Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

morcibacsi Creative Commons License 2021.06.01 0 1 33419

zsu.hu ~11 ezertől indul... 

Előzmény: zsekazst (33418)
zsekazst Creative Commons License 2021.06.01 0 0 33418

Szia,

 

köszönöm a közbenjárást, de ezeken rugókon már csak rozsda van...színjel sehol!

Én is megtaláltam alvázszám alapján és az első találatod a jó!

Vagyis az 5002 R2, 1 fehér, 2 narancs jellel...

 

Már csak az a kérdés, honnan szerezzek?

 

T

Előzmény: Törölt nick (33415)
Intel 80386 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 33417

Még annyi, hogy a hőfokmutatóm az elmúlt 3 évben 75 felett nem volt. Egyszer volt, hogy egy órát járt alapjáraton nyáron, akkor ment fel 90-re, de azóta se.

Előzmény: Intel 80386 (33416)
Intel 80386 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 33416

Sziasztok,

 

pug206 1.4hdi a napokban azt produkálja, hogy indítást követően kijelzi a víz hiányt és villog a stop felirat. Felnyitom a motorház tetőt, azt látom, hogy a kiegyenlítő tartályban alacsony a vízszint, a min környékén van. 15-20 másodperc múlva visszaáll a vízszint és megszűnik a hiba kijelzése is. Ezt általában a nap első indításakor csinálja, aztán nem jön elő ez a hiba. Mi lehet a gond? Vízpumpa? Termosztát? Napokban elviszem hibakód olvasásra, hátha eltárolt valamit.

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.29 0 0 33415

Talán segíthet az is, hogy kell lenni a rugón színjelölésnek, ami segíthet mondjuk bontóban a beazonosításban. Az általam  említett öt különböző rugó cikkszámai  és színei a következők a peugeot alkatrész katalógus szerint:  (Ez mind 1,9D-re vonatkozik!!)

5002 RO:   1 fehér+ 2 narancs

5002 X3:   1 kék + 2 fehér

5002R1:    1 fehér + 2 vörös

5002P4:    1 fehér + 2 kék

5002PV:    1 kék + 1 fehér +1 sárga

 

Első körben tehát keress rajta szín jelöléseket. Alvázszám alapján azt is megtudom mondani, hogy gyárilag mi a cikkszáma és a színjele a rugónak.

Előzmény: Törölt nick (33414)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.29 0 0 33414

Az a helyzet, hogy  csak 1,9D-re öt különböző cikkszámon van rugó.  

Előzmény: zsekazst (33412)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.29 0 0 33413

Peugeotnál én sem hallottam ilyenről, viszont Ford Fiesta (2006-os) ugyanilyet produkált. A lányom hazahozta a gyerekeket, beállt vele az udvarra gond nélkül. Azután egy negyed óra múlva rájött, hogy nem jó helyen áll. Odább akart menni, csakhogy nem ment az autó, mintha ráhúznád a kéziféket az első kerékre. Megnéztük és konstatáltuk, hogy  a rugó beleér a gumiba és  fogja a kereket. Tréler vitte a szerelőhöz az autót.

Én is ugyanarra gondoltam amire Te: Mi van, ha 80-al kanyarban? de a jelek szerint ezek az udvarban törnek. Ha meg nem, ki mondja meg, hogy mi volt előbb, a borulás, vagy a törés?

Egyébként rákerestem akkor a neten, és azt találtam, hogy a Fiestánál az első rugótörés elég gyakori.

 

Előzmény: zsekazst (33412)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.29 0 0 33412

Sziasztok!

 

Tegnap délután, az udvaron, fűnyirás miatt a fiam akart előrébb állni a régi, 1.9d-vel...

Egyetlen métert ment, nagy csattanás, aztán bal első defekt...

Ilyet én még nem láttam, ha más mondja el sem hiszem!

A balos rugó három darabba tört és az egyik hegyes karika körben szétvágta a szinte új gumit!

Ezt csak úgy, az udvaron, szinte nulla sebesség mellett...

Mi van, ha ez úton, esetleg pályán történik, mondjuk 130-nál!?

 

Na, mindegy...

 

Keresek tehát első rugókat, ha valakinek van eladó!

Nem tudok méretet, vagyis hosszméretet...átmérőt tudok mérni!

Azt sem tudom, hogy egyforma-e minden tipusé, vagy az 1.9d-be más méret kell!?

 

T

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.29 0 0 33411

Mind az első, mind a hátsó anya külön is megvásárolható.

Előzmény: Törölt nick (33410)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.29 0 0 33410

Emlékeim szerint ha új fékdobot veszek, a csomagban bent is van a csavar. Ha a videóban kicsit tompább vésőt használt volna, nem is repedne el az anya pereme.

Előzmény: Törölt nick (33409)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 33409

Senki nem állítja, hogy tudatlan vagy. A lényeg, hogy meg tudod csinálni. Egy-két pumpálás egyébként tényleg nem elég, én nem is ezt írtam. A gyári szerelési utasítás konkrétan -járó motornál- 20-30 fokozatos, de erőteljes pedál benyomást javasol. Az én tapasztalatom szerint ez kevesebb. Egyéni döntés, hogy ki-ki melyik módszert alkalmazza. Ami az általad belinkelt videot illeti: azt a már százszor leszedett tengelycsonk anyát  én biztosan nem kalapáltam volna vissza. (Mindíg cserélem!!!)  Egyrészt mert azt nem szabad újra felhasználni  (tudom, tudom, legtöbbször a szervizben is visszarakják), másrészt mégis csak egy bemutató videoról van szó. Itt nagyon nem illik!

Előzmény: Törölt nick (33408)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 33408

Tudom, hogy automata. Új dobbal és új pofával összerakva nagyon be kell tekerni, hogy egyáltalán össze lehessen rakni.

Ekkor előfordulhat, hogy nem egy-két pumpálás kell a féknek. Sokkal biztosabb, ha kézzel ez be van állítva. Szerintem. De lehet, én vagyok tudatlan. Mindegy, én így csinálom.

 

Emitten egy videó, mire gondolok:

 

https://www.youtube.com/watch?v=t_UIUbsMr-Q

 

 

Előzmény: Törölt nick (33407)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.28 0 0 33407

"Elég hálátlan egy munka ezt "felhúzni" összerakás után,"

Miért is kell ezt "felhúzni" összerakás után? Ez egy önbeálló fékszerkezet, teljesen felesleges amit írsz. Összerakás után néhányszor rápumpálsz -ha szerencséd van még hallod is ahogy kerreg- és már be is állt.

A kerékcsavar helyén akkor célszerű  csavarhúzóval benyúlni, ha nem jön le a fékdob.

Előzmény: Törölt nick (33400)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 33406

Ez volt a jó választás.Én is a bontóban kerestem volna!

Előzmény: kischrys (33403)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 33405

Ha így hozzáférhető volt, és jók a ricnik, tökéletes. Barátibb, mint a 18K...

Előzmény: kischrys (33403)
kischrys Creative Commons License 2021.05.27 0 0 33404

Köszönöm a segítséget láttam Unix 18.000a 2db nevetséges. 

Előzmény: Törölt nick (33402)
kischrys Creative Commons License 2021.05.27 0 1 33403

Már meg is oldottam. Bontó 2000ft tökéletes állapotban van nagy ricnik mint az új.

 

Előzmény: Törölt nick (33399)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 33402

Bármi konkrét alvázszám, és típus ismerete nélkül betettem az elsőt, amit találtam.

Láttam, hogy ez a másik fajta, de semmi értelmét nem láttam, hogy elkezdjem cikkszám alapján keresgetni.

Előzmény: Törölt nick (33401)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 33401

Az a link, amit megadtál az pont a másik fajta, a Lucas rendszerhez való. (Nézd meg figyelmesen a képet, egész más!) Abból két féle van, 431080 illetve 431081 a cikkszámok. Tehát ott kell az alvázszám is a kiválasztáshoz!!

Amit a fórumtárs feltett, az a 180 mm-es Bosch rendszeré, abból egy féle van (nincs külön jobbos-balos), a cikkszáma 431076. Az Unix-nál párban olyan 18 000 Ft körül van, de a kereskedőnél, ahol én törzsvásárló vagyok ez kb. 11000 Ft. 

Előzmény: Törölt nick (33400)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 33400

https://www.unixauto.hu/webshop/termek-adatlap/10561605

 

Nem olyan vad, 12 000 ft körül már van szettben. Ha van egy kis kedvezményed, vagy ismerősöd, akkor nyilván olcsóbb is lehet.

Azt most meg nem mondom, hogy a 180 mm-es és 203 mm-es fékhez ugyanaz az állító való-e.

Elég hálátlan egy munka ezt "felhúzni" összerakás után, legalábbis én csavarhúzóval a kerékcsavar furaton keresztül előfeszítem, amennyire megy.

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.27 0 0 33399

Jobbos, balos egyforma. Unixnál -szerintem- van. (Mint az arany az ára!)

Előzmény: kischrys (33398)
kischrys Creative Commons License 2021.05.26 0 0 33398

Üdv mindenkinek!

 

Nincs véletlenül valakinek egy ilyen jobbos?

🤞

zsekazst Creative Commons License 2021.05.26 0 0 33397

Szia,

 

Hát,.akkor eddig ehhez nem nagyon kell szerelős könyv...

Az nekem sincs, de én is, meg itt többen, mások is elérik alvázszám alapján a gyárin adatbázist hozzá!

 

T

Előzmény: kischrys (33395)
nemeza Creative Commons License 2021.05.25 0 0 33396

Jól belenyúltál akkor..

Előzmény: kischrys (33395)
kischrys Creative Commons License 2021.05.25 0 0 33395

Hát úgy néz ki nem volt egy jó ötlet.. Kezdek megfáradni ebben a kocsiba

Tettem fel egy feújított turbót új nyomó csövet indítom erre a turbó kipufogó könyöknél elkezdett szivárogni az olaj 😭

A hátsó fék komplett kuka mindent cserélek

Szűrők olaj ami ilyenkor mehet.

Vezérlés csere

Hátsó dob csere 

Kellene valami alufelni valami egyszerű nyári gumival.

De leginkabb a turbó kipufogó oldali olaj szivárgás tette be a kiskaput.

Nagyjából itt tartok.

Köszönöm a segítséget 👌👌👌

Előzmény: zsekazst (33394)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.22 0 1 33394

Kb mi...!?

Mármint, mi a "foglalkozós"?

 

Nekem is ilyen van...és már nem "foglalkozós"...de az volt még fél éve...

 

Azért kérdem...segíeni akarok...

 

 

T

Előzmény: kischrys (33393)
kischrys Creative Commons License 2021.05.22 0 0 33393

Szia.

 

Most vettem az autót.

Foglalkozós ezért minden érdekel.

 

 

Előzmény: zsekazst (33392)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.21 0 0 33392

Szia,

 

Mit akarsz szerelni?

 

T

Előzmény: kischrys (33391)
kischrys Creative Commons License 2021.05.20 0 0 33391

Üdv mi!

Tudna valaki segíteni szerelő könyvel kapcsolatban?

206 1.4 hdi 2002..

Előre is köszönöm a segítséget. 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 33390

Tudom, 206-ba nem teszünk G11-et, és van belőle kék is :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!