igen, gondolkoztam az ebayen.. ahogy neztem 50-70 korul jon ki szallitassal, biztositassal, egy hasznalt de azert jol kinezo GoPed..
De ezek altalaban az USAbol jonnek.. az meg eleg messze van.. :(
ha kiderul, hogy barmi baja van.. esetleg utkozben elveszik, megserul.. kezdodhet a veg nelkuli utanajaras.. nem beszelve arrol, hogy mivel EUn kivulrol veszed, meg meg is vamolhatjak..! az plusz 15-20 ezer..
semmi baj Slippy, ha szeretnéd azért megnézheted:)
Ebay-en néztem gopedeket és sokkkalsokkal olcsóbban vannak mint itthon.Igaz kevés ember vállal be Magyarországra is küldést de lehet érdemes lenne megpróbáli mer postávaal együtt is simán megéri
Macilacilaci, nem felsz, hogy az elektromos nagyon nehez lesz? En azert tartok tole.. a megfelelo teljesitmeny eleresehez telenyomjak akkumulatorral.. aminek darabja 5-10 kilo..:P
Es pont az szunik meg ezzel, ami poen a rollerban.. h. barhol felkapod felviszed a lepcson, bedobod a kocsiba, stb...
De persze lehet h. en latom rosszul, vegulis nekem meg nincs tapasztalatom....
Koszi az infot.. lehet h. meg foglak keresni, mert ugytunik, hogy 45-ben megegyeztunk. Es eddig ahogy nezelodtem, ez eleg jo arnak tunik..
Csinalok meg kepeket ha elhozom..
Eddig ahogy nezegettem egy kicsit azert mas mint a korabbi kepeken levo kinai.. bar gondolom h. ez is onnan szarmazik.. Erdekes az a kar, ami allitolag az osszecsukasra szolgal.. meg ebben ondindito is van... Bar azt mondjak,hogy generator nincs benne.. szal az onindito akkumulatorat kulon toltovel, halozatrol kell tolteni.. :o
De az is lehet h. nem eri meg a sulyat... es egybol 5-10 kilot lehetne sporolni, ha levelszem az akkumulatort, meg az oninditot..
Bory, sorry, de ugytunik igy a GoPed-edet nem fogom megvenni.. azert majd csorgok a hetvegen!
Ellenkezőleg, pont a tieden van gyári./enyémen is olyan volt/
A legtöbb dörzshajtású avval kerül piacra .625"-os átmérővel. Na az tényleg összeszedi a ganét. Nekem most .780-as van fent evvel 48km/h a vége és ma érkezett meg a .950-es. Már nagyon kíváncsi vagyok a különbségre.
ránézésre tök olyan mint ami jóalább felvan rakva ( a fekete kinai) . a motorjáról is már sokmindent kideritettünk itt a fórumon .
en az anyémmel megvagyok elégedve. átnéztem , szereltem , egybe van ez rendesen . enyémet tökéletesen lehet pumpálni. :-) a kolégánál valszeg valaki hülyén rakta össze korábban.
a motorja erős , nem nagyonnagy fordolatóú ( mint a goped) simán kilehet hozni belőle komoj sebességet is ha a hátsó lánckereket kissebbre cseréled ( legyártják 2000-3000 forintért ).
Ha valaki tudna abban segíteni, hogy hol tudnák venni, vagy szerezni a rollerem motorjához a dugattyúba felülre egy GOLYÓS KOSARAT. azt nagyon megköszönném.
A pontos méret 9mm X 12mm és 11mm széles tűgörgős, fém kosaras.
Az SKF csapágybolt csak műanyag kosárral forgalmazza, az meg elolvadna.
Az agrokernél azt monták hívjam fel Sanghai-t és kérjek onnan.
A 63hsz-ben leírtam amit erről gondolok olvasd vissza. Egyébként akármihez nyúltam, csak a bosszúság lett belőle.
Pl: A hátsó kerékben alacsony volt a guminyomás. Sebaj pumpálok bele. Na ahoz hogy a szelephez hozzáférjek ki kellett szerelnem a kereket, arról le kellett szerelnem a lánckereket, könyékig olajos lettem és már rakhatnám is össze, de a hihetetlenül fos minőségű hátsó tengelyen megszakadt a menet úgy hogy alátétkeresés, és rendkívül finom mozdolatokkal sikerült egy fél délutánt elkúrni egy pumpálás miatt. A rugó elöl-hátul meg a tárcsafékek a TESCO gazdaságos minőséget képviselik.Csili-vili parasztvakítás az egész.
Most ez van és össze sem lehet hasonlítani a kettőt.
"a legnagyobb hátránya hogy vizes uton már nemtanácsos vele közlekedni. felszedi a sarat a dörzskerék , ami megvastagszik igy feszitheti jobban a főtengejt , megcsúszhat .
a kerék(gumi ) is kopik rendesen"
Tapasztalatból írom mivel én többször próbálgattam a viselkedését vizes úton, hogy a dörzskerék és a gumi találkozásánál egyáltalán nem marad meg a sár vagy egyéb szennyeződés. Közvetlenül mellette szutykos de ahol ténylegesen hajt szinte fémtiszta ezért nem gondolom hogy a főtengelyre extra feszítőerő hatna.
Mióta dörzskereket cseréltem vizesen sem tudom túlforgatni, de ehez kellett a jobbik fajta d.kerék.
a legnagyobb hátránya hogy vizes uton már nemtanácsos vele közlekedni. felszedi a sarat a dörzskerék , ami megvastagszik igy feszitheti jobban a főtengejt , megcsúszhat .
a kerék(gumi ) is kopik rendesen főleg ha nem állitja utána az ember , és álló helyzetbe megpörgeti a motort , és a dörzskerék faasza vájatokat vághat a kerékbe.
odafigyelés a lényeg.
röviden még:
szóval :
ha a sport változattal megy az ember annál mindég hajtja a motor a kereket megálásnál felkell venni a lábfejeddel a roller hátuját ha nem állitod le a motorta slusz gombal , vagy le nem fullasztod . viszont ha meglököd magad egyből beindul , nemkell rángatni.
a liqomatic ( kuplungosnál) ha gyári , és még nem lett berhelve házilag , akkor olyan mint egy robogó huzod a gászt megy , ha megálsz megy alapjáraton a motor.
ha megállitod a motort , és lököd magad akkor nem lehet vele rollerezni , mert egy szabadonfutós megoldású csapágy meggátolja azért hogy ugyanúgy belehessen lábbal lökni mint a fikszen hajtottét , tehát ezt sem kell mindég rángatni , elég meglökni hogy beinduljon!
ha a kuplungbalevő csapágyak cserélve lettek , nagyeséllyel normál csapágy lett bele téve , mivel a gyárit nem is árulják csak egybe a cuplungal. szoval akkor ha áll a motor akkor lehet vele normálba rollerezni , de mindég rángatni kell ha el akarod inditani.
ezen a képen , és a korábbi robbantottábrás képen látszik az olajkuplung , az a gombaforma a bordákkal a tetején. olyan mint egy automataváltós autó kuplungja . érdekes a belseje.
még valami . agyári álapotúnál egy kis tűgörgős csapágy is megtámassza a kuplunggomba tetejét a tank alatt . ez ha nincs meg felsem tűnik hogy ott volt ilyen , de hiányában mégjobban fedszül a főtengej , vigyézni kell akkor nehogy tulnyomja a dörzskereket a gumihoz , mert tultethelődhet .
Abban tudtok segiteni, hogy egy ilyen roller (dorzshajtasos) hogyan is mukodik?
Tehat pl lehet-e vele ugy menni, hogy nem jar a motor.. (szal rollerezik vele az ember) meg lehet-e szuntetni valahogy a kapcsolatot a dorzskerek, es a roller kereke kozott?
Van benne valami kuplung, vagy ha beindul a motor, mar alapjaraton is hajt?