1 perc alatt 1km 10perc alatt 10 km 60pec alatt 60 km 60 perc =1 óra, mit ad isten 1 óra alatt 60 km, tehát a sebesség 32.4 knot azaz csomó!! Gondoljuk, ez volt a beugrató kérdés. üdv,,,ede
Azért tettem fel a K-Maxxi- hoz vezető linket, mert egyrészt tudom hogy egy igen tapasztalt topiklakónak olyan van és tud hozzá adni tanácsokat, másrészt úgy gondolom, hogy amiket amiket a tervezett használatról írtál, ahhoz jobban megfelelne egy hosszabb merev müag csónak, akár a kedvenc görög ladik is.
Ahogyan korábban írtam, a 350 cm hosszú felfújható csónakban a lakható nettó alapterület mindössze 1,8 m2. Ha egy ilyen csónakban 4 személy elhelyezkedik, valószínű, hogy a mellényeket fel kell venni, a mentőlapot, horgonyt meg ölbe, mert a padlón nem férnek el. És akkor még nem tetted be a vízálló zsákot a száraz váltóruhával, a strandcuccokat, patent vödörben a napi elemózsiát, a sátrat, hozzá a matracokat, hálózsákokat, és még vagy tízféle igenfontosésnélkülözhetetlen holmit, amelyek a hoszabb-rövidebb túrákhoz szükségesek!!!
Tavaly 285 cm-es csónakom volt (négyszemélyes!), úgy tudtunk vele ketten elmenni a velencei tavi egésznapos horgászatra, hogy amíg az egyikünk hotgászott, a másik fürdött, azután cseréltünk. :-)
ede111-nek tökéletesen igaza van: ki kell próbálni mindkettőt, mielőtt döntesz, és ahogyan írod, erre bőségesen van is időd.
Csónakot, motort egyébként sem tavasszal, amikor kitör a jóidő, hanem október-novemberben lehett jobb áron venni.
Szia. Én most csináltattam. Dekorosnál van ponyvára ragasztható matrica,ami birja akár az összetűrést is. Felragasztottam,és még az asszony se bírta megkezdeni a körmeivel. Szerintem hibátlan. Nekem 2 db-ot csináltak, 1500 pénz volt. Én csak a bal oldalra ragasztottam fel. üdv: Tamás
Nemrég kaptam meg a hajólevelet és a jegyzőkönyvet a gucsómra, abban ez áll:"A külső gumihurkák midkét oldalán, az orr részen a H-betűjelet és a lajstromszámot, tartós, maradandó módon, elütő színnel, min 100 mm-es betű/szám mérettel kell feltüntetni" Most én is ezen szenvedek, a trinexusnál azt mondták, hogy létezett direkt gucsóra való betű és szám matrica de mér nem forgalmazzák! SOS???
Na jó jó, de én az itt hallottak alapján - mivel nem akarok akkora motort, hogy jogsi kelljen hozzá - lemondtam az eredetileg elképzelt 380-as hajóhosszról, sőt, a 340-esen is gondolkodom, ráadásul lenyelni készülök a a "drága yamaha motor" békát, mert abból lehet 8-ast csinálni, itt meg azt írják, hogy az 5 lovas honda a 4 méteres csónakkal 2fő+cucc hasít mint állat. (bár arról nincs szó hogy siklik, vagy halad) Ezért volt számomra kicsit hihetetlen az ott olvasott teszteredmény.
Amúgy kinek mi a véleménye a motorokról? Ki melyik márkát tarja a jobbnak?
Köszönöm hogy megosztottad velem ezeket az infókat. Az ilyen tapasztalatok hasznosak, mert lehet következtetni kb a méret/motornagyság aránypárra.
Ami ugye nem mindegy, hogy vélhetően típusonként változik a csónakok azon tulajdonsága, hogy mekkora erő kell azonos hajóméret, és terhelés mellett ahhoz, hogy siklásba jöjjenek.
Például ami most nekem tetszik az eddigi infók alapján a yam310, és 340. Bár a 340 hossza nagyobb a 310-nél nem vagyok benne biztos, hogy nagyobb teljesítményt igényel. Talán a megnövelt szélesség kompenzálja a megnövelt hosszúságot. Ráadásul érdemes lenne valahol lemérni mindkettőt, mert alig van erre vonatkozó adat a neten, de legalább ellentmndóak. Nem biztos, hogy a belméret annyival növekszik, mint amennyit a külméret alapján gondol az ember. Szóval jól meg kell ezt fontolni, mert a 310 max motorteljesítményére 10 le-t írnak, tehát a 8-as teljesen elég hozzá, 340-esre 15le-t írnak, ott lehet kevés lesz a 8. Jó lenne ha ezeket is ki lehetne próbálni vásárlás előtt, mint az autókat :))
Tájékoztatásul néhány csónak és motorkombináció amiket kipróbáltam az elmúlt években. Yamaha 330F, 5-le két hengeres johnsonnal: egy fővel szépen siklik, de már két termetes felnőttel nehezebben de siklásba lehetett hozni, négy fővel bőven van idő nézelődni mert a tempó meglehetősen lassú. Ugyanez a csónak 8-le két hengeres evinruddal: Két felnőtt+két gyerek(kb 210kg)+10l benzin, némi helyezkedés után és egy kisebb emelkedésű csigával amivel nem erőlködött a motor szépen siklott. 8-le evinrude 306-os E-sea csónakkal: Két felnőttel és némi csomaggal nagyon jól siklik, kanyarban sem veszít a tempóból, de tovább terhelve csak nagyon nehezen sikerült siklásba hozni. Gondolom a rövidebb hossz és a kisebb tömlőátmérő miatt) A múlt évi összeállítás: 306-os E-sea+ 15 le selva naxos két hengeres, négy felnőttel+20l benzinnel is gond nélkül siklik, viszont nem éreztem biztonságosnak nagy tempónál. A legújabb összeállítást csak májusban tudom kipróbálni: 360 cm hosszú, 170 cm széles discoveri, 45-ös tömlő átmérővel és a 15-le selva naxossal összevizsgáztatva.
Köszönöm nektek, megint sok értékes részlet lett világosabb. A használt dologgal kapcsolatban igazatok van. Magam is ebben gondolkodnék, csak nem egyszerű pont olyan csónakot pont olyan motorral megkapni, külön meg nem szívesen adják el az emberek. Ráadásul szerintem én még ebben a szezonban nem tudok benevezni ebbe a dologba, mert sok minden áll a sorban előtte. (persze csoda még történhet) Szóval az hogy most épp találok valamit, vagy sem ami tetszene, az nemjelenti azt hogy később is fogok.
A K MAXXi és egy 330-as bármilyen márkáju gumicsónak....két külön világ, mégcsak össze sem lehet hasonlitani őket. Viszont mindenki másként csinálja, ahogy az LGT is nyomja, igy mindegyik teljesen másra való. Árban nem sok a különbség közöttük, mindenképp próbáld ki a gucsót,-meg a K MAXXi-t- mielőtt vásárlásba kezdesz, utólag nagy bukta a tipusváltás. A 4 ütemü motorok csendesebbek, de nem szabad szgk motorhangot várni, bizony elég hangos mindegyik, ha ott ülsz mellettük. A 2 hengeresek valamivel kulturáltabb járásuak. üdv,,,ede
Érdekes dolog ez. Ha sikerül venned jó áron egy guszta kis hajót - akkor nagyobb az esélyed, hogy a család is megkedveli.
De ha veszel egy lepratelep holmit - hamar az lehet a vége, hogy a családod letagd a parton - ha megkérdi valaki, hogy hozzátartozó vagy-e - azzal a hajóval?
A használt (de jó !) hajót és motort én is melegen ajánlom neked. A vadiúj - úgymond: szalonból vett hajó cca. az új ára felét éri valójában.
A másik fele a szalon fenntartása, a személyzet, a reklámköltség, stb.
Ezeket a költségeket a használt-piac azonnal kivágja a kukába - mihelyst kihoztad a hajót a szalonból és ez 1:1-ben ugyanaz - mint az autóknál.
Egy hajót viszont a legritkább esetben adnak el azért - mert szar lenne. Sokkál inkább a nagyobbra-cserélés a fő oka a másodlagos piac virágzásának.
"A másik dolog, hogy nem akarok kezdésnek túl nagy beruházást, mert ha az bizonyosodik be, hogy nem leli a család akkor örömét ebben a dologban, akkor a kis beruházás kis bosszúság."
Ha a beruházásodhoz "buktát" is kalkulálsz, akkor ne vegyél sem új csónakot, sem új motorkát! Egy két éven belűli eladásukkor legalább 40 % veszteség.
Ha körülnézel a használt gocsók között, 3-4 éveseket féláron is kínálnak!
Most Grazból hozhatsz 6 LE (kétütemű, 27 kg!) kéthengeres Yamahát 720 EUR.
Nekem 350 cm hosszú felfújható csónakom van 42 cm-es tömlőkkel. A netto lábtér mindössze 240 x 75 cm, azaz 1,8 m2.
Na alakulnak itt a dolgok. Ez a motor valóban elég húzós árban van, de ha egyszer csak ezzel lehet megoldani a problémámat akkor nincs mit tenni :( Fogyasztás tekintetében egy napra akkor egy húsz literes kanna elég (ez is + 20 kiló teher). Ez még nem vesz el túl sok helyet.
Volna itt még egy érdekes kérdés. Ezen a linken: http://www.yamaha-motor.hu/products/marine/Inflatables/Sport/sport300S_330S.jsp 330S-ről írnak, amig a lap alján lévő Marine árlistára kattintva megnyíló pdf doksiban pedig 340S ára van megadva. Akkor most ez más lenne, vagy csak elírás, vagy a két info között volt egy tipusváltás?
Ismét köszönet a válaszokért! Vettem a lapot, használok a mondatok elején oda illő nagy karaktereket :)
Más. Megnéztem azt az oldalt, de hozzám továbbra sem állnak közel a merev testű csónakok... Most... Aztán ez még változhat. A másik dolog, hogy nem akarok kezdésnek túl nagy beruházást, mert ha az bizonyosodik be, hogy nem leli a család akkor örömét ebben a dologban, akkor a kis beruházás kis bosszúság.
Akkor eddig úgy néz ki, hogy yam 330S, vagy esetleg yam310S, bár ez utóbbi már tényleg kicsinek tűnik, viszont a kis motorhoz nyilván az jobb volna. Ha valakinek van ezek közül, akkor ha megírná a belméretét annak örülnék. Úgy néz ki, hogy nem fogok siklani 4 fővel + cuccok, csak 2 fővel + cuccok max200kg.
Nos akkor ilyen feltételekkel dunán árral szemben mire számíthatok szerintetek? Így már lehet siklani? Felfelé meg tudok tenni esetleg 5, vagy netán 10 kilómétert egy óra alatt? Meg tudtok valamit mondani egy 8- ra megpiszkált 5 lovas yamaha motor fogyasztásáról? Ja és hangsak ezek a kis motorok, mert hát a csend, meg a természet ugye...?
Bocs hogy ennyit kérdezek, de még soha nem ültem gumicsónakban, és az ismerőseimnek sincs.