Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sz Creative Commons License 2002.12.11 0 0 367
igen
Előzmény: monyesz (366)
monyesz Creative Commons License 2002.12.11 0 0 366
confS !
A Xsarakba szerelt 1.9-esre gondolsz ?
Előzmény: sz (365)
sz Creative Commons License 2002.12.10 0 0 365
tud valaki mondani valamit az 1.9-es dízel motorról?
alpinaB6 Creative Commons License 2002.12.05 0 0 364
majd eladom a xantiat.azt se tudom mennyit erhet, talan 900k és 1M kozott.nem is probalkoztam a beszamitassal.
Előzmény: igazi hős (362)
Flacika Creative Commons License 2002.12.05 0 0 363
Mikor júniusban a Perfektet vettem, én is próbálkoztam a Nagynál. Az autóbeszámítás más cég ajánlatával történik, mert ők nem foglalkoznak használttal. Érdekklődésemre a régi kocsimra (4 éves Daewoo Nexia GL klímával) 900 ezret (!)mondtak, míg végül a szentendrei Cit Car 1,1 millióért vette be. Ráadásul ajándékba kaptam a metálfényt, és a hitel is lényegesen olcsóbb volt náluk.
Előzmény: igazi hős (362)
igazi hős Creative Commons License 2002.12.05 0 0 362
Congratulations! Welcome in the club!
Már három hete se nagyon volt nem metál színű, bár nekem mindegy volt, az asszony szürkét választott, abból meg csak metál van (mind a 4 árnyalat). Nagyék is tudhatnak valamit, ha 6 nap alatt elintézik a vámolást és a papírokat.
Megjegyzem, mielőtt rászántuk volna magunkat a Playbackre, mi is egy 2-3-4 éves Xantián gondolkodtunk, de győzött a racionalitás (és az extra felszereltség :-)
A Xantiát beszámíttatod, vagy magad adod el? Nekem Nagyék elég szemérmetlen összeget mondtak a ZX-re, még aznap eladtam alku nélkül 100 ezerrel többért.
Előzmény: alpinaB6 (360)
Aequo loco Creative Commons License 2002.12.04 0 0 361
Avon ide, avon oda? OFF BMW-re? ON Na, jól van: asszem ismerlek ám!
Tegnapi nagy kapkodásban kimaradt: a v. szíjfeszítőt gyártás során a Xsara-n is módosították. Dinamikusat kapott. Szerintem már csak ez rendelhető gyáriból. Tanács: 60.000-ként cserélni, nem 120.000-ként. Nem éri meg a kockázatot.
Előzmény: _kz (358)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.12.04 0 0 360
Sziasztok!

nah leelolegeztem a Xara ple'jbekket. lecserelem szegeny Xantiat, biztos hianyozni fog a kenyelem :((

1,6-os lett kekesezust-metal szinu CD-vel. lealkudtam az arbol egy riasztot+sebvaltozarat :)))) a Citroen Negynal. dec 10. korulre igertek a szallitast.

aki playbacket akar venni az csipkedje magat, mer azt mondtak nincs mar sok. allitolag az 1,4 esek lassan elfogynak es ami maradt az is metalszimu. 1,6-osbol is csak tiziano-voros(ezt nem akartam a xantiam is ilyen szinu) volt a metal szineken kivul.

a

Herbie_ Creative Commons License 2002.12.04 0 0 359
az 1.4 Pug és az én 1.6 8V-m között is első rénázásre alig van különbség. Jobban megnézve persze kicsit más.
Előzmény: Flacika (355)
_kz Creative Commons License 2002.12.04 0 0 358
Igen, az olajfogyasztásról én is tudok. Mivel az eddigi 7 olajcsere-periódusban egyszer fordult elő ( a legelsőnél), hogy utána kellett tölteni, nem izgat a dolog. :-) Persze kategórián belül motor és motor között is óriási különbségek lehetnek, na meg az sem mindegy, hogy mennyire tapossák ki a lelkét. Vezérműszíj ügyben amúgy is paranoiás vagyok - sok rossz történet volt a környezetemben - ezért gyakrabban cserélek az előírtnál.

Avon: a britek gyártják. ;-) Motoron ezt használom, nekem nagyon bejött, tavasszal ugrik fel a következő garnitúra. Az autómon a nyári szett is ez, bajom nincs vele, semmi különös, az egyetlen idegesítő, hogy nagyon sok kavicsot vesz fel és olyan, mintha állandóan szöges gumin járnék. Ha a téliket ledarálom, valószínűleg az is Avon lesz. Szerintem az ár/értéket tekintve jó vétel.

Előzmény: Aequo loco (350)
Abraka Dabra Creative Commons License 2002.12.04 0 0 357
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: Xsara Picasso, januárban lesz 1 éves, 18500 km-rel. Két-három napja váltáskor amikor gázt adok, illetve ha motorfékben megy a kocsi, és gázt adok, akkor az autó jobb hátsó fele felől egy koppanás hallatszik a gázadást követő két három másodpercen belül. Nem mindig, és néha előfordult csak úgy egy döccenőn is, de az csak ritkán, és egyszer már indításkor is.
Mi lehet ez? Nem befolyásol semmit, csak zavarj aa fülemet...
fekvőrendőr Creative Commons License 2002.12.04 0 0 356
Nem csak két akciós modell volt, én 2001 novemberében vettem az akciós Xsara Xtra sorozatból.
Az enyém 1,6 16V SX, manuális klímával :-( , de adtakhozzá könnyűfém felniket, Pirelli téli gumikat acél felnin, kormányról vezérelhető rádió-magnót, esőérzékelős ablaktörlőt, automata fényszórót, fedélzeti computert. Érdemes odafigyelni az akciós modellekre, ezek messze verik a konkurenseket.
Előzmény: ko_imre (353)
Flacika Creative Commons License 2002.12.04 0 0 355
A motor témája érdekes kérdés. Ugyanez van ugyanis az 1,4-es Peugeot-kban, ott 114 Nm a nyomatéka. Sok minden múlik a vezérlésen (elektronikán) is. Nekem is 1,4-es van, és mivel panaszkodtam a szervízben, újraírták a szoftvert, aminek következtében érezhetően jobban megy (ki is mértem a gyorsulásban). Nézd meg a "Citroen" topicban az 1524-es és az 1546-os hozzászólásomat.

Ami a mondandód második felét illeti, szerintem a Seat cordoba sem a Xsara kategóriája (gyak. azonos a VW Polóval). Szerintem is a Xsara felszereltsége a legjobb ebben a kategóriában, bár a Golfét nem igen ismerem. Az Opel Viva inkább szűkített "special edition", míg a Perfekt és Playback "bővített kiadás". Még a Mégane Alizé áll hozzá a legközelebb (én is majdnem azt vettem tavasszal), de abból egyrészt hiányoznak az akciós Citroen modellek többlet felszerlései (alufelni vagy téli gumi, tolatóradar, CD tár, fedélzeti szgép), előnye pedig az, hogy a kp. zárja menet közben bezár. Ja, és a Renault 1,4-es 95 lóerős.

Előzmény: ko_imre (353)
fefefe Creative Commons License 2002.12.04 0 0 354
csak a csomagter-ajtot.
Előzmény: ko_imre (353)
ko_imre Creative Commons License 2002.12.04 0 0 353
Sziasztok!

:-))))). Na jah. Ez tényleg jó kérdés.
Egyébként nekem elég lenne a régi 1.4 -es motorral szerelt is. Bár azt hiszem az sem a
'97 -ben kidobott motor már. Legalábbis én ha jól láttam , és nem füllentett az az internyetes lap ,akkor ott az volt irva, hogy az 1.4 8V
75LE -s motor nyomatéka 111Nm. A fordulatszámra nem emlékszem, hogy hol adja le. De a mostaniakban pedig 120Nm -es nyomatékot irnak.
De én úgy emlékszem , hogy néhány száz fordulat/perc külömbség is van közöttük.
Letöltöttem a kézikönyvet a www.citroen.hu -ról.
Beleolvastam főleg a különböző beállitásokkal és az elektronikai szolgáltatásaival kapcsolatos dolgokba. Szerintem csúcs! Lehet , hogy rosszul gondolom ,de a többi hasonló kategóriájú és árú kocsikhoz képest a Xsara SX (ill. az eddigi két akciós modell) sokkal többet tud?
Amiket néztem az a Ford Focus Ambiente 1.4, Opel Astra Viva Plus 1.2, Peugeot 307 Presence 1.4, VW Golf Edition 1.4, Nissan Almera (P3-P7) 1.5, Renault Megane Alize 1.4, Seat Cordoba Maxx, Skoda Fabia Cool Plus(asszem),Renault Thalia Alize 1.4. Jó az utóbbi 2 nem a Xsara kategóriája.
Vagy tévedek? Egy kérdés, a leirás asszem nem irja, de a Xsara menet közben automatikusan bezárja az ajtókat is , vagy csak a csomagtér ajtaját? Mindenkinek további jó reggel és napot kivánok!
CIAO!

Herbie_ Creative Commons License 2002.12.04 0 0 352
A kérdés csak az, hogy miért?:)))
Előzmény: Aequo loco (351)
Aequo loco Creative Commons License 2002.12.03 0 0 351
Jaj, sürgetett a nő.. Nem TU7JP4 hanem XU7JP4, de a többi oké.
Előzmény: Aequo loco (350)
Aequo loco Creative Commons License 2002.12.03 0 0 350
Helló!

Olvastam:
A te 1.8 16v (TU7JP4) motorodat az emissziós normák szigorodása miatt váltották le az új 1.8 16v EW7J4-re, ami most a C5-ben és a Picasso-ban van. Nem azért mert szar volt. Bár eleinte voltak gondjai: vezérműszíj szakadás, olajfogyasztás. Mire a Xsarába került ezeket orvosolták.
Az 1.6 16v-t azért nem teszik a Picasso-ba mert nem jut belőle elég, bazi nagy siker. (Xsara2+307 Pug+206 Pug+Belingo+Partner+C3) Még a C5-be is akarták, de letettek róla. Szerencsére.
Amúgy, tud valaki valami jót az Avon gumiról? ;-)
Üdv.

Al

Előzmény: _kz (348)
Flacika Creative Commons License 2002.12.03 0 0 349
Az enyém 0,5 literrel többet mutat. Most 8,1-en áll, tehát kb. 7,6 lehet az átlag. Szerintem ahány kocsi, annyiféle pontosság vagy pontatlanság.
Előzmény: igazi hős (347)
_kz Creative Commons License 2002.12.03 0 0 348
Akkor lehet, hogy mázlim van, bár én erről nem hallottam. Persze azért lehet benne valami, mert az 1.8/16 sokkal újabb konstrukció volt, mint az 1.6/8 és 1.4/8, amik már a ZX-ben megették a kenyerük javát és még mindig gyártják. Az új 1.8/16-tól nem vagyok elájulva menetdinamikailag, ráadásul a Picassoban sokat is fogyaszt.
A fogyasztásmérő tapasztalataim szerint pontos, olyan 5-8%-os rátartással dolgozhat, amikor kiírja, hogy menjél tankolni van még 60-80 kilométered.
Előzmény: igazi hős (347)
igazi hős Creative Commons License 2002.12.03 0 0 347
Tudtommal az 1.8 16V motorral volt a legtöbb probléma a PSA palettán, szerintem ez volt a váltás oka. A Xsarában az 1.6 16V mind az 1.6 8V-t mind az 1.8 16V-t hivatott leváltani. Nem rossz az új motor, de hiányzik belőle a nyomaték alacsony fordulaton. (Nem véletlenül rakják inkább a régi 1.6 8V-t a nehezebb Picassoba.)
Szokta valaki ellenőrzni a számítógép által mutatott átlagfogyasztást? Pontos a műszer?
Előzmény: _kz (344)
_kz Creative Commons License 2002.12.03 0 0 346
Zöld. :-)

Hát, igen, viszonylag ritka jószág.

Előzmény: Herbie_ (345)
Herbie_ Creative Commons License 2002.12.03 0 0 345
Szürke?
Jó pár napja láttam egyet, nagyon szép volt.
Egyszer beállt mellám egy és csak 6-al tért el a rsz-unk. tök jó volt. A srác is mosolygott mikor kiszúrta. Az enyémbe 600km híjján 100ezer van, ez 4,5 éves.
Előzmény: _kz (344)
_kz Creative Commons License 2002.12.03 0 0 344
Sziasztok!

Egy Xsara I. 1.8/16v tulajdonosaként csatlakoznék a társasághoz. A járgányban 142e km. van, 4 éves, ebből 100-at én tettem bele. Emellett az elmúlt években volt szerencsém gyakorlatilag az egész Xsara palettát vezetni hosszabb-rövidebb távon. A magam részéről a 110-lovas HDI mellett ezt a blokkot tartom az igazi jackpot-nak és igazán sajnáltam, hogy a Xsara II.-ben mar nem kapott helyet. Ezt szerelték annak idején a Xantiákba is, bár azzal a kasztnival nem volt olyan fürge. Ha esetleg valaki használt Xsara I-ben gondolkodik és 1.4-nél nagyobbra vágyik, akkor megéri az 1.8-ra vetni egy pillantást, mert a fenntartási költségei nem lényegesen magasabbak, mint az 1.6-é, a fun faktor viszont... :-)
A rendes szervizeken és a kopó/cserélendő alkatrészeken kívül elfogyasztott egy kézifékkötelet, egy ablaktörlő-motort, egy garnitúra lengéscsillapítót és egy motorelektronikai bizbaszt, ún. "negatív nyomás érzékelőt". A "világító airbag lámpa" jelenség szerencsére elkerült. A kipuff csere lassan esedékes.
Átlag napi 100 km-t megyek, vegyes használatban. Fogyaztás télen 8-8.5, nyáron 7.5-8. Húz, mint az ökör, imádom! Egyedül a klímát hiányolom.
Ha váltok, valószínűleg egy HDI Break lesz a következő. Klímával. :-)
Műszaki ismereteim átlagosak, ezért leginkább a különböző Xsarákkal (és egyéb Citroenekkel) szerzett vezetési tapasztalataimmal állok a Nagyérdemű rendelkezésére.

Flacika Creative Commons License 2002.12.03 0 0 343
számítehát=számítógép része, tehát

Bocsi!

Előzmény: Flacika (342)
Flacika Creative Commons License 2002.12.03 0 0 342
A rádió hangerejének sebességfüggő változása a Perfektben is beállítható (a rádiótól függ és, nem a kocsitól).
A tempomatot csak az 1,6-oshoz adják.
A sebességtúllépésre figyelmeztetés szintén a számítehát a Perfektben is van.
A központi zár pedigtudomásom szerint a Citroenben nem zár be menet közben. Viszont a Playback-ben nincs deréktámasz állítás, ami elég baj, egyrészt mert összvissz 20 eFt lenne, de a limitált szériákhoz nem nyúlhatnak további extra miatt (és az ülés ugye komplett), másrészt mert támasz nélkül a Xsara ülése nekem kényelmetlen volt a szalonban. Így nekem a Perfektben ez pont jó volt.
Előzmény: igazi hős (341)
igazi hős Creative Commons License 2002.12.03 0 0 341
Perfekt vs. Playback: az egyikhez egy garnitúra téli gumit veszel, a másikhoz 4 alufelnit nagyjából azonos árban. (Mondjuk alufelni nélkül nyugodtan autózom, míg nyári gumival nem.) A digit klíma viszont még télen is nagyon jó, az automaták (lámpa, ablatörlő, tempomat) pedig királyi apróságok. (Nyilván mindegyik nélkül lehet élni, de ha van, akkor élvezi az ember.) Személy szerint a CD-tárat sem bánom, kb. 30 lemez van az autóban, úgysem férne mind bele. Szóval a Perfekt "dögösebb", a Playback funkcionálisabb.
Deréktámasz: nekem a ZX-ben sem fájt 900 km (8 óra) után a derekam, igaz annak lágyabb a rugózása.
Automaták (Playbackben):
- lámpa: sötétedésre bekapcsol
- ablaktörlő: sebesség és vízmennyiségfüggő a törlés sebessége
- centrálzár: X (azt hiszem 20) km/h felett bezár
- rádió Y (ezt nem tudom) km/h felett valamennyit hangosodik (mivel a kormányról vezérelhető, et nem tartom fontosnak)
- tempomat: tartja az aktuális sebességet (csak 60 km/h felett működik, első tesztem szerint szépen működik emelkedőn és lejtőn is), ill. lehet a beállított sebességet növelni/csökkenteni és eszerint gyorsul/lassul az autó
- sebességtúllépés figyelmeztetés: a pillanatnyi sebességet lehet etalonnak beállítani, afelett sípol egyet
- és még amire nem emlékszem vagy még nem ismertem meg :-)
Előzmény: ko_imre (336)
fefefe Creative Commons License 2002.12.03 0 0 340
kb fel ora utan - az akksi kimelese erdekeben - mindent lekapcsolgat, es elmegy econo modba. igy pl nem tudsz fel oranal tovabb radiot/magnot/cdt hallgatni, cserebe nem kell bikazni ;-)
az econo mod csak ugy szunik meg, ha a motort beinditod, a sima gyujtasraadassal nem.
Előzmény: ko_imre (339)
ko_imre Creative Commons License 2002.12.03 0 0 339
Szia Flacika!
Köszi az infot! :-)
Szoval még olaj szintet is jelez ... ez csúcs!
Mindjárt megyek és megnézem a leirást ezt is kösz.
Egyébként hálózatos az internet a melóhelyen és Qrva gyors.
Ha jól láttam a szalonban annak idején ,a fedélzeti computer olykor kiirt valami olyat , hogy "Econo.. mode..". Ez mi ?
Még benézek egyszer-kétszer a nap folyamán.
CIAO!
Flacika Creative Commons License 2002.12.02 0 0 338
Hopp, megvan! Be lehet állítani, hogy adott sebesség túllépésénél figyelmeztessen.

Egyébként citroen.hu-n felrakták a komplett kézikönyvet pdf-ben (jó ötlet, a Xsara lap alján ar árlisták alatt). Nézd meg, a 47. oldaltól van, ami Téged érdekel. Modemmel kicsit lassú lesz (nem tudom, mivel internetezel).

Előzmény: ko_imre (336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!