Nálam is egész finoman beáll egy "szép lassan fújom a langyos levegőt" állapotra. De az igaz, hogy ha egy kicsit mozdítok (+1 fok), akkor meglódul és egy rövid ideig intezíven nyomja a forró levegőt. De aztán visszaáll a normális tempóra.
Hali,
Sikerült valakinek most a tél alatt valami normális hőmérsékletet beállítani hosszabb távon belül? Nekem csak a szahara vagy a zegernye jut, akkor is ha csak 1mm-t mozdítok a tekerőn.
"Én egy abszolút alap Fabia 1.4-ből ültem át egy 1.6 Playbackbe és több mint egy hónap után is minden nap megállapítom, hogy a Skoda belülről szebb, jobb, kellemesebb volt"
Ízlések és pofonok. Én - többek között - azért nem Fabiát vettem néhány hónapja, mert bár kívülről nagyon tetszett, de belül igen silánynak találtam az anyagokat - pl. műanyagok, kárpitok, ( az ülések kőkemények, szó szerint fapadok, a váltógomb ocsmány, a műszerek csúnyák, a légbefúvók igénytelenül egyszerűek...), hátul szűk. Ja, a Xsara-val volt versenyben, alul is maradt nálam. Más kérdés, hogy a Xsara-t később lenyomta a Corolla... :)
Az alap Fabia 1,4-nél még az 1,4-es Xsara is "csak nyomi pedál + vigyor", az 1,6-os meg pláne... Én amikor az autókat néztem vásárlás előtt, kipróbáltam a Fabia kombit is (lsd a 458-as hozzászólásomat). Mivel nekem fontos a hátsó hely - 4-en vagyunk, néha 5-en utazunk benne -, mindig úgy próbálom ki, hogy a vezetőülést beállítom magamnak, utána beülök "magam mögé". Nos, ebből a szempontból a Fabia lábhelye igen kicsi, és a hátsó hely szélessége is elmarad a Xsaráé mögött. Sőt, még az Octaviában is kisebb a hátsó lábhely, pedig az nagyobb kategória, mint a Fabia.
Halli,
Én egy abszolút alap Fabia 1.4-ből ültem át egy 1.6 Playbackbe és több mint egy hónap után is minden nap megállapítom, hogy a Skoda belülről szebb, jobb, kellemesebb volt ... pont addíg amíg be nem melegszik a motor, utána már csak nyomi pedál + vigyor. Külsôre mind a kettô OK, szerintem hátul a Xsarában sincs több hely (bár soha sem ültem ott egyikben sem), a csomagtartó mérete is csak azoknak számít akik nem voltak HC SokoBan fanok.
Tanácsot kérnék. 5 éves Xsara I-esemben eltünt a halvány zöld fény a bal oldali ablakemelő kapcsolója mögül. (Gondoltam kiégett az égő) Éppen szervízbe vittem az autót, kértem mellesleg probálják meg kicsrélni (az égőt). Mikor visszakaptam azt modták külön égőt nem tudnak cseréni (egyébként is LED), csak komplett kapcsolót, az meg drága. Hazafelé már a jobboldali ablakemelő kapcsolója sem világított (ez is kiégett, vagy így szimmetrikus?).
Segítséget kérnék, hogy lehet ezeket a kapcsolókat kiemelni a műszerfalból. Megnézném hátha mégis ki lehetne cseréni azt a LED-et (vagy égőt).
Ja, és még valami. Ha külön rendeled a gerinctáaszt, akkor mindkét ülés deréktámasza+csomagrögzítő háló+billenthető üléslap az utasnak összesen 30 ezerbe kerül.
Van egy a családban: túl nagy és idétlen a csomagtartója, a hátsó ülésről meg egy kínszenvedés kiszállni, nem beszélve arról, h hátul nem valami nagy a hely. Szóval egy arányosabb kocsira vágyom.
Ja, és normális felszereltséggel elég húzós az ára.
Ha nem is silány, de kritizálható:
műszerfal anyaga (nem mintha bármit is számítana, de nyúlj be a szélvédőnél a szellőzőnyílásba: éles, sorjás), az ajtóborítás felső része (kemény, de legalább rendesen eldolgozott), a sebváltó műanyaga eleve fényesre kopottnak néz ki, a zsebek nagyon jók, de miért nem jutott az aljukra egy kis gumicsík (mint amilyen a hamutartó fölötti lyukban is van: én ott tartom a parkolásra szánt aprót és nem zörög), könyöktámasz dettó.
Ja és a ZX-ben (full fapad!) egész jó (persze műbőr) kormány és sebváltó-gomb volt.
Az autó a fentiekkel együtt is nagyon jó - szerintem.
Hát köztünk szólva egy csomó bizbaszt elcserélnék egy kényelmes ülésért: hűthető kesztyűtartó+tolltartó - 3 év alatt 1x sem használtam őket. EDS-t nem is láttam :)
Xsarába lehet gerinctámaszos ülést rendelni?
Egyébként tényleg annyival silányabb anyagok vannak benne?
Lehet, hogy én vagyok igénytelen de 98-as Xsarám még 180-nál (szégyentáblára velem:) ) is elviselhető, bár hozzá kell tennem, hogy ez eddigi legjobb autóm. A Feliciám már 130-nál visítós volt:)
mechand,
bocs, rosszul emlékeztem a lóerőkre. De akkor is 19 LE és 200 ccm a különbség. (Nálam a Xsara versenytársa sokáig az új Corolla volt, ahhoz az 1.4-eshez nem merném hasonlítani a Xsara motorjait :-)
A hangszórók az én tetszésemet sem nyertékel (sőt a fejegység sem, de mivel akcósan majdnem ingyen volt, így gyári a zene). Azt hiszem nem(csak) a hangszóró minőségével van baj, hanem az elhelyezéssel is. Magasabbra téve jobban szólnának (de lehet hogy mégjobban rezonálnának).
Az Astra nem 75 hanem 90 lovas. Amikor még új volt a Xsara akkor is feltünt hogy egy kicsit hangos. lehet beszélgetni a hátulülővel deaz astra akkor is sokkal halkabb. de ha úgy nézzük akkor tényleg jó a motorhangja, főleg magas fordulaton, ilyenkor olyan mintha a kompresszor (ami nincs) visítana egy kicsit. legalábbis nálam. Futóműve viszont sokkal keményebb mint az astráé. Egyébként a Xsara sx-nek tényleg nagyon jó a felszereltsége. minden benne van amire szükség lehet. Csak a jó hangszóró hiányzik belőle. Nekem nagyon rezonál ha felhangosítom.
Az Elegance tényleg pariban van az SX-szel (sőt több is némileg), de az első beírásból ez az adat nem látszott. (Úgy tűnik, mi keveset forgunk a Skoda topikban :-)) A Xsara SX-ben (1.4, 1.6, HDI-k) széria a 4 lufi. (Az autókról beszélgettünk, majd a fiam panaszkodott, hogy neki miért nincs légzsákja, rá tán nem vigyázunk? :-)
Ami lényeges még, hogy hasonlítsd össze a Te Fabiád és a Xsara SX felszereltségét, és rá fogsz jönni, hogy a Citroen bizony sokat ad.
A koapszgyik-fele 1.4 16V Elegance Fabianal nehez tobbet adni felszereltsegben! Bar a Xsaraban szeria a 4 lufi, igaz? A Fabiaban csak 2 van Viszont van EDS.
A Xsara mindenképpen nagyobb. Skodában ez az Octavia kategóriája, azzal a különbséggel, hogy az Octavia csomagtere nagyobb. A Xsaráé sem kicsi, és jó a formája, a torziós hátsó rugózás miatt nincsenek rugótornyok és ezért kellően szögletes formájú. Az enyém tavaly júniusi, és előtte több típus is a kiválasztottak között volt. A Fabia kombit is néztem, de az utastere hátul annyival kisebb, hogy emiatt kiesett, maradt az Octavia. Viszont a hátsó helykínálat abban is kisebb, mint a Xsarában.
Ami lényeges még, hogy hasonlítsd össze a Te Fabiád és a Xsara SX felszereltségét, és rá fogsz jönni, hogy a Citroen bizony sokat ad.
merchand,
hát az én autóm csak 2 hónapos, és lehet, hogy emiatt halkabb, de a motor hangja nekem kifejezetten tetszik. Egyenletes tempónál halk az autó (rádió hangereje 6-8 között, lehet beszélgetni a hátul ülővel), húzatáskor megjön a hangja, de még 6000-nél sem zavaró.
(Astra kapcsán megjegyzem: nem mindegy, hogy a motortérben 75 vagy 110 paci nyerít.)
kopaszgyík,
Fabia az ugye Polo padlólemez, annál nagyobb a Golf, annál (igaz csak kicsivel) nagyobb a Xsara. A Xsara mellett szól a felszereltsége, viszont az anyagminősége a Fabia után nem lesz felemelő. De inkább nem részletezném: menj el egy márkakereskedőhöz és ülj be egy Xsaraba. Gondolom az 1.4 16V (100 LE?) után egy 1.6 16V a megfelelő választás.
Sziasztok!
Anyámnak van egy Xsara 1.6 SX -e. Az újabbik. Most lesz két éves a nyáron. Elég jól megy, de azért gondok is vannak vele. Most pl. erős jobb kanyarnál érdekes hangok jönnek a bal első kerék felöl. De igazándiból eddig semmi komoly baja nem volt. Ellenben én egy kicsit hangosnak tartom. Én azt hittem hogy sokkal csendesebb lesz belül, de tévedtem, nagyon behallatszik a motor hangja. főleg 3ezer felett. eléggé zavaró. Fateromnak újfajta Astraja van 1.4-es. Annak padlógáznál is alig hallani a motorját. sokkal csendesebb mint a xsara. nektek is hangos belül a xsara??
Autócserén gondolkodunk. Szerintetek jó biznisz lecserélni egy Skoda Fabia 1.4 16V-t egy Xsara-ra? Meg kell mondjam, nekem nagyon tetszik a Xsara külleme (még nem láttuk belülről). A Fabia nagyon korrekt gép, de kicsi.
Részvétem!
Nekem is féléves volt, mikor hátulról beletoltak az előttem állóba. A Citroen Pásztornál, tökéletesen rendbetették /metálfény/. A munkahelyem gk. előadója is csak ámult, hogy milyen tipp-topp rendbetették.
fekvőrendőr
Bocsi , de nem láttam bár nem is nagyon jártam fenn a neten. Elolvastam.
Tudjátok mi a furi?
Közben , heves felindulásból felhivtam egy cicát a Citroen Hungáriánál és azt mondta, hogy nem tudnak semmiről! :-)))))))
És Ő kérdezte tőlem, hogy ezt a francia honlapon olvastam??
No erről ennyit.
By!