kösz szépen a választ! megpróbálom az olajos kezelést! teszek fel képet. sajnos bal hátul teljesen kiszakadt a szegecs, és még utána is aszalódott egy kicsit. egyébként nagyon kis kényelmes nyereg lehet, szinte csak kipróbálás szintjén próbáltam, de már akkor megfogott. esetleg bőrös tud ezzel még kezdeni valamit?
Örülök, hogy eredetin hagyod, én még lámpát dinamót sem tennék rá. Amit ráteszel nem együtt öregedett, patinásodott a géppel, látszanifog hogy összeépitett. Az alap biciklikhez, mint korabeli katalógusokból is kiderűl nem vagy csak nagyon ritkán adtak alapból világitást. Sokfélét forgalmaztak, többek között Bosch termékeket is, acetilén, dinamós de teleppel műküdőket is. Konfekcionált termék volt a legtöbb kerékpár, mint ahogy ma is. Különféle német, angol, francia, magyar alkatrészekből lehetett választani kiegészitőket igénynek, pénztárcának megfelelően.
Valószínű,hogy eredeti marad megpucolom olajjal átkenem,az dob az állapotán talán bosch lámpát meg dinamót rakok rá. Nemtudjátok rágen milyen elektromos szerelvények voltak a Magyar bringákon?
A bőrüléshez én lovasboltban vettem olajat (amivel a lószerszámot szokták kezelni) a repedéseket nem tünteti el, de megakadályozza a bőr további száradását és kicsit visszaadja a rugalmasságát (persze csodákra ez sem képes). A vetemedésre így látatlanban nehéz mit javasolni, attól függ, hogy hol és hogyan,vetemedett. Nincs véletlen fotód?
Jó neked, hogy az őseid bicikliztek és fotóztak is! Az enyémek akik tekertek nem fotóztak, akinek meg volt kamerája nem biciklizett:((( Az első villának kicsit furcsa szöge van, lehet hogy csak nekem tűnik úgy, de mintha nem ahoz a bicóhoz tartozott volna...
Hű, egy ilyen piros SR26-os nekem is van a pincében, persze messze nem ilyen szép állapotban. Ez volt a "gyerekbiciklim", annak idején még váz alatt átlépve is tekertem úgy féloldalasan, mert felülni rá még kicsi voltam:)
Ritka szép egészben fennmaradt a biciklid.Véleményem szerint te vagy a legkönnyebb helyzetben, mert nem kell felújitanod, csak az első sárvédőt ügyesen kiegyengetni, a csapágyakat megkenni, lehetőség szerint korabeli gumit szerezni rá (ez a legnehezebb mert a korabeli gumik még szakszerű tárolásnál is tönkremennek ennyi idő alatt, de barum gumi falcos új gumi kapható 28x 1 1/2-es méretben, ennyi még belefér) és máris van egy korabeli állapotú remek kerékpárod. Feújitott csillogó - villogó bicaja "mindenkinek" lehet, azt össze lehet szedegetni sokhelyről, lefesteni, lekrómozni és kész. Ezt persze leirni könnyebb volt, mint megcsinálni és távol álljon tölem, hogy a felújitott bicikliket és tuljdonosait másodrangúnak tekintsem, mert kevés igy fennmaradt szerkezet van.Sokkal több a felújitásra érdemes maradvány, de ez mutatja, hogy ténylegesen milyen is egy volt akkori bicikli.
nagyon tetszik, hogy ezt a topikot csináljátok. megörültem mikor láttam, mert én is egy lestrapált bringa felújításában vagyok.
Zeman-hoz hasonló bringám van, kissé jobban lerobbant állapotban. az ülés bőr berepedezett, és "elvetemedett" a rugóktól. tudtok valami módszert, hogy lehet visszapofozni? illetve néhány alkatrész hiányzik a teljes képhez (csomagtartó, lámpa...), valakinek vannak fölös cuccok?
"Egy ilyen régi cég nem gondol arra, hogy talán a régebben gyártott kerékpárokról kellene egy fejezetett nyitni itt a honlapon? Mint pl. Puch, stb. Szivesen látnánk egy páran... talán emelné is kissé az ázsióját a márkának ebben a zsúfolt mezőnyben. "
nézegetve a honlapjukat elégé hiányosnak érződik. Kíváncsi leszek reagálnak-e rá valamit?
Azért nem semmi a lánckerék mintázata! Na és a cégér! A régikorokban amikor még nem volt szitanyomott matrica, bádogból is tudtak szépet (maradandót) csinálni.
Fel lesz újjítva ez a bringa? Megnézném akkor is a fotóját.
Hát, legyen! Mi már közel 100 éve tekerünk... :o) A kép a családi archivumban van és nagy-nagybátyámat ábrázolja 1909-ben, valahol Újpesten. A bicikli típusáról fogalmam sincs, jó a csengő, meg a kormány alakja.
A reklámot már a háború előtt is feltalálták, gondolom a Csepel gyár is meg akarta győzni a népet hogy Mokánnyal tekerjen, ne Puch-al, úgyhogy szerintem ha máshol nem, korabeli magazinokban föl lehetne néhány képet lelni vm "Tekerjen Mokánnyal" szlogen alatt...
Jajj bocsi elbeszéltünk egymás mellett. Én arra képre értettem amit fel raktam amin 3 emberke bicajjal van. Ott ha jobban megnézed a középső bicajos az orosz bicaj lehet.
Nézd én kaptam ezeket a képeket, nem ismerem a rajta lévőket. De ezek a képek kb. 40-50 éve készültek. Voltak akkor itt forgalomban orosz biciklik? Én nem hiszem. De azért mindenki mondja mit lát, mit gondol.
Pedig a középső bicaj az egy orosz tanya bájk nem nagy szám mert sok futkározik belőle még most is az országban főként faluhejen. Ezt főként a csomagtartó bordáiról lehet észre venni mely eléggé jellegzetes.
További képeket kérnénk! Gyerünk mindenki szedjétek már össze magatokat.
Hát erről aztán nemigen lehet felismerni a tipust. Ilyesmi kép nállam is van. Keresem is, akinek van jó szeme, biztos meglát rajta valami hasznosat, érdekeset. Türelem...
Szia, hát olyan szempontból jó helyzetben vagy, hogy teljes a biciklid. Na jó, kerék nincs benne, de ha urambocsá' nem sikerül eredetit szerezned hozzá, sztem az sem olyan gáz, mert azt észre se veszi senki.
Amúgy csak annyit tudok mondani, hogy szép lesz eza bringa, ha megcsinálod, meg külön jó, hogy még a sárvédőszobrocska, vagy hogyishijják is rajta van. Az én puchomról elveszett sajna, ilyen elhetett rajta eredetileg: