Keresés

Részletes keresés

netbalee Creative Commons License 2006.05.22 0 0 167
Na emberek, merre jártok? Feldobom örömhíremet: egy hét múlva kész a bicaj, famarkolat kicsit később, addig vmit felrakok. Szal hétvégén jönnek a képek!
pancsimánia Creative Commons License 2006.05.20 0 0 166
Nekem Mokányom van!!
Előzmény: DenBesteSykkel (163)
netbalee Creative Commons License 2006.05.19 0 0 165

Hi all!

 

Tegnap mit sem sejtve török előre a Mester utcán, egyszer csak meglátok egy nyerget. Ismerősnek tűnik, aztán közelebb megyek, és látom, hogy Assmann felirat virít rajta. Maga a bicó puch volt.  Az volt az érdekes, hogy elöl, az emblémarésznél tök épnek tűnt a krómozás, a hátsó sárvédő is krómos volt, viszont az már elég rendesen rozsdás, meg egy zöld csÍkot is húztak a sárvédő közepébe:(

De szép volt összeségében, és láthatóan használva van!

 

Más téma: ha bekenem a nyergemet olajjal, nem fog fogni még egy jó ideig? vagy készségesen beszippantja, és kész? Bakancsot én is szoktamn kenni, csak annak nem ülök rá a külsejére:)))))))))

extekergo Creative Commons License 2006.05.18 0 0 164
Az alábbi emailváltás történt köztem és a Schwinn között. El lehet gondolkodni rajta. Ezt írtam először:

Egy ilyen régi cég nem gondol arra, hogy talán a régebben gyártott kerékpárokról kellene egy fejezetett nyitni itt a honlapon? Mint pl. Puch, stb. Szivesen látnánk egy páran... talán emelné is kissé az ázsióját a márkának ebben a zsúfolt mezőnyben.
------------
Tisztelt *!

Valószínűleg többen gondoltak már erre, azonban minden gyártó vagy
forgalmazó cég a saját márkáját jeleníti a honlapján, talán nem elítélendő
módon.

A Puch márkát jelenleg, tudtommal nem is gyártják, beolvadt a Biachi
kerékpárok közé, így forgalmazója sincs Magyarországon. Nagy előnyt jelent a
WEB ilyen szempontból, hiszen akár közvetlenül a gyártó honlapját is meg
tudja nézni.

Üdvözlettel,
Kanász János
Schwinn Csepel Rt.
megbízott kereskedelmi képviselő

--------------

Tisztelt Kanász János Úr!

Köszönöm a gyors válaszát.

De azt hiszem félreértett, talán félreérthetően fogalmaztam. Nem a márkaidegen kerékpárok megjelenítésére gondoltam (gondoltunk), hanem természetesen a Csepel és a Schwinn termékekre.
Úgy gondolom ennek nem lehetne akadálya. Bizakodva várjuk.

------------

Tisztelt *******!

Bocsásson meg, ha félreértettem volna, nem szándékosan. Továbbra is jó az
ötlet, sajnos a megvalósítását pillanatnyilag nem látom, de dolgozni fogunk
rajta.

Üdvözlettel,
Kanász János
Schwinn Csepel Rt.
megbízott kereskedelmi képviselő

DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.05.18 0 0 163
Nem, az enyém egy Csepel Extra.
Van valaki másnak is ilyenje köztetek?
Előzmény: pancsimánia (162)
pancsimánia Creative Commons License 2006.05.17 0 0 162
A tiéd is mokány??
Előzmény: DenBesteSykkel (158)
trevesz Creative Commons License 2006.05.17 0 0 161

kösz szépen a tanácsot. mindenképpen megcsinálom. azon gondolkodom, ha a bőr megpuhul, megpróbálom annyira kihúzni, hogy az ép résznél szegecselni tudjam. esetleg egy pántot csinálok a nyereg hátára, ami a bőrt tartja.

szóval ez a vizes áztatás nagyon tuti ötlet.

 

egyébként nem is fontos kifejezetten bőrolaj, mert a johnson's baby oil kiválóan puhítja a bőr cuccokat.

Előzmény: DenBesteSykkel (159)
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.05.17 0 0 160
A fotó a http://www.cykelhistoriska.se/renovering.htm oldalról származik.
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.05.17 0 0 159
Kár, hogy kiszakadtak a szegecsek..
A bőrös akit ismerek azt válaszolta hogy nem tud mit kezdeni a biciklinyergekkel merthogy itt egy darab (nagyon vastag) bőrt egy megadott formára préseltek és megfelelő gépek nélkül ez nem megy...
Persze ez egy bőrös véleménye volt, lehet , hogy más mást mond..
Szerintem még menthető a nyerged, azaz vissza tudod pofozni némiképp nyereg alakúra, a szegecsek kiszakadt helyével azonban nem igen lehet mit kezdeni.
A különbség annyi lesz, hogy míg egy új nyergen a bőr kifeszítve van az első 3 szegecs segítségével az első rugó és a hátsó szegecsek által a hátsó rugók között , a te nyergeden a bőr az alsó fémrudakon fog támaszkodni, azaz kissé csökken a rugózása, mivel a hátsó szegecsek nem tartanak rendesen.
De ezt én már sok régi bicónál láttam és nem olyan nagy vész használható marad azért a nyereg.
A http://www.cykelhistoriska.se/renovering.htm oldalon van egy svéd nyelvű leírás a nyergek restaurálásáról, amenyire én svédül értek a lényege az, hogy először megpuhítják a bőrt, azután a kívánt formába szorítják és így hagyják néhány napig.

Én simán beáztattam az egyik nagyon eltorzult nyergemet forró vízbe egy éjszakára és utána amikor már megpuhult kissé, kihúztam satuba-szorítottam, körbekötöztem, szóval minden furfangot elkövettem hogy lehetőleg nyereg alakja legyen.
Hagytam így megszáradni (kb 2 nap), és utána bőven olajoztam napokig kis adagokban..
Szerintem egészem rendbejött..
Előzmény: trevesz (156)
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.05.17 0 0 158
Az én WM csepelemen Bosch lámpa és dinamó van.
Előzmény: orarugo (152)
netbalee Creative Commons License 2006.05.17 0 0 157
A képen nagyapám látható, sajnos nem az áltaalm felújított biciklit fogja, sejtéseim szerint az lehet a háttérben lévő, annak viszont csak a fő vonalait lehet kivenni. 
trevesz Creative Commons License 2006.05.17 0 0 156


kissé lestrapált
Előzmény: trevesz (155)
trevesz Creative Commons License 2006.05.17 0 0 155
ezek a képek
Előzmény: trevesz (154)
trevesz Creative Commons License 2006.05.17 0 0 154
kösz szépen a választ! megpróbálom az olajos kezelést! teszek fel képet. sajnos bal hátul teljesen kiszakadt a szegecs, és még utána is aszalódott egy kicsit. egyébként nagyon kis kényelmes nyereg lehet, szinte csak kipróbálás szintjén próbáltam, de már akkor megfogott. esetleg bőrös tud ezzel még kezdeni valamit?
Előzmény: DenBesteSykkel (151)
Szabados311 Creative Commons License 2006.05.17 0 0 153

Örülök, hogy eredetin hagyod, én még lámpát dinamót sem tennék rá. Amit ráteszel nem együtt öregedett, patinásodott a géppel, látszanifog hogy összeépitett. Az alap biciklikhez, mint korabeli katalógusokból is kiderűl nem vagy csak nagyon ritkán adtak alapból világitást. Sokfélét forgalmaztak, többek között Bosch termékeket is, acetilén, dinamós de teleppel műküdőket is. Konfekcionált termék volt a legtöbb kerékpár, mint ahogy ma is. Különféle német, angol, francia, magyar alkatrészekből lehetett választani kiegészitőket igénynek, pénztárcának megfelelően.

 

Előzmény: orarugo (152)
orarugo Creative Commons License 2006.05.16 0 0 152

 

  Valószínű,hogy eredeti marad  megpucolom olajjal átkenem,az dob az állapotán talán bosch lámpát meg dinamót rakok rá. Nemtudjátok rágen milyen elektromos szerelvények voltak a Magyar bringákon?

Előzmény: Szabados311 (148)
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.05.16 0 0 151
A bőrüléshez én lovasboltban vettem olajat (amivel a lószerszámot szokták kezelni) a repedéseket nem tünteti el, de megakadályozza a bőr további száradását és kicsit visszaadja a rugalmasságát (persze csodákra ez sem képes).
A vetemedésre így látatlanban nehéz mit javasolni, attól függ, hogy hol és hogyan,vetemedett. Nincs véletlen fotód?
Előzmény: trevesz (147)
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.05.16 0 0 150
Jó neked, hogy az őseid bicikliztek és fotóztak is!
Az enyémek akik tekertek nem fotóztak, akinek meg volt kamerája nem biciklizett:(((
Az első villának kicsit furcsa szöge van, lehet hogy csak nekem tűnik úgy, de mintha nem ahoz a bicóhoz tartozott volna...
Előzmény: cm5499 (142)
lakos Creative Commons License 2006.05.16 0 0 149
Hű, egy ilyen piros SR26-os nekem is van a pincében, persze messze nem ilyen szép állapotban. Ez volt a "gyerekbiciklim", annak idején még váz alatt átlépve is tekertem úgy féloldalasan, mert felülni rá még kicsi voltam:)
Előzmény: cm5499 (121)
Szabados311 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 148

Orarugo

Ritka szép egészben fennmaradt a biciklid.Véleményem szerint te vagy a legkönnyebb helyzetben, mert nem kell felújitanod, csak az első sárvédőt ügyesen kiegyengetni, a csapágyakat megkenni, lehetőség szerint korabeli gumit szerezni rá (ez a legnehezebb mert a korabeli gumik még szakszerű tárolásnál is tönkremennek ennyi idő alatt, de barum gumi falcos új gumi kapható 28x 1 1/2-es méretben, ennyi még belefér) és máris van egy korabeli állapotú remek kerékpárod. Feújitott csillogó - villogó bicaja "mindenkinek" lehet, azt össze lehet szedegetni sokhelyről, lefesteni, lekrómozni és kész. Ezt persze leirni könnyebb volt, mint megcsinálni és távol álljon tölem, hogy a felújitott bicikliket és tuljdonosait másodrangúnak tekintsem, mert kevés igy fennmaradt szerkezet van.Sokkal több a felújitásra érdemes maradvány, de ez mutatja, hogy ténylegesen milyen is egy volt akkori bicikli.

Előzmény: orarugo (139)
trevesz Creative Commons License 2006.05.16 0 0 147

Szevasztok!

nagyon tetszik, hogy ezt a topikot csináljátok. megörültem mikor láttam, mert én is egy lestrapált bringa felújításában vagyok.

Zeman-hoz hasonló bringám van, kissé jobban lerobbant állapotban. az ülés bőr berepedezett, és "elvetemedett" a rugóktól. tudtok valami módszert, hogy lehet visszapofozni? illetve néhány alkatrész hiányzik a teljes képhez (csomagtartó, lámpa...), valakinek vannak fölös cuccok?

előre kösz

Előzmény: Zeman (-)
pancsimánia Creative Commons License 2006.05.15 0 0 146
Csak így tovább srácok menni fog ez. Minden kezdet nehéz!!
pancsimánia Creative Commons License 2006.05.15 0 0 145

Orarugo szaki!!

 

Köszi a képeket már ez nagy segítség nekem a restauráláshoz.

A váztáblám sajna nem ilyen szép. Én ezt a méh telepen találtam és mindössze  egy jól behűtött másfél liter kolát adtam érte.

De azért mondom elégedett vok vele. Bár kerék jó lenne. Megtudnád mondani hány colos kerék kell hozzá??

 

  Lámpád milyen volt rajt hátul?

Előzmény: orarugo (139)
extekergo Creative Commons License 2006.05.15 0 0 144
Vettem a bátorságot és "üzentem" a Csepelnek:

"Egy ilyen régi cég nem gondol arra, hogy talán a régebben gyártott kerékpárokról kellene egy fejezetett nyitni itt a honlapon? Mint pl. Puch, stb. Szivesen látnánk egy páran... talán emelné is kissé az ázsióját a márkának ebben a zsúfolt mezőnyben. "

nézegetve a honlapjukat elégé hiányosnak érződik. Kíváncsi leszek reagálnak-e rá valamit?
Előzmény: netbalee (141)
extekergo Creative Commons License 2006.05.15 0 0 143
Azért nem semmi a lánckerék mintázata! Na és a cégér! A régikorokban amikor még nem volt szitanyomott matrica, bádogból is tudtak szépet (maradandót) csinálni.

Fel lesz újjítva ez a bringa? Megnézném akkor is a fotóját.
Előzmény: orarugo (139)
cm5499 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 142

Hát, legyen! Mi már közel 100 éve tekerünk... :o) A kép a családi archivumban van és nagy-nagybátyámat ábrázolja 1909-ben, valahol Újpesten. A bicikli típusáról fogalmam sincs, jó a csengő, meg a kormány alakja.

Üdv,

Előzmény: pancsimánia (133)
netbalee Creative Commons License 2006.05.15 0 0 141
Ugyan nem magyar bringákról, de érdekes, régi katalógusokat találhattok itt: http://www.waffenrad.at/waffenrad/datenregister.htm
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.05.15 0 0 140
A reklámot már a háború előtt is feltalálták, gondolom a Csepel gyár is meg akarta győzni a népet hogy Mokánnyal tekerjen, ne Puch-al, úgyhogy szerintem ha máshol nem, korabeli magazinokban föl lehetne néhány képet lelni vm "Tekerjen Mokánnyal" szlogen alatt...
Előzmény: netbalee (138)
orarugo Creative Commons License 2006.05.15 0 0 139

 

 Itt a kép a mokányról

Előzmény: pancsimánia (133)
netbalee Creative Commons License 2006.05.15 0 0 138

Persze nem lehet csodálkozni azon, hogy célirányosan nem készültek képek ezekről a biciklikről, használták őket és kész.

Rajtam is követelhettek egy képet, este felteszem, sajna elég pici.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!