Nekem egy Hackel van négyállású kapcsolóval, de nem körbefordítható a kapcsoló... Igazából elrontani nem tudod. Ahol látsz egy ellenálláshuzal-tekercset, az oda legközelebbi pólusba kötöd be a dinamótól jövő szálat, tesztüzemre ide köss be mondjuk +6V-ot. Innen már ki tudod mérni a kapcsolót: amelyik pólus a kapcsoló KÉT állásában ad le feszültséget, az a hátsó lámpa kimenete, amelyik pólus (a dinamó helyéről megtáplálva) soha nincs feszültség alatt, az a laposelem bemenete, a másik kettő pedig a két elsőlámpa-izzóé. Ezután tápláld meg a laposelem bemenetéről: a hátsólámpa kimenete ismét két (persze másik két) kapcsolóállásban kell, hogy feszültséget adjon le, az elsőlámpa két pólusa pedig egyen-egyen. A kapcsolót ha nem nagyon muszáj ne szedd szét, mert ha kis lemezfülek tartják össze, azok hajlamosak letörni.
Köszönjük! Láttam a többi fotódat már! Garatulálok és irigykedem.
Öszintén szólva lopikázni akartam ide egy pár képet, ill. linkelni is a fotóidat, de így sokkal jobb! (remélem megbocsájtasz az ötletemért) :))
Azokról a rollerokról, gyerekbiciklikről egy összeállításra utaló linket kaphatnánk? Nem semmi kiállítás volt. Mégegyszer köszönet, hogy megosztottad velünk a látványt! extekergő
Az en Bosh lampam is ilyen de a kapcsolo 3 allasu, orszaguti tompitott es kikapcsolt, ugyanugy van bekotve mint az osszes tobbi, a kikapcsolasra megcsak akkor van szukseg ha teszel bele laposelemet.
Köszönöm szépen mindenkinek aki válaszolt. Ezekszerint egy jó festés drágább lenne mint amennyiért a bicajt vettem úgyhogy lehet hogy idén már nemkerül rá sor :-S De egyszer nagyon jó lenne újszerű állapotba hozni szegénykémet mert így nem túl dekoratív. (tekerni viszont ígyis nagy élmény a "hipermodern" montihoz képest:-) )
A 622-es belső jó a 630-asba (sőt a 635-ösbe is). Némely dobozon (Rubena, Michelin, Schwalbe) mindkettő vagy mindhárom fel van tüntetve. Olyant vegyél, aminek a szélesség-tartományában az általad kívánt méret (pl. 32) benne van. Külsőt a mai napig gyártanak, én 32-630 FEHÉR(!) peremes Semperit-et tudtam szerezni a Bringa Butik-ban.
Szinterezés:
előtte homokfújni KELL, különben a bevonat nem tapad. Mikor elhozod még nem látszik, de ha egy helyen megsérül a bevonat, jön le szinte egyben az egész.
Bp-n bevált helyeim: homokfújás a Bp. XIII. Balzac-Hegedűs Gy.u. sarkon, itt egy váz+villa mérettől és festékvastagsától függően 1700-2400Ft, az órát nézik és az alapján fizetsz a végén. A szinterezett váz homokfújása 6-7000Ft, ezt melegíteni kell nekik és jóval hosszabb idő. Vállalási idejük 2-5 nap.
Szinterezés: Bozsér Kereskedőház, Bp. XIII. Dunyov I.u.14. Fekete+fehér 2500Ft, egyéb RAL színek, 3000, metál és egyéb extrák talán még +500Ft. Szépen dolgoznak, vállalási idő kb. 1 hét. A meneteket Neked kell kitakarni (hajtómű, váltófül nyeregcső stb.), mert azzal nem foglalkoznak, "csak kenik". A helyszínen egyébként adnak újságpapírt tömködni, de a vázat ne fogd meg puszta kézzel, mert a kezedtől zsíros lesz.
Hali! :) Mostanában én is ilyen bicajfestésbe rozsdairtásba vagyok :) Saját tapasztalatot tudok megosztani veled: Szegeden festetem le a biciklit szinterezőnél olyan 3körül, (sztem megéri mert minőségileg is meg árban is kedvező szakemberrel festetni mint otthon fújkálni... próbáltam már énis hidd el!) itt mondták hogy előtte vigyem el homokfúvóztatni mert úgy lesz a legszebb a festése. Ennyi a tapasztalatom jelenleg :)
Megoldódott a belsőproblémám. Szerintetek házilag mennyire kivitelezhető egy kicsit rozsdás váz lepucolása és újrafestése? A flakonos festékek, lakkok mennyire jól kezelhetőek? Hogy ajánlatos lecsiszolni a rozsdát, régi festékréteget?
Pár hete vettem egy nem igazán oldtimer, inkább youngtimer országúti kerékpárt. Az előző tulajdonosa elég kevés dolgot árult el róla, még aztsem tudta megmondani hogy mikori gyártmány lehet. Én kb 20-30évesnek tippelem. A kerékátmérő 27col és 32, 630 a gumiméret. A belsők eléggé ellehettek fáradva mert amikor felpumpáltam pár percen belül szétrepedtek a belsők. Jártam más sok kerékpárszaküzletben de mindeddig nemtaláltam megfelelő belsőt. Esetleg nemtudna valaki segíti hogy gyártanak-e még ilyen méretben belsőt és ha igen akkor hol lehetne bevásárolni párat? Előre is köszi a segítséget.
Annál is inkább, mert pontosan ezt mondtam a cimborámnak, hogy csináljunk abba a menetbe illeszkedő lehúzó szerszámot. Mindenesetre hétvégén a hajtókarra mért erősebb ütésekkel le tudta verni mind a két bicikli 4 hajtókarját és alitólag nem is sérültek nagyon... (én nem vettem részt az akcióban, barbár módszernek tartom) : )) Egyébként valószínüleg újrakrómoztatjuk, így a sérülések eltüntethetők, ha vannak.
Ez a lehuzó.........valójában egy megfelelő menetemelkedésű nagy csavar is lehet, amit abba a megbúvó menetbe tekerek és az lenyomja (húzza) a hajtókart igaz? Már, ha nem szakítja ki a menetet, de ezt azért nem tudom elképzelni.
Közbe úgygondoltam hogyha már rakok fel képet, teszek fel a jelenlegi helyzetről is.. (az asztalon fekvő szétszedett bicikli) :)) már nem úszik rozsdába, nemsokára megy a festőhöz. :) Kérdés : régen minden biciklinek a hátsó sárvédő legalja fehért volt?! :)
Hii mindenki! Épp ma délelött voltam szegeden a plus ban s előtte megpillantottam az én bicimhez hasonló-t igaz férfi vázasban, a sárvédő 1ezik, a 3om bevágás is az elős villába.. na szerintetek ez a férfi bicikli milyen gyártymány??
márhogy az orosz fiúért? én úgy gondoltam neked adom a csajt, de ha gondolod...
ja, figyi mindenki !!! kitámasztós holland típusú csomagtartókat találtam egy boltban 1900 HUF !!!! meg kínai szegecselt bőr rugós üléseket, mint ukrajna feszíthetős ha kinyúlik 2500 HUF !!!
Magában a hajtókarban nincs belül menet? Nem a tengelyen, hanem abban a részben ahol a tengelyre rőgzítő csavar megbújik. Mert abba tekerve a lehúzót, kéne leszedni.
Van benne egy belső menet a tengelyen, picit ugy nez ki mint a mai megoldasok. (arra megy ra az a specialis anya, amihez kellett celszerszamot gyartani ilyen ket korommel. Aztan az egesz ra van fuzve a negyszogletes tengelyre. Nem igazan fer hozza a lehuzo szerszam, marmint amit ma gyartanak ilyen celra, mert csak abba a femperembe tud belekapaszkodni ami rahajlik a hajtomu hazara es felek az elgorbul.
Mindenesetre a hetvegen megprobaljuk, most mas lehetoseget nem latok mint melegiteni es lehuzni. Természetesen szerda ota csavarlazitoban azik a cucc. koszi a segitseget.
hátsó kert...rengeteg meló van még.. :))) csak hulyeskedek
Régebbi 30-40-es évek beli Waffenrad kerékpárról szeretném a hajtókart leszedni. Eltávolítottam a rögzítő csavart, viszont bár nincs berohadva (látszólag) nem jön le a hajtókar a négyzetes tengelyről. Ti hogyan szoktátok levenni....melegíteni kellene vagy van célszerszám?
Nem! Működik, de sajnálom szétaprítani a bringát. Végül is, csak le kellene tisztogatni, és jó lenne. Nekem a hajtás azért kell, hogy ebből ülőt csináljak: