jó ne dobd... :)) én az első Garmin III-ast (nem +) még Szolnokon vettem... a Navigate akkor még egy pici cég volt, egy faház volt az egész... 4 évig használtam (akkor merült ki benne a belső elem) soha nem volt gyalogosan sem problémám, utána egy Emap-om volt, na az meg maga volt a tökély :) soha egyik sem állt le még gyalogtempónál sem... pedig a geocachingnál kell tökörészni sokat a cél közelében... :)) elnézést a sok offért! :))
Én autóban pda-t használok, útra igo, út mellé Gisrussán futó turistautakat vagy mapsource dolgokat, "valódi" gps-ből egy Geko201-egyszerű de pontos nagyszerű kis eszközöm van, ezt viszem majd hajóba is méregetni, futni is ezt szoktam vinni. Amig nem látja a holdakat normálisan addig ugrál, fals adatokat rögzit, futáskor is mikor már mozgásban vagyok nullázom a "műszerfalat" és így nincs gond.
".....meg lassan már Balaton is mert addig addig nyomjátok ezt az elektromotort :-))"
Hahaaaa - töltünk mi még együtt akkut éjszaka, a Balcsi-parton - ne félj semmit :-))))).
Komolyan mondom - ha akadna pénz, fegyver, paripa a legújabb villanyhajó-ötletemhez - állítom neked, hogy az akkorát szólna, hogy azt nem csak Magyarorságon hallanák.
Semmi feneség nincs a dologban - minden ismert a hajózásban - csak még sehol, senkinél nem láttam: a kétmotoros, kétpropelleres elektromos meghajtást.
Pedig a mai elektronikával olyan összehangolt működést lehetne biztosítani a két hajtóműnek...hogy közel megduplázhatná a hajó autonómiáját...azonos akkukapacitással.
Ehhez képest az egy-propelleres megoldás: pocsékolja az energiát !!!
A manőverező és fordulás képességekről nem is beszélve - aki utazott már kétmotorossal az tudja, hogy milyen elképesztő dolgokra képes ez a megoldás.
Nos akkor azt a vistát kukába lehet dobni :) ha a kb. 2 órából 30 percet "állóhelyzetben töltött" én sokat kirándultam ilyennel, márpedig a gyalogos sebesség átlag 4km/h és sosem volt ilyen gondom vele... :)
Ezen is ott egy nagy fekete flekk, de lehet olyan. Márkát már hallottam de nemtom milyen gyártmány. Minimum 15 éves hajó, ára dönti el mennyit kockáztatsz, volt '89-es zodiacom, sehol nem látszódott rajta a kor, de azért gyorsan eladtam mielött bármi baja is lehetett volna, de jól megkínoztam azért a tengeren. (aznap elvitték mikor meghirdettem, persze ára is kicsivel 100 alatt volt) De egyébként nincs lehetetlen, nagyon jól javíthatók a hibák. Meg kell nézni, jól felfujni hogy tartja-e a levegőt, javitásokat ellenőrizni, mást nem tudsz rajta nagyon nézni.
Nemtom, első blikkre úgy nem estem bele, pedig árban méretben jó. De mi az a világos rész a hurkán? Nemtudom. Futó ára is jó. Árban ez remek, csak .....nemtom....
Több évre tervezek, és nem csak egy hét nyaralás meg ilyesmiről van szó, Duna, tenger, (meg lassan már Balaton is mert addig addig nyomjátok ezt az elektromotort :-))
De, sajnos ez szinkron-mérés volt. Ez a kép bejárta az egész GPS-es szaktársadalmat - meg is magyarázták az okát.
Nem "kifejezetten" félórás pontatlanságról van szó - hanem az van, hogy a két készülék szoftja - nagyon kis sebességeknél !!!! - más-más filozófia szerint értékeli ki a Moving average illetve a Stopped time fogalmát.
Az egyik ugyanis - a nagyon kis elmozdulásoknál - simán nullának veszi az elmozdulást - ez akkor történik, amikor a két helyzetvétel között elmozdulás komparábilis a pilanatnyi pontossággal - méterben (EPE) - (estimated precision).
Példa: ha mondjuk 3 km/h -val haladsz...ez két darab (másodpercenkénti) mintavétel között - mindössze 0,83 m elmozdulást jelent.
Igenám, de ha azon a helyen mondjuk 5-6 méteres GPS pontoságod van csak - az elmozdulást simán elnyeli a pillanatnyi pontatlanság - ezért a műszer úgy dönt, hogy akkor inkább 0 km/h -át mutat (nem értékeli ki)...mintsem hülyeséget írjon ki.
Nahát az ilyesmit az egyik műszer így kezeli...a másik meg úgy....mert különböző trükkök vannak a GPS pontatlanságok tompitására.
Ez sajnos a kereskedelmi, 1 Hz-es GPS-ek rákfenéje - kis sebességeknél.
Köszönöm :) az a világos rész nekem is feltűnt... az ilyesmit érdemes gondolom szakemberrel megnézetni... az utánfutó vizsgás, ez kiderül egy másik hirdetésből :) :
Leírás: 2004-es, univerzális, nagyonkönnyű csörlős, billenős , görgős , állítható futó, szép, és jó állapotban eladó. RENDSZÁMOS !
Ugyan nem tőlem kérdezed, de ha csak egy-két szezonra szánnám, biztosan nem vennék drágábbat. Ennek a hirdetésnek két problémája lehet: a csónak tólsó hurkáján valószínűleg ragasztás a világosabb színű folt az első padnál, az utánfutó külfölről behozott, vizsga nélküli, ennek tetemes költségei lehetnek.
Pár nap múlva teszek fel képeket; a doboz marad (105 x 135x 40 cm, vízmetes!), belefér minden horgászcucc és a motor vagy motorok, mert van egy elektromos is, akku, stb.), készült két keret előre és hátra, görgő, csúszók oldalra, elől a vonórúd hosszabbítva. A csónak a doboz felett lesz. Ez így sólyázásra nem alkalmas, ezért (is) kellenek a csónakra a sólyakerekek.
Ez, amit a Hajómáninán hirdetnek Allroundmarine, nagyon gáz?
Leírás: alroundmarine 360 ötszemélyes, merev- szétszedhetőaljú gumicsónak jó állapotban eladó. ugyanitt van motor, és tréler is hozzá. A motror 150000 a tréler 110000 ft Ár: 158000 HUF
Ezt a futót alakítottad át? Tavaly volt egy barátomnak egy 250-es kis 2személyes moszkitó hajója, ahhoz akartunk venni egy ilyen skiffet vagy ifa futót, lekapni a dobozt, pár tappancsot készültünk rárakni és kész a hajószállító :-) De csak elmélet maradt, de ha már neked van ilyen áruld már el nekem, hogy le lehet szedni a dobozt és marad egy használható keret alatta futóművel, vagy a doboz szerves része "önhordó" ?
Ez nem lehet szinkron mérés, mert nem azonos időt futottak a készülékek..., a sebesség mérésében lehetnek minimális eltérések, de az időben kb. 20 perc az 100%-ig kizárt... :)
Furdalta oldalamat megnéztem, minden modellnél ott a 400-as méretnél van egy ugrás súlyban, Yam-nál is 380->430 hossz, 170->195 szélesség és 68,5->95,8 kg. Talán ennek azis az oka hogy általában itt váltanak "D" tengeri kategóriáról "C"-re. Szerintem az a súly és szélességtöbblet igencsak jól jön ha az ember két sziget közt belekeveredik egy kis hullámzásba :-)
Igen ez érdekes felvetés, valóban nehéz. míg tavaly a pici harmincakárhány kilós gummyt egyedűl szószerint vízredobtam, itt a honwave 100kilója sójakocsi nélkül elképzelhetetlen.
Jó persze nem haragszom ha egy vihar nem kapja fel.
Gondolom ez full értendő, tehát alupadlóval együtt. Abból se mindegy hogy mennyire aluminium, mert többnyire belül műanyag. Meg hát szélessége is 190centi, magasabb mint én :-) a hurkák is 50-es nagyok és hosszúak, igy rohamosan nő a súly. viszont a terhelhetőség is kegyetlen: 1050Kg, szemben egy 3 méteres 600-700 kilójával. Na ehhez kell az anyag.
De azért elgondolkodtató hogy aszonnyal ketten nem fogjuk vizrerakni sólyakocsi-utánfutó nélkül.
Azért vettem (többek között) sevylor nagynyomású légpadlós csónakot, mert csak 43 kg. Igen ám, de ez egyben ennyi, míg korábban a 46 kg-os zodiacot két csomagban lehetett emelgetni. Lassan kezdem elfelejteni a csomagtartóban szállíthatóság összes előnyét. Nagyobb csomagtartó is kellett volna, inkább vettem egy futócskát, amit a télen átalakítottam
no meg most szerkesztem a csónakba az egy darabos merevpadlót.
Az összel volt egy Velencei-tavi kalandom, amikor szürkületben, szemerkélő esőben és erős szélben kellett elcsomagolnom a cuccot, akkor döntöttem a menetkész szállítás és "sólyázás" mellett.
Annak idején én is néztem a Honda gumicsónakokat (a kedvező áruk miatt), de a súlyát nem értettem.
A Honda lényegesen nehezebb, mint az összes konkurrencia, látszólag indokolatlanul. Amíg például egy 3,5 m-es Zodiac 61 kg, addig a Honda 93 kg. Vagy a saját 3 m-es YAM-om 42 kiló (sőt az újabbak csak 37 kilósak), ugyanez Hondában 68 kg.
Értem azt, hogy van benne anyag, de akkor az összes konkurrens cég indokolatlanul kispórolta és azok gyengék? Őszintén nem értem.
Egy faladiknál a súlynak nem lenne ilyen jelentősége, de a guminál a szállíthatóság miatt ez döntő lehet.
Igen, ebben bízom ha honda a nevét adja akkor talán rossz nem lehet. Tavalyi Zodiacom táblácskáján 1989 volt, sehol egy javítás flekk, sehol egy lifegő ragasztás, minőségben nagyon ott volt. Feltüntek már olcsó noname kínai csónakok, azoktol azért félnék.
na igen pont abból a hirdetésböl indult érdeklődésem a honda t40 felé :-) lesem nap mint nap a hirdetéseket, agyamban van már az összes :)
Láttam a rib-testet is igen, de a rib test ugyanakkora hosszban kisebb terhelhetőségü mint a simafenekü, mindossze 3 személyes, kicsi 42-es hurkás, nem is bir el nehéz motort, eléggé kiábrándultam belőle, rib csak nagyban jó, nagyon nagyban. Meg összehajtás teljesen kizárt, jó persze a többit sem hajtogatjuk de azért előfordulhat.
keresgélek nézegetek, de májusban már hajózni kéne, pünkösdkor meg tenger....