Na emberek, merre jártok? Feldobom örömhíremet: egy hét múlva kész a bicaj, famarkolat kicsit később, addig vmit felrakok. Szal hétvégén jönnek a képek!
Tegnap mit sem sejtve török előre a Mester utcán, egyszer csak meglátok egy nyerget. Ismerősnek tűnik, aztán közelebb megyek, és látom, hogy Assmann felirat virít rajta. Maga a bicó puch volt. Az volt az érdekes, hogy elöl, az emblémarésznél tök épnek tűnt a krómozás, a hátsó sárvédő is krómos volt, viszont az már elég rendesen rozsdás, meg egy zöld csÍkot is húztak a sárvédő közepébe:(
De szép volt összeségében, és láthatóan használva van!
Más téma: ha bekenem a nyergemet olajjal, nem fog fogni még egy jó ideig? vagy készségesen beszippantja, és kész? Bakancsot én is szoktamn kenni, csak annak nem ülök rá a külsejére:)))))))))
Az alábbi emailváltás történt köztem és a Schwinn között. El lehet gondolkodni rajta. Ezt írtam először:
Egy ilyen régi cég nem gondol arra, hogy talán a régebben gyártott kerékpárokról kellene egy fejezetett nyitni itt a honlapon? Mint pl. Puch, stb. Szivesen látnánk egy páran... talán emelné is kissé az ázsióját a márkának ebben a zsúfolt mezőnyben. ------------ Tisztelt *!
Valószínűleg többen gondoltak már erre, azonban minden gyártó vagy forgalmazó cég a saját márkáját jeleníti a honlapján, talán nem elítélendő módon.
A Puch márkát jelenleg, tudtommal nem is gyártják, beolvadt a Biachi kerékpárok közé, így forgalmazója sincs Magyarországon. Nagy előnyt jelent a WEB ilyen szempontból, hiszen akár közvetlenül a gyártó honlapját is meg tudja nézni.
Üdvözlettel, Kanász János Schwinn Csepel Rt. megbízott kereskedelmi képviselő
--------------
Tisztelt Kanász János Úr!
Köszönöm a gyors válaszát.
De azt hiszem félreértett, talán félreérthetően fogalmaztam. Nem a márkaidegen kerékpárok megjelenítésére gondoltam (gondoltunk), hanem természetesen a Csepel és a Schwinn termékekre. Úgy gondolom ennek nem lehetne akadálya. Bizakodva várjuk.
------------
Tisztelt *******!
Bocsásson meg, ha félreértettem volna, nem szándékosan. Továbbra is jó az ötlet, sajnos a megvalósítását pillanatnyilag nem látom, de dolgozni fogunk rajta.
Üdvözlettel, Kanász János Schwinn Csepel Rt. megbízott kereskedelmi képviselő
kösz szépen a tanácsot. mindenképpen megcsinálom. azon gondolkodom, ha a bőr megpuhul, megpróbálom annyira kihúzni, hogy az ép résznél szegecselni tudjam. esetleg egy pántot csinálok a nyereg hátára, ami a bőrt tartja.
szóval ez a vizes áztatás nagyon tuti ötlet.
egyébként nem is fontos kifejezetten bőrolaj, mert a johnson's baby oil kiválóan puhítja a bőr cuccokat.
Kár, hogy kiszakadtak a szegecsek.. A bőrös akit ismerek azt válaszolta hogy nem tud mit kezdeni a biciklinyergekkel merthogy itt egy darab (nagyon vastag) bőrt egy megadott formára préseltek és megfelelő gépek nélkül ez nem megy... Persze ez egy bőrös véleménye volt, lehet , hogy más mást mond.. Szerintem még menthető a nyerged, azaz vissza tudod pofozni némiképp nyereg alakúra, a szegecsek kiszakadt helyével azonban nem igen lehet mit kezdeni. A különbség annyi lesz, hogy míg egy új nyergen a bőr kifeszítve van az első 3 szegecs segítségével az első rugó és a hátsó szegecsek által a hátsó rugók között , a te nyergeden a bőr az alsó fémrudakon fog támaszkodni, azaz kissé csökken a rugózása, mivel a hátsó szegecsek nem tartanak rendesen. De ezt én már sok régi bicónál láttam és nem olyan nagy vész használható marad azért a nyereg. A http://www.cykelhistoriska.se/renovering.htm oldalon van egy svéd nyelvű leírás a nyergek restaurálásáról, amenyire én svédül értek a lényege az, hogy először megpuhítják a bőrt, azután a kívánt formába szorítják és így hagyják néhány napig.
Én simán beáztattam az egyik nagyon eltorzult nyergemet forró vízbe egy éjszakára és utána amikor már megpuhult kissé, kihúztam satuba-szorítottam, körbekötöztem, szóval minden furfangot elkövettem hogy lehetőleg nyereg alakja legyen. Hagytam így megszáradni (kb 2 nap), és utána bőven olajoztam napokig kis adagokban.. Szerintem egészem rendbejött..
A képen nagyapám látható, sajnos nem az áltaalm felújított biciklit fogja, sejtéseim szerint az lehet a háttérben lévő, annak viszont csak a fő vonalait lehet kivenni.
kösz szépen a választ! megpróbálom az olajos kezelést! teszek fel képet. sajnos bal hátul teljesen kiszakadt a szegecs, és még utána is aszalódott egy kicsit. egyébként nagyon kis kényelmes nyereg lehet, szinte csak kipróbálás szintjén próbáltam, de már akkor megfogott. esetleg bőrös tud ezzel még kezdeni valamit?
Örülök, hogy eredetin hagyod, én még lámpát dinamót sem tennék rá. Amit ráteszel nem együtt öregedett, patinásodott a géppel, látszanifog hogy összeépitett. Az alap biciklikhez, mint korabeli katalógusokból is kiderűl nem vagy csak nagyon ritkán adtak alapból világitást. Sokfélét forgalmaztak, többek között Bosch termékeket is, acetilén, dinamós de teleppel műküdőket is. Konfekcionált termék volt a legtöbb kerékpár, mint ahogy ma is. Különféle német, angol, francia, magyar alkatrészekből lehetett választani kiegészitőket igénynek, pénztárcának megfelelően.
Valószínű,hogy eredeti marad megpucolom olajjal átkenem,az dob az állapotán talán bosch lámpát meg dinamót rakok rá. Nemtudjátok rágen milyen elektromos szerelvények voltak a Magyar bringákon?
A bőrüléshez én lovasboltban vettem olajat (amivel a lószerszámot szokták kezelni) a repedéseket nem tünteti el, de megakadályozza a bőr további száradását és kicsit visszaadja a rugalmasságát (persze csodákra ez sem képes). A vetemedésre így látatlanban nehéz mit javasolni, attól függ, hogy hol és hogyan,vetemedett. Nincs véletlen fotód?
Jó neked, hogy az őseid bicikliztek és fotóztak is! Az enyémek akik tekertek nem fotóztak, akinek meg volt kamerája nem biciklizett:((( Az első villának kicsit furcsa szöge van, lehet hogy csak nekem tűnik úgy, de mintha nem ahoz a bicóhoz tartozott volna...
Hű, egy ilyen piros SR26-os nekem is van a pincében, persze messze nem ilyen szép állapotban. Ez volt a "gyerekbiciklim", annak idején még váz alatt átlépve is tekertem úgy féloldalasan, mert felülni rá még kicsi voltam:)
Ritka szép egészben fennmaradt a biciklid.Véleményem szerint te vagy a legkönnyebb helyzetben, mert nem kell felújitanod, csak az első sárvédőt ügyesen kiegyengetni, a csapágyakat megkenni, lehetőség szerint korabeli gumit szerezni rá (ez a legnehezebb mert a korabeli gumik még szakszerű tárolásnál is tönkremennek ennyi idő alatt, de barum gumi falcos új gumi kapható 28x 1 1/2-es méretben, ennyi még belefér) és máris van egy korabeli állapotú remek kerékpárod. Feújitott csillogó - villogó bicaja "mindenkinek" lehet, azt össze lehet szedegetni sokhelyről, lefesteni, lekrómozni és kész. Ezt persze leirni könnyebb volt, mint megcsinálni és távol álljon tölem, hogy a felújitott bicikliket és tuljdonosait másodrangúnak tekintsem, mert kevés igy fennmaradt szerkezet van.Sokkal több a felújitásra érdemes maradvány, de ez mutatja, hogy ténylegesen milyen is egy volt akkori bicikli.
nagyon tetszik, hogy ezt a topikot csináljátok. megörültem mikor láttam, mert én is egy lestrapált bringa felújításában vagyok.
Zeman-hoz hasonló bringám van, kissé jobban lerobbant állapotban. az ülés bőr berepedezett, és "elvetemedett" a rugóktól. tudtok valami módszert, hogy lehet visszapofozni? illetve néhány alkatrész hiányzik a teljes képhez (csomagtartó, lámpa...), valakinek vannak fölös cuccok?
"Egy ilyen régi cég nem gondol arra, hogy talán a régebben gyártott kerékpárokról kellene egy fejezetett nyitni itt a honlapon? Mint pl. Puch, stb. Szivesen látnánk egy páran... talán emelné is kissé az ázsióját a márkának ebben a zsúfolt mezőnyben. "
nézegetve a honlapjukat elégé hiányosnak érződik. Kíváncsi leszek reagálnak-e rá valamit?
Azért nem semmi a lánckerék mintázata! Na és a cégér! A régikorokban amikor még nem volt szitanyomott matrica, bádogból is tudtak szépet (maradandót) csinálni.
Fel lesz újjítva ez a bringa? Megnézném akkor is a fotóját.
Hát, legyen! Mi már közel 100 éve tekerünk... :o) A kép a családi archivumban van és nagy-nagybátyámat ábrázolja 1909-ben, valahol Újpesten. A bicikli típusáról fogalmam sincs, jó a csengő, meg a kormány alakja.
A reklámot már a háború előtt is feltalálták, gondolom a Csepel gyár is meg akarta győzni a népet hogy Mokánnyal tekerjen, ne Puch-al, úgyhogy szerintem ha máshol nem, korabeli magazinokban föl lehetne néhány képet lelni vm "Tekerjen Mokánnyal" szlogen alatt...