (5560)
atty707 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5563

Ha jeges a felsővezeték. :) Tegnap a 7:29-es 4-esen volt. Mi is láttam a Segner-en, de csak "tartalékként".

Előzmény: by-169 (5562)
by-169 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5562

Jó neked! Általában mikor jön ki a Ziu? 301-es még felújitás alatt áll?

Előzmény: atty707 (5557)
atty707 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5561

Még igaz lehet a hír, csemegéztem:

http://iho.hu/hir/miniszter-asszony-levelet-megirta-130103

 

Ami inkább valószínű (minden megegyezik):

http://iho.hu/hir/hasznalt-buszok-erkeznek-pecsre-130102

 

És egy követendő példa lehetne (annak idején nem tudom debrecen miért nem ezt csinálta):

http://iho.hu/hir/hibrid-buszokat-venne-kecskemet-130102

Előzmény: marky-511 (5559)
LMG041 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 5560
Én amikor felszálltam a buszra lattom hogy a sofőr beszélt egy munkatársával jó én leültem a legelsőhelyre és elkezdtem halgatozni hátha valami belső ügyről beszélnek és akkor hallotam , és nem akkartam elhinni így megkérdeztem egy ismerőst hogy igaz de ő is csak annyit mondott hogy lehetseges mert az ITK székhelye BP-n van és ott szereintem is megéri nekik ahogy te írtad írtad. De szerintem azokat viszik el amik vagy a legrosszabbak vagy azokat amikben kevés a km
Előzmény: marky-511 (5559)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 5559

De sajnos ennél lesz rosszabb mert ma hallotam hogy az ITK Zrt átvitett 15 szóló autóbuszt Budapestre

 

Ha ez valóban igaz, akkor közelebb a vég, mint hittük. Ha 15-öt át lehet vinni, akkor 140-et is; az ITK-nak pedig a BKV sokkal jobban tudna tejelni.

Előzmény: LMG041 (5558)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!