Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2001.08.29 0 0 179
Legális lehet a dolog, ui. azt a gépet odébbmozdítani nem kis feladat lehetett...
Előzmény: Törölt nick (178)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.29 0 0 178
a helyi regeszek bontjak?
Előzmény: rm40 (177)
rm40 Creative Commons License 2001.08.28 0 0 177
Már a füstszekrény teteje is hiányzik.
Előzmény: rm40 (171)
satan Creative Commons License 2001.08.28 0 0 176
Lehet...., azért akárhogy is volt, akkor is sajnálom nagyon.
Előzmény: etwg (175)
etwg Creative Commons License 2001.08.28 0 0 175
Szerintem ez a Mallet már csak papiron lehettet meg, illetve a háboru utani zürzavar sokáig kezeletlen eredménye.

Tudtommal a Malletek a háboru után a MÁV-nál nem lettek bevetve (azt hiszem valahol Diosgyör körül volt sokáig egy valamikori KOV - CSD átalakitásában - mozdonya, ami azonban nem egyezett meg a MAV mozdonnyal, igy a MÁV nem használta. ) Meg akkor kellett a vas a szocializmus épitésére meg a koho is kéznél volt.

Előzmény: satan (174)
satan Creative Commons License 2001.08.28 0 0 174
Csak az 1959-es listát néztem még meg....
eszerint 59 végén még volt Mo-n Mallet mozdony, 651,011
hogy volt szívük szétvágatni??? :-|||
Előzmény: division by zero (158)
satan Creative Commons License 2001.08.28 0 0 173
424,262 / MÁVAG 1955 / 7361 / S 97.02.03.
Előzmény: 424nurmi (155)
satan Creative Commons License 2001.08.28 0 0 172
Ha műszaki ínyencségekre (is) vágyol:

Vasúti szakkönyvtár (sorozat) 18
Hámori István - Varga Jenő
A GŐZMOZDONY
Műszaki Könyvkiadó Bp. 1962.

Én még eredeti áron, 54,-Ft-ért vettem ám:))))))

A Közl. Múzeum könyvtárában talán még megvan, legalábbis 1967-ben még megvolt.

Előzmény: 424nurmi (159)
rm40 Creative Commons License 2001.08.26 0 0 171
Szép lassan fogyogat a 424,064. Az eddig a Sopron Ágfalva felé eső szakasza mentén, a híd előtt pusztuló mozdonyt nemrég hátrébb vonatták. Már nincs meg a szerkocsi, sőt már a füstterelők és a füstszekrényajtó sem...
sansan Creative Commons License 2001.08.26 0 0 170
A múltkor megnéztük az Ellenség a kapuk előtt c. filmet.
Az egyébként jó filmben BR 52 húzta az oroszok katonavonatát,ami 1942 szeptemberében nem lehetett valószínű.Bár nem kizárt,hogy esetleg zsákmányoltak már akkor az oroszok a háború folyamán.
Természetesen vörös csillaggal volt kidekorálva.
424nurmi Creative Commons License 2001.08.25 0 0 169
kösz!
Előzmény: rm40 (167)
division by zero Creative Commons License 2001.08.24 0 0 168
köszi!!!!
Előzmény: rm40 (167)
rm40 Creative Commons License 2001.08.23 0 0 167
Miszereint lett sorozatszáma a gőzmozdonyoknak pl 520; 424 ??

Ez az 1911 óta érvényes gőzmozdony-számozási rendszer.
Első számjegy: a hajtott/kapcsolt tengelyek száma
Második és harmadik számjegy:


Tengelyterhelés Szerkocsis Szertartályos
14,42 t felett 01 - 14 15 - 19
12,36-14,42 t 20 - 41 42 - 50
10,30-12,36 t 51 - 59 60 - 69
10,30 t alatt 70 - 74 75 - 84
Keskeny nyt. 85 - 89 90 - 99

Az átszámozáskor réginek számító mozdonyokat a tartományok végére, az újabbakat az elejére helyezték; a 1911 után beszerzett gépek pedig alulról a beszerzés kezdeti időpontjával növekvő sorrendben sorolták be.

A további tkategóriáknál csak két számjegyű sorozatszám volt:

Motorpótló mozdonyok:
1 hajtott kerékpár: 10 - 19
2 hajtott kerékpár: 20 - 29
(3 hajtott kerékpár: 30 - 39 -ezt nem használták)
Ezt a kategóriát később megszüntették, és a motorpótló mozdonyokat mint egyszerű szertartályos gépeket sorolták, pl 22->275

Fogaserekű mozdonyok: 40 - 49

Villamos mozdonyok: 50 - 79 (ez is megszűt, de ennek köszönhető, hogy a VBGhévv négytengelyes mozdonyát V51 sorozatszámmal látták el (ui. először az e rendszer szerint helyes 51 sorozatú volt, a "V"-s rendszernél pedig egyszerűen elé biggyesztették a V betűt tekintet nélkül arra, hogy a tengelyszám nem stimmelt)

Motoros mozdonyok: 80 - 89 (ez is megszűnt és csak egy helyen alkalmazták)

Tűznélküli mozdonyok: 90 - 99

Az, hogy a 424 miért nem 423 lett; nem teljesen világos, sejthetően az játszott közre, hogy eredetileg közelebb állt méretben a 324-eshez (ugyanis első változatban még 1'D tengelyelrendezésű volt)

Előzmény: 424nurmi (166)
424nurmi Creative Commons License 2001.08.23 0 0 166
Miszereint lett sorozatszáma a gőzmozdonyoknak pl 520; 424 ??
Eltudná valaki küldeni a 424-es és az 520-as jellegrajzát?
Ha igen akkor ide küldje
Kösz 424nurmi
mdbz Creative Commons License 2001.08.22 0 0 165
Festik a 301-est Nagykanizsán. Szeptember 7-én mutatják be az illetékeseknek, utánna irány a Füsti (húzzák 30 km/h végig a Balaton parton).

mdbz

424nurmi Creative Commons License 2001.08.22 0 0 164
Kösz a könyv címeket!
rm40 Creative Commons License 2001.08.21 0 0 163
Nem tudja valaki hogy hány 402-es sorozatú tehervonati gőzmozdonyt gyártottak?

Összesen 2, azaz kettő darabot.

Tud valaki egy jó gőzmozdonyos könyvet ajánlani amiben képek és információk is vannak gőzmozdonyokról?

Nos az attól is függ, hogy mennyire akarsz elmélyedni a témában...
Alapmű az "ezüst-könyv", lánykori nevén a Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon című. Azt hiszem, még beszerezhető (talán a Közl. Múzeumban?). Ebben benne van az összes normál- és széles, nem iparvasúti mozdony fényképpel és kevés adattal. Azonban igazából csak a létezésükről ad infót, ilyen finomságok mint pl. darabszám, meddig és hol szolgáltak, milyen eredménnyel, az sajnos nincs benne (igaz, hogy valszeg nem is volt cél). De alapnak mindenképpen remek.
Tartalmasabb a közelmúltban megjelent "hétkötetes" vörös színű könyvsorozat gőzmozdonyokkal foglalkozó fejezetrészei. Bőségesebb adatokkal, több jellegrajzzal és komolyabb, tartalmas szöveges résszel. (Sajnos az adattáblák a két háború közti időszakról hiányoznak). Ennek beszerzése inkább pénzügyi kérdéseket vet föl...
A MÁV vontatójármű album is elég színvonalas, azonban kicsit szűkszavú és csak a típusok egy része van banne. A 93-as Évkönyben is van egy vontatójármű-történeti tanulmány.
Ezenkívül én nem nagyon ismerek könyvként megjelent komolyabb összefogalót.

Képek szempontjából nálam a No.1. a Kubinszky Mihály által még a 70-es években készített és szégyenszemre csak külföldön megjelent Dampf in der Puszta című album. Beszerezhető idehaza is, bár nem könnyen. Gyönyörű fekete-fehér fotók, köztük Fialovits Béla gyönyörű, háború előtti képei, de szintén remekek a szerző a gőzüzem utolsó időszakában készített képei (pl. 424 + az akkor legkorszerűbb kék-achátszürke "nagy győri" kocsik...) is.

Az igazán "mélybúvároknak" az egyes típusokat bemuató írások gyűjtögetése ajánlott (ez már maga külön élmény) Vannak külön könyvek (pl. A 424-es című és a Gőzmotorkocsik és kismozdonyok c. barna könyvek (ezek a Nosztalgiánál beszerezhetők)), és tanulmányok pl. a Vasúthistória Évkönyv köteteiben: érdemes megnézegetni.
A legelvakultabbaknak pedig régi folyóiratok böngészését ajánlom. Különösen Fialovits Béla tanulmányait. Az ő tollából jelent meg A M.Á.V. gőzmozdonyainak történeti fejlődése című cikksorozat a Technika folyóiratban. Sajnos publikálásra csak a 651 sorozatig került csak; a többi, ha jól tudom, kéziratban maradt:-(. Na hát ez maga a csúcs: itt már különböző ellenőrző számítások is szerepelnek, és a szerző alaposan elemzi a bemutatott típusokat. Rendkívül élvezetes stílusban, véleményem szerint. (De ezt már csak igazi fanoknak a sok műszaki dolog miatt!:-)) (A szerző hasonló alaposságú tanulmánya a TVV mzdonyairól a 1989-es Évkönyben olvasható)
Érdemes megnézni a Tolnay Lapok és Pályaőr számait is; pl. Ledács Kiss Dezső munkáit)

De a kutatás és a felfedezés öröme az igazi, úgyhogy abba is hagyom:-)

Előzmény: 424nurmi (159)
CsirkeP Creative Commons License 2001.08.21 0 0 162
"Nagyvasúti vontatójárművek Magyarországon"
1986/87-ben a Közlekedési Múzeumban lehetett beszerezni, könyvesbolti terjesztésre nem került.
Hogy ma kapható-e valahol?
Előzmény: 424nurmi (159)
424nurmi Creative Commons License 2001.08.21 0 0 161
Találtam egy gőzmozdonyos oldalt. Van a 242-esről leírás, kép. Itt a cím: http://emil.alarmix.org/fust/emlekm/
backspace Creative Commons License 2001.08.21 0 0 160
Hali!
jo konyv szamomra Kubinszky Mihaly: Ungarische Lokomotiven und Triebfahrzeugen
koz rohely, hogy egy nemet kiado adta csak ki, itthon 10 evig vartam ra elojegyzesekben de vegul feladtam es az interneten keresztul egy nemet antikvariumban elcsiptem, 99%os allapotban 30 DM-ert szallitassal egyutt. Azota pancelszekrenyben orzom. Egyebkent az OMKI-ban talalkoztam vele a katalogusban, onnan ismerem a konyvet es vadasztam.
A konyv szepen vegigmegy az osszes itthon hasznalatos jarganyon, asziszem a V43 az utolso benne, minden geprol megadja a legfontosabb adatait, altalaban jellegrajzot, es fotot. csak javasolni tudom. Ja holnapra megnezem Kubinszky mit ir a 402-esek darabszamarol.
udv
bs
Előzmény: 424nurmi (159)
424nurmi Creative Commons License 2001.08.21 0 0 159
Nem tudja valaki hogy hány 402-es sorozatú tehervonati gőzmozdonyt gyártottak?
Tud valaki egy jó gőzmozdonyos könyvet ajánlani amiben képek és információk is vannak gőzmozdonyokról?
division by zero Creative Commons License 2001.08.15 0 0 158
1967.12.20.
érdemes Bárdos Imre selejtezés listáit böngészni...
rm40 Creative Commons License 2001.08.15 0 0 157
242,001: 1967-ben; a napot nem tudom.
Előzmény: 424nurmi (155)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.15 0 0 156
A 142-es vonalon csak külön megrendelésre közlekednek a nosztalgiavonatok. Tehát ha besétálsz a Nosztalgia Kft-hez, akkor megbeszélheted velük, hogy mikor menjen arra nosztalicska. Persze csak ha rendelkezel a megfelelő mennyiségű pénzösszeggel.
Előzmény: Törölt nick (153)
424nurmi Creative Commons License 2001.08.15 0 0 155
Mikor selejtezték le: 242,001
424,262?
rm40 Creative Commons License 2001.08.08 0 0 154
275: 213 kW
375*:309
324*:618
328: 610
411: 684
424: 993

*iker-túlhevítős kivitel

(Forrás: Vasúti vontatójárművek üzemeltetési zsebkönyve)

Előzmény: czzf50 (152)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.08 0 0 153
Kivánok!

Tudja valaki a kollégák közül, hogy milyen időközönként jár nosztalgia vonat a lajosmizsei vonalon? Itt lakom a Kispest vasútállomástól másfél percre, és szeretném videóra venni! Előre is kössz!!!

csíkosháTTú

czzf50 Creative Commons License 2001.08.08 0 0 152
Üdvözlet!

Kellenének a Mercurio-magyar adatlaphoz a jelenlegi üzemelö magyar gözmozdonyok teljesítményei kW-ban (de LE-ben is jó). A max. vonóerök már megvannak. Az alábbi sorozatokról van szó: 220, 242, 275, 302, 335, 341, 324, 370, 375, 376, 377, 411, 424.

Aki tudja, írja már be ide, köszi.

mdbz Creative Commons License 2001.08.08 0 0 151
Allitolag 424 rudazattal :(

A rudazat egyes részei valóban 424 rudazatból készülnek,de olyan lesz "mintha"

mdbz

Előzmény: Törölt nick (147)
424nurmi Creative Commons License 2001.08.07 0 0 150
Balasagyarmaton körfütőház van ?
Ha nem akkor hány állásos?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!