Az általam többször emlegetett füzet épp azt próbálja - szakmai alapon - bizonygatni (a siker hit kérdése), hogy vannak épületek, melyek építészeti szempontból bizony értékesek, sőt, előbb-utóbb védettnek kéne nyilvánítani.
Én láttam Szekszárdon a szőlőfürtös alkotást. Láttam Dunaújvárosban a hegesztett alkotásokat. Azért a különbség érzékelhető.
én spec. nem használom a helyi közlekedést soha, annyira kicsi a város:o)
Elnézést nem akartam offolni, de állitólag mindenfajta mozgalommal kapcsolatban lehet irni...
Én egy picit még várnék. Iszonyatos sár tud lenni az első néhány kilométeren. És nagyon kell figyelni a jelzéseket, mert hiányosak. Ha 500 métert mész és nem találsz, akkor érdemes visszafordulni. Van jelzés, csak nagyon be van nőve az útvonal. Az erdészek a völgy másik oldalán járnak, ezért ez az útvonal el van hanyagolva.
Atlasz.
Én csalódtam a Börzsöny atlaszban.
Gyógyírként megvettem a Balaton-felvidéket, de az meg hiányos. A KÉK utolsó kilométerei úgy látszik nem fértek bele a koncepcióba. Kár. Nagy előnye ugyanakkor, ahogy a településekről részletes leírás van.
Még egy érdekesség. Az OKT szakasz ellenkező irányból van benne.
Több atlaszt egyenlőre nem tervezek venni, inkább megveszem a Kelet-Bakony térképet. Az FVP-n árulták, április 12-én lehet, hogy megint lehet majd kapni a rajtban. A Fejér megyeiek adták ki, Budapesten nem kapható.
Ha így folytatom az országjárást, előbb-utóbb különmunkát kell vállalnom. Csak az a baj, hogy akkor nem lesz időm túrázni:o)
Intercisa múzeumnak hívják, a város északi részén (Dunapentele) volt egy ilyen nevű római település (v. őrhely, tábor), onnan a név. Maga a múzeum elég igényes megér egy látogatást. Ha már ott vagy, érdemes a Duna-parton sétálgatni, nem semmi szobrok vannak ott, a szockó kultúra remekei. A Sztálin-barokk építészettel is találkozhatsz a főutcán. Mondanom sem kell: Vasmű útnak hívják!
Amúgy DÚV-ba szvsz érdemesebb busszal menni, gyorsabb, és a "belvárosban" tesz le, közel a múzeumhoz. Pestről 20-30 percenként mennek buszok, a pécsi, szexárdi, mohácsi buszok nagyrésze is bemegy a városba.
Meg fog jelenni a Bakony északi és déli része is. Térkép formájában.
Biztos forrásból tudom. Holnap, ha el nem felejtem, felteszem a Cartographia által kiadandó térképek listáját.
-ny-
Nezz be az OKT-s forumba a ttt-n, ott irtam tomoritve a Nogradsipek->Nagymezo szakaszrol.
Atlaszok: hat nem vagyok annyira megbaratkozva veluk, tudod a suly miatt. otthonra tervezgetni jo, de azzal maszkalni... Meg mondjuk arrol a teruletrol, ahova sokat mesz, talan megeri az atlasz, amugy nem. Egy valamit biztos nem lehet atlasszal, egy csucson/szep kilatohelynel leulve leteriteni a terkepet, es egyenkent beazonositani a hegyeket, dombokat, volgyeket.... Pedig ezt szeretem csinalni.
Dunaújvárosban a mozival szemben (átellenben), a Városháza téren van a Múzeum. Különleges neve van, de ki van táblázva. Hét végén csak du. van nyitva, 14:00 és 16:00 között. Itt van TKM-es bélyegző. Itt vettünk egy kis füzetet, abban minden látnivaló benne van.
A vasútállomástól a 16-os busszal mentünk, de megy más busz is.
Azt hiszem, hogy van KOHÁSZ múzeum is, feltételezem, hogy ott is lehet bélyegezni.
A legnagyobb szám persze a HALÁSZCSÁRDA.
Lehet, hogy már nyitva van a KŐTÁR is, a dombon, nem messze a templomoktól.
Güszi!!!
Megszereztem a Fejér-megye túristája "füzetkét". Dunaújvároshoz nincsen semmi támpont. Nekem kell megtalálni a bélyegzőt, ez a feladat része, vagy tudsz esetleg segiteni?
Vasárnap szeretnék arrakirándulni, de kellene valami támpont.
Előre is köszi az infót.
Megvettem a Bakony atlaszt, mert nem volt térképem és túrára mindenképpen kellett volna.
A tájékozódási pontok úgymint szintutak, ösvények, kerités... elég hiányosan vannak feltüntetve. Eleinte bosszankodtunk is miatta, mert nem adott több tájékozódási segitséget mint a túra amúgy igen hiányos leirása. Ez a rész minőségében elmarad a többitől.
Én mindenképpen ezt részesitem előnyben, mert könnyebben kezelhető.
Viszont mindig csak azt a térképet/atlaszt veszem meg ami kell a túrára. Igy nekem igen hiányos a készletem.. Aki mindegyiket meg akarja venni annak tényleg húzós.
Igen, utánanéztem, a netes menetrend szerint Szécsényből 10:00-kor van busz Nógrádsipekre, de csak hétköznap! A másik irányból valamivel jobb a megközelités, de maradni szeretnék a Nógrádsipekről induló túránál. Tavaly, amikor beszélgettünk a cserháti OKT-ről, elég gázosnak mondtátok ezt a részt, meg ennél a mentiránynál igy az atlasz leirása is hasznositható lenne.
Más:
Látom, sorra jelennek meg az Turistaatlaszok, mint pl. legutóbb Mecsek, vagy előtte Balaton-felvidék, Bükk, stb. Ennek egyrészt örvendek, mert minőségi változást hoznak, viszont úgy tűnik, a "hagyományos" turistatérképek szép lassan eltűnnek. Az Atlaszok viszont az árban is új kategóriát jelentenek. Ált. 1500-1600 Ft körül mozog egy Atlasz, a Cartographiás turistatérképek viszont csak 650 FT-ok, ami nem kis pluszteher. Korábban rendszerint megvettem egy terület új kiadású térképét, az Atlaszok vásárlását viszont nagyon meggondolom.
Bpestrol egy vagy ket atszallas eljutsz Nogradsipekre, annyira nem rossz, azt hiszem 10-re tudsz a terepen lenni. Onnan nyomathatod Nagymezoig, de onnan hogy jossz haza, az is egy jo kerdes.
A Petőfin volt pár hete egy beszélgetés Rokiról, kiemelték, h orvosa szerint alkalmatlan a hosszabb sétára, fejből nyomta a magyar irodalom remekeit és nem utolsósorban a semmiből kovácsolt egy csapatot ami felépítette a millió lépésekről szóló sorozatokat.
Megérteni akkor van esély, ha bejárjuk azokat az utakat, amit ő járt be.
Volt szerencsém mindkét RP filmet megnézni.
Az elsőben az nem tetszett, hogy olyanok méltatták (akkori TV-s vezetők, Vitray, stb.), akiknek ilyenkor inkább meg kellene húzódni a sarokban, akik nem adtak pénzt, filmet a forgatáshoz, mert akiknek ez nem volt fontos (pontosabban: nem EZ volt a fontos), és lehet, hogy éppen őmiattuk választotta RP ezt az „utat".
Nagyon tetszett a film alatt a Kaláka zenéje, olyan volt, mintha éppen RP-ről szólna…
A második film a sikerekről és főként a kudarcokról nem azt a célt szolgálta, amit egy ilyen megemlékezésnek szolgálnia kell. Ha e műsorban találkoztam volna először a munkásságával, lehet, hogy karrieristának, önfejűnek tartanám.
A Hofi bejátszások már-már szinte kegyeletsértőek voltak, de mindenesetre egyáltalán nem idevalóak.
Az meg, hogy RP ma baloldali gondolkodású lenne… hát… nem hiszem. Számomra hitelesebb lett volna, ha erről mondjuk a fia beszél.
Szvsz nem kellett volna új filmet csinálni, jobb lett volna, ha az előzőt adják le újból. És persze a filmjeit!
Lud:
És legalább "öreganyádnak" szólítottad, ahogy a mesékben kell az ilyesféle rőzsehordókat? :-))
Zete:
Nekem valahogy ilyen érzésem volt, a harcait és a kudarcait emelték ki.
Na meg a politika teljesen fölösleges volt benne!
Amikor az a TV-vezető nyilatkozott, hogy "biztos baloldali volt"
Érdekes, amit mondasz. Nekem nem úgy tűnt, hogy az öngyilkosság lett volna a középpontba állitva. Ellenben volt szó minden egyébről, csak épp a "főművéről", a Kéktúra bejárásról alig. Pl. kit érdekel, hogy akart-e vezető lenni a TV-ben vagy sem? - min. 5 perceben ezt boncolgatta az egyik tag.
Egéybként ez a sorozat ("Századfordito...") befejeződik, épp ma olvastam a neten.
Én sajnos a "pesszimista hozzállást" tartom valószinűbbnek. Tavaly jártam ezen a szakaszon, akkor mesélte a szandaváraljai kocsmában egy arc, hogy: "Vannak néhányan a környéken, akik szétb...nak mindent."
Cserhát, OKT:
Utólag már nagyon bánom, hogy Nógrádsipeken szakitottam meg a cserháti szakaszt. Baromi körülményes elutazni újra ide. Jobb lett volna Hollókőig eljutni Becskéről. Tavasszal szeretném bejárni a hiányzó Nógrádsipek-Nagymező távot, de lehet, hogy forditott irányban könnyebb lenne megközeliteni.
Nos, ismét vagyok!
RP-film: a Hofi-idézetek valóban gázosak voltak.
Viszont a szerkesztés megkívánta a paródiák bejátszását, mert az öngyilkosságának okát boncolgatta leginkább a film! (Mellőzés a TV-ben, kudarcélmény a Pamírban, stb.)
Sajnos jelenleg nincs időm újra végigjárni, egy barátomat kísértem el, neki még hátra volt ez a szakasz.
Még egy észrevétel:
A Szandaváron van egy tanösvény, a látnivalók kitáblázva - illetve régebben kitáblázva. Az összes táblának üres a helye, csak a keret van meg. Ha optimistán állok hozzá, azt mondom, hogy elvitték a táblákat felújítani, esetleg kiegészítik a szöveget, stb. Ha pesszimistán, akkor ellopták őket tűzifának. Ez utóbbit az támasztaná alá, hogy a hegy felöl jött le egy "család", apuka ment elől, dirigált, hátul anyuka cipelte a rőzsét...
Már épp be akartam jelenteni, hogy elhatároztam a második teljesítést (megvettem a füzetet), de elkéstem. Most kezdted?
Félretéve a versenyszellemet a már sokat kibeszélt mozgalmak váltották ki bennem a hatást. Az OKT és a Fejér megye turistája mogzalom ui. részben átfedi egymást. Közös pont Gánt, Csókakő, Bodajk, Fehérvárcsurgó és Kisgyón.
Mivel a három utolsó még hiányzik, úgy gondoltam, hogy elindulok ellenkező irányba. Bodajk - Kisgyón, esetleg Tés. Egyáltalán nem tervezek rohanni. Remélem, még megvan a szállás Fehérvárcsurgón és nyár elején beiktathatok egy két napos túrát. Bodajkon csak átrohantam, szeretném megszemlélni a Kálváriát. A Kálvária már egy másik mozgalomnak is része. Ezt követően a Kálváriák miatt "kell" menni, Jásd, Bakonynána, Zirc, Bakonybél. Kár, hogy nincs elég szabad időm, de gondolatban is érdemes túrázni. Egy biztos, a második teljesítés esetében a látnivalókon lesz a hangsúly.
Más.
Vasáranap jártam Klastrompusztán. A Bia 25 után átruccantunk Zsámbékra (Pálos helyek), innen Kesztölc (kaja), majd Klastrompuszta. Még mindig le tud nyűgözni a Klastrom-szirtek látványa. Másokat is. Voltak az egyik szirt tetején néhányan!
A bélyegző a helyén, kicsit macerés volt bélyegzőpárna nélkül, de sikerült egy lenyomatot produkálni (Pálos hely). Sajnos nincs élet a helységben. Még az információs táblát is kidöntötték. Pedig milyen szép volt!
Nos, a mai napon a Becske - Cserhátsurány távot sikerült (ismét) teljesítenem.
2x-i átszállással sikerült Becskére jutni (Bp-ről, 9-re) pöcsét a Vadász kocsmában.
A Szandavár felé a csillesor nincs meg, már a tartóoszlopokat is lebontották! Szandavárból még mindig szép a kilátás, kár, hogy párás volt az idő (de legalább napos!). Lefelé könnyű eltévedni, a kövekre festett jelzéseket értelemszerűen a hóban nem lehet látni, igyekezni kell a várból "belőtt" irányt tartani, miután leértünk a várból. A szandaváraljai kocsma (a bélyegzőhely) 11.30-tól 15.30-ig zárva, de csöngetésre kijött a tulaj hölgy, kedves volt, adott pecsétet, és vehettünk barna Palóc sört, 130 Ft-ért (érdemes megkóstolni). Hol szűz hóban, hol sárban sikerült lejutni Cs.Surányba. Pecsét az OK Atlaszban jelzett kocsmában, de az utca másik oldalán, a másik kocsmában is, tehát nem kell megijedni, ha az egyik zárva van.
Ügyelni kell a buszokra, hajlamosak 5-8 perccel korábban jönni a menetrendben jelzettnél, nekünk is sikerült megszívni. Egyébként Pásztóra és főként B.Gyarmatra mennek buszok Cs.Surányból.
Jó lenne rá elmenni, de idén nem fog menni. Akkor lesz a TT topicban SK által már ismertetett pünkösdi túrasorozat. Talán majd jövőre... (esetleg a 168 km-es résztávon).