Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ko_imre Creative Commons License 2003.01.27 0 0 434
Szia Flacika!

Igen Te voltál az emléxem.
900 000 helyett 1.1 et kaptál érte kinnt.
No akkor menjek én is oda Szentendrére?
Én egy 1998 VII. havi 1.3-as, Suzuki 5 ajtós Cherryt akarok lecserélni. Nemem is azt mondta a Nagy , hogy a Cit-Car szentendrén beveszi.
Én a kinézett szinben szeretném eltetetni a kocsit, ha szükséges . De amint megjelenik az akció, én le szándékozok csapni. Valószinü , hogy
elég nehéz lenne magánúton eladni a Suzit bár nem tom . Annak idején érdeklődtem és feladtam egy hirdetést is , hogy eladó, és Miskolcról komolyan érdeklődött egy Suzival foglalkozó kereskedő iránta. De elég telitett a piac Suzukiból. Igy meg ha elég jól beszámitanák, akkor nem kellene
tökölnöm az eladással. Mennyi időt vártál az átvételre? Mert ha ott van a kocsi az udvarba gondolom nem lehet több hétben mérni az időt, neeeem?

Előzmény: Flacika (433)
Flacika Creative Commons License 2003.01.27 0 0 433
Szia, ko_imre!

Mivel én is érdeklődtem a Nagynál (Lurdy mellett), és a Cit-Carnál vettem, tudom, hogy némileg olcsóbbak Szentendrén. Lényeges kérdés, hogy kp veszed vagy hitel is lesz. A Nagynál ugyanis az akciós modellekre magasabb a THM értéke, mint a nem akciósokra, a Cit-Carnál viszont ez nem számít. A metált én is ajándékba kaptam. A másik fontos szempont, hogy akarsz-e beszámíttatni régi autót. A Nagy nem foglalkozik vele, van egy szerződött(?) partnerük, akik a Nexiámra 900 ezret mondtak, Szentendrén pedig 1,1 millióért vették be.

Üdv!

Előzmény: ko_imre (432)
ko_imre Creative Commons License 2003.01.27 0 0 432
Szia Flacika!

Minden féleképp akciós , limitált modellt vennénk.
Mert amiket mi szeretnénk , hogy "tudja" az autó az még a Xsaránál is 3.5Mill. körül lenne. És igy
ha OK lesz az akció (reméljük tényleg ugy junius körül), akkor sokkal kedvezőbben lehetne hozzájutni. És még több is lenne benne mint, amit fontosnak tartunk. Remélem nem szokik le a Citro a jó akcióiról.
Nekem a Könyves Kálmán körúton a Lurdi mellett azt mondták, hogy kb. 40-50.000 Ft. az üzembehelyezési költsége. És valaki asszem azt mondta, hogy Ő is ott vette a kocsiját és ajándekba megkapta a metálfényt is. Erre is pályáznék. :-))))
Kéne köszöb védő is. És 4 sárvédő "gumi".
És amikor a Xsaráról olvasgattam, az egyik cikk azt irta róla, hogy elég jó és megbizható autó. Annyit ér, mint amennyibe kerül, de lehetőleg sok extrával legyen felszerelve, hogy értéktartobb legyen.
CIAO!

Előzmény: Flacika (430)
ko_imre Creative Commons License 2003.01.27 0 0 431
Szia ballage!

Lehet ,hogy én lemaradtam és/vagy rosszul tudom,
de a benzines autóknál 1.5l és a dizelnél 2.0l a limit. Sajna apám már régóta ebben az állapotban van, és régen volt már aktuális ezzel a kérdéssel
foglalkozni, amikor a támogatást megitélték gépkocsi vásárlásra.
CIAO!

Előzmény: ballage (429)
Flacika Creative Commons License 2003.01.24 0 0 430
Helló, ko_imre!

Ha derékfájós vagy, akkor a Xsara esetében feltétlenül deréktámaszos ülést kérjél akkor is, ha nem limitált modellt veszel. Azt előre meg úgysem lehet tudni, hogy fél év múlva milyen akció lesz. Azért érdemes folyamatosan figyelni és érdeklődni, mert tavaly a Perfekt június 1-jétől indult, és 1-2 héttle előtte a Nagynál már mondták, hogy lesz akció. Aztánm mégsem ott vettem meg, de ennek más oka volt (beszámítás és hitel költsége). Amit a végén a légkondiról meg az ablaktörlőről írtál, az csak elvi jelentőséggel bír, mert vagy ilyen, vagy olyan felszereltséget akcióznak, tehát nem nagyon lesz választási lehetőséged. Különben ha pesti vagy pest környéki vagyí, akkor tudom ajánlani a szentendrei Cit-Car-t, én ott vettem az enyémet. Elég rugalmasak is voltak, és a költségek is alacsonyabbak (pl. üzembehelyezés), mint Pesten. Ha meg Cascot akarsz kötni, érdemes körülnézni, hol olcsóbb (nekem az AXA OK.).

Előzmény: ko_imre (427)
ballage Creative Commons License 2003.01.24 0 0 429
ko_imre nem 1.5 a határ, az én apám is mozgássérült s neki is 1.6-os autója ven. Az én tudomásom szerint 2 a határ.
Előzmény: ko_imre (427)
igazi hős Creative Commons License 2003.01.24 0 0 428
Az 1,4-es motor nem rossz, javítottak is rajta (bár a 12m Nm a 116 Nm helyett nem igazi különbség), de akkor is nehéz a Xsara. A ZX-szel az osztrák dombokon (A21 és A1) 3 személlyel (=270 kg :-)) is padlógáz kellett négyesben, hogy ne lassuljak le nagyon.
Előzmény: Flacika (426)
ko_imre Creative Commons License 2003.01.24 0 0 427
Sziasztok!

Hát igen a pénztárca a fő, és még azzal is megspékelve, hogy apukám mozgássérült és ha jól tudom még a benzines határ 1.5l . Eddig a köbcentiig kap más kedvezményeket az üzemeltetéshez. (Pl. nem kell súlyadót sem fizetni)
És persze én is azért irtam, hogy a Perfekthez hasonló felszereltséget jobban preferálnám, mert egy kicsit derékfájós vagyok és ugy éreztem, hogy nekem is kellene a deréktámasz.
Meg nem fontos az automata légkondi (a lényeg hogy hütsön valami), automata ablaktörlő (be tudom magam is kapcsolni).
stb.

Előzmény: Flacika (423)
Flacika Creative Commons License 2003.01.24 0 0 426
Hogy elég-e az 1,4-es, az valóban vérmérséklettől (is) függ, no meg pénztárcától. Az 1,6-osnak a biztosítások mellett az ára is több 300 ezerrel. Nekem pl. egyelőre elég az 1,4-es. Ezt a motort különben a ZX-hez képest kicsikét javították, nagyobb lett a nyomatéka (120 Nm), nyilván más a vezérlése.
Előzmény: igazi hős (425)
igazi hős Creative Commons License 2003.01.24 0 0 425
Xsararól nincs hossztávú tapasztalatom, de én egy 9,5 éves ZX-ből ültem át, azzal sem volt kimondottan sok bajom. Egyszer sem hagyott ott sehol, és a futóművet leszámítva átlagos mennyiségű javításra volt szüksége. Ja kipufogó is szép csendesen korrodált, de ahogy hallom ez PSA jelenség, a Xsarát sem kíméli.
Az Astra G szerintem elfelejthető, ha rendesen felszereled, akkor több százezerrel drágább a Xsaranál. (Mondjuk én csak a 1.6-osokat hasonlítottam össze, az 1.2-es lehet, hogy árban közelít az 1.4-es Xsarahoz.)
Tényleg, mindenképpen 1.4-est akarsz? Szerintem ehhez a kasztnihoz már gyenge az a motor, bár ez vérmérséklettől függ. Az 1.6-os alig fogyaszt többet és lényegesen jobban megy. Viszont magasabb a biztosítása és a cascoja is. (Én 4 évig egy 1.4-es ZX-et vezettem ezelőtt, abban tűrhető ugyanez a motor, de az 200 kilóval könnyebb és nincs benne légkondi.)
Előzmény: ko_imre (422)
Flacika Creative Commons License 2003.01.24 0 0 424
Na, megint kihagytam valamit... Nem derogál a Suzukihoz hasonlítani, de más kategóriáról van szó, ezért értelmetlennek tartanám.
Előzmény: ko_imre (422)
Flacika Creative Commons License 2003.01.24 0 0 423
Az első sárfogóval nem lenne gondod, ha garázsban állsz és nem kell járdáznod (ez csak akkor probléma). A hátsóra pedig a puhább guminak utána kell járni. Ha majd Neked is lesz Xsarád, meglátod, mi a helyzet vele.

Az enyém "kvarcszürke metál" (ezüstszürke), és én is a világoskéket szerettem volna, de a nejem és a kereskedő lebeszélt róla, hogy ez szebb. Auz asszony a sötétkéket akarta, de az nagyon csúnya tud lenni porosan...

Ez egy Perfekt, ami a következő extrákat tartalmazza az 1,4 SX-hez képest: manuál klíma, alufelni, üléscsomag (deréktámasz+anyósülés üléslap billentés+csaomagleszorító háló), CD táras rádiómagnó fedélzeti computerrel, tolatóradar. Ez összesen 580 ezer árú extra 170 ezerért. A Playback kicsit más összeállítást ad, de az is főnyeremény: a klíma automata, alufelni helyett téligumi, üléscsomag helyett esőérzékelős ablaktörlő és nincs CD tár, a felár pedig 190 ezer. Nekem a CD tár és az üléscsomag hiányozna, mert a sima székek bizony nem túl jók, legalábbis nekem. Ez azért lehet probléma, mert az akciós, limitált modellekhez nem lehet gyári extrákat kérni.

Előzmény: ko_imre (422)
ko_imre Creative Commons License 2003.01.24 0 0 422
T. Flacika!

Nem akarom a Suzihoz hasonlitani , Isten ments!
Csak nem szeretném ha a festék lepattogna, vagy mindig ujra festegessem javitóval, vagy idővel elkezdene rügyezni a rozsdától, bár tudom 12 év a gari.
Ugyhogy azért biztosan jobb lenne, ha valamilyen puhább gumi szerü anyagból lehetne rárakni.
Mégha esetleg nem is kifejezetten a Citromhoz való is, hanem valami más tipusé, de gond nélkül felszerelhető lenne.
Neeeeem ?????
Egyébként a család már kinézte a szinét is, ha lesz a következő akcióban ilyen (Pasztell kék metál) egészen világos, ("alig észrevehetően") kék belőle.
Már alig várom. Tegnap érdeklődtem. és azt mondták, hogy az 1,4 Playbackből már nincsen.
Kiváncsi vagyok,hogy mikor jön ki a legújabb Xsara akcióval a Citroen. Főleg abban bizom, hogy egyáltalán lesz ilyen ujra. Hasonló felszereltséggel ,mint a Perfect volt.
Jobban szeretném , ha a Xsara jönne be igy akcióban a családnál ,mint az Astra G.
Mert ugyi a pénztárca is sokat befolyásol a vásárlásnál. Ugy indultunk kezdetben ,hogy Thaliát veszünk kb. 2.5 Mill., 2.6 Mill. körül.
De aztán egy kicsit feljebb tornásztuk az összeghatárt és ugy nézett ki eddig , hogy felszereltségben (biztonsági és kényelmi egyaránt), méretekben, megbizhatóságban az árral is összevetve a Xsara a befutó a családnál a hasonló kategóriáju kocsik közül.
Még azt is megcsináltam és megcsinálom ,hogy ha látok egy Xsarát a városban ,akkor megpróbálom megkérdezni a tulajt ,hogy mi a véleménye róla, és mik a tapasztalatai a kocsival kapcsolatban.
Eddig nem voltak riasztó hirek. :-))
Nem egy-két évre vennénk meg az uj kocsit ,hanem kb. 10 évre. Igy nem mindegy mennyire sok hibája jön elő a gépsárkánynak.
Sokat nem autóznék vele (kb.7-8000 km / év) és garázs is van. Ugyhogy csak kitartana majd ennyi ideig.

Előzmény: Flacika (421)
Flacika Creative Commons License 2003.01.24 0 0 421
Ja, és ne hasonlítsd a Suzukihoz - máshoz se -, mert nem ugyanolyan a kerékjárati dob kialakítása sem. Nem mondom, hogy nem koszolja össze magát elöl, de talán kicsit jobban takarja a kasztni a kerekeket.
Előzmény: ko_imre (419)
Flacika Creative Commons License 2003.01.24 0 0 420
Szia ko_imre!

Az a baj, hogy ezek a "gumik" inkább műanyagok, ezért eléggé merevek és ezért a járdázáskor is felakadhatnak. Nekem sajnos gyakran kell járdázni, és eleinte nem tudtam, hogy mi adja azt a furcsa hangot. Két hetes volt az autó, amikor a családdal - 4 személy + teli csomagtartó, de nem töltöttük ki a gyári 550 kg teherbírást, csak kb. max. 350 kg lehetett - Szlovéniában voltunk nyaralni. Ott olyan is előfordult, hogy autópályán egy kisebb hullámnál leért a sárfogó az aszfaltra. Az ingyenes átvizsgáláskor levetettem, és jól tettem. Ha fennhagyom, akkor előbb-utóbb leszakad, és már így is hagyott némi - szerencsére eltávolítható - nyomot a sárvédőn. Az eszem szerint jó dolog, és fennhagytam meg előre is rakattam volna, de ez a műanyag túl merev hozzá. Különben láttam már Xsarán ilyent elöl is.

A szoftver frissítést illetően nem tudom, most milyen van vagy lesz nyár elején a kocsikban, szerintem senki sem tudja. Az a célszerű, ha az első ingyenes szervízen (1500-2500 km között) rákérdezel, esetleg arra panaszkodsz, hogy kissé lusta, és akkor talán megcsinálják. Kb. 1000 km-ig úgyis célszerű kicsit finomabban bánni minden új kocsival.

Előzmény: ko_imre (419)
ko_imre Creative Commons License 2003.01.24 0 0 419
Szia Flacika!

A "sárvédő gumikról" szólva, én dijaznám ha rajta maradhatna, esetleg rövidebb kéne ezek szerint mint a gyári. Sőt én még az első kerekek mőgé is tetetnék, mert a Suzinkon tapasztaltam, hogy a kerék mögötti résznél a kocsiszekrény alsó fényezett részénél lepattogzódások keletkeznek.
Gondolom van erre valami nem "sufni" megoldás is.
A szoftver frissitést szerinted érdemes lehetne akkor is megpályázni, ha nem jön elő majdan olyan gondom ,amilyen neked volt?
Tudsz másokról esetleg akik megcsináltatták esetleg csak azért ,hogy egy kicsit több kijöjjön a mocijukból?
Várom válaszod!
Szia!

Előzmény: Flacika (418)
Flacika Creative Commons License 2003.01.24 0 0 418
ko_imre, a Xsara hátulja valóban nagyon le tud ülni. A torziós rugó elállítása azért nem jó megoldás, mert pattogni fog a hátulja és romlik a kocsi stabilitása. Én is rákérdeztem a szervízben, és azt mondták, hogy ilyen panasz esetén kimérik a torziós rudat, és ha a tűrésmezőn kívülre esik, akkor cserélik (magyarul csak konkrét hibánál). Egyébként problémát nem okoz, csak a hátsó sárfogó ilyenkor berugózás után le tud érni az útra. A megoldás, hogy le kell venni a sárfogókat, mert már nem előírás, és ha magától szakad le, az még kisebb gondokat is okozhat.

Az 1,4-es szoftver frissítéssel kapcsolatban én írtam. A panasz az volt, hogy időnként - ritkán, 2-3 hetente - torpant a motor, főleg hidegen. Erre írták újra a szoftvert, gariban persze, azóta kissé jobban megy érzésre és mérésre is. A gyengeségre nem panaszkodtam, mert még most is csak 7 ezer km van benne, akkor még kevesebb volt, kicsit tán még javulhat is.

Előzmény: ko_imre (415)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.01.23 0 0 417
nem tudja vki, hogy milyen motorvezerlo van a xara2 1.6 16v-ben???
Előzmény: igazi hős (416)
igazi hős Creative Commons License 2003.01.23 0 0 416
A fékezés után beinduló ablaktörlőt én is tapasztaltam. Szerintem az az oka, hogy az autó tetején levő víz megindul előre és a szélvédő közepén felül levő érzékelő ezt heves esőnek veszi. Biztos lehetne okosabb szoftvert is írni, hogy ilyet ne csináljon, de nem tudom milyen hardveren fut, ezért inkább nem okoskodom.
Előzmény: fekvőrendőr (414)
ko_imre Creative Commons License 2003.01.23 0 0 415
T. Flacika!
Mégegyszer köszönöm.

T. többiek!
Korábban olvastam olyansmiket , hogy a Xsara
Ha hátul ül akárcsak 1 - 2 személy is, akkor
nagyon leül a hátulja.
Erre azt a megoldást irtátok , hogy
1. a torziós rugón állitanak egy kicsit keményebbre , vagy
2. az egészet kicserélik és rendelnek ujat a gyárból.
Ezt csont nélkül megteszik, vagy némi ráhatás is kell ? Vagy netán csak konkrét hibánál cserélik ki?
Ugyan ez a kérdésem azzal kapcsolatban, hogy
asszem valaki panaszkodott az 1,4-es motor rángatása és gyengesége miatt ,és egy szoftver frissités után OK lett a gép.
Ezt is gariba megcsinálja a szerviz ha akarom?
Előre is köszi a válaszokat!
CIAO!

Előzmény: Flacika (413)
fekvőrendőr Creative Commons License 2003.01.23 0 0 414
Nem tudom, van-e valakinek tapasztalata esőérzékelős ablaktörlő ügyben.
Bekapcsolás után teljesen korrektül működik, de kb 10-15 perc után, - azonos intenzitású eső mellett - lámpánál történő megállásnál, vagy nagyon alacsony sebességű városi haladáskor maximális sebességre kapcsol, és pörög, mint majom f...-án a stanecli.
Az egy éves szervízkor jeleztem ezt a problémát, akkor szoftvert cseréltek benne, de ez a gond azóta is fennál. A kocsi Xsara II. 1,6 16V /Xtra akciós modell/
Flacika Creative Commons License 2003.01.22 0 0 413
A B típ. kijelző a letöltött leírás 54. oldalán van. Itt látható, hogy a 2 (idő) és 3 (hőmérséklet) felirat mindig kint van, az 1 helyén pedig fedcomp (gyk: fedélzeti computer, de úgy túl hosszú) üzenetei vannak, alapban a dátummal. Az üziket pedig a 60-61. oldalon láthatod:
- megtehető út (következő tankolásig)
- tankolás óta megtett út
- átlagfogy.
- pillanatnyi fogy.
- átlagsebesség.

Ezen a kijelzőn a fedcomp standard üzenetei FÖLÖTT, az idővel egy sorban jelenik meg a rádió kijelzője két sorban. Fölül az adó neve vagy frekije, alatta kis betűkkel pedig a beállított RDS, TA stb. üzemmódok visszajelzése. A rádiót vagy a készüléken állítod, vagy a kormány melletti kis karon, közel az ablaktörlő vezérlőkarjához. Vigyázz, a leírásban pl. a 40. oldali képhez képest ez más megoldás! A rádióra vonatkozó beállítások is a B típ. kijelző bal fölső részén jelennek meg, ahol ad adó neve is szokott lenni (ilyenkor persze azt nem tudja kiírni).

A kocsi egyéb üzijei (olajszint, szervízciklus) a műszefali kijelzőn jelennek meg.

Előzmény: ko_imre (411)
igazi hős Creative Commons License 2003.01.22 0 0 412
ko_imre,
tudtommal a C kijelző csak a navigációs rendszerrel szereltekhez van. Ebben tényleg van egy közepes menü, amin pl. nyelvet lehet váltani és hasonlók. A B esetén is itt jelenik meg minden információ, pl. a rádió beállításai, de azokat a rádió gombjaival kell állítani.
Előzmény: ko_imre (411)
ko_imre Creative Commons License 2003.01.22 0 0 411
Sziasztok!

Köszönöm a méricskélést!
A garázs bejáratunk kb. 2m széles.
A Suzi gond nélkül befér rajta, de a Citrom ~1994mm -rel nem olyan bővelkedve.

És köszi a fedélzeti számitógép kijelzőjéről az infót.
Bár én ugy tudtam ,(mert telcsin megkérdeztem az egyik kereskedést) hogy a kijelző a leirás szerint "C" tipusú. Ezt neveztem én egy kis túlzással "menü vezérelhetőnek" . Szoval léptetni
lehet fel le a funkciókat és ugy megejteni a szükséges beéllitásokat mind a computeren , mind a
többi müködési funkción.
Vagy nagyon összekeverek valamit????
Ott kell pl. a rádiónak is a beállitásait
változtatni nem? (Pl. hangerő, hangszin...)
Akkor a "B" tipusú kijelzőn ,hogyan csalom elő a beállitani kivánt dolgokat?
Nagyon hülye a kérdésem, vagy én vagyok az ???????? :-))

Előzmény: Flacika (408)
Flacika Creative Commons License 2003.01.22 0 0 410
igazi hős, akkor itt vmi nem stimmel. A biztonság kedvéért én is letöltöttem (a 2002-est), és ugyanaz, mint a kézikönyvem. Nekem .PDF-ben is a 176-177. oldalon vannak az adatok...
Előzmény: igazi hős (409)
igazi hős Creative Commons License 2003.01.22 0 0 409
Flacika,
nálam (PDF-ben) a 131. oldalon van a rajz és mellette az adatok. A következő oldalon vannak a belső méretek, ott is van egy G méret, szintén 0,670, ott értelmes, mivel -ahogy írtad- a támla szélességét jelenti.
Közben rájöttem a különbségre, mert letöltöttem a 2000-es model kézíkönyvét is, amiben tényleg a 177. oldalon szerepelnek az általad említett adatok. (Ebben az esetben viszont nem én néztem rossz helyen az adatokat, hanem Te, hiszen Neked is 2002-es az autód, akkor viszont az újabb PDF-et kellett volna nézned és ugyanúgy értetlenkedni, mint én :-))))
Előzmény: Flacika (407)
Flacika Creative Commons License 2003.01.22 0 0 408
A fedélzeti számítógép és a kijelző a "B" típus szerinti a Perfektben. Egyébként a leírás a fedélzeti számítógépnél csak a "B" kijelzőt említi, ezek szerint azt automatikusan ezzel szerelik (és pl. nincs fedélzeti számítógép "A" vagy "C" kijelzővel). Az én leírásomban csak egyféle fedélzeti számítógép szerepel, nem tom' mit értesz azon, hogy melyik típusa van benne?
Előzmény: ko_imre (395)
Flacika Creative Commons License 2003.01.22 0 0 407
Igazi hős, rossz helyen nézted a G méretre a 0,67 m-t, mert az a belső adatokra vonatkozik (a hátsó üléstámla egyik részének a szélessége, a teljes szélessége 1,148 m, tehát a másik fele 0,478 m). A kocsi szélességére vonatkozó G méret adata a 176. oldalon van, a rajz pedig a 177.-en. Így G=1,994 m.

Ko-imre, tegnap nem voltam rest és megpróbáltam megmérni a tényleges szélességet. Ezzel mindjárt bajban is voltam, mert nem olyan 1xű, hogy hol a legszélesebb. Szóval tükör nélkül az 1,705 m reálisnak tűnik. Tükörrel együtt az adat a fenti G=1,994 m, ez kb. stimmelt. Különben ha nézed a letöltött doksit, a 177. oldali ábrákon úgy tűnik, mintha elölről és hátulról nem azonos lenne a szélessége... Elölről a szélesség E=1,705 m, hátulról G=1,994 m. Persze a G a tükrökkel együtt van, én is hasonlót mértem.

Előzmény: igazi hős (404)
Flacika Creative Commons License 2003.01.21 0 0 406
Igen, csak előtte írd meg nekem, hogy mit fogsz írni. Csak hogy tudjam...
Előzmény: igazi hős (405)
igazi hős Creative Commons License 2003.01.21 0 0 405
Flacika,
ezentúl mindig 2 perccel korábban megírod, amit én írnék???
:-))))
Előzmény: Flacika (403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!