Google-ben rákárestem a "csepel csodára" ezt a hirdetést találtam előkörön :) csak olyan kb re a gyártásuk időpontjára :) (ha hülyeséget irok akko bocsi) :)
"Csepel Csoda férfi kerékpár. Magyar gyártmány 1948-ból. Eredeti alkatrészekkel, restaurálásra szoruló állapotban. "
Ha jól irja akkor '48 körül gyárthatták, de lehet hogy a hirdetés hibás :)
Haleee! :) Keresek majd képet igaz csak régiek vannak, mivel most épp a bicaj szétszedésén vok, hogy tudjam festetni, krómoztatni stb :) az már másik dolog hogy a középagyban a hajtópedál éket a jóistenért nem tudom kiimádkozni ... :S Aki szegedi és tud jó krómozót az 5letet adhat! :))
A kép alapján azt mondanám valóban csepelről van szó. A csoda csepelemnek olyan a villája mint a képen, a fék meg mint a luxusomon, szóval gratula!:)))
Esetleg ha nem kivitelezhetetlen dobhatnál fel néhány képet még
Sziasztok! Mit lehet tudni a következő cégről, és hol lehet utánanézni egy kicsit? DIAMANT. Van tőlük egy kb 50-60 évesbiciklim. Annyit tudok (tudni vélek), hogy Karl-Marx Stadt-ban (DDR) működtek, működnek. Előre is köszönök minden infót! Dajka
A csengős ráadásul közeli ismerősünk is és tudom, honnan és hogy szerzi a dolgait. Hát a pofámról lesirülne a bőr... Dorozsmán kinn volt az augusztusi vásáron a dongós Csepel Túra. Most láttam Mórán is. Pofám leszakadt! Mondjuk elöl Steyr felni van, hátul meg Mátra, és agyon van krómozva mind a kettő, de ez legyen a legnagyobb gond! Eladó a jószág, remélem addig nem kel el, amíg össze nem kalapolom az árát :)
Mórahalom akkora, mint a dorozsmai, átfedés is van rendesen. Annyival több, hogy állatvásár is van.
Halee!! A csengős régiségkereskedővel énis találkoztam dorozsmán, pofátlan árakkal dolgozik! :@ Szóval tőlük vásárolni öngyilkosság.. másiknál meg azzal találkozom hogy ránéz valamire aztán látja hogy "tyűűű ez régi bazee" akkor már lehet sok pénzt kérni érte ... :S ilyen ez a piacozás.:) Aprópó Mórahalmon milyen szok lenni a vásár? sose voltam még én Dorozsmát favorizálom úgy 10éve már! :)
A radai rákrosseb essen bele... Hát te vetted meg? Elugrottam pénzt váltani, a szarházija meg eladta 5 perc alatt. Pedig mondtam, hogy visszamék érte.
Egy öregnél (nagy zsidó ám, még az anyját is eladná hétszeres áron...) volt kerekes csengő kettő is, a szarabbik volt 5 ezer. Ma voltam Mórahalmon, láttam egy tengerészsapkás illetőnél ennél sokkal szarabb állapotú szakadt-törött nyergeket. Még ő volt felháborodva, amikor kiröhögtem a 4-5000 forintos árait. A szefós baromja.
A márkája ELFRA RAD, háború előtti modell. Kerekei gumifalcosak.
Az ülés a csomagtartó, és a láncvédő ASSMANN márkájú, Valószínűleg utólagos fejlesztés eredménye lehet.(30-40éve??)
Az első felni krómozott, közepén zöld csíkkal, STYRIA dobfékes agy van belefűzve. A hátsó kerékben STYRIA kontrafékes agy van, a felni formáját tekintve egyezik az elsővel, de feketére van festve, szintén zöld csíkkal díszítve. A gumik repedezettek, gumifalcosak, az első SEMPERIT márkájú, megpróbálom felfújni.
A vázon működő kormányszorító van. A kormányról sajnos hiányoznak a fa markolatok, és a dobfékhez tartozó bajusz fékkar. Szétszedhető STYRIA dinamó, és villára szerelt hátsó lámpa van a gépen. Az első sárvédő krómozott, két vékony, és egy vastag zöld csíkkal. A hátsó sárvédő sajnos aluból van, így azt csarélnem kell egy megfelelő darabra. Az egész kerékpár megkímélt állapotban van, mechanikai kopás alig(!!!!) vehető észre rajta, a krómok kissé rozsdásak, és a festés kopott.
A vázon nem fedeztem még fel díszítő csíkozás nyomait.
Holnap fényképezzük a gépet, jövő héten szeretnék képet feltenni.
Ha valakinek van infója a márkáról, vagy lenne jó állapotú eladó fékkarja akkor alőre is köszönöm:)))
Az enyém is fekete, gyárilag is az volt szép kis fehér csíkokkal helyenként. Nem festettem újra, szeretem a kicsit rozsdás régi festést. A vázszám az eddigi összes régi bicómon az ülés alatt volt márkától függetlenül, és a felnieim is feketék középen zöld vagy vörös csíkkal fehér szegélyel, szintén márkától függetlenül. A hátsóagyra nem tudom a választ, csak egy észrevételem van: az hogy a hátsóagy márkája micsoda az nem mindíg ad támpontot a biciklire vonatkozólag hiszen hátsókereket szoktak cserélni a kerékpárokon....
Hii! :) Néztem énis a hasonlóságot. :) Ami tuti biztos hogy, a bicikliben hátul gránát agy van, nem tudom ez jelenti e azt hogy hazai termék, vagy külföldit is gyártottak gránát aggyal? :) Másik amit láttam rajta még hogy a hátsó felni gyárilag feketére van festve, s az ülés alatt van a bicikli száma. Tied újra van festve ? Most éppen azon gondolkozom mi is lesz a sorrend a felújításba. :)
Igazság szerint nagyon elterjedt modell volt ez női bicikli téren, majd minden gyártó produkált hasonlót, a Csepel is... Talán az a 3 csík az első villán segít valamit a meghatározásban, nem tudom, ennyire nem értek hozzá..
Szereztem egy "biciklit" ami most inkább csak rozsdahalmazra hasonlít. :) De reményeim szerint lesz ez jobb is. Szal a kérdés szerintetek ez milyen fajta bicikli? Apám "bölcsövázas csepelnek " nevezte, de kíváncsi vagyok hogy valóban milyen bicikli is ez. :) Valaki 5let? vélemény?
szevasztok nekem van egy csepel csodám és most ujitom csak nics pontos képem rola ha tudtok kuldjetek és még a biciglin hiányzik az ülés rugok és a bör rola meg talán a közöte lévö müanyag.és még a bicigli kromozást se tudom hol lehetne megoldani.ha tudtok képet vagy ülésben vagy kromozásban segiteni akkor irjatok ide vorand.@freemail.hu ja és pépcsi vagyok
Sok szerencsét a vásárláshoz, nekem van egy Csepel Extrám, egy holland Gazelle-m, és egy meghatározhatatlan márkájú valószínűleg német női bicóm (ez utóbbi van a képen)
Köszi a segítséget DenBesteSykkel! :) Igazából én is ilyen lomtalanításkor figyelek, meg nézem a kocsma előtt hogy kinek milyen bicója van, aztán ha jó megveszem 2söré. :) A felújítástól annyira nem félek.. lehet hogy kéne, de mivel már veterán motort is raktam rendbe, táncsak nem lesz prob. :) Neked milyen kacajod van? :))
Nem írtad le hogy mégis milyen gépet szeretnél venni, meg azt se tudom, hogy mennyire ismered a régi gépeket, így nehéz tanácsot adni. Előrebocsájtva hogy én lomtalanítottam eddig az összeset, tehát pénzt nem adtam értük, azt szoktam vizsgálni, hogy még általam menthető állapotban vannak-e azaz nem igényelnek olyan javítást amit én ne tudnék megcsinálni (pl várzhegesztés stb). A 40-50 es évek beli bicók javarésze masszív fémváz, ha az nincs eldeformálódva, agyonrozsdásodva, eltörve és a lánckerék fogai is jó állapotban vannak, akkor pl egy sima kontrás biciklinél a többi dolog könnyebben-nehezebben, de beszerezhető, cserélhető, javítható, kivéve a fa markolatot mert olyat szerintem mindenki keres, de senki se árul :)
Az 1930 as cserkészkönyv a következő útmutatót adja a használtgép vásárláshoz: " Legjobb, ha hozzáértővel szétszedve tudjuk megnézetni az egyes csapágyakat, bár gyakorlattal összerakott állapotban is lehet következtetni állapotára. A csöveket megütve tiszta csengő hangot kell hallanunk. Nem szabad a vázon semmiféle heggesztésnek vagy forrasztásnak lenni. Legjobb, ha a vázon még a gyári zománcozás van, mégha lepattogva is, mert a festésről nem tudjuk, mit takar. Különösen alapos vizsgálatot kíván a kormánycsapágy és a lánckerekek állapota, mert ezekből lehet legbiztosabban következtetni a gép állapotára. A csöveken ne legyen semmiféle horpadás vagy görbülés." Remélem ez valamit segít..
Mindenek előtt csak annyit, hogy amit írni fogok azzal senkit megbántani nem akarok. Az előbbi hozzászólásban, de sok veterán járművel foglalkozó embernél tapasztalom hogy „nagyot” mond azzal hogy van egy xy járművem, jelen esetben biciklim. Most is vártam, hogy látni fogunk egy szép biciklit, ennek ellenére egy pucér biciklivázat láttunk, ami kétség kívül egy számomra ismeretlen kerékpár egyetlen alkatrésze. Szerintem annak van biciklije (vagy bármilyen más járműve), aki rá tud ülni és rendeltetésszerűen használni. Inkább azt kellene mondani, hogy van egy ilyen meg ilyen járművem, de sajnos hiányos szeretném majd helyre állítani.
Ebben a fórumban nagyon jó ha ilyen felújításra váró, hiányos biciklik is szerepelnek, mert aki tud sokat segíthet a másiknak mind alkatrész, mind információ terén is.