Egy kis segítségre lenne szükségem. Vásároltam 1 régi biciklit de sajnos nem vagyok szakértő. Ha valaki tudna segíteni,h mikori évjárat lehet és milyen tipusu, gyártmányú nagyon megköszönném
A lámpálya német az biztos és az írás alapján talán a bringa is.
Most én is találtam egy szép állapotú szputnyikot a vaterán,kár ,hogy a sárvédőit már krómozottra cserélték.Mindegy,így is megveszem,annyira ritka már. Igaz,ez a nyocvanas évekből való,hetvenes években gyártottat lehetetlen találni.
Végre valaki akinek van katalógusa! Lehetne hogy esetleg fölraksz nekem egy oldalt a Csepel Extráról, ha nagyon szépen megkérlek? Egyébként nem állítom hogy az enyém 36 ban készült, csak azt mondtam, hogy találkoztam valakivel az utcán aki 1938 ra tippelt, mivel az égvilágon semmilyen dokumentumot nem sikerült fellelnem róla ezért egyenlőre ennél maradok :)) A brinyó egyébként gyönyörű állapotban van, látszik hogy vigyáztak rá, minden "extra" rajta van ami akkoriban extrának számított :)))(dinamó, bosch lámpa, tárcsafék, pumpatartó, pumpa, kormány blokkoló, csomagtartó ) úgyhogy én arra tippelek hogy a gazdája így kérte a gyártól (de ez is csak tipp). A mogorva öregúr biztos nem én voltam akivel találkoztál :)
Hali! Jó későn válaszolok, de csak most néztem a topikot. Valóban lehet időnként kapni a Vaterán! Tavaly nyáron én is majdnem vettem egy szovjetzöld Szputnyikot onnan, de aztán inkább egy tízsebességesített Csepel Sas lett belőle, ami ugyan nem veterán, viszont sokkal baróbb állapotban volt.
Megpróbálok pénteken feltenni egy fotót, ha nem lesz rá időm, akkor 14.-e utántudom, mert szabira megyek. Amit elfelejtettem oda irni, hogy a felnire gumifalcos gumi való.
Nem akarok okoskodónak tünni, de van egy 1936-os Csepel (Weis Manfred) bicikli katalógusom. Ebben benne van a Csepel Extra de nem dobfékkel szerelték eredetileg. Természetesen a vevő igényei szerint szálithatták dobfékkel is vagy később bárki át is alakithatta mert lehetett kapni dobfékket is. Eddig egy Csepelt láttam dobfékkel, egy elég durcás öregúrnál, aki annyit mondott róla hogy az apja a háború előtt a WM műveknél dolgozott és magának szerelte össze a biciklit.
Egyébként van egy eladó Styria első dobfékes komplett agyam, szintén Styria dobfékes de hiányos fűzött kerekem és egy szintén Styria kibelezett kontrás aggyal fűzött kerekem. Az 50-es évek körülről származik.
Van két régi bringám. Az egyik egy Csoda, a másik pedig Tura Csepel. Na, az lenne a kérdésem, hogy mikori évjáratúak lehetnek kb.? Van hozzá komplett dongó motorom is tankal, gázkarral, mindennel, és azt szeretném majd felszerelni felújítás után. Tök gyárira szeretném restaurálni valamelyiket, amelyik régebbi. Majd teszek fel képet róluk, és akkor kimazsolázzuk, hogy mi nem eredeti. A Csoda nekem jobban tetszik. A festése hogyan van? Mert valahol olvastam, hogy a váznyak az nem fekete volt, hanem kék, piros, vagy zöld.
Mellékelem a képeket. A Waffenrade és a szputnyik. A Szputnyik kormányát én festettem le feketére. Alumínium szürke volt. Nem toltam ki a garázsból. Siettem . Legközelebb azt is megteszem.
A különbséget teljesen precízen nem tudom.A színválaszték valószínű,a matricák kivitele és talán a kormányfogantyú színe, ami a korábbiakon biztosan csontszínű volt,a későbbin pedig fekete.
Csináltam pár képet, de nem lesz valami jó, mert nem vittem ki a garázsból, és sötét. Az emblémáim rajta vannak épen. Van különbség a 70.-es és 80-as év között? holnap felteszem a képet (07 29) azaz ma.
Köszönöm szépen az infót.Majd a képet szívesen látnám. Én 1975-76-osat keresek,mivel akkor voltam5-6. osztályos gyerkőc és egykét osztálytársamnak megvették a szülei,sajna nekem nem.Ezek akkor valóban az említett három színben voltak kaphatók.Egy 80-as évekbeli mély metál zöldet már szereztem,de nincs valami jó állapotban.Fényezése gyári,de a matricák már hiányoznak róla és a csomagtartója sincs meg.Sajnos 70-es évekbelit nagyon nehéz találni,de türelmes vagyok. Üdv.:Ervin
Gratulálok a bicódhoz! Nekem Csepel Extrám van, első kerék dobfék, hátsó kontrás fakormány felállásban, és 3 hete megállított valaki az utcán,hogy lefotózhatja-e mert hogy neki meg Steyer-Waffenrad-ban van pont ilyen bicója, az apja vette 1934-ben, mint luxusbicót, kb 3x annyiba került akkor mint egy sima bicó. Szóval csak azt akartam mondani,hogy a drágább steyereken volt dobfék,már 34-ben is :).. És valószínűleg több infót fogsz róla találni mint én a Csepel-Extráról (eddíg még senki se látott ilyet akivel találkoztam, de nem adom fel :) )