Nekem is furcsa volt elejinte ez a jelenség. Nem tudsz mit csinálni a vezérléssel legalábbis nem, és nem is érdemes, de sokat segít az, ha váltás előtt az átlagosnál hamarabb veszed le a lábad a gázról. (fél másodperccel) Azóta nekem már fel sem tűnik, meg így nem is "bőg fel" majd meglátod
Egy hónapja vettem egy corollát és egy kérdésem lenne a motorvezérlését illetően.
Minden váltásnál amikor kinyomom a kuplungot megemelkedik a fordulatszám. (Aki már vezetett ilyen autót az tudja miről beszélek.) Ezt állítólag azért csinálja, hogy komfortosabb legyen a váltás. Nekem inkább a kezdő soför beszomását kelti, amit elég nehéz megszoknom.
Kérdésem, hogy lehet-e valamit változtatni a vezérlésen illetve, hogy kinek hogy jön be ez a dolog?
Tudna valaki bontó címet adni? Esetleg van valakinek a sufniban egy bal tükre (az összekötö müanyag elem is elég), ugyanis lefejelte a kocsit egy fácán. :(
Bocsánat, hogy csak így beírok, de sajnos családi okok miatt eladó a 15 hónapos (kikímélt-garázsban tartott) Toyota Corolla 1.4 D-4D Sol - Wagon (kombi) kocsink.
Akit esetleg érdekel, az írjon a tamaspontsopsitskukacwlaponthu /vagy a tserkukacfreemailponthu/ e-mail címre, hogy megadhassam a részleteket.
Kolpi, esetleg téged nem érdekel? Hitelátvállalás megoldható a szalonon keresztül, ahol mi is vettük. Előnye, hogy új, mégis olcsóbb..
Heló.
Van egy garnitúra gyári Toyota dísztárcsám eladó (8000 HUF). Ha valakit érdekel diff(kukac)freemail.hu a tárcsák pedig itt vannak:
http://kep.tar.hu:80/diff/50242433#2
Szia!
A korábbi gumiméret problémádra válaszolva itt egy link http://www.pasztoy.hu/nyarigumi/valtomeret.php nézd meg, de másnak is segítség lesz ha hasonló cipőben jár.
Nem lehet eltömődve a járat?Másfele tud fújni?Esetleg meg lehetne nézni hogy nincs-e szakadás a vezetékeken,mert a lassabb pörgést ellenállások közbeiktatásával oldják meg.Ha elszakad az ellenállás nélküli vezeték,akkor előfordulhat ilyen.De ilyenkor érdemes inkább elvinni szervízbe (nem szalon!).Autóvillamossági műhelyt keress a környékeden.
Van egy 2000-es évjáratu Corollánk, és az a baj vele, hogy az a ventilátor ami fújja az utastérbe a levegőt (lehet hogy kicsit bonyolultan irtam) az alig fúj. Ha csutkán van akkor is alig leheg valamit. Az a baj, hogy ha sokan ülnek az autóban, nagyon párásodik, és nem fújja le az ablakról. Más autóknál ezt nem vettem még észre. Ezzel most probléma van, vagy ez mind ijen?
Vigyázz,mert mi is vettünk egyszer egy kombi E10-es szívódízel Corollát,és egy év után vette el a rendőrség (itthon),hogy lopott (pedig gondolnánk hogy ki az a hülye aki egy japán kombi dízelt ellop?).Sose volt külföldi,futhatunk a pénzünk után!Ezután a fater inkább kintről vett kocsit,de nem hoztuk be,még mindíg bécsi rendszáma van.A mi esetünkben az eredetvizsgán se bukott ki (vagy el lett simítva?),csak úgy lehet mód a tisztaságát ellenőrizni,ha van kint is rendőr ismerősöd (ahonnan hozzák),meg itthon is,akik utána tudnának nézni kaszniszám és motorszám (!) alapján.Légy óvatos,és járj jobban mint mi.Ettől még lehet tiszta,nem elrettenteni akarlak,bár a regadó is elég magas,nézd meg a Használtautó.hu oldalon az árakat,és vond le a regadót,utána meglátod hogy megéri-e.
Az volna a tiszteletteljes kerdesem, hogy van egy elado corolla 1999-es kombi 1.450 000 ert. A kocsit most hoztak be kulfoldrol. Az volna a kerdesem, hogy vajon meg lehet allapitani, hogy tiszta-e a multja. Van erre valakinek valami tippje? Nem szeretnek ugy jarni, hogy egyszer kiszedik alolam a kocsit kulfoldon mondvan, hogy lopott.
Megerheti manapsag a magas regisztracios ado miatt svindli nelkul behozni egy ilyen kocsit?
Ha a 175/65 R14 helyett 185/65 R14-et raksz,csalni fog a kilóméterórád,ez nem váltómérete.A 175 után az a 65 az a gumi magassága a pánttól (felnitől) a futófelületig,és százalékban adják meg.Tehát a 175-nek a 65%-a az 113,75mm.Ilyen magas a gumid most (sugárban).A 185-nek a 65%-a pedig már 120mm,ami sok!Magasabb kerék,ugyanazzal a fordulattal (kilóméteróra állással) gyorsabban mész,és csodálkozhatsz hogy a rendőr miért cseszeget.Visszaszámolva 113,75/185=61,tehát 185/60R14-es gumit válassz a 14"-os felnire.De egy gumisnál van erre pontos táblázat.Ott meg kell legyenek a váltóméretek.
Aztán hogy a gyári felni mennyire jó hozzá,nemtudom.Annak is van egy szélessége,és meg van adva hogy mettől meddig (futófelület szélesség) rakhatsz rá gumit.De ezt már sajnos én nem tudom,ez tényleg csak a guminál van.
Vagy a 175/65R14 helyett csak 185/65R14, vagy 185/60R14-et tegyek? (Ezeket láttam egyébként váltóméretként.) azokhoz jó lesz a gyári felni is nem? üdv: Csaba
Hát nekem igazából csak amiatt kellene, hogy jobban meg tudjak állni ha kell, meg persze a kanyartartás se lenne rossz:) De már picit kezdek lemondani róla, hogy ha ennyire problémás:( és ha a 175/65R14 helyett 185/65r14-et tennék, akkor nem kell nagyobb felni, azt csak simán rá tudom rakni a gyári felnikre ugye? még van egy-két hetem hogy eldöntsem mit is választok végül. Akkor te nem ajánlod a 195/50R15-öt?
Húú...sajnos a minimális ET számot én is csak tuning katalógusból tudom (futómű szélesítő pogácsáknál tájékoztatóként),de az E11-es Corolla nincs még benne.A faternak is E11-ese van (2001-es D4D),de a gyári méretű felnit és gumit használja.De a gumisnak tudnia KELL ilyeneket (kerékagy átmérő,osztókör,min. ET szám,gyári gumiméret és azok váltóméretei).Ahol megrendeled,ott meg kell tudják mondani.Aztán meg a gumival az ET szám nincs összefüggésben.Csak olyan mintha kiszélesítenéd a futóművedet.De akkor is lehet rajta hordónyi gumi is meg virsli gumi is.Attól függ mik a szempontjaid.Kisebb ET számmal kijjebb jógnak a kerekeid,és lehet hogy kidobál majd a nyomvályúkból,kínszenvedés lesz Mosonmagyaróváron átutaznod :-D ,és a csapágyaknak se tesz jót,valamivel (nem sokkal) előbb purcannak ki.De jó talajon kevésbé lesz borulékony a kasznid,nagyobb kanyarsebességet érhetsz el (tényleg szükséged van rá?).
Köszi az infót! az a baj hogy most rendelném a gumit, azért szerettem volna tudni, hogy van-e valakinek konkrét tapasztalata Corolla felni és gumiméret ügyben. Sajnos minimális ET számot nem találtam a neten. Ehhez a gumihoz milyen ET számút vegyek szerinted? (kisebb, vagy nagyobb)
Hogy befér-e a kaszni alá,azt ott helyben kell megnézni,fel kell próbálni az első kerékagyra (felni+gumi),és tekergetni a kormányt.Aztán ha nem ér hozzá de láthatóan túl közel van,akkor rugózáskor beleérhet a kaszniba.
Nyári gumiban biztonságos ugyan,de arra kell használni amire való (csak nyáron,és aszfaltra).A csapágyakat előbb zsebrevágja ugyan,de csak simán a nagyobb felni,nagyobb gumi,vagy a gyári kerekekkel a gyakori kátyuzás és padkázás is kinyírja,sokkal nem lesz rövidebb az élettartama egy Toyotánál. A minimális megengedett ET számot valahol kell írják.A lényeg az,hogy egyenesben nem lóghat 1mm-el sem kijjebb se a felni se a gumi a sárvédőnél.
A képen: ez még épphogy csak legális.Ezen túl néhány mm-el már szólhatnak érte.
Sziasztok! Nemrég vettem egy 1999. évjáratú 3 ajtós Corollát! Most nyári gumikat szeretnék rá venni. A gumiabroncsok gyári mérete 175/65 R14, én most szeretnék szélesebb gumikat és nagyobb felnit venni rá 195/50 R15. Az lenne a kérdésem, hogy egyáltalán "befér-e" a kaszni alá az ekkora kerék és felni, biztonságos-e, és nem teszi-e tönkre idő előtt a csapágyakat? Vagy, hogy milyen gumiméretet ajánlotok ehhez az autóhoz? Ha érdemes rá 15"-os felnit venni, akkor tudje-e valaki, hogy 15"-osba mi lenne az a méret amit rá lehet tenni a 195/50R15-ös gumikkal? pl. a 6,5x15 ET 35 4x100 jó méret-e ehhez a Corollához, és hogy az ET szám az számít-e, mert ha jól tudom a gyári 5,5x14"-hoz ET45-öt írtak. Segítségeteket előre is köszönöm!
megmondom őszintén, hogy nem tudom, mennyit érhet, mert még nem néztem utána, csak egy hirtelen ötlet volt, hogy ide felteszem a gépet. fehér, elsőkerekes 1.3as corolla. képeket tudok róla betenni, vagy ha adsz emilt, akkor neked is elküldhetem, hogy ne terheljek vele mindenkit. szerintem a korához képest egyáltalán nincs rossz állapotban, az m7-en simán mentem vele 140et kb 4000es fordulaton (mert fszámmérő is van benne:-)), kihuzatás képpen 150 felé is viszonylag könnyen feltornásztam, de azt annyira nem szerette:-) (persze azt nem tudom, hogy mennyit csalhat az óra...)
2003-as corollába csak gyári CD-t lehet beépíteni, aranyárban, a hamutartó feletti rekeszbe. Magnót magát nem tudod cserélni rá, mert egyben van a fed.comp. kijelzőjével az egész.
Corolla, carina, starlet, tercel ? Milyen modell? képet tudsz róla berakni? Esetleg használtauto.hu-n hasonló? Mennyit kérsz érte? Első vagy hátsó kerekes?
Na ezzel már csak majdnem fél évet kések! :-) Ha szembeállsz a motortérrel,jobbra a szélvédő felé találod a gázolajszűrőt.A tetején kell legyen egy nagy fekete gomb,azt kell nyomogatni,azzal légtelenítesz.Ha már hallod visszacsurogni a tankba és kemény is a gomb,nehéz nyomni,akkor próbálj indítani.Ha ekkor se akarja az igazat,fordulj szakszervízhez.
Volt több Toyotánk is,Elég jó tapasztalataink voltak egy 1,6-os (4A-FE) összkerekes kombi Corolla Tercellel (összevont típus),viszont ugyanaz a motor már a Carina E-hez gyengus volt.Ha beleültünk 3-an (nem vagyunk túlsúlyosak) csomagok nélkül,a Bakony lankásabb részein is kalandos (nehéz) volt vele előzni.A dízelektől ne féljen senki,a szívódízelek meglepően fürgék,a D4D-kről (a fekete) meg csak áradozni tudnék.Bár tény,hogy a turbóra fokozottan kell vigyázni,és ezt sokan nem tudják.
Hali! Asszem csak fél évet késtem ezzel a hozzászólással,de nekem egy '90-es 1,8D Corollám van,360 ezer km van benne,és hidegben is indul szépen,jól is megy,nem gondoltam volna.Az 1,3-as motorról meg annyit,hogy amikor az egyik cimborámnak navigáltam (a szürkében ugyanaz az 1,3-as (E blokk) motor van mint a Corollákban),történt egy olyan,hogy kipörgette 2-esben 5-6 ezerig,aztán félreváltott,visszatette 1-esbe.Nem lett semmi baja a motornak!Csak a cimbora lefejelte a bukócsövet. :-D Én ugyanilyen Starlettel versenyzek,de eddig csak 1000 köbcentis volt,most váltunk 1,3i-re (2E-E),és meglepően fürgén mozgatta a 750 kilót az 54 paci,gondolom ugyanígy az 1,3-as 75 lova a Corolla 950 kilóját. A Toyotát abszolút megbízhatónak ismertem meg,egyszer sem hagyott cserben,a versenyeken sem kellett még soha kiálljunk. Ez nem kézifékes kanyar!Itt tempóval megérkeztünk egy jobbos visszafordítóhoz (a nézőnek balra még folytatódik a kanyar,kb 300°-os fordulat),vissza egyesbe,és motorfék.Siettünk.