Nem ott finomitjak az oraallast, hanem az elso magyar pihenonel a palyan.
Treleres hozott egyszer haza a bakonybol es o meselte, hogy szokott behozoknak berbe szallitani es mindig kuldenek vele egy szerelot is. Az elso kutas pihenonel Mo-n elkuldi a szereo kavezni es o addig matata a kocsikban.
Sziasztok! Az a kérdésem, hogy a motortérben szemből nézve bal oldalt az a kis kapcsoló mire szolgál? Kellene jeleznie a műszerfalon, hogy fel van nyitva a motorháztető, úgy mint a többi ajtó nyitását jelző kapcsoló esetében? Nálam semmit nem jelez. Esetleg a riasztót is működteti, ha erőszakkal felnyitják a motorházat?
Nagyon nincs tapasztalat, de ezek vannak: 160ezres szervizre vittük nemrég a gépet, ahol a hosszbordás szíjat (ami a generátort, klímakompresszort hajtja), gyertyákat, hűtőfolyadékot, fékfolyadékot, levegőszűrőt cseréltettem a 160-ezres inspekció mellet, illetve annak előírása szerint, ez 74e Ft volt - olajcsere, és pollenszűrő csere nincs benne.
Most állunk 4 féktárcsa+hozzá illő betétek, pofák cseréje előtt, erre 150-200e Ft közötti árat mondtak, de még nem kértem/kaptam pontos kalkulációt. MIndenesetre a ZS+U oldala szerint a tárcsák (TRW) 10-12e/db, a fékbetétek szintén 10e/nyereg, a fékpofák valamivel olcsóbbak, így a fékalkatrészek ára kb 80-100e Ft-rea rúg. De ezt nehéz egy vásárláskor beárazni, mert lehet, egy kevesebbet futott autó még fékcsere előtt áll, egy jóval többet futottnál ez már megvolt, összességében mégis a (valóban) kevesebbet futott autó a jobb vétel.
Sziasztok lenne két kérdésem az 1,4 T-GDI-vel kapcsolatosan.
1. Nem találom sehol a tükörrel együtt az autó szélességét. A 2. szériában megtaláltam, annál 2053 mm, de a 3-as szériát sehol sem találom. Sajnos egyre több új alsó-középkategóriás járgány kinövi a társas házi garázsokat:)
2. Kettős tömegű lendkerék csak a dízelekben van, vagy van az 1,4 T GDI-ben is?
Persze az "életkor" már önmagában is romboló tényező. Amiket felsoróltam az csak "hab a tortán". Lehet, hogy majd csatolok egy fotót, azon látszik, hogy a 10 éves autómon egy nem látható helyen lévő vezeték hozzáérve a motor egy aluminium ötvényéhez , hogy ledörzsölte a szigetelést és egy vájatot dörzsölt a fémbe is! Eredmény letiltás, mindez külföldön nyaraláskor. Prémium autó volt, benne 380e km. gyönyörű kinézetű! Tipikusan olyan amilyeneknek vissza szeretik állítani az óráját. Az ilyet, aki tüzetes állapotfelmérés nélkül, "állapotot veszünk" megbolondított ésszel meg vesz, persze jóval drágábban mint amit ér, biztosan rá fog fizetni. Erre tanácsolom én, hogy ne higgyen senki a kereskedők, tényleg hatásos, megtévesztő átverésére.
Üzemóra mellett azért nem kevésbé fontos az "életkor órája". Azaz, hogy milyen idős az autó. Vannak anyagok az autóban, amik öregszenek. Műanyagok, gumik, ragasztók. Ezek 10-15 év után elkezdenek elgyengülni, repedezni, eltörni, elengedni. Szóval az "állapot"-ba ezt is bele kell kalkulálni.
Ld. az idősödő cee'd-eknél a műszerfalat az ablak alatt.
Off 15. évében lévő autómon már hullanak el a műanyagok, szerencsére még nem a motortérben. Ajtóoszlopon borítás, ajtón lévő gumicsík ragasztása, műszerfalon lévő ajtócska zsanérja,...és ráadásul ezen elpusztuló alkatrészek egy része olyan, ami nem vagy horror áron beszerezhető.
Pl. nálam az a kis ajtócska (Fusion-ban a műszerfal közepén, fölül lévő tároló) 3x ezer Ft. Na persze....igényesen fixáltam egy nanopaddal (ragacslap) :-)
10-12 évesen még tényleg lehet az autó jó állapotban, de már csak pár éve van vissza a porladás, széthullás megkezdődéséig.
Szia, ezt az "állapotot veszünk, nem km.- t" nem kellene fő szempontnak venned. Mert pl. a sok km. és persze a sok üzemóra rengeteg nem látható kopást, elöregedést okoz amit ránézésre nem veszel észre! Csak 1 példa (saját tapasztalat): a magas hőmérsélet és a rezgések/rezonanciák a vezetékek szigeteléseit megkeményitik, kidörzsölödnek, olykor-olykor összeérnek. Ezzel olyan elektromos anomáliát produkálnak amit nagyon nehezen tudnak megjavítani. Ezek a sok ü.óra után alakulnak ki. A többi szerkezeti elemekbe sem lehet bele látni, csak különböző megbontások, mérések után lehet eldönteni, hogy megéri-e meg venni az autót. Tehát igenis fontos tudni mennyit ment az autó, és hogy volt szervízelve
Ezt az "ALLAPOTOT" veszünk szöveget a kereskedők találták ki és a külömböző médiafelületeken elkezdték súlykolni, annak érdekében, hogy eltudják adni a leharcolt járműveiket. Mára a vevők nagy része is sajnos bedől ennek. Ne tegye senki!
Nagyon szépen köszönöm a hosszú és kimerítő választ, nagyon hasznos volt, köszönöm :) Utólag rájöttem én is, hogy jobb a faceliftes 2009 v 2010-es verzió és abból is az Euro 5-ös 1.8 benzin, mert regadónál az Euro 4 134.000 és egy Euro 5 pedig 16.000 . Komolyan mondom, ez vicc :) Kintieket nézegettem többnyire, a hahu-n is vannak, de kb ugyanott vagyok beíratással mindennel, ráadásul meg a kintiek állapota jobb egy fokkal és gondolom annyira nem tekergetik a km állást, de ki tudja... Egyébként sem km-re veszünk, hanem állapotra autót, ez a mondás :) A tiétek is az Euro 5 változat? Felszereltsége milyen? Ülésfűtés, tempomat v 4 el. ablak meg ilyenek tartozéka a felszereltségnek? Láttam tempomatos és 4 el. ablakos verziót is, de ritka, mert többnyire csak az alap felszereltséggel találkozom. Köszönöm a tippeket is, amik nagyon hasznosak, mert most, hogy írtad meg fogom nézni a gumikéderek alatt a lemez állapotát, hogy netán volna-e rozsdapötty ahogy említetted. Az ülőlapos dolog ismerős, mert a mostanihoz egy osztrák donor volt véve közösen és abban is voltak meglepetések, de ott leginkább eurocentes és fém eurós meg szerszámokat is voltak a pótkerék tárolóban :) Egyébként most, hogy használod és talán tisztába is vagy a kopó alkatrészekkel esetleg vannak még dolgok amire figyelni kell vásárláskor? Ha van és hosszú, akár össze is futhatunk, mert látom te is Bp-i vagy, és akár élőben is meg tudod mutatni, ha arról van szó :) De természetesen az is jó, ha leírod, mert tutti, hogy checklist lesz belőle ha vásárlásra kerül sor :) Igen, sokat segítettél, mert tapasztalatból írtál és köszönöm a linket is :)
Ha az USA-ba, Kanadába kellene élnem ilyen autóm (Kia Telluride) lenne ott az tuti. :-) Így a videókon nagyon komoly autónak tűnik, biztosan népszerű lesz. Váltó, pedál, index kar meg még pár dolog ugyan az mint a Ceedben. :-)
Ha 4-6 honapot kell varni egy ceedre, akkor annyi ido alatt egy ilyet is be tudnanak hozni az orszagba. A weblapon meg nem sok helyet foglala a konfiguratora...
2035 mm a jobb érték. 1780 mm valóban tükrök nélkül, rossz ábrát néztem tegnap. Fejből csak arra emlékeztem, hogy nincs 2100 mm, mert autópályás korlátozásoknál még haladhatok a szűkebb sávban vele. :-)
2008-as benzinesem van. Információm szerint a dízelmotoros autókon van szigetelés a motorháztetőn, a benzineseken nincs. Nos én bontóban vettem egyet a hozzátartozó 20 db patenttel, és felszereltem. Szerintem csendesebb is lett, de a másik szempontom, hogy nem melegszik annyira a motorházfedél, így talán kíméli a festést. Lehet, hogy placebo, mindenesetre így legalább nincs hiányérzetem.
A most "ajándék" címen reklámozott telefon tükrözés funkció, csak az új modelleknél működik, vagy ugyan az mint a 2018-as gyártású "régi" (JD) ceed-ben lévő android autó vagy car play lehetőség?
Egyetértek, ha cséplőgép csattog benne, sok jelentősége nincs. Ha egy halk motor van benne akkor pedig anélkül is csendes. Nyest nem rágja szét, ha nincs. :)