Amugy az SNP az Alacsony tatraban megy vegig a gerincen, es az elso szaz kilometere megegyezik a Nagyszombati SZazaseval. (Junius elso hetvegeje, Kinizsi utan. jon valaki?)
Már csak azt kellene megtudni, hogy honnan szerezhető be igazolófüzet. :-)
A szlovák Tátra az egyik kedvencem.
Jó volt a leírásod is, bár én csak nyáron mennék Tátrába. (A havas Tátrát nem szándékozom megismerni. Biztos vagyok benne, hogy hótakaróval beborítva is gyönyörű, csak kicsit veszélyesebb mint szárazon.)
Az a probléma, hogy egyelőre kísérlet sem történt a környezeti nevelés elindítására, így ezügyben nem is táplálok vérmes reményeket. 15 évvel ezelőtt ugyanúgy szeméthalmok voltak az utak mentén, mint most, legfeljebb akkor nem műanyag kólás üveget és chips-es zacskókat szórtak szét, hanem Olimpos-os flakont és narancssárga centrumos szatyrot.
Ja, és tartózkodjunk a politikai tartalmú hozzászólásoktól. Nem ebbe a fórumba valók.
Ha nem úgy" értetted, akkor mea culpa.
"A "népet" nem lehet leváltani. Nevelni meg sokáig tart és nagyon macerás."
Viszont el kell kezdenie végre valakinek, mert ha "sokáig tart-nem éri meg" alapon senki nem teszi akkor mindenki csak panaszkodni fog örökké.
Elnézést, nagyonoff abbahagytam.
Össze lehetne, de gondolom, itt a topikban úgyis tudjuk az eredményt. Szomorú, hogy sajnos milyen állapotok vannak MO-on a nyilt bélyegzőhelyek többségénél is. Korábban beszéltünk már többször is a lehetséges okokról.
A Szt. István Vándorlás film is megerősitette, hogy hiába telt el közel 20 év a "Másfélmillió" óta, a falvak környéke ugyanúgy szemetes, a szobrok és egyebek sok helyen továbbra is szétverve, stb. Ami "bontható", azt bontják is. Van ahol persze van javulás, de máshol meg épp ellenkezőleg. Szóval az összkép ugyanaz.
A "népet" nem lehet leváltani. Nevelni meg sokáig tart és nagyon macerás.
Itt ahol a teljesitménytúrázók (akik állitólag természetszerető emberek), túra közben a chips-es zacskót is eldobálják ami tudvalevőleg nem bomlik el, a természetet kevésbé szeretők simán elcsórnák ezeket a "jelzéseket".
Nagyon nem érné meg erre áldozni.
Hát igen... Bár Magyarországon is találkoztam már kultúrált OKT bélyegzőhellyel. Kisvásárhelyen a harangláb alá egy asztalt költöztett a harangláb melletti házban élő bácsi, hogy kényelmesebben lehessen bélyegezni a füzetbe.
Látom, van rá némi érdeklődés, úgyhogy megpróbálom összefoglalni az információimat a szomszédos országok "Kék-túráiról".
Szlovákiában a (ha jól tudom) Dévénytől a Dukla-hágóig vezető "Cesta hrdinov SNP" (magyarul kb. a Szlovák Nemzeti Felkelők Útja, vagy valami hasonló), P jelzésű útvonal tölti be az OKT szerepét. Ezt az útvonalat követi az E8-as európai hosszútávú vándorút. Állítólag van igazolófüzete is, de nem tudom, hol lehet hozzájutni.
Ausztriában 10 hosszútávú, jelvényszerző vándorút található, 1-10-ig számozva. A 01-es "Nordalpiner Weitwanderweg" útvonaláról (ami egyúttal az E4-es európai vándorút alpinista változata) egy kivonatos ismertető az MTSZ központjában kapható. Az útvonalakról igényes ismertetők (A6-os formátumú, színes borítójú könyvecskék német nyelvű útvonalleírással, vázlatokkal és a bélyegzések helyeivel) egyes osztrák könyvesboltokban és talán az Alpenverein központjában is kaphatók. Ausztriában ezen kívül számos helyi érintőpontos túramozgalom (Wandernadel) működik, amelyek itineréhez a helyi idegenforgalmi irodákban lehet hozzájutni, így pl. egy egyhetes üdülés során az érintési pontok kényelmesen felkereshetők, és a teljesítést követően a(z általában nagyon szép) jelvényt az idegenforgalmi irodákban (térítés ellenében) ki lehet váltani. Léteznek megyei, pár száz km-es körtúrák is.
Szerbiában is léteznek jelvényszerző túrák, az ún. transzverzálék. Van pl. a Fruska Gorában is egy 180 km hosszú, piros háromszög jelzésű útvonal, kijelölt bélyegzőhelyekkel (és egyedi bélyegzőkkel).
Tisztelem az embert, a természetbarátot. De jobban szeretem, ha a szerző helyett a mű beszél.
Olyan érzésem volt, mint mikor verset elemztünk az iskolában.
Írtam már a képről, melyet Kaposváron fedeztem fel. Lehet, hogy a többi híresebb, de nekem ez tetszett.
Nem kéne Rockenbauert, az embert másoknak bemutatni! Vannak művei, magukért beszélnek.
Nem tudom,de tovább lehetett volna menni Lengyelország felé.
Tarajkán is és a Rabló-menedékházban is volt kirakva valamilyen igazoló pecsét.
Bocs,hogy darabokba van az egész,de mikor egybe bepötyögtem,lefagyott az egész és nem mertem megint megpróbálni.
Folytatás!
Takaros kis kőépület volt.Mellette a söröshordók összeláncolva a hóban hültek.Belülről is nagyon kellemes volt a látvány.Fa burkolat mindenütt.Voltak kiadó szobák,konyha,büfé,társolgó-étkező.Hozott anyagból is.A büfében szolidak voltak az árak:herbatea 120 ft,táblás csoki 100 ft,sör 200 ft,fottkolbász 90 ft/10dkg.
Miután összeszedtük magunkat visszaindultunk.Lefelé csúszva mindig jókor jöttek az oszlopok.
Lejjebb letértünk egy síutra,mely rövidebb lett volna,ha van sílécünk.Bokáig gázoltunk a hóban,majd két szikla között feltünt a patak,rajta egy természetes hó híd,majd ujból eltünt.Továbbmentünk ekkor már időnként combig,derékig sűlyedve.Azon tünődtünk,hogy hol a patak.Rájöttünk,hogy valószinüleg alattunk csörgedezik.
Ekkor elhatároztuk hogy felmászunk a 150-200m-rel feljebb lévő túristaútra.Ez hasonfeve sikerült is,a törpefenyők tetején mászva.
Innen már eseménytelen volt az utunk lefele.Ótátrfüreden meünnepeltük a nagy visszatérést.
Elnézéseteket kérem ,ha untattalak volna Benneteket!
Folytatás!
Kb. 1500 m magasan a fenyvest felváltotta a törpefenyő.Hátrafordulva gyönyörű kilátás lett volna a poprádi-völgyre,ha nam üli meg a köd.
Utunkat tovább folytatva áttértünk egy patak fölött egy fa hídon,majd átértünk egy völgy bal oldalára.Itt kapaszkodott utunk tovább a hegyoldalban.Erre már kevesebb volt a jelzés,de a kb. 20-30 cs széles ösvény nem lehetett eltéveszteni.Ha véletlen melléléptünk,térdig lehetett sűlyedni a hóba.1800 m magasan eltüntek a törpe fenyők is,az ösvény is belesimúlt a hóba.Meredek 45-50 fokos hegyoldalon kaptattunk tovább,időnkén láncok jöttek a segítségünkre.Errefelé a jelzéseket facölöpökre festették,amik lefelé jövet nagy segitségünkre voltak.Erőnk legvégén,már-már a feladás határán pillantottuk meg a menedékházat.
Anno létezett ún. EB (Eisenach-Budapest) túra. A mo-i szakasza Bp. és Sátoraljaújhely között volt, aztán Csehszlovákián és talán Lengyelországon keresztül jutott az NDK-ba.
Őszintén szólva nem nagyon tudok róla semmit, de mintha éppen a TM-ben írtak volna egy-egy részéről, persze a 80-as évek vége felé.
Igen hosszú túra lehetett, nem tudom, teljesítette-e valaki végig. Tud erről vki vmit?
A szlovákiai kékről jutott eszembe az egész história, vajon ilyen értelemben összefüggésben van-e a magyar Kékkel? Ja, régen a Hűvösvölgyben is mutatott egy nyíl Eisenach "felé".
Amúgy ma jelent meg a TM, sajna a Balázs Géza cikk nincs még benne, továbbra sem tudom, hogy írják a Kék-túrát :(( Azért érdemes átlapozni az újságot, vannak benne érdekes cikkek.
Igaz nem topiktéma,de Titeket mint túrázókat,talán érdekel egy kis tátrai kéktúra.
Februárban voltam néhányad magammal Szolvákiában.
Elhatároztuk,hogy túrázunk egyet.Tarajkától (Hrebienok)a Rabló-menedékház volt a cél.
A Tátrai Nemzeti Parkot átszelő P jelzésen (Magistrala)indultunk.Az útról szemlátomást valamilyen járművel kotorták el a havat,hogy gyalogosan és sível is járható legyen.Balunkon a Szalóki csúcs tömbje,jobbra egy völgy túloldalán a Lomnici csúcs tömbje.Az igen szép fenyveserdőből gyönyörű kilátás nyílt!
20 perc séta után értük el a kék kiágazását.Itt egy tábla figyelmeztetett minket a kőomlásra és a lavinaveszélyre.
Innen a kék út már csak egy keskeny ösvény volt.Meredeken szerpentinezett felfelé.Jelzések kitünően felfestve.
Ismerős valaki Sámsonházán. A térkép jelöl ott egy turistaházat és az atlasz ir is rola. Ha valakinek ennél több infoja van róla ossza meg velem. (ár, körülmények stb)
RP-film: CSALÓDÁS volt számomra. Sok duma, kevés tartalom, érdektelen megjegyzések, stb. És azok a 77-es szilveszteri bejátszások... gázos. Sokkal többet, jobbat vártam, szvsz méltatlan volt az Ő életművéhez egy ilyen műsor.
Közvetlen busz nem nagyon van. Tardosrol leginkább Tatára vagy Tatabányára lehet eljutni. Onnan pedig érdemes vonattal menni, abból több van. Én is azért néztem ezeknek utána mert vasarnapra terveztük be a Szárliget-Koldusszállás szakaszt. Egyébként ki lehet meg szállni Vértestolnánál is, a műutat elérve kb 500 méterre van egy buszmegálló (Vértestolna újtelep)
Tatára egész biztos, hogy van, onnan már jó a vonatközlekedés Bp. és Győr felé is. A pontos menetrendre keress rá a www.menetrendek.hu-n! Ha kevesen vagytok, megpróbálhatjátok az autóstopot is (nekem bevált).
A hétvégén a Gerecsében mennék a kéken, mondjuk Bányahegyig. Az a kérdésem, hogy Tardosról tudomásotok szerint van-e buszjárat valamerre, vagyis: odáig még eljutok, de hogy lehet hazajönni Bp-re?
Kedves Gősziológus nem is tudtam, hogy ennyi szép látnivalő van a városunkban , na most már én is körülnézek, ja az öntöttvas muzeumos Úr a kollégám volt amig nem ment nyugdijba.