Ne haragudj, nagyon érdekelne, mi van ezeken a képeken, de én innét a tar-t nem tudom megnézni. Lenne valami lehetôség? El tudnád esetleg E-Mail-ben küldeni?
Az em-1/2002 számában hosszú időn keresztül böngésztem a (német) leírást és a rajzos magyarázatot, nemkülönben a fényképet és a jellegrajzot egy HAGANS-rendszerű gőzmozdonyról.
És nem értem a működését!!!
Valamelyikőtök el tudná-e egyszerűen magyarázni?
Nagyon megköszönném...
pg
Az olaj hogy működött? Az E. 1. ut. II. rész 5. melléklete ismerteti. Lényege, hogy gőzsugárral porlasztják a tűzszekrénybe a 60 - 70 fokra előmelegített, tehát már hígfolyós olajat. Tehát az üzembe helyezéshez gőzforrás szükséges. A tűzszekrényben nincs rostély, az égőtér alját tűzálló falazattal látják el. Az olaj mennyiségét és a légfelesleget megfelelő kezeléssel lehet biztosítani a füstölés elkerülése érdekében.
Ha az ezüstkönyvre gondolsz, akkor valószínűleg megvan a válasz, ugyanis nagyítóval is megnéztem, de nekem úgy tűnik: a mozdony pályaszáma 520 025.
Az átalakítás lényege a folyékony tüzelőanyagra való áttérés (akkoriban sokkal olcsóbb volt!), amivel lényegében a fűtő munkáját is meg lehet spórolni, és a salaktól is meg lehet szabadulni.
Ha igaz a fenti állításom, akkor természetesen nem építették vissza, az 520 075 maradt eredeti.
És van egy kérdésem is.
Az előbb említett könyvben az 520,075 gőzös olajtüzeléses kivitelben látható, viszont Hatvanban szenesként ál. Miben nyilvánul meg egy átalakítás olajosra?
És miért volt értelme később vissza alakítani szenesre?
Egy kérésem lenne:
ha bármilyen 342-es képpel, rajzzal, fotóval rendelkeztek, léccives küldjétek el nekem... minél nagyobb és részletesebb, (éz színesebb :) ) annál jobb.
Épp 3Dben rajzolom, és pár adat még hiányzik...
(aljas módon Erő János honlapjáról sokat szemeztem, de cserébe majd elküldöm neki a kész modellt... ha megérem :)) )