Finorszagban elek. Most akarok kocsit cserelni.
Eddig Opel Ascona 1.6S i, 1988.
Versenyzok:
Fiat Punto 60/80ELX
Skoda Fabia Sedan 1.4 Comfort
Seat Cordoba 1.4 Signo
Nissan Almera 1.5 Visia
Mazda 323
Citroen Xsara 1.6 16v VTR Coupe
(uj ar - regi kocsi, euroban), minderre teli csomag:teli szoges + motorfutes + belsofutes dugaj + beepites: ca 1000 euro
A Punto 60 jol megy, olcso, de kicsi, kifuto szeria.
13000-1650
Punto 80 megy, mint allat, szerintem koz es onveszelyes. 14500 - 1650
RDS radio/CD
Seat, most nem probaltam 17800 - 600
csak radio elokeszites
Nissan: szep szep, megy mint csiga: 72kW/136Nm@4000, ugy ereztem, hogy az oreg Opel jobban megy. 19400 + 330 CDR - 650 teli csomag csak 250
Skodat akartam probalni,de epp nem volt. Xsara , miert ne, de nem terveztem. A Xsara igen jol megy!
17600 - 1000 + ajandek autoklima,CD
Minderre rajon meg 500-650 "uzembehelyezesi dij".
Szoval lehet panaszkodni a magyar arakra.
Eddig a Xsara a nyero. Valaki beszeljen mar le rola!
Megcsinálták a fedélzeti computert, az egész kapcsoló csoportot /index, ablaktörlő/ egyben kicserélték. Kb 100.000 Ft lett volna állítólag, ha nincs a +2 év garanciám. Ezek szerint megérte megvenni.
fekvőrendőr
>Ja, meg fura lesz vele tolatni, a fara nekem most nagyon magasnak tűnik.
Apámnak egy Xsara II-je van, amit néhanapján szoktam vezetni, éstapasztalataim alapján azt kell mondjam, hogy az ember inkább alábecsüli a távolságokat tolatáskor... múltkor pl. beálltam egy jó kövér helyre, tolatok tolatok, mondom jó lesz... hát nem volt még mögötte vagy másfél méter a következő autóig?
Azért engem is érdekelne, hogy miért csak ennyi? A CH honlapján van ugyan egy akciós rész, ahol a következő van:
"Nem hagytunk ki semmit!
És Ön ?
A 2002-es gyártású Citroën modellek, a Xsara (5 ajtós, Break és Coupe), Xsara Picasso, a C5 (5 ajtós és Break), valamint a C3 január 6-tól akár 550 ezer forint árelőnnyel kaphatók a készlet erejéig."
Az 1,6 SX 5 ajtós jelenlegi listaára 3,37 mFt, a 3 ajtósé 3,27 mFt. A tied melyik lesz?
Én egy kicsit hülye vagyok, az autóim a szívemhez nőnek, családtagként kezeljük őket. A Suzukival 4 évig semmi bajom nem volt, még egy izzó se égett ki benne. (Persze előtte egy Samara hobbiautóm volt, a gondosan az esőcsatornába tett biztosítéktáblával, az összes elektromos funkciója teljesen önálló életet élt).
Ezt a leülést nagyon hamar fogom tesztelni, a lányom sulijának környéke tele van veled. (bocs:)
Mindenféléje többe fog kerülni (fogyasztás, biztosítás), remélem megéri. És végre lesz a gyerekeimnek is ajtajuk. Ja, meg fura lesz vele tolatni, a fara nekem most nagyon magasnak tűnik. Lehet, hogy meg kell tanulnom tükörből?:)
Igazándiból 1.4est akartam venni, az egyik kerekedőnél már kialkudtam egy 3070-es árat. Aztán persze járkáltam tovább és a Citroen Wallisnál (Váci út, az új) kapcsiból 2890el kezdtek. Persze felcsillant a szemem, beszélgettünk és közben megkérdezte az alak, hogy miért nem veszek 1.6ost (16 szelepes motor), az is "csak" 2990, viszont ugye a lóerő, motor, digit klíma a manuális helyett. Még kisírtam egy rádiót (nem cds) meg a metálfényt, a többi extra alap. Beszámították a Suzukit 960ért, ezen valamennyit buktam, de szerintem még mindig jó üzlet volt. Szóval így lett 2960 a vége. Az egyetlen kompromisszum a szín volt, volt egy sötétkék (azt nem akartam) és egy világos szürke. Ő lett.
Zultai!
Én megértelek, nekem egy 12 éves Skoda 120-am volt a Xsara-II 1,6 16V Xtra előtt, és az együtt töltött 10 év alatt nagyon hozzám nőtt, de ha hiszed, ha nem, nem bántam meg a cserét:-), úgy hogy ne bánkódj lesz egy jó autód.
Én 2001 novembere óta használom, az egyetlen komolyabb probléma az átvételkor volt vele, nagyon leütött a feneke a huppanókon, de szinte azonnal és kérés nélkül torziós rudat cseréltek benne, és azóta jó. Jelenleg a fedélzeti computer menűi között nem tudok váltani, szerdán viszem szervízbe, garanciáben megcsináltatom. /Megvettem +2 év garanciát, lehet, hogy ezzel a computer javítással már visszajön az ára?/
Sok szerencsét a jövendő Xsarához!!!!
fekvőrendőr
Sziasztok
Nagyon új vagyok itt, pénteken megyek az autómért, Xsara II. 1.6.
(2960000,abs,digit klíma., stb)
Egyelőre nagyon pipa vagyok, mert mára (szerdára) iglrtlk, de természetesen ilyen-olyan papírok nincsenek meg (ma spec. a vámpapírja), de péntekre persze minden meglesz.
Végig fogom olvasni a topicot, most csak annyit szeretnék kérdezni, hogy mire figyljek oda nagyon az átvételnél. Persze, ha összbenyomást, esetleges típushibákat (?) is írtok, annak nagyon örülnék.
Eddig egy Suzuki sport III-am volt, lehet, hogy kiröhögtök, de meg fogom siratni.
Ha válaszoltok, kösz.
pryor !
Akkor nagyon úgy néz ki, hogy fals jelet kap a computer. Ha a jeladókat kicserélték, akkor a vezetékelést, földeléseket, csatlakozókat kell végignézni. Talán egy jó autóvillamossági szerelő többet tudna segíteni mint a szakszervíz, lehet hogy a probléma megoldása elég banális.
Esetleg a fogyasztóvédelemhez bemehetsz érdeklődni, hogy mit lehet ilyenkor tenni, ha sokadjára nem tudják megcsinálni az autót (mert így nehéz rendeltetésszerűen használni ugyebár).
Vagy vidd be a szervízbe, mondd nekik hogy otthagyod amíg meg nem javítják és adjanak addig csereautót !
Kitapasztaltam, hogy ha ülnek hátul akkor nincs zörgés. A megoldás (nálam), a hátsó ülés zárja rákattan egy fém fülre, ici-picit bezsíroztam és a jelenség megszünt. Esetleg ptóbáljátok ki.
znemeth,
sajnos az ilyen "valami zörög hátul" jellegű hibákkal nagyon mostohán bánnak a szakszervizek, részben érthető okokból. (1. nincs normaidő, 2. nincs javasolt technológia, 3. nincs fix teszt.) Célszerűbb egy (lehetőleg ismerős) villamossági szerelőt felkeresni az ilyesmivel, ők sok kárpitot bontanak és a visszarakásban is gyakorlottak.
OFF
Annak idején szidtam a ZX-et ill. a francia mérnököket, hogy 100 ekm-en belül lengéscsillapítót kellett cserélni és féltengelyeket felújítani. De úgy tűnik túl szigorú voltam, ha egyszer a japám szakik sincsenek felkészülve a magyar (rém)álomutakra...
OFFOFF
Az index kapcsoló folyamatosan jobbra indexelt. De ha kicsit lenyomtam, akkor jó lett, ezért egy plüss állat fityeget rajta, míg egy hét múlva ki nem cserélték.
Meg nem erősített belső információ szerint az indexkapcsoló a Xsara II-ben tovább fejlesztett darab, de a fenti típushibával rendelkezett. Illetve tavaly nyár elején kijavították az index kapcsoló típushibáját és aki reklamált annak garanciában kicserélték az újra. Visszahívást nem csinált a Citroen. Akkor a csere azért tartott egy hétig, mert itthon és külföldön tömegével kellett cserélni, és nem akarták a régi kapcsolóval szerelni.
A régi Xsaramban az indexkapcsolón kívül szinte minden elektronikai dolog elromlott, úgy látszik nálam pont ez az egy dolog volt rendesen megcsinálva.:))
Ezek szerint Te vagy szerencsés a Xsara-val, vagy Én fogtam ki nagyon rosszul.
Néhány hozzászólással lejebb leírtam, hogy mi a hibája a kocsinak, másrészről az enyém rendesen zörög belül, majdnem új korától fogva.
Zörög hátul a kalaptartó résznél valami, zörög a műszarfalban bal szélső légbefúvónál valami, illetve a kéziféknél valami, néha bekontrázik valami zörej a jobb oldalról is, szóval rendes "koncert" van menet közben. Igaz ez a "szuperjó" magyar utakon, nem tudom Te honnan írsz, de valószínüleg kátyúk, és aknafedél süllyedés nélkül tudnak ott utakat csinálni.
Ami a légkondit illeti, az enyém is autómata, illetve manuálisan is állítható. Én nem tapasztaltam ilyet, mivel kemény mínuszokban is használom párátlanításra.
Az indexkapcsoló hibája nálad miből állt? Ugyanis ennek cseréjére nálam is sor került, miután balra elkezdett nem működni, illetve esetleges volt, hogy megy-e vagy nem. (Nem tetszett, hogy a dolog 20.000 km körül, 10 hónapos korára ment tönkre.)Amióta kicserélték, másképp szól a bimm-bamm is, ha bennehagyom a kulcsot és kinyitom az ajtót, szóval komoly összefüggések lehetnek a háttérben... :-)