Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apron64 Creative Commons License 2024.01.06 -1 2 62907

"ahol a Zileket,meg Kamazokat javították"

A teherautó szerviz a mellettünk levő csarnokban volt.

Előzmény: mados (62906)
mados Creative Commons License 2024.01.06 0 1 62906

Én meg az Újszász úton voltam szakmai gyakorlaton. Voltunk a Csepel felújító műhelyben is,meg azon a részen is ,ahol a Zileket,meg Kamazokat javították.

Előzmény: apron64 (62905)
apron64 Creative Commons License 2024.01.06 -1 2 62905

1981-83 között raktam össze a különféle Csepel D344-eket és D346-okat a nulláról ennél az AFIT-nál.

Úgy kezdődött a művelet, hogy behozták a felújított első és hátsó csupasz futóművet és lerakták a földre. Innentől már mi folytattuk. Rátettük a rugókötegeket, aztán jött rá az üres alvázkeret, utána a kerekek, stb. stb. Minden részegység, minden alkatrész valóban fel volt újítva.

Néha beesett még egy-egy Csepel D705 is ugyan ilyen szintű felújításra (üdítő változatosság volt).

 

Előzmény: trizs77 (62904)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 3 62904

Köszi.

Lépjünk tovább mert a moderátor - okkal, joggal - ránk mordul majd................:-))

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

valaki kérdezett az elmúlt napokban a CSEPEL-344 rendszámokról.

 

A HT rendszámokról.

 

1./ Nem csak Csepelek kapták.

 

2./ Az ellenség megtévesztése céljából, nem következetesen és nem sorrendben adták ki.

 

3./ A gyártás befejezésekor 1975-ben - tudtommal - a MN már nem vett át 344-es Csepeleket.

Az utolsó évi termelés exportra ment.

Nálunk az utolsók 1973-as készítésűek voltak és HT 94-9x rendszám sorozatba tartoztak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A HP rendszámú Csepelekről.

Semmi különlegességük nem volt.

Általában az 1.szú AFIT*** XVI.ker. Újszász utcai üzemegységében felújított (valóban nagyjavított) Csepelek jöttek vissza HP xx-xx rendszámmal.

 

*** = Az 1.számú AFIT-nak is, mint a legtöbb AFIT-nak több üzemegysége (üzeme) volt.

A központjuk a XIII.ker Váci úton volt.

 

 

Előzmény: gumidani (62903)
gumidani Creative Commons License 2024.01.05 0 1 62903

Az Unimognak volt egy őse, ami Boehringer nevet viselt. 

Előzmény: trizs77 (62898)
gumidani Creative Commons License 2024.01.05 0 0 62902
toas79 Creative Commons License 2024.01.05 0 2 62901

Esetleg ez? 

Om CL51 néven találtam, de Lancia CL51 - ként is gyártották 1951-től. Sok infó nincs róla a neten. 

Előzmény: trizs77 (62899)
JJM Creative Commons License 2024.01.05 0 3 62900

Rába 831.06 1977  Áfor FR 04-42 és FR 04-58

trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 62899

Nem ez, de valami hasonló.

 

https://totalcar.index.hu/images/tortenelem/unimog/mog1.jpg

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Akkoriban selejteztük az utolsó NYSA kisteherautókat.

Az egyiknek a rendszámát áttették erre a különlegességre és kóvályogtak vele a XI.kerületben.

 

Nem mentek vele messzire de rájuk  mordultam, mert túl szem előtt voltunk (Osztapanko) és nem kell a balhé, hogy akár idegen hibás balesetnél is velünk foglalkozzon mindenki.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 62898

 401-es Unimogra nagyon hasonló vmilyen olasz gyártmány.

Volt aki azt mondta (ez nem ellenőrzött tény) hogy egy erdészettől került a sereghez.

 

A laktanyai legendárium persze egyből hozzá költötte, hogy Czinege vadász kocsija volt eredetileg, de ennek ellentmond, hogy vagy 1943-as vagy 19444-es volt.

1944-ben Czinege még karcagi parasztgyerek volt.

Előzmény: gumidani (62896)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 62897

nem.

Kerestem hasonló képet de nem találtam.

Mostanában golf kocsik ekkorák.

Majd mindjárt nézek vmi hasonlót.

Előzmény: gumidani (62896)
gumidani Creative Commons License 2024.01.05 0 2 62896

Netalántán? 

Előzmény: trizs77 (62893)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.05 -1 2 62895

AI-25-04 (Volga GAZ M-24)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.05 -1 1 62894

Trizs, légy szíves, írj rám, az e-mailem publikus.

 

Holnap délután alkalmas lenne-e, és ha igen, hány órakor?

Előzmény: trizs77 (62888)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 4 62893

Ennek kapcsán most felhívtam az alakulat volt Parancsnok Technikai helyettesét.

Huszon évesen (Fhdgy.) Parancsnok helyettes volt anno egy 270 teherautót üzemeltető katonai alakulatnál.

Amúgy civil autógépész diplomája volt.

 

Azért hívtam fel, mert volt nekik egy kicsi teherautójuk.

Olyan mint az első generációs (amúgy Mo.-n nem forgalmazott) UNIMOG teherautók.

 

Nem volt rajta rendszám.

Kicsi.

Platós. Kicsi plató, kb. 150x200 cm, de plató.

Összkerék hajtású valami.

Most azt kérdeztem meg tőle (42 év után), hogy milyen típusú volt ez a teherautó?

Már nem emléxik a típusra de azt még tudja, hogy valamilyen olasz típus volt.

1981-ben !

 

Tehát 36 évvel a háború után még üzemeltettünk olasz gyártmányú teherautót a Magyar Néphadseregben.

Jó-jó.

Utcára nem mehettünk ki vele, mert nem volt rendszáma, vizsgája.

De a laktanyán belül millió dolgot vontattak vele, és az volt télen a bika autó.

 

Amúgy egyszer ezek kurva műhelyesek tettek rá valami igazi, de másról levetett rendszámot és egyik távvezetésen, ami egy hetes és kb. 300 km.

 A  TZR-ben (technikai záró részleg) végig csinálta a gyakorlatot a Bakonyban és vissza......................:-)))

 

 

Előzmény: gumidani (62892)
gumidani Creative Commons License 2024.01.05 0 1 62892

Köszönöm. 

Magam abból gyanítottam, hogy a háború után az amerikaiak kiárusították az Európában megmaradt járműveiket, amelyekből Magyarország is vásárolt. (411-es, alias Truman gőzmozdony, Dodge, Jeep, GMC, Diamond, Mack, Federal, stb.) Eléggé kézenfekvő, hogy a kínálatból elsőnek a honvédség válogathatott. 

Előzmény: trizs77 (62891)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 62891

1956-ban még csak 11 évvel volt a háború után az ország.

 

Tele voltak még háborús maradványokkal.

Civilek is és katonák is.

1981-ben búcsúztattuk az igénybevételi tisztünket mert nyugdíjba ment.

 

Igénybevételi tiszt jelentése civilül = az a katona, aki alacsony tiszti rangú, de Ő felel az alakulatoknál :

- a járművekhez szükséges javító anyagok beszerzésééért,

 - Ő vezeti az összes jármű nyilvántartó lapot,

 - a nagy könyvet,

 - az üza elszámolást,

 - adja ki a gkv-nek a vezetett km-kről az igazolásokat,

 - stb.

 

Mutogatta a kitüntetéseit amit 1944 és 1981 között kapott.

 

Volt közöttük kettő amit roncsmentésért és roncs feltámasztásért kapott.

A másodikra igen büszke volt mert nem a hadseregtől hanem a köztársasági elnöktől kapta 1948-ban.

 

Valahogy így szólt.

Kitüntetem a gépjárművek roncsmentésében végzett munkájáért, a roncs autók talpra állításáért az összeépítésekben végzett kiemelkedő szervező munkájáéért.

(valahogy így.)

 

Mindent mindennel összeépítettek amit találtak.

Civilt katonaival, katonait katonaival, stb.

Oroszt amerikaival, vagy magyarral, némettel.

 

kb. 1951-től kezdve ezeket a szörnyeket próbálták kivezetni a rendszerből ahogy jöttek a Csepelek, ZISZ-k, stb.

De 1956-ban még volt bőven Honvédségi rendszámos, eredetileg amerikai, szovjet, német, vagy összeépített teherautó a Néphadseregben.

Tehát igen, bármi lehetett még.

 

 

 

Előzmény: gumidani (62890)
gumidani Creative Commons License 2024.01.05 0 2 62890

Akkor én már csak ezüstérmesként jelentkezem. Ha GZs 9-én, keddig nem viszi, akkor aznap mennék érte. 

----------------

Egyidejűleg felteszek egy kérdést is. 1956-ban lehett-e a honvédségnek Diamond márkákú járműve? Ugyanis a féceszbukkon láttam ezt a képet.

A hozzászólók mindenféle szovjet márkát emlegettek, amelyekhez legfeljebb annyiban hasonlít, hogy azok is teherautók. Nekem az a gyanúm, hogy ehhez hasonló van a képen:

Az 1956-os képen HT 708-at vízionálok, a Szabolcs utcain jól olvasható az UA 11-50. 

Előzmény: trizs77 (62888)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 8 62889

Ezt a nem túl jó képemet, már sok felhasználótól láttam, sok topikban, hogy feltette.

 

S ez így van jól.

 

Eszembe nem jutna azért pampogni, hogy ki milyen okból, milyen néven teszi fel akárhová.

Ezek a képek anno azért készültek pár évtizeddel ezelőtt, hogy megőrizzenek az utókornak egy pillanatot, a készítő öndícsérete nélkül.

 

 

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (62878)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 62888

Bármikor

Előzmény: Gordon Zsigmond (62885)
D 20 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 62887

Szolgálati közlemény:

Írtam. Aztán, hogy működik-e?

Cyberanalfabéta fogalmát kimerítem.

(A minuszt nem én voltam.)

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (62880)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.05 -1 5 62886

VN-69-12 (Rába, de milyen?)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 62885

Mikor mehetek érte, Trizs?

Előzmény: trizs77 (62884)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.04 0 4 62884

Kuka veszély !

 

1./ 56 db 18x13 cm nagyságú, többségében színes fotó keresi gazdáját.

A fotók 90%-a CSEPEL teherautókat ábrázol.

 

2./ 8 db 11x9 cm-es szines, 1982-es színes fotó keresi gazdáját.

A fotók az NDK-ban készültek, az akkor már ott is ritka autókról.

 

Ingyen.

 

A feltételek szigorúak.

 

Nem valamikor az idén.

2024 januárban.

Február 1-ig nincs rá érdeklődő, mennek a kukába.

 

Aki elviszi az naponta 1 db-t (nem többet)  feltesz ide ebbe a topikba, bárki számára szabad másolással, felhasználással.

 

 

ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.01.04 0 1 62883

A "határőr"Ifa-egy terepes,ponyvás,lehajtható platóoldalú,platón kihajtható ülésekkel szerelt négyes Ifa.Rövid hidak,difizár,szervo kormány,esetenként tetőn kihajtható ajtó,de sem kerékpumpáló rendszer,sem gajjtörő rács nem volt rajtuk.Ahol dolgoztam.ott FO 81-30 és 81-79 közti számokkal voltak-a 81-61 az ballon gumis billencs volt

 

Rendszerváltás után az NDK sereg maradékából jött be ilyenhez hasonló Ifa,merev oldalfalú,kicsit kisebb platóval,tető buvónyilással,buci gumival,lámpák előtt bozót védő ráccsal..de az egyedi eset volt..

Előzmény: Gordon Zsigmond (62882)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.04 -1 2 62882

FT-03-34 (IFA W50LA)

(Forrás: Postamúzeum/Torbágyi Gyula)

ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.01.04 0 2 62881

Visszatérve a Csepel képre-majd jön Trizs kolléga,azt helyre teszi a HT-HP dolgokat..aki belűlről is látta a rendszert,talán több infót tud róla.A rendszámról magam által-ahol én voltam,ott HT-rendszám volt jellemző,a miénk egy elég magas számú-54 91 volt,ott csak alacsonyabb soruak voltak inkább-viszont volt a nem lehajthatós oldalfalú platósból pár magas-kb 70-es sorú példány is.A javitósoknál láttam HP rendszámuakat is-nem láttam eltérést a gépeken kivűlről,ami a HP rendszámra adott volna magyarázatot..

HP rendszám volt a platós Zileken,az én Dizilemen is-HP 55 75-meg az Aviákon is..

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.04 -1 0 62880

D20 olvtárs, rámírna végre könyv ügyben, ha már én nem tudok Önre?

D 20 Creative Commons License 2024.01.04 0 2 62879

Tisztelt nagyobb történelmi rálátású, a topicba járó polgártársak!

Ezt a honvéd tartalmú képernyőképet teljesen véletlenül találtam.

Poén, mert most (is) pont katonasági téma volt. :)

A videoban semmi több, a jármű sem látszik egészében, sem más aspektusból.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.04 -2 4 62878

GC-32-28 (Karosa ŠL-11)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!