Valóban igaz, hogy csak UV szűrős izzókat lehet használni a polikarbonát(?) anyagú lámpabúrák mögött.
Sajnos a gyártók többsége nem jelöli termékein az UV szűrést, így nehezebb a vásárlás. A napokban én is kerestem 30%-al megnövelt fenyerejű UV-s izzókat a sárkányhoz, de nem találtam.
Egyre inkább erősödik a vágy: Tháliát venni. :)
Nézem az aktuális ajánlatokat: benzin 1,4 motorral 2.100.000 Ft az alap "Prima", a két szinttel gazdagabb felszereltségű Moment 2.375.000.
Csábító. :)
/Tisztára reklámnak tűnik hozzászólásom, pedig még én szeretnék esetleg Renault-éknál pénzt otthagyni. :) /
Sziasztok!
Kérdésem lenne: amikor átvettétek az autóitokat, esett szó a kiegészítőkről: izzókészlet, eü. csomag, 3 szög stb. A leírás szerint csak speciális izzót lehet használni az első lámpákba, van-e ezzel kapcsolatban tapasztalatotok. (UV sugárzás mentesnek kell lennie, mert különben homályosodik a műanyag lámpabúra.)
kukucs33 és v__tibor kösz a válaszokat.
Tibor, remélem hamarosan meghallom, hogy a királykék Expression milyen magashangsugárzók nélkül.
Bár épp ma kérdeztem rá, és azt mondta a kereskedő, hogy dec 9-re várható 5. helyett (:-
Szia Futóhomok,
Tudod, az úgy van, hogy szegény új Thalicskásoknak alaphelyzetben nem jár a műszerfal két oldalán a hangszóró helyéhez hangszóró is (bezzeg a régebbinél...) ezért pótcselekszenek és szerelnek be mindent ami a kezükbe akad. :-)))
kukucs (akinek a régi (Phase I) van, a műszerfal tetején két gyári magas sugárzóval)
Gratula!
A nagy márkák előtt nem szoktam hasra esni, sokkal fontosabbnak tartom a mért és nem mért paramétereket, no meg ugyebár a legfontosabb műszer a fej két oldalán általában mindig kéznél van, és ez a műszer nagyfokú szubjektivitással mér. Magyarul mindenkinek megvan a saját (zene)hallgatási szokása, s ezt tiszteletben kell tartani. Ha Thalálkozunk majd, szívesen lefülelem.
Csipogok!!::)
Vettem egy pár SAL márkájú piezo csipogót (1890,-Ft!!!), melyeket az ablakemelő kapcsolóházának tetejére rögzítettem (pont elfért:), majd párhuzamosan rákötöttem az első hangszórókra. Nagyon baba lett!!:)) A nagy márkák biztosan verik, de egyszerű, erősítő nélküli használatra ez is megteszi.
Harrypoti!
A csipogókat általában kétféleképpen árulják: csak úgy magában vagy egy sorbakötött kondenzátorral egybe integrálva. Ez utóbbinak szerepe, hogy a mély és közép frekvenciák ne juthassanak a csipogóra, mert nagyobb hangerőnél könnyen tönkrevághatják a csipogót. Az eredeti renyókba való tuti hogy kondis, az általad említett Magnat csomagolásán jeleznie kell vmiféle szűrés jelenlétét, vagy magán a csipogón is fizikailag látható a kondi mint szűrő. De a legbiztosabb módszer az ellenállás megmérése a csatlakozó vezetéken. Ha mérhető az érték (dinamikus hangszóró esetén általában 4-8 ohm), akkor nincs kondi, ha "végtelen nagy" az ellenállás, akkor van kondi (vagy esetleg piezo a csipogó - ehhez nem feltétlen szükséges kondi). Az eredetit csak a helyére kell tenni, a többi típus megfelelősége esetleges és jó eredményt a véletlen vagy a "belövés" hoz. Pénztárca kímélés meg a kihívás miatt vágtam így bele (akusztikán végeztem anno).
A hőmérő pedig ilyen áron nekem egyelőre zsákutca. Maradok az egyedi megoldásnál ...
A visszazárás így megnyugtató, modjuk elég ciki lenne pótkulcs nélkül bárhol a nagyvilágban egy ilyen "gyerek hósapkája"-kulcs benmarad-visszazár jelenet.
Az elektromos főguru, már szerelt be utólag egy hőmérőt gyenge 30 ezer pengőért.
Valaki írta, hogy külföldön 10-12 ezerért lehet beszerezni ilyen egységet, melynek beszerelése kb. 6000,-Ft. Talán így olcsóbb lenne...
A fakertésznél eredeti renyós csipogók is vannak, az egyik 3700, a másik 10.500,-Ft-ba kerül.
Kérdés: amit a boltban veszek ( pl. Magnat), abban van olyan kütyü amiről írtál? Az eladók szerint van, de nem hiszek nekik!:)
Visszazárás
Bármely ajtó nyitása megszakítja a visszazárási folyamatot.
És a kapcsoló visszaáll az eredeti állapotjába? A következő talin vizuális obszervációt fogok végezni...
Ezek után ki tudja milyen rejtett opciók szunnyadnak még a vezérlő elektronika álmos homályában. :((
Működik!:)) A visszazárás. A hátsóablak fűtését viszont nem lehet progizni.:(
Az egész művelet az általános diagnosztikával együtt kb. 10 percig tartott. Egy okos kis laptop ellenőrizte a motort, a fékeket, az elektronikát stb, majd egy gombnyomással beállították a visszazáródást. Több aktiválható funkció nem volt a menüben. L(
Nagyon normális szerviznek látszik ez a "fakertész telep".
A Renault most kezdett forgalmazni egy új pedálzárat (asszem Bullock márkájú) eredeti renyós csomagolásban, ára 20 ezer pengő.
Elég masszív darabnak láttam, vmilyen spéci süllyesztett zárral van ellátva.
Ha valaki jon meg az jelezze,(persze ha nem jeleztek akkor is gyertek!;o)) koszike es bocsi az idopont csuszkalasaert!
ja a Clio forumon jelezzetek, vagy a jimmy@renaultclub.hu-n vagy csak egyszeruen gyertek el!
Edgar holnap foglal asztalt az etterembe! Kajalni 13:30-kor indulunk!!! nem elobb! azert mert utana valszeg sokan elmennek haza & nem jonnek vissza a versenyre! ezert ne`mi hidegelelem & forraltbor szukseges!! vagy csak lo`ve` me lesz bufe` is!:o)))))))))
A "rovid" programot megtalaljatok a HREF=http://www.renaultclub.hu>www.renaultclub.hu -n, meg par kepet a regebbi Talikrol!
Ha esetleg nem talaltok oda hivjatok a 06204681041-es szamon! (Oszy)
Harrypoti! Mi újság a fakertészetben? Neked mit mondtak a hőmérőre? Tesztelted az aut.visszazárás-hátsóajtó-csomagtérajtó-belsővilágítás összefüggést a beprogramozás után?
Mint ahogy említettem, nem eredeti renyó csipogót tettem be, hanem egy fizikailag kisebb méretűt (asszem az audikba tesznek ilyet gyárilag - nem a reklám helye), aminek emiatt a rögzítését egyedi módon kellett megoldani egy szivacsbetéttel (az ötletet egy ismerőstől adoptáltam). Azt sem tudom, hogy a légbefúvón keresztül az eredeti bepattintható-e, de szerintem egy kis türelemmel egy próbát megér. A légbefúvó eltávolítása nagy óvatosságot igényel! A belövésről a teljesség igénye nélkül: fülre is hallatszik, hogy "többet nyom" a csipogó (még BASS +5 és TREB 0 állásnál is), és az átviteli tartománya is erősen a középfrekvenciákig lenyúlik. Az előbbit egy megfelelő méretű soros ellenállás bekötésével, utóbbit a meglévő kondi kisebb értékűre cserélésével lehet beállítani, természetesen valamiféle mérés után, amire még sajnos nem volt időm. Talán nem is baj, mert a nagy Guruk szerint állítólag minden hangszórónak is be kell járódnia, először egy darabig még nyersen szólnak. Most a fent említett állásban hallgatózok, a további fejleményekkel majd jelentkezem.
Hali,
Az automatikus visszazárás már működik, és csak az első ajtók nyitásával lehet magakadályozni. Nálam a belső világításhoz nincs kapcsoló a hátsó ajtókon és gondolom ezért azok nyitását nem érzékeli, aztán lehet, hogy rosszul sejtem, és a csomagtartó nyitása sem hatja meg, azért előfordult, hogy mire becuccoltunk hátra lehetet nyitni megint. Kulcsot ezért MINDIG zsebbe tenni, soha ne belülre, mert bennragadhat!!! A várakozási idő kb. 25 másodperc. Az újaknál úgy láttam, hogy a hátsó ajtó nyitására is bekapcsol a belső pilács, tehát lehet, hogy azok nyitása is kiiktatja a visszazárást.
A hátsóablak fűtés kikapcsolása viszont nem automatikus sajnos, ebben nem olyan a kapcsoló - megnéztem a céges Clioban, ott csengőgomb jellegű kapcsoló van, nálam(unk?) billenős. Ha az új Thalicskában még a billenős fajta van akkor az sem fogja kikapcsolni magát. :(
FIFTY: koszonom szepen az informaciokat.
Most pont nincs idom, de este lefutok a sarki ABCbe vasarolok egy ilyen Renault PC-t es egy-kettore atallitom. :)))
Kilestem én mindent, de ez nem "barkácsolható" ügylet.
Szóval összedugták (kábel, mint a nyomtató és Pc között)) a Thalicsomat a diagnosztikai számítógépükkel; és megállapítódott ez a funkció nincs aktiválva. Két varázsmozdulat a műszeren, majd kábelt le>> és már működött is.
De ki is okítottak a precízre; és ez tényleg fontos, mert a gépkönyv nem írja.
EZ A FUNKCI A BEZÁRÁS UTÁNI VÉLETLEN KINYITÁS ELLEN TERVEZŐDÖTT, tehát ha egy HOSSZÚ IDEJE bezárt kocsit kinyitsz, de nem nyúlsz az ajtókhoz, akkor NEM TÖRTÉNIK SEMMI, a kicsike VÁR RÁD!
Ámde, ha leállás után bezárod a kocsit, majd egy véletlen mozdulattal - pl. zsebrevágáskor megnyomódik a kütyü - újra kinyitod; akkor ez a kis IQ bajnok félpercig vár és ha nem nyílik az ajtó >>>MAGÁTÓL ÚJRAZÁR!!
FIGYELEM! Egy "nyisd vissza az ajtót, mert bent maradt a gyerek hósapkája" szituácóban NE TEDD AZ ÜLÉSRE A KULCSOT! Ugyanis egy sapkát ki> ajtót be> sapkát gyerek fejére akció végén a kulcs csapdába esik a visszazáró ajtók mögött!!!
Szuper! Ahány kocsi, annyi beállítás!:)
Megkérem ma a fakertészt, hogy nézzék át teljesen az elektronikát, hátha találnak még benne egy-két eldugott funkciót.:))))
"A hétvégén tettem be utólag csipogókat a Thalicskába a két oldalon levő légbefúvók kipattintásával. Így nem kellett a felső burkolatot lebontani. Kicsit macerás, szűkebb a hely a művelet véghezvitelére, de megoldható. Sajnos nem eredeti renó csipogó, így a szinteket még be kell lőni egy előtét ellenállással és/vagy a kondit kell a vágási pont emeléséhez kisebb értékűre cserélni."
Mit és miért kell belőni? Bocsi, de béna vagyok ezekhez a dolgokhoz. Nekem azt mondták, hogy olyan csipogót kell vennem, amelyben ezek a kütyük már gyárilag be lettek építve.???
Tényleg, hogy "csipog" a kicsike?:)
Ma megyek a kőbányai fakertészhez kódoltatni a visszazáródást, illetve az ablakfűtés időkapcsolóját. Megkérdezem a hőmérőt is, bár arra kicsi az esély...