Nemnem, csak alapértelmezésben vagyok debreceni pógár, most Pesten székelek. Nagykanizsán van egy jó, gyors, de drága futóműves: a hetesről Pest felől az első betérőnél balra, ő a Mernyót rakta szépen helyre még anno.
Kérdésem azonban van: bár a gumi nem kopik nagyon (igaz már nehéz is lenne neki), de a kormány b@szott nehéz, valamint az utolsó negyedfordulatok után egyáltalán nem kéván visszatérni középállásba (addig is alig), viszont a kormány már könnyű!!. Ez normális Ibizán, különös tekintettel a nehéz dízelmotorra, vagy kerékdőlés-gubanc? (ha igen, akkor csatlakozom Macibb kérdéséhez, bár én nem megyek Bajától Pécsig szívesen).
Köszi a felvilágosítást. Azt hiszem, értem. Gondolom, azért kell időnként felülvizsgálni, hogy a csavar ne kolbászoljon mindenfelé a kitágított furatban. Csak nem tudom, hogyan jutok el oda. Szerintem valamelyik pécsi fordulót bővítem ki a bajai betéréssel. Telefonja van annak az embernek?
nem vagyok egy autós fenomén ,de az elsö kerékfelfüggesztés tetején van egy vizszintes csavar ,egy villás valamibe van ez benne ,ha ezt kiveszed akkor lebillen az egész kerékagy féktárcsa stb.
na ezen a vackon tágitották ki a furatokat mert már annyira el volt kopva vmi hogy csak igy lehet beállitani.a jelenség ua. mint nálad elözö tulaj kb 20 000 alatt szétlött egy garnitura téli gumit.
nekem az állitásnál raktak fel egy pár good year GT2 -t kb 70 % -os volt 8000 km-t mentem vele de nem kopik .
baja fulda bt tóth kálmán utca
és a pasi megcsinálta a beállitás árában (kb 2000-2500 )nem emlékszem pontosan.
kb 1 óra hossza volt .
ja és azt mondta fél évente nézessem meg ,hát ez elmaradt ,de majd tavasszal elviszem.
Milyen alkatrész cseréjével? És milyen furatokat kell tágítani? A futóműgeoemetriának elvileg minden pontja állítható. Vagy itt arról van szó, hogy a kicsike egyes darabjai úgy elkopnak, hogy a gyári állítási lehetőségből ki kell futni? Mit jelent az a "sűrűbb" ellenőrzés? Ha elküldöd a címet, megírhatod azt is, mennyiből lehet megúszni.
csak alkatrész cserével orvosolható ,vagy a kerékagyat tartó konzolon vagy valahol ott van két furat amit kitágitanak és akkor még állitható a dolog.
nekem a nyáron csinálták és még jó .
azt mondták kicsit sürübben kell ellenöriztetni a futómüvet és akkor ok.
ha érdekel mailben elküldöm nekem hol csinálták (BAJA)
udv yoggi
Üdv a Márka híveinek! :-)
A hétvégén kiélveztem a porlasztócsere áldásos hatásait. Az autó hidegindulni és menni is képes rendesen. A hosszú távon mért fogyasztás kényelmesen 6,7, odafigyeléssel 6,3 liter.
Észrevettem viszont, hogy az októberben (kb. 15000 km-rel ezelőtt) felkerült téli gumik közül az elsők külső éle nagyon erősen kopott, főleg a jobb oldali. Egy helyen kilátszik a vászon :-(
Ki tud olyan futóművest ajánlani, aki képes jól beállítani?
50 LE az nem túl sok. Az 1,2-ben 62 lakozik. Igaz, ezzel messze a legdinamikusabb autóm, a két elődje egy Renault-4 (27 LE) és egy Skoda Forman (58 LE) volt. Igaz, szerintem az áramvonalasabb karosszéria az 50-nel sem túl lusta. Városban jársz vele? Messzebb? Milyen tempóval szeretsz "utazni"?
Kösz a "bátorítást" :))
1.0 = 50 LE ha minden igaz. Álítólag egy búvároktatóé volt, aki most lecserélte egy Renault Scenic-re.
Az, hogy az 50 LE elég ehhez a kasznihoz... hát majd elválik. Én csak azt merem remélni, hogy a fogyasztása nem lesz nagy. Amire nekem kell, szerintem nem lesz gondom vele. Úgysem szoktam száguldozni (persze, ezzel nem is nagyon tehetném) két-három évet lehúzok vele,majd csere.
Először is gratulálok ... majd ha meglesz szerdán. Addig túlzás a medve bőrére inni. Azért mesélj arról, hogy mennyire tartották, kitől vásárlod, merre fogsz vele járni, meg ami még eszedbe jut. Aztán ha megvan, jöhetsz legyorsulni a 85-ös 1,2 literesemet :-) Tényleg, hány lóerő / kW az 1,0-s motor? Elég az ehhez az autóhoz?
A tegnap foglalóztam le egy Seat Ibiza 1.0-at. Ha minden jól megy jövőhét szerdán már elvihetem.
1998. aug. -i évjárat. Ötajtós, el.abl. elől-hátul, kp. zár, riasztó, 35E km, friss vizsga és zöldkártya, eredetiségi. 1.520.000 -ért lehetett elhozni.
Sajnos semmi infóm nincs az 1literesekről. Pl.: fogyasztás, strapabírás...
Ha valaki tud kérem segítsen!!!!
Veszünk családilag autót, úgy max. 700kHuf-ért, úgy, hogy anyukám használná, meg én. (19 éves vagyok) (szóval kisebb legyen az átlagnál, de azért menjen, ha kell. :))
Van egy 1991-es SXI befecskés Ibiza, 125000km-rel, 1.5-ös moci, gyári alufelnik, meg egykét spécizés (spoiler, küszöb), motoros ablak, központi zár, fekete, 3 ajtós, svájcból hozott, friss vizsga, zöldkártya.
690ezer. Én lecsapnék rá egy nap alatt, mert szerintem nagyon jó ár, de a szülőket meg kell győzni. :)
Mit kell megnézni rajta, mielőtt megvesszük?
Előri is thx.
Az eredetvizsgálat természetesen nálunk is megvolt, és nagyon meg kellett lepődnöm az eredményen, de főleg azon, amivel indokolták. C-t kapott, ami -ha jól tudom- a legutolsó kategória az előtt, hogy már ne adják vissza a kezedbe a kocsit. Először csak néztünk, hogy miért (hiszen direkt ismerőstől vettük, aki asszem szintén ellenőrzött úton jutott hozzá), azután megmondták: azért, mert a forgalmiban 1460 cm3 szerepelt, míg ők 1461-et mértek. Tehát 1!!! cm3 miatt kapott kettővel rosszabb besorolást. Elhiszem, hogy így szól a szabályozás, nadehát szerintem nem az ilyen hibákon kéne rágódni...
A fogyasztással kapcsolatban megnyugtattál, féltem, hogy csak a miénknél ennyire magas.
városban én is 10 körül mértem,vedd figyelembe a következöt
1500 cm3 86 - 90 lóerö ikertorkú WEBER karburátor , 17- 18 éves konstrukció ,a motor alapjai még régebbiek.
közel 20 évig volt 1500 polski a családban ismerös a motorméret és akéttorkú karburátor ,hidd el ez afogyasztás elég jó.
én gondolkozom rajta ,hogy az SXI injektorát rávarázsolno ,de egyenlöre csk elméletben, de visszatart az az érzés amikor a második torok nyit, olyan kicsit mint egy turbó,na csak egy kicsit de olyan.
szóval hosszútávon 100 -as tempó körül 7 ami viszont nagyon nem rossz.
ja és nem automata szivatós ami plussz 3 pont.
udv yoggi
motor nyomaték 119 Nm
és 190000 km -rel még mindig fürge. megnénék egy két uj fejlesztésü 16 szelepest ami átlag 30 %-kal többet pörög ,hogy néz majd ki 200000 km után.
mellesleg az átiratásnál a törzskönyvbe az került ,hogy ez egy SXI másnál is igy van ez????
egyébként nagy A -t kapott ami ugy tudom minden ok.t jelent.
a hölgy azt mondta a gépük nem ismer ilyet ,hogy 1.5 GLX
A fogyasztással szimplán annyi a gond, hogy nagy, ill. valószínűleg a mérőműszerrel -is- lehet a gond, kevesebbet mutat, mint amennyi valójában a tankban van. Mindezek ellenére szerintem a kb. 10-11 liter körüli fogyasztás (nagyrészt városban, most, télen) azért elék sok. Vagy én gondolom rosszul?
A vizsgáról a következő: a műszaki járt volna le, de mivel a zöldkártya is csak olyan két hónapig lett volna még érvényes, úgy gondoltuk, egy füst alatt azt is megcsináljuk (MAK). Hát rosszul tettük, merthogy ilyenkor azt kell elsőnek venni, és minket rögtön ki is vágtak róla, mert -ha jól emlékszem- a CO kibocsátás az emberke szerint nagyon magas volt (persze előttünk egy Skoda, mögöttünk egy Dacia simán átment). Tudni kell még a dologhoz, hogy a kocsiban egy utólag beszerelt katalizátor van (mivel Svájcban is futott, és ott kötelező), vszínűleg az ment tropára. Ekkor mondta apám, hogy OK, ő nem fog sz*rozni vele, írány a Seat szervíz, ahonann ő addig nem fogja elhozni, amíg nem lesz jó.
Ott viszont sehogy nem tudták beállítani, úgyhogy "ahelyett, hogy kibogozták volna, elvágták a csomót": azóta nincs katalizátor -papíron- a kocsiban. :) Lehet, hogy csak én vagyok tapasztalatlan, de ilyenről még nem hallottam. (Remélem persze azt is, hogy ez nem szabálytalan :))
Egyébként ezzel az 1,5-ös motorral tényleg hihetetlenül jól megy ez a pici autó. Lámpánál -bár nem ilyen stílusban vezetek- könnyedén hagyja ott a legtöbb autót.
Mindenekelőtt nagyon örülök, hogy ráakadtam erre a topicra!
Én is egy 1986-os darabot nyűvök, 1,5-ös motorral, GLX felszereltséggel, háromajtós, piros, gyönyörű. Remélem nem fog érte senki megkövezni, de bevallom, még csak 18 vagyok, a kocsi apám nevén van, de 90%-ban én használom, és nagyon szeretem! Kb. fél éve vettük, nagyjából 190000 km-rel, mégis minden elég jó állapotban van rajta, mivel az előző tulaj imádta, és szinte minden új a kocsin. Rozsda sehol (kiv. az ablaktörlő lapátjánál, mivel a motorháztető felnyitáskor rendszeresen karcolja), nagyon jól is megy, szerintem kényelmes, gond talán csak a fogyasztással van (ahogy olvastam, másnál is), ill. -bármennyire is hülyén hangzik is ez- az elektromos ablakemelővel, mivel nagyon gyenge a motorja, és kb. fél perc, mire felér az ablak.
Röviden ennyit tudnék írni, nincs most sajnos több időm, de legközelebb megpróbálok több infót adni (persze csak ha mást is érdekel), pl. most nemrég volt egy elég izgalmas vizsgáztatásunk.
OK, tényleg igazad lehet, mert nem tűnik rossznak a termosztát, nincs nagy vízkör hidegen (hideg marad az alső cső) + még a dízelnél lényegesen kevesebb a veszteséghő.