Hi Mindenki!! :) Most regisztráltam itt, igaz már régóta olvasom a topicot. :) Azzal a kéréssel fodulok hozzátok hogy szeretnék venni 1 régi biciklit.. úgy a 40es 50es évek tájékáról :) Kérésem:
Adjatok tanácsokat a vásárláshoz, mire kell figyelni stb stb :)
Látom, hogy többen kerestek lámpát, csengöt egyéb tartozékot. Ha valaki nem ismeri, ajánlom a szigetszentmiklósi Old Motors börzét, a legközelebbi október 14-én lesz,ott mindenféle csoda kapható. Ezt a hátsó lámpát is ott vettem, biztosan sokaknak ismerős a 60-as évekből. Üdv,
Tihany kerékpár, volt ffi változata is. A női gyárilag szoknyavédő hállóval szerelve és persze az első kosár nélkül. A képen lévő bicikli egyébként kb. 1 éve a vaterán szerepelt a leirás alapján a 60- as évekből származott, első tulajdonosa árulta.
Van néhány öreg motorom, és néhány még öregebb ketrékpárom.
A héten jutottam hozzá az egyik kerékpárhoz. A típusra nem emlékszem, mert még csak az üzlet köttetett meg, leszállítva csak később lesz(kerek rézembléma megvan, valamilyen RAD felirat van rajt). Assmann márkájú a láncvédő a csomagtartó és a nyereg. A nyereg különlegessége, hogy nem bőr, hanem rózsaszínes árnyalaltú gumi. Gumifalcos kerekei, kormányszorítója van a kicsikének. Az első kerékben styria dobfékes agy van, a fékkar sajnos hiányzik:((
Hátsó agy, dinamó szintén styria. Fa markolatok hiányoznak, hátsó sárvédő nem eredeti aluból van. Nagyon megkímélt mechanikailag, csak kissé kopottas, de nekem így is tetszik.
Van továbbá egy csepel universal kerékpárom, egy amiről sejtem ,hogy egy csepel luxus lehet,(embléma, és kerekek hiányoznak, amúgy szépen egyben van), illetve egy waffenrad váz is pihen a padláson(sajna szétvágva, de még össze lehet hegeszteni)
Ha valaki esetleg tudna eladó fékkart a styria agyhoz, annak nagyon örülnék.
Ha megkapom a bicajt, teszek fel képeket.
Sógorom a napokban hallott Tihany márkájú gépről, tudtok esetleg valamit a típusról???
Erdélyben láttam 7-800 ft körül kínai nyerget, az piros bőr és elől is spirálrugós. Szerintem érdemes utánanézni, ha valaki arra jár. Bármelyik piacon, vásárban hozzá lehet jutni. Én viszont "eredetit" keresek, és ugyancsak eredeti felniket. Az én bringámon Csepel felni van hátul, ha lefestve megfelel, akkor szívesen odaadom. Vagy cserebere, igazából nem az a lényeg. Szegeden vagyok, ha erre jársz, megkereshetsz, de hónapjában egyszer én is fel szoktam menni Pöstre (LEHET, MÁR HOLNAP!)
Nincs mostanában szerencsém a bicóval: pénteken eltörött a nyergemben a rúgó. Kicsit gáz... hiába, az idő nagy úr.
Szóval bűrnyereg-téma: a jómúltkor láttam régi típusu indiai meg - asszem - angol keményített bőr, szép nagy krómozott rugós nyergeket a HajtásPajtás szervízbe. S most hogy nagyon aktuális a téma, benéztem érte.... hát nem elvitték mindet. Elvileg csütörtök délutánra, estére hoznak az indiaiból (fekete és viszonylag ócsó, 3e ft kb). De mivel nem mondták 100%ra, szivesen fogadom a tippeket én is hogy lehetne kapni még.
Elsőkerékre meg azt mondták hogy nézzek körül vidéken.
az említett bringát magam csinálom nagyrészét, egyedül újraküllőzésre/centrírozásra adtam le a kerekeket, a hátsó 4eFt volt (összes küllő cserélve nem olcsóra). a centrír elég nehéz menet volt, sajnos az elsőt nem is sikerült megcsinálni (valszeg áthajtottak rajta). egyébként alkatrészek többségét ebay-ről szerzem be (kivéve persze a magyar bringákhoz), nem olcsó mulatság, de megéri.
Sziasztok! A héten jutottam hozzá a binyiglimhez, aztán egy cimborám pincéjében egy rakat alkatrészhez (sajnos, többnyire CCCP márkájú...). Steyr Waffenrad Typ31. Rozsda nem eszi, az idő úgy tűnik konzerválta. Maga a gép '30-'37 körül készülhetett, megvan az eredeti kormány is, de a büdös parasztja kalapáccsal verte le, miután beletört a villába. A középső agy eredeti, nem lett hozzányúlva. A hátsó kereket én cseréltem le, Gránát agy van benne, az előző is az volt. Van még egy alig használt Mátrafém agyam, zsírzópöcsös kivitel. Csak végszükség esetén szerelném be, ha más nem lenne kéznél.
Keresek hozzá bűrnyerget, Bosch szettet (vagy korhű elemlámpát), és szerszámtáskát (vázra szerelhetőt). Ha valakinek van régi típusú felnije, az is érdekelne. Igazáőból bármilyen hozzávaló alkatrész érdekel, fel szeretném újítani eredetire, esetleg "besorozott" katonai kivitelre, fegyvertartóval.
Az öregnél, akitől vettem, láttam egy női vázas Mátrát, igen tré állapotban, de kompletten. 6500-ra tartja. Ha valakit érdekel, szóljon, beszélek az illetővel, hátha enged belőle.
Hát ez látod jó kérdés. Meg fogom számolni ha megyek el melóból aztán körülnézek. A HP-ban is mondták hogy tudnak 28-as kereket rendelni, de csak krómosat és kompletten, aggyal együtt. Én meg ugyibár azért korabelire szeretném. Mondjuk pont ezért kicsit félek az aranycsíkostól is. Mondjuk ha lefestem akkor nem gáz. De hát inkább legyen régi. Mindenesetre utánanézek. Tényleg... esetleg azt is tudod hol kapható?
Jó lenne ha jövő péntekre, a Kritikus Tömegre meglenne. Remélem jöttök egy-páran ti is a kortárs biciklitekkel.
Fontos kérésem volna. Mint már régebbi hozzászólásomban írtam naponta használom a több mint 60 esztendős bicómat. (Csepel.. ja és képek is vannak fenn) Már két hónapon belül kétszer gyűlt meg a bajom az autósokkal. Először az alagút és a Lánc híd között a zebrán egy kis bordó pözsó elkaszálta az első kerekem és továbbhajtott (egyébként HFF-550). Akkor megúsztam egy újraküllőzéssel de a kisebb tojásokat, enyhe nyolcasokat már akkor sem tudták tökéletesen kihúzni a kerékből. Tegnap pedig a körúton elöttem egy méterrel rámnyitottak egy autóajtót. Jómagam nagyobb gond nélkül megúsztam (jó kis zúzódások és még jobb húzódások), az első kerekembe viszont megint került egy kis csavarodás. Közlekedni még éppen lehet vele de nagyon látszik, kellemetlen. Ma reggel beugrottam HajtásPajtásékhoz hogy kihuzassam belőle, de sajna reménytelen. Túl masszív az acél felni (az biztos egyébként mert a kocsi ajtaja úgy behorpadt hogy nem lehetett utána becsukni).
Szóval a lényeg a lényeg: 28-as acél felni kerestetik, lehet egy kicsit rozsdás, de ne legyen krómos. Vagy komplett kerék is jó volna de csak ha van a tengelyén zsírzó szelep, vagy pöcök, vagy mifene.
Szóval tök örülnék ha valakinek lenne egy pluszba amit meg tudnék venni tőle.
Van egy Csepel-WeiszManfred táblás fekete 28-as férfi vázas gépem. Lelkes ifjúságom idején átfestettem fehérre a vázat, aztán a padláson valami munkások leszereltek róla ezt-azt. Most tervezem, hogy helyreállíttatom, de nem tudom, kihez fordulhatnék. A rengeteg kerékpár műhely és szervíz csak a mai kerékpárokkal foglalkozik, nekem viszont már-már restaurációra volna szükségem. Szét kellene szedni, újra fényezni feketére, krómozni, küllőzni, egyedül a hátsó agyat szeretném valami kontrás-váltósra cseréltetni, mert hegyen lakom. Ki tud hozzáértő megbízható mestert?
Mindenképpen érdemes az arra meltó bickliket megmenteni. Azt hogy mit kell cserélni és mit lehet megmenteni, azt igy megmondani lehetetlen. Szétszerelés, alapos tisztitás ami után meg lehet mondani hogy mi menthető és mi nem. Előfodulhat, hogy csak a váz menthető, de szerintem egy a padláson tárolt biciklinél több alkatrész is menthető.Amit esetleg cserélni kell, azt sem új, hanem korabeli jó vagy korabeli új alkatrésszel kell pótolni. Sok utánna járás, homok fújás, festés, csikozás, kromozás. Tegyél fel képeket!
most eloszor neztem be ide, guglival talaltam meg a forumot. Van egy-egy biciklink a nejemnek es nekem is, de most nemreg koltoztunk paraszthazba es a padlason megtalaltuk a haz elozo tulajdonosainak bringait, egy ferfit es egy noit. A fenti meleg, paras levego szinte teljesen megette oket. Lehoztam, lepucoltam annyira hogy mar legalabb a vaz szinerol nagy biztonsaggal megallapithato, hogy mindketto fekete lehetett. :) A ferfibringan elol van egy "Express" feliratu femlemez, szep ciradas betukkel. Minden rozsdas, a vaz is. Beszeltem rola a bringas sraccal itt a faluban, azt mondja -latatlanban- hogy az ilyenek szinte menthetetlenek, talan csak a vaz maradhat. Mit gondoltok errol? Szentsegtores a vazat megtartani, es koreepiteni egy parasztbringat, de mar ujabb elemekkel? (Valtot, ilyesmit nem szeretnek ra...) Hasznalni kellene, bizonyos okokbol ketto bringara van szuksegem.