Már bánom, hogy nem csináltam képeket nyáron, nincs egy se a csónakról meg a bimini tetőről.
Az internetről beszúrok két képet, gyakorlatilag ilyen a csónakom:
A tető nagyon egyszerű, de tökéletesen működik. Két alu csőváz meg van hajlítva, a végein van egy-egy rögzített lyukas fémelem, ami tökéletesen illeszkedik az evezőtartó "villához". A csőváz négy sarkát erős zsinórral lekötöm a gumicsónak oldalához és kész is.
Nagyon jól működik, siklásban is használható, mivel alig van "légellenállása", de ha útban van, akkor pillanatok alatt lehajtható (valamelyik két zsinór oldásával).
Felszerelése, leszerelése kb. 1 perc.
Nagy előnye, hogy a dőlésszög változtatható úgy, hogy valamelyik oldali zsinórokat rövidebbre, a többit hosszabbra hagyjuk. Ez azért fontos, mert enélkül az ember sokszor pl. horgászat közben nem lenne árnyékban, ha a nap iránya változik, vagy nem úgy süt.
Azért írtam, hogy alacsony költségvetésű, mert az aluvázat régi hulladék elemekből raktam össze (de stabil és viszonylag esztétikus lett), és csak a ponyvát vettem valami 6-700 forintért.
Én is be akartam vinni a jollémat a lakásba ...de erre a barátnőm kilátásba helyezte, hogy akkor ő meg kölcsönkéri a szomszéd láncfűrészét - egy fél órára. :-))))
"Arra lennék kíváncsi, mitől lesz egy csónakos annyira magabiztos, vagy optimista, hogy a Dunán lefelé indul hosszabb útra túrázni? "
Apósom elmondása szerint, amikor ő volt fiatal, akkor csak a nyugati motorral rendelkezők mertek lefelé menni a Dunán (a Viharosok, Vetyerokosok nem nagyon), így sokkal kihaltabbak voltak a homokzátonyok lefelé, mint felfelé.
Ma már elég megbízhatóak a motorok, jómagam többször lefelé szoktam menni 6-8 kilómétert is.
Amitől kezdetben tartottam - de ez a félelmem elcsendesedett - hogy a Dunai hordalék (fadarabok, személy, uszadék) kiszakíthatja az anyagot, és egy üres légkamrával nehéz lenne visszaevickélni. Azóta elég sokat mentem áradásban is, és nem volt gond (persze kerülgetem a tuskókat).
Sziasztok es buek mindenkinek!Tudja vki,hogy lehet-e es ha igen hol berelni 5-6m-es motorcsonakot,dunai tiszai kirandulasra?En gorogorszagban elek,de szeretnek vmi itthoni turat szervezni a csaladnak.csak egynapos kirandulasokra gondoltam.Elore is kosz!
Igen-igen. Láttam már a csónakodat (az igen kíváló kormánypaddal) egy másik képen. Ez az esővédő-bimini nagyon jól néz ki, máris irígylem, jó lenne nekem is felrántani, mikor Velencén, horgászás közben elered vagy csepereg.
A fartükörről lógó két rövid lácot karókhoz/nál használod?
Ha 1000 EUR körül hozzájutnék az új motorhoz, érdemes eladósodnom?
Találtam a neten yamaha F6BMHS, 37 kg, 2 henger, 3,7 kW, 197 ccm, négyütemű motorkát. Ezen vajjon ugyanazt a "trükköt" lehet alkalmazni, mint az általad leírt DMHS -sen?
No, azért lassan összeáll egy kép, hogy nem olyan nagy bolondság a póttank, pótmotor, pót-lék mentőcsónak, segélykérő rakéta. Valószínű, hogy nagyobb önbizalmat ad a jó felszerelés és pár száz óra motorral a vizen és vagy a közelben motorozó ismerősök, barátok.
Nekem is volt Vetyerok után 9,9es Jonim .Onnantól lefele is mertem menni.Viszont megtörtént ,hogy Dunakeszin a Horányi révnél megállt a motor , Gyors szerelés na B---g nem tankoltam. Október végén katonabakancsban térdigérő vizben kötélen huztam fel a hajót Alsógödre a csónakházig.és még csak meg sem fáztam. Azóta a tankot akkor is megnézem ha a jelző telit mutat. szőrmók
<<Erre felé elég ritka a Dunán a gumicsónak, de azért néha látni.>>
Erre feljebb (Bátya-Paks) is ritka, a szűkebb környékünkön tudtommal én vagyok egyedül, de tavasztól-őszig (néha még télen is) napi szinten kimegyek vele a nagy folyóra.
Mondjuk már nem parázok semmin, én már estem télen is, nyáron is, meg köztes időkben is a vízbe (főleg partról, vagy a faladikos korszakból), mostanra már majdnem megszoktam ruhástul a vizet.
A csónakom is, a motorom is stabil, s bár mindkettő, pláne a motorom itt (a fórumon) a legkisebb kategória, mégis feltétlenül üzembiztosak. A motor idén hatodik évébe lép, de eddig csak benzint kellett beletölteni (azt se sokat..), mással még nem kellett babrálni rajta (csak a fűnyíródobot fel-letenni). Én is a hétvégi házamból szoktam kislattyogni vele, egy kiskocsin húzom, de sokszor a hátsó kert mögötti "Kisdunán" hagyom kikötve, errefelé nem bántja senki. Kényelmes dolog kitalálni hogy megyek, felcihelődni, majd 'csak' hátramenni, beülni, elindulni, és egy egy km-es kerülő után máris előttünk vagyok a "Nagydunán".