Honnan tudod, hogy nem azért szerezték meg a HA-MOG-ot, hogy értékesítsék valami jobbpénzű gyűjteménynek, és ezzel egy kis lélegzethez jussanak a fojtogató anyagi körülményeik szorításában?
Nagy örömmel hallgattam a délelőtti Foltos riportban a gép további sorsáról szóló információkat a két cég képviselőjétől. Azt hiszem mindannyiunk nevében megköszönhetjük a Malév és a BA. illetékeseinek pozitív hozzáállását a HA-MOG sorsát illetően, lett légyen bármilyen előzménye is a dolognak. Köszönet illet mindenkit, akik ilyen határozott kiállással aláírásaikkal, leveleikkel, munkájukkal támogatták ezt a spontán kialakult mentőakciót.
Én a magam részéről nagy örömmel fogom ezt a topicot az elsüllyedtek közt számontartani.
Sajnos ennek a gépnek a története nem egyedi eset nálunk, további példa még a solti MiG-15, és akár az abdai Il-18.
Az abdai Il-18-ról szeretnék önző módon információt kérni.
Makettben szeretném megcsinálni az éttermet, de csak a mostani lepusztult állapotában tudtam körbefényképezni. Nagyon jól jönne egy(több) olyan fotó, ami még működő állapotban mutatja az éttermet.
Végén erre a sorsa fog jutni a Ha-LCE és a HA-LCA-is mondván, hogy nem "futó típus". Belemagyaráznak mindent azért, hogy a Malév leszorítsa a kiadásait, hiszen ők is az eladás küszöbén állnak. A Malév informatikával jó kapcsolatban vagyok a munkahelyem által és ott is mennek a spúrkodások....
Tulajdonképpen majdnem mindent tudunk: Onnan indult, hogy a MALÉV-nak kellett a hely, amiért eddig is fizetett.
Ezért adta át a BA-nak, aki egy dolgot tudott, hogy a tűzoltóknak nem kell, mert nem futó típus, tehát semmit sem tanulnak vele. De ők formálisan nem mondták, hogy akkor vágják szét, türelmesek voltak és reális ideig ezután is türelmesek lesznek. Elvihetnék valami távoli sarokba elrohadni, de ők valami hasznos felhasználást szeretnének látni
A MALÉV-emberke meg azt mondta, hogy a döntést percek alatt meghozták, mert a skanzenes alapítvány már régen kéri a gépet, csak addig nem adták oda, amíg a szakmunkásképzésben használni tudták.
Egy kérdése volt Foltosnak, amire a BA-s ürge hülyeséget mondott: Szerinte azért terjedt el a felgyújtás veszélye, mert at elvontatáskor tűzoltó autó is volt ott, de ez nem igaz, annak egy ilyen manővernél lenni kell. Ez nem igaz, mert a gépet csütörtökön vontatták át, de Kiskockás már azzal indított pár nappal hamarabb, hogy a vége feldarabolás vagy felgyujtás lesz.
Egyszerüen ez a hír abból táplálkozott, hogy ha a gép nem kell senkinek, és senki nem fizet a parkolásért, akkor nincs más.
Domokos vetített 1 cseppet, szélesvásznon, de ezt megszokhattuk már... Nade a lényeg a lényeg: úgy fest elértük amit akartunk, mondhat bárki bármit, nem igaz?
Felvettem a riportot, .waw-ban 36 MB. Feltenni nem tudom hova, aki el tudja helyezni. Persze ha már letölthető, akkor nincs miről beszélni.
A megoldás: az egyik szemem sír, a másik nevet. Hogy megmarad, az jó. Ha a skanzenben lesz egy helyett kettő, az is megoldás. Az, hogy nem Debrecenbe jön, az már kevésbé tetszik, pár milliója lett volna rá a városnak, csakhogy jópár kellene, annyi meg nincs :-(
Holnap 11 után a Gazdasági Rádióban (van-e, aki még nem tudja? 105,9) összeállítás az ügyről, müsorvezető: Foltos, tervek szerint megszólal: 1. Kiskockás, 2. BA szóvivő 3. Malév szóvivő