Egy fénykép a nagyapámról 1939-ből. Fakerekű versenykerékpár, szárnyas anyás kerékrögzités, bár a fényképen nem látszik de a korabeli versenybicajokon 2 sebességes hátsó agyak voltak az agy mindkét oldalán 1-1 fogaskerék az egyik általában fix, a másik racsnis. Csak egy fék van valószinű abroncsfék. Sajnos a bicikli nincs meg.
Ja már értem, de nem bántam a kitérőt, érdekes golgokat olvasgattam a Steyr-emblema keresése kapcsán. :)) pitic talán tesz be egy képet... és nézelődünk annak kapcsán is.
Gyerekek!! DenBesteSykkel-lel azon fáradozunk, hogy a fenti emblémát pitic kerékpárján megtekintve végre rájöjjünk a bicikli márkájára. Természetesen én se, DenBesteSykkel se a "név, cím"-es táblára gondoltunk, ez elég nyilvánvaló sztem...Jajjjj:))))) Na hajrá!
Háát, én ez alapján meg nem mondom, az elején látom megvan az orrdísz; meg a hátulján, a kontraféknél a kis táblácska (ami sok bicajon "Super Granat" feliratú). Szóval ha nincs felirat azon az orrdíszen, akkor tegyél fel arról is egy képet!
u.i.: még a famarkolatok is megvannak rajta, bezzeg nekem azt is csináltatni kell:)
Húúú de jó! Naggggyon örülök a topiknak. Már rég keresgéltem ilyesmit.
Nekem is van egy régi bicóm. A korát sajna pontosan nem tudom, csak, hogy több mint 61 éves. Nagypapámé volt, ott porosodott már régóta Hegyfalun a garázsban, aztán tavaly nyáron kitaláltam hogy felhozom. Még ott Hegyfalun egy 82 éves ezermester - Ernő bácsi - szétszedte nekem, rendberakta, lefestette, én meg felhoztam. Iltve, mint késöbb kiderült, nem felhoztam Bp-re, hanem vissza, merthogy eredetileg nagypapám sógráé volt, aki itt (Bp) élt, csak '45-ben kiment Franciaországba, a bicó meg lekerült Hegyfalura. Szóval idősebb kell hogy legyen mint 60. Imádom. Minden reggelemet feldobja.
Most már előjött egy-két hiba rajt. Egyszer már lejött a hajtókar, de aztán Pajt bácsi visszavarázsolta. Mint kiderült Ernő bácsinak nem a bicaj volt a fő profilja.
Tegnap meg ki akartam huzatni belőle a kisebb 8asikat, de kiderült, hogy Ernő bácsi lefestette a küllők végeit, meg most tünt fel, hogy 2 küllőm ki is van törve. Úgyhogy újraküllőzést javasoltak. No de mindegy.
Lökök fel róla pár képet. Sajnos nincs direkt kép róla, de igérem pótolni fogom.
A lószerszámolajat amit használok simán beszippantja a nyereg (én se szeretek olajtócsában ülni)..a babaolajat még nem próbáltam, de szerény véleményem szerint az nem védi annyira a nyerget az időjárástól, legalábbis nem arra tervezték.. de biztosan gyorsan beszívódik az is.. kíváncsian várom a képeket!
Na emberek, merre jártok? Feldobom örömhíremet: egy hét múlva kész a bicaj, famarkolat kicsit később, addig vmit felrakok. Szal hétvégén jönnek a képek!
Tegnap mit sem sejtve török előre a Mester utcán, egyszer csak meglátok egy nyerget. Ismerősnek tűnik, aztán közelebb megyek, és látom, hogy Assmann felirat virít rajta. Maga a bicó puch volt. Az volt az érdekes, hogy elöl, az emblémarésznél tök épnek tűnt a krómozás, a hátsó sárvédő is krómos volt, viszont az már elég rendesen rozsdás, meg egy zöld csÍkot is húztak a sárvédő közepébe:(
De szép volt összeségében, és láthatóan használva van!
Más téma: ha bekenem a nyergemet olajjal, nem fog fogni még egy jó ideig? vagy készségesen beszippantja, és kész? Bakancsot én is szoktamn kenni, csak annak nem ülök rá a külsejére:)))))))))
Az alábbi emailváltás történt köztem és a Schwinn között. El lehet gondolkodni rajta. Ezt írtam először:
Egy ilyen régi cég nem gondol arra, hogy talán a régebben gyártott kerékpárokról kellene egy fejezetett nyitni itt a honlapon? Mint pl. Puch, stb. Szivesen látnánk egy páran... talán emelné is kissé az ázsióját a márkának ebben a zsúfolt mezőnyben. ------------ Tisztelt *!
Valószínűleg többen gondoltak már erre, azonban minden gyártó vagy forgalmazó cég a saját márkáját jeleníti a honlapján, talán nem elítélendő módon.
A Puch márkát jelenleg, tudtommal nem is gyártják, beolvadt a Biachi kerékpárok közé, így forgalmazója sincs Magyarországon. Nagy előnyt jelent a WEB ilyen szempontból, hiszen akár közvetlenül a gyártó honlapját is meg tudja nézni.
Üdvözlettel, Kanász János Schwinn Csepel Rt. megbízott kereskedelmi képviselő
--------------
Tisztelt Kanász János Úr!
Köszönöm a gyors válaszát.
De azt hiszem félreértett, talán félreérthetően fogalmaztam. Nem a márkaidegen kerékpárok megjelenítésére gondoltam (gondoltunk), hanem természetesen a Csepel és a Schwinn termékekre. Úgy gondolom ennek nem lehetne akadálya. Bizakodva várjuk.
------------
Tisztelt *******!
Bocsásson meg, ha félreértettem volna, nem szándékosan. Továbbra is jó az ötlet, sajnos a megvalósítását pillanatnyilag nem látom, de dolgozni fogunk rajta.
Üdvözlettel, Kanász János Schwinn Csepel Rt. megbízott kereskedelmi képviselő
kösz szépen a tanácsot. mindenképpen megcsinálom. azon gondolkodom, ha a bőr megpuhul, megpróbálom annyira kihúzni, hogy az ép résznél szegecselni tudjam. esetleg egy pántot csinálok a nyereg hátára, ami a bőrt tartja.
szóval ez a vizes áztatás nagyon tuti ötlet.
egyébként nem is fontos kifejezetten bőrolaj, mert a johnson's baby oil kiválóan puhítja a bőr cuccokat.