Keresés

Részletes keresés

luc72 Creative Commons License 2002.01.16 0 0 601
Köszönöm a válaszokat.
drdoktor Creative Commons License 2002.01.16 0 0 600
Elmentek.

és nem hagyom ki: 600 :))

Előzmény: drdoktor (599)
drdoktor Creative Commons License 2002.01.16 0 0 599
Kis türelmet, rövidesen mennek.
Előzmény: rezgaras (598)
rezgaras Creative Commons License 2002.01.16 0 0 598
drdoktor írta:

>Ezeket teccett már látni?
> 342_1
> 342_2
> 342_3
> 342_4
> nagy_342

Ne haragudj, nagyon érdekelne, mi van ezeken a képeken, de én innét a tar-t nem tudom megnézni. Lenne valami lehetôség? El tudnád esetleg E-Mail-ben küldeni?

Előzmény: drdoktor (597)
drdoktor Creative Commons License 2002.01.16 0 0 597
csak hát kép híján... :))

Ezeket teccett már látni?

342_1
342_2
342_3
342_4
nagy_342

Előzmény: BlackStar (594)
drdoktor Creative Commons License 2002.01.16 0 0 596
Nicsak van itt Hagans is, bár nem erre gondolhattál:

Előzmény: drdoktor (595)
drdoktor Creative Commons License 2002.01.16 0 0 595
Erre a Hagansra nem találtam rá, leltem viszont egy érdekes oldalt, főleg németeseknek, ha nem ismernétek:

Előzmény: pg54 (591)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.15 0 0 594

Ihol e :))
Készülget, készülget, csak hát kép híján... :))

BlackStar Creative Commons License 2002.01.15 0 0 593
No persze egy kiforrott mozdonyban később ez lesz a gyenge pont, panaszkodnak is rá a 324-es pilóták :))
Előzmény: DGKUm (590)
424nurmi Creative Commons License 2002.01.15 0 0 592
424,247 és 424,287 kapott új kazánt, amikor átalakították őket pakurássá?
pg54 Creative Commons License 2002.01.15 0 0 591
Kedves Szakember Topictársak!

Az em-1/2002 számában hosszú időn keresztül böngésztem a (német) leírást és a rajzos magyarázatot, nemkülönben a fényképet és a jellegrajzot egy HAGANS-rendszerű gőzmozdonyról.
És nem értem a működését!!!

Valamelyikőtök el tudná-e egyszerűen magyarázni?
Nagyon megköszönném...
pg

DGKUm Creative Commons License 2002.01.15 0 0 590
Az olaj hogy működött?
Az E. 1. ut. II. rész 5. melléklete ismerteti. Lényege, hogy gőzsugárral porlasztják a tűzszekrénybe a 60 - 70 fokra előmelegített, tehát már hígfolyós olajat. Tehát az üzembe helyezéshez gőzforrás szükséges. A tűzszekrényben nincs rostély, az égőtér alját tűzálló falazattal látják el. Az olaj mennyiségét és a légfelesleget megfelelő kezeléssel lehet biztosítani a füstölés elkerülése érdekében.

Előzmény: Törölt nick (589)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.15 0 0 589
Hogyan valósították meg az olajtüzelést? A széntüzelés elég triviális, lapát, aztán ég. Az olaj hogy működött?
Előzmény: pg54 (588)
pg54 Creative Commons License 2002.01.15 0 0 588
Luc72!

Ha az ezüstkönyvre gondolsz, akkor valószínűleg megvan a válasz, ugyanis nagyítóval is megnéztem, de nekem úgy tűnik: a mozdony pályaszáma 520 025.

Az átalakítás lényege a folyékony tüzelőanyagra való áttérés (akkoriban sokkal olcsóbb volt!), amivel lényegében a fűtő munkáját is meg lehet spórolni, és a salaktól is meg lehet szabadulni.

Ha igaz a fenti állításom, akkor természetesen nem építették vissza, az 520 075 maradt eredeti.

pg

Előzmény: luc72 (587)
luc72 Creative Commons License 2002.01.15 0 0 587
És van egy kérdésem is.
Az előbb említett könyvben az 520,075 gőzös olajtüzeléses kivitelben látható, viszont Hatvanban szenesként ál. Miben nyilvánul meg egy átalakítás olajosra?
És miért volt értelme később vissza alakítani szenesre?

Köszönöm a válaszokat.

BlackStar Creative Commons License 2002.01.15 0 0 586
Egy kérésem lenne:
ha bármilyen 342-es képpel, rajzzal, fotóval rendelkeztek, léccives küldjétek el nekem... minél nagyobb és részletesebb, (éz színesebb :) ) annál jobb.
Épp 3Dben rajzolom, és pár adat még hiányzik...
(aljas módon Erő János honlapjáról sokat szemeztem, de cserébe majd elküldöm neki a kész modellt... ha megérem :)) )
424nurmi Creative Commons License 2002.01.14 0 0 585
Felraktam a honlapomra a gőzmozdony müködését a Dr. Czére Béla által írt Vasút története alapján.
piret Creative Commons License 2002.01.14 0 0 584
Csopak, 2001.12.28

Előzmény: mdbz (422)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.14 0 0 583
OFF: Uraim, itt az Ötvös cirkusz! VAN MÁSIK!:
A dolog szomorú aktualitása, Ötvös "bácsi" halála :-( ON
Előzmény: mdbz (581)
Czabalay Laszlo Creative Commons License 2002.01.11 0 0 582

Sziasztok!

"VAN MÁSIK!"

És ez is elkérheto nagyban?

Előzmény: mdbz (581)
mdbz Creative Commons License 2002.01.11 0 0 581
"Van még?"

Uraim, itt az Ötvös cirkusz! VAN MÁSIK!:



mdbz

Előzmény: BlackStar (580)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.10 0 0 580
Vovv! Nagyon királyok! Van még?
Előzmény: mdbz (571)
424nurmi Creative Commons License 2002.01.10 0 0 579
Kösz!
Előzmény: mdbz (577)
424nurmi Creative Commons License 2002.01.10 0 0 578
Elküldenéd nekem is?
Ha lehet akkor Ide .
Előzmény: mdbz (577)
mdbz Creative Commons License 2002.01.10 0 0 577
A képeket mindkettőtöknek elküldtem.

mdbz

Előzmény: Törölt nick (574)
etwg Creative Commons License 2002.01.10 0 0 576
A modellröl egy korábbi V/M-ben volt részletes leirás, további képek itt vannak:

http://communities.msn.de/FERKELLINES/mav601.msnw

Jo munkát

Előzmény: pg54 (568)
Czabalay Laszlo Creative Commons License 2002.01.10 0 0 575

"Ha valakinek kell ez a kettő nagyobb méretben mailban el tudom küldeni, 1,5 mega darabonként"

Én is szeretném elkérni.

Előzmény: mdbz (573)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.10 0 0 574
Esetleg a V&M lapra feltehetem? A nagyobbak kellenének, ha lehet..
Előzmény: mdbz (573)
mdbz Creative Commons License 2002.01.10 0 0 573
Van, egy egész album, csak időm nincs a szkennelésre. Ha valakinek kell ez a kettő nagyobb méretben mailban el tudom küldeni, 1,5 mega darabonként.

mdbz

Előzmény: Czabalay Laszlo (572)
Czabalay Laszlo Creative Commons License 2002.01.10 0 0 572
Sziasztok!

Nagyon klassz!!
Van még?

Előzmény: mdbz (571)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!