Egyébként azon gondolkodom, nem érné-e meg Debrecenben visszatérni a metán üzemre? Biztos gazdaságosabb lenne, még úgy is, ha ezeket a gázolaj-zabáló dögöket alakítanák át.
-----------------
Nem.
A metán, hibrid, stb üzemek drágábbak.
Amíg autógépész hallgatóknak kiadod dolgozatba, hogy melyik olcsóbb 100 km-re gurolóköltség szinten addig mindíg az alternatív hajtás nyer.
Ugyanazt a példát a szomszéd osztályban a közlekedésgazdász hallgatóknak adod fel ahol NEM guruló hanem fajlagos költséget számolnak akkor az alternatív hajtások sokkal drágábbak.
Ugyanezt a hibát szokták elkövetni a laikus újságírók is.
Ők is a "kútig" látnak és abból írnak cikket, hogy az milyen olcsó.
Alternatív hajtások üzemeltetésénél n+1 olyan költség van, kezdve a szerelők képesítésének 2-3 évente megismétlődő érvényesítő (jó drága) vizsgadíjától a különböző speciális berendezések évente szükséges drága szemledíján át, amit a laikus legtöbbször nem tud vagy álszerényen inkább nem számol bele.
Az alternatív hajtások összköltsége (mindent beleszámítva) még nagyon drága. Csak igen gazdag városok, térségek engedhetik meg maguknak. Vagy akiknek valamelyik költségelemet más kifizeti.
Ma egy korszerű, mindennek megfelelő városi csuklós busz kb. 70 millió forinttól 200 millióig szerezhető be.
A kecskemétiek tervezett hibrid csuklósa 170 millió forintba fog kerülni darabonként.
A debrecenben most futó Volvo csuklósok hatvanvalahány millióba kerültek darabonként.
Ha Kecskemét nem EU pénzt )ingyen jött) költene ők se 170 millióért vennének városi csuklóst hanem inkább 68-78 millióért darabját.