Keresés

Részletes keresés

elemes Creative Commons License 2019.12.27 0 0 99398

azt már most lehet tudni, hogy a felelősöket meg fogják büntetni.

Előzmény: martinaxe7 (99397)
martinaxe7 Creative Commons License 2019.12.27 0 0 99397
altset Creative Commons License 2019.12.26 0 0 99396

Inkább azon csodálkozom, hogy ez a portál ebben a topikban hivatkozható forrás.

 

Az AP szerintem eleve bulvárszintre létesült, nekem az egyik legviccesebb a Boeingnak helyett következetesen a Boeingnek (bő ingnek) ragozásuk. Nem igazán sikerült még beszélniük eredeti gyári szakikkal.:-) De ha nem kérjük számon a szakmaiságot a néhány ifjú fordítógépüktől (akik biztosan rendes emberek és szeretik a repülést), nekik is helyük van a hazai sajtópalettán.

Persze ettől még valóban nem kellene (legalább ebben a topikban) tőlük hivatkozni...

Előzmény: doncike (99395)
doncike Creative Commons License 2019.12.26 -1 0 99395

Két napos hír, és egyébként sem az airblikkben olvasom, hogy mi történik a MAX-ügyben.

Inkább azon csodálkozom, hogy ez a portál ebben a topikban hivatkozható forrás.

Előzmény: elemes (99394)
elemes Creative Commons License 2019.12.26 0 1 99394

elolvastad?

Előzmény: doncike (99393)
doncike Creative Commons License 2019.12.26 -1 0 99393

Ez is csak a szokásos clickbait bulvár. Az airportal a Blikk szintjén már régóta.

 

Baromi hosszú lesz még ez az ügy és a kattintásvadász kamuportálolat továbbra is onnan lehet majd felismerni, hogy minden másnap közölnek valami felfújt “aggasztó” hírt.

Előzmény: Vilibáttya (99392)
Vilibáttya Creative Commons License 2019.12.26 0 0 99392
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.26 0 0 99391

Nem szerencsétlenség, de szerencsétlen dolog (milyen árnyalt is a magyar nyelv!):

https://index.hu/belfold/2019/12/25/wizzair_mozgaskorlatozott_repter_foldi_kiszolgalas_keses_luton_london/

feketefelhoo Creative Commons License 2019.12.26 0 0 99390

Szóljál nekik is, mindenképp !

 

:-)

Előzmény: martinaxe7 (99387)
elemes Creative Commons License 2019.12.25 0 0 99389

ezzel a raptorral csak a gond van

Előzmény: XANTIi (99382)
elemes Creative Commons License 2019.12.25 0 0 99388

4500 gép × 20 évre 15 katasztrófa egész jó arány -- lehetett volna. csak az mcas belerondított.

 

(mosz futottam át a 737-100 és -200 gépeknek 70 komolyabb balesete volt, persze nem mind katasztrófa. 

Előzmény: Pomber Béla (99380)
martinaxe7 Creative Commons License 2019.12.25 0 0 99387

Összes gumi leereszt !

 

Nyergest + valahogy kieszkábálni a rakomány alól...

 

Akár a hátsó kerekei leszerelésével

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99386)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.25 0 0 99386
Előzmény: martinaxe7 (99384)
Kronter Creative Commons License 2019.12.25 0 1 99385

polgári géppel szállítanak hidat a külső cargo térben. viszonylag ritka, de miért is ne..?

Előzmény: martinaxe7 (99384)
martinaxe7 Creative Commons License 2019.12.25 0 0 99384
Pomber Béla Creative Commons License 2019.12.24 0 1 99383

Ezt a problémát középszinten kenték el, a vezérig kb. annyi juthatott el, hogy voltak aerodinamikai gondok, de megoldottuk szoftveresen és az FAA is letérdelt és a tenyerünkből eszik.

 

A góré erre kiosztotta a prémiumot, holott sejtette, hogy orbitálisan hazudnak neki, csak hogy ha kibontja az igazság minden szirmocskáját, akkor bedönti a gép gyártását. Nyilván arra játszott, hogy úgysem történik túl nagy baj. Történt.

Előzmény: mpx (99381)
XANTIi Creative Commons License 2019.12.24 0 0 99382
mpx Creative Commons License 2019.12.24 0 2 99381

Ugye nem gondolod, hogy a MAX-ok elbaszásához köze van a vezérnek ?

Miazhogy ! Nagyonis ! Azért arról ki más tehetett, hogy egyáltalán a MAX megszületett ? Vagyis hogy a 737 gépcsaládra fejőstehénként tekintünk, és reszelgetjük, amíg lehet. Aztán, amikor már kényszerpályán vagyunk, mert a konkurencia egy egyszerű áthajtóművezéssel lerabolná a piacot, még azon is túl...

 

Előzmény: Pomber Béla (99379)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.12.24 0 1 99380

Ha valódi tisztogatás lenne, akkor innen vinnék vezetőszáron a górékat, de úgy tucatjával csomagolva egyenest a Sing-Sing-be:

 

https://airportal.hu/iden-mar-biztosan-nem-oldjak-fel-a-737-max-repulesi-tilalmat/

 

Még az etióp gép katasztrófája előtt 15 halálos balesetet jósolt az FAA

Az FAA-nek a bizottsági meghallgatáson amiatt is magyarázkodnia kellett, hogy nyilvánosságra került egy belső elemzés, amelyet a Lion Air 737 MAX katasztrófája után, de még az Ethiopian gép balesete előtt készítettek 2018. decemberében.

Ebben az FAA a MAX flotta teljes élettartama alatt, 4800 forgalomban lévő repülőgéppel számolva 15 halálos kimenetelű balesettel kalkulált miután kiadták a Lion Air baleset utáni sürgősségi légialkalmassági direktívát, amennyiben a MCAS szoftvert nem javítják ki.

Az FAA ennek ellenére nem rendelte el már akkor a típus repülési tilalmát.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99375)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.12.24 0 0 99379

Háttal ülsz a moziban. Ezt vezéráldozatnak hívják. Ugye nem gondolod, hogy a MAX-ok elbaszásához köze van a vezérnek? Valószínű az ügy részleteiről nem is tudott ameddig le nem zuhantak a gépek.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99375)
Kronter Creative Commons License 2019.12.24 0 1 99378

ez is egy olyan bizalomfokozó barátságos megoldás, amit inkább a gazdasági osztáy szakemberénél dobott ki a logarléc ės nem egy mérnök asztaláról jött. ha a Boeingre kevésbé járna rá a rúd, most megengedhetné magának, hogy a 737 NG gépeknél csak az egyik szárny bekötésénél vizsgálgassa a repedéseket, hiszen abból is van kettő.

Előzmény: malazs (99377)
malazs Creative Commons License 2019.12.23 0 0 99377
Előzmény: elemes (99374)
XANTIi Creative Commons License 2019.12.23 0 0 99376

Azt, hogy hol volt és van tisztogatás, nyilván nem tudjuk. Csak a legnagyobb trófeákról van világhír.

inkább úgy valószínű, hogy már a legmagasabb posztokig is elér a tisztogatás. Vezér áldozat is lehet a neve sakk nyelven.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99375)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.23 0 0 99375

Tök érdekes, hogy vannak helyek,  ahol nem alulról kezdik a tisztogatást.

Előzmény: elemes (99374)
elemes Creative Commons License 2019.12.23 0 0 99374
viricsi Creative Commons License 2019.12.20 0 1 99373

Csak egy kis háttér a hajózó szerelő fogalmához:
A régi gépeknél (pl. Li-2) a hajózó szerelő végzett el bizonyos feladatokat a fedélzeten. ő indítja a motorokat, kezeli a fékszárnyat, futókibocsájtást, folyamatosan szemmel tartják a motorok ellenőrző műszereit ...stb. 
Ezen túlmenően azért vittek a gépek szerelőt magukkal, mert a célállomáson leggyakrabban nem állt rendelkezésre a megfelelő szerelő, márpedig szükség volt rájuk, mivel azok a madárkák sokkal alaposabb ellenőrzést, ill. minden indítás előtt bizonyos előkészítést igényeltek.

Előzmény: doncike (99370)
Kronter Creative Commons License 2019.12.20 0 0 99372

azért akad még polgári is a levegőben: DC-8, DC-10, 747-200/300, meg talán még TriStar is van forgalomban, bár ebben nem vagyok biztos.

Előzmény: atika001 (99371)
atika001 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 99371

Az An-26 üdítő kivétel még...

Előzmény: B7378 (99369)
doncike Creative Commons License 2019.12.19 0 0 99370

Azért annak, hogy "hajózó szerelő" számomra mindig is volt egy érdekes akusztikája.

Viszünk magunkkal egy szerelőt, hátha elromlik repülés közben a gép ...

Előzmény: B7378 (99369)
B7378 Creative Commons License 2019.12.19 -1 0 99369

Igen, a szerepüket átvették teljesen a számítógépek.

És sajna a koruk miatt akár szó szerint is értendő... főleg, hogy ők is ugyanúgy kapták a sugárzást, mint mindenki más. 

 

Nincs már hajózó szerelő, rádiós-navigátor, fedélzeti mérnök, csak mi hárman vagyunk elől. 

 

A két pilóta és a majré.....

 

 

 

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99368)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!