Keresés

Részletes keresés

nagyrocsesz1 Creative Commons License 2006.09.22 0 0 275

Sziasztok!

 

Lehoztam a padlásról öregapám csepel bringáját és a télen szeretném felújítani.

Hiányzik róla pár dolog, amelyben kérném a segítségeteket.

Emlékből szeretném feltámasztani a dongó motoros bringát.

Hiányzik:

dekompresszor kar

benzin csap

hátsó lámpa, prizma

Szerszámtartó doboz

Első dörzskerekes csengő ( Lásd Kép)

 

Kérlek benneteket, ha valaki tud ebben segíteni, akkor írjon a nagyrocsesz@axelero.hu címre!

 

Előre is köszi: Nagy Róbert Győr

BalkanRail Creative Commons License 2006.09.18 0 0 274
Erdélyben láttam 7-800 ft körül kínai nyerget, az piros bőr és elől is spirálrugós. Szerintem érdemes utánanézni, ha valaki arra jár. Bármelyik piacon, vásárban hozzá lehet jutni. Én viszont "eredetit" keresek, és ugyancsak eredeti felniket. Az én bringámon Csepel felni van hátul, ha lefestve megfelel, akkor szívesen odaadom. Vagy cserebere, igazából nem az a lényeg. Szegeden vagyok, ha erre jársz, megkereshetsz, de hónapjában egyszer én is fel szoktam menni Pöstre (LEHET, MÁR HOLNAP!)
bbaalliinntt Creative Commons License 2006.09.18 0 0 273

 

 Halihó!

 

Nincs mostanában szerencsém a bicóval: pénteken eltörött a nyergemben a rúgó. Kicsit gáz... hiába, az idő nagy úr.

 

Szóval bűrnyereg-téma: a jómúltkor láttam régi típusu indiai meg - asszem - angol keményített bőr, szép nagy krómozott rugós nyergeket a HajtásPajtás szervízbe. S most hogy nagyon aktuális a téma, benéztem érte.... hát nem elvitték mindet. Elvileg csütörtök délutánra, estére hoznak az indiaiból (fekete és viszonylag ócsó, 3e ft kb). De mivel nem mondták 100%ra, szivesen fogadom a tippeket én is hogy lehetne kapni még.

 

Elsőkerékre meg azt mondták hogy nézzek körül vidéken. 

Előzmény: BalkanRail (265)
-Zéé- Creative Commons License 2006.09.17 0 0 272
Egy ilyen bringa tényleg ritkaság lehet,de gondolom ez a tábla sem lóg manapság minden falon. Ma kaptam lencsevégre.
Előzmény: Törölt nick (262)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.17 0 0 271
az említett bringát magam csinálom nagyrészét, egyedül újraküllőzésre/centrírozásra adtam le a kerekeket, a hátsó 4eFt volt (összes küllő cserélve nem olcsóra). a centrír elég nehéz menet volt, sajnos az elsőt nem is sikerült megcsinálni (valszeg áthajtottak rajta). egyébként alkatrészek többségét ebay-ről szerzem be (kivéve persze a magyar bringákhoz), nem olcsó mulatság, de megéri.
Előzmény: Alfred (267)
krajcsy Creative Commons License 2006.09.17 0 0 270

bocsi hogy ennyit írok de nem sikerült felrakni a képeket

 

krajcsy Creative Commons License 2006.09.17 0 0 269

berko made in germany

 

krajcsy Creative Commons License 2006.09.17 0 0 268

Hello

 

tudtok vmit ezekről?

Alfred Creative Commons License 2006.09.15 0 0 267
quarksteak:
Hol csináltatod?
Milyen bicaj?
Mennyiért?
Előzmény: Törölt nick (266)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.15 0 0 266
ez engem is érdekelne, mert van egy restauráció alatt lévő bicóm aminek az első kerekét nem tudták kicentrírozni.
Előzmény: bbaalliinntt (264)
BalkanRail Creative Commons License 2006.09.15 0 0 265
Sziasztok! A héten jutottam hozzá a binyiglimhez, aztán egy cimborám pincéjében egy rakat alkatrészhez (sajnos, többnyire CCCP márkájú...). Steyr Waffenrad Typ31. Rozsda nem eszi, az idő úgy tűnik konzerválta. Maga a gép '30-'37 körül készülhetett, megvan az eredeti kormány is, de a büdös parasztja kalapáccsal verte le, miután beletört a villába. A középső agy eredeti, nem lett hozzányúlva. A hátsó kereket én cseréltem le, Gránát agy van benne, az előző is az volt. Van még egy alig használt Mátrafém agyam, zsírzópöcsös kivitel. Csak végszükség esetén szerelném be, ha más nem lenne kéznél.

Keresek hozzá bűrnyerget, Bosch szettet (vagy korhű elemlámpát), és szerszámtáskát (vázra szerelhetőt). Ha valakinek van régi típusú felnije, az is érdekelne. Igazáőból bármilyen hozzávaló alkatrész érdekel, fel szeretném újítani eredetire, esetleg "besorozott" katonai kivitelre, fegyvertartóval.

Az öregnél, akitől vettem, láttam egy női vázas Mátrát, igen tré állapotban, de kompletten. 6500-ra tartja. Ha valakit érdekel, szóljon, beszélek az illetővel, hátha enged belőle.
12
34
56
7
bbaalliinntt Creative Commons License 2006.09.15 0 0 264

Hali!

 

Hát ez látod jó kérdés. Meg fogom számolni ha megyek el melóból aztán körülnézek. A HP-ban is mondták hogy tudnak 28-as kereket rendelni, de csak krómosat és kompletten, aggyal együtt. Én meg ugyibár azért korabelire szeretném. Mondjuk pont ezért kicsit félek az aranycsíkostól is. Mondjuk ha lefestem akkor nem gáz. De hát inkább legyen régi. Mindenesetre utánanézek. Tényleg... esetleg azt is tudod hol kapható?

 

Jó lenne ha jövő péntekre, a Kritikus Tömegre meglenne. Remélem jöttök egy-páran ti is a kortárs biciklitekkel. 

 

Előzmény: WatchFun (263)
WatchFun Creative Commons License 2006.09.15 0 0 263
Szia!

Hány küllős a kerék? Mert 36 lyukút mai napig árulnak (mondjuk nem mindenhol:)), színe fekete, vékony arany csíkokkal és 28-as (635-ös)

WF
Előzmény: bbaalliinntt (261)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.15 0 0 262
Előzmény: Törölt nick (255)
bbaalliinntt Creative Commons License 2006.09.14 0 0 261

Halihó!

 

Fontos kérésem volna. Mint már régebbi hozzászólásomban írtam naponta használom a több mint 60 esztendős bicómat. (Csepel.. ja és képek is vannak fenn) Már két hónapon belül kétszer gyűlt meg a bajom az autósokkal. Először az alagút és a Lánc híd között a zebrán egy kis bordó pözsó elkaszálta az első kerekem és továbbhajtott (egyébként HFF-550). Akkor megúsztam egy újraküllőzéssel de a kisebb tojásokat, enyhe nyolcasokat már akkor sem tudták tökéletesen kihúzni a kerékből. Tegnap pedig a körúton elöttem egy méterrel rámnyitottak egy autóajtót. Jómagam nagyobb gond nélkül megúsztam (jó kis zúzódások és még jobb húzódások), az első kerekembe viszont megint került egy kis csavarodás. Közlekedni még éppen lehet vele de nagyon látszik, kellemetlen. Ma reggel beugrottam HajtásPajtásékhoz hogy kihuzassam belőle, de sajna reménytelen. Túl masszív az acél felni (az biztos egyébként mert a kocsi ajtaja úgy behorpadt hogy nem lehetett utána becsukni).

 

Szóval a lényeg a lényeg: 28-as acél felni kerestetik, lehet egy kicsit rozsdás, de ne legyen krómos. Vagy komplett kerék is jó volna de csak ha van a tengelyén zsírzó szelep, vagy pöcök, vagy mifene.

Szóval tök örülnék ha valakinek lenne egy pluszba amit meg tudnék venni tőle.

Előre is köszönöm.

Alfred Creative Commons License 2006.09.12 0 0 260
Van egy Csepel-WeiszManfred táblás fekete 28-as férfi vázas gépem. Lelkes ifjúságom idején átfestettem fehérre a vázat, aztán a padláson valami munkások leszereltek róla ezt-azt. Most tervezem, hogy helyreállíttatom, de nem tudom, kihez fordulhatnék. A rengeteg kerékpár műhely és szervíz csak a mai kerékpárokkal foglalkozik, nekem viszont már-már restaurációra volna szükségem.
Szét kellene szedni, újra fényezni feketére, krómozni, küllőzni, egyedül a hátsó agyat szeretném valami kontrás-váltósra cseréltetni, mert hegyen lakom.
Ki tud hozzáértő megbízható mestert?
Szabados311 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 259

Kedves Péter!

 

Mindenképpen érdemes az arra meltó bickliket megmenteni. Azt hogy mit kell cserélni és mit lehet megmenteni, azt igy megmondani lehetetlen. Szétszerelés, alapos tisztitás ami után meg lehet mondani hogy mi menthető és mi nem. Előfodulhat, hogy csak a váz menthető, de szerintem egy a padláson tárolt biciklinél több alkatrész is menthető.Amit esetleg cserélni kell, azt sem új, hanem korabeli jó vagy korabeli új alkatrésszel kell pótolni. Sok utánna járás,  homok fújás, festés, csikozás, kromozás. Tegyél fel képeket!

Előzmény: princzp (258)
princzp Creative Commons License 2006.09.09 0 0 258
Sziasztok,

most eloszor neztem be ide, guglival talaltam meg a forumot. Van egy-egy biciklink a nejemnek es nekem is, de most nemreg koltoztunk paraszthazba es a padlason megtalaltuk a haz elozo tulajdonosainak bringait, egy ferfit es egy noit.
A fenti meleg, paras levego szinte teljesen megette oket. Lehoztam, lepucoltam annyira hogy mar legalabb a vaz szinerol nagy biztonsaggal megallapithato, hogy mindketto fekete lehetett. :) A ferfibringan elol van egy "Express" feliratu femlemez, szep ciradas betukkel.
Minden rozsdas, a vaz is. Beszeltem rola a bringas sraccal itt a faluban, azt mondja -latatlanban- hogy az ilyenek szinte menthetetlenek, talan csak a vaz maradhat.
Mit gondoltok errol? Szentsegtores a vazat megtartani, es koreepiteni egy parasztbringat, de mar ujabb elemekkel? (Valtot, ilyesmit nem szeretnek ra...)
Hasznalni kellene, bizonyos okokbol ketto bringara van szuksegem.

Szep napot,
Peter
Előzmény: tomacsektomii (222)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.07 0 0 257
az bagóért volt szvsz, gratulálok!
Előzmény: -Zéé- (256)
-Zéé- Creative Commons License 2006.09.06 0 0 256

Köszönöm az infót ,megpróbálom kinyomozni amúgy 15 ezerért vettem a kerékpárt.

 

Előzmény: Törölt nick (255)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.05 0 0 255

a Phänomen Fahrradwerke terméke, Zittau-ból (Szászo.), gyártottak motorokat és autókat is (bringákat 1899-től, kardánmeghajtásút is), és elvileg belőlük lett az IFA ha minden igaz. sajnos erről a típusról semmit se tudni, valszeg igazi ritkaság, szerintem 40-es, 50-es évek vagy korábbról, de az is lehet, hogy teljesen tévedek. Elvileg ez a cég a jogutód: http://www.phaenomen-zittau.de, talán tőlük meg lehetne kérdezni a pontos adatokat. Nem tudom mennyiért vetted, de ha 100e alatt, akkor mindenképp megérte.

Előzmény: -Zéé- (245)
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.09.04 0 0 254
Elmentettem őket. Nagyon köszönöm!
Előzmény: Szabados311 (253)
Szabados311 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 253

A Csepel Extra képek.

dasszo Creative Commons License 2006.08.30 0 0 252

 

 

 

Üdvözlök mindenkit ezen a topikon most sikerült rátalálnom. Van egy öreg kerékpárom , a váz WM  a hatjómű Merkúr feliratú . Azt már kiderítettem hogy a WM Művek a háború előtt készített ilyen bringákat de pontosan milyen évjáratú lehet azt nem tudom . Váznyaktábla hiányzik esetleg tud valaki? Azt hiszem nem újítom fel nekem így tetszik ahogy van  ha tud valaki dokumentációt vagy bármit köszönöm , hamarosan teszek fel képet róla . Üdv Mindenkinek

DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.08.23 0 0 251
Hű, remek, a Luxusok is nagyon szépek, kár hogy ilyenem nincs :))...
Előzmény: Szabados311 (250)
Szabados311 Creative Commons License 2006.08.22 0 0 250

Majdnem sikerült feltennem a képeket de véletlenül az Extra helyett a Luxusokat szkennelték be. Van egy pár dobfékes WM bicikli is és igérem nemsoká felteszem az Extráról is a képeket.

Szilárd+ Creative Commons License 2006.08.22 0 0 249
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek egy felesleges lámpaüvege egy régi kétizzós elemtartós BOSCH első lámpához? Vasárnap eldőlt a viharban és az üvege betört.
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.08.14 0 0 248
És nagyon várom az extrás képeket, meg előre is köszönöm..
Addíg is 2 északi szépség (Den Beste Sykkel) norvégiából:
DenBesteSykkel Creative Commons License 2006.08.14 0 0 247
Tudom a 33-as hozzászólás, már nézegettem, meg irígykedtem is :-), habár a saját bicómat is nagyon szeretem és mindíg mondom magamnak hogy "6 kerékpár bőven elég egy embernek, meg hogy ne irígykedj, másnak is lehet szép bicója, na"
A harangcsapágyas középagy stimmel, a torpedó hátsó agy is, a bosch lámpa-dinamó felállás is, a fékkar más, a z extra felítat nem maratva, hanem domborítva van a vázba (mint a Steyr-ek nél) meg van egy kis pöcök az elején a kormányzárhoz..
Egyébként hasonlít :)
Előzmény: Szabados311 (246)
Szabados311 Creative Commons License 2006.08.14 0 0 246

Egy pár nap türelmet kérek és teszek fel a Csepel Extráról képeket. Addig nézd meg a Topic első 50 hozzásolása (remélem jól emlékszem) között van valahól a Papp Extra biciklim fényképe. A te biciklidnek egészen hasonlóan kell kinéznie csak WM változatban.

 

Előzmény: DenBesteSykkel (240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!