Van-e arra valami megoldás, hogy a Kangoo-m ajtajait ne a központizár távkapcsolójával, hanem kulccsal lehessen bezárni? Ha egy ajtót bezárok, akkor a többi még nyitva marad, azoknál a gombokat kell egyenként lenyomogatni, de a csomagtér ajtón nincs se kulcslyuk, se gomb, így az nyitva maradna.
Csináltam egy móricka oldalt a Kangoonk-ról. Feltettem az autó elérhető technikai paramétereit, illetve folyamatosan kiegészítem a tapasztalatokkal és a fogyasztási adatokkal. Ha gondoljátok nézzetek rá...
Inkább az ajtózár lefagyást megakadályozó (oldó) spray lenne az igazi, abban is van kenőanyag.
A zörgéseket kitartó kereséssel és némi filccel biztos meg lehet szüntetni, de a műszerfalas zörgést inkább a szervízre kellene bízni.
De azért jó, hogy mán kitaláltak olyan anyagokat, amelyek bírják ezt az óriási nyomás- és hőmérséklet-gradienst, ti. tudomásom szerint hatalmas hőmérséklet-különbségek is uralkodnak a szivattyú két oldalán. De asszem ezt hanyagolom, mert úgysem leszek dízelpárti ;-)
Inkább sorolom a Kangoo-nk mizériáit. Elkezdett valami zörögni a műszerfalban, de addig még nem akarok hozzányúlni, amíg nem teszik bele a hifit, sőt a csomagtér környékén is zörög valami, de nem tudtam rájönni, hogy micsoda (nem a rendszám az tuti, lehet, hogy a csomagtér aljzatát fedő műanyaglemez?).
Ja, és ma reggelre mindkét hátsó csúszóajtó úgy befagyott, hogy a szomszédok vitték suliba a kölkeimet. Előre még csak-csak bejutottam, de a hátsó ajtókkal nem boldogultam. A melóhelyemig köllött autózzak, hogy kinyíljanak. Lehet kell neki egy kis szilikon?
Fekete Halfdan !
Megint egy csomó félreértés...
Dizeleken most már nem igazán adagoló van, hanem egy elég nagy -1200 bar feletti - nyomást produkáló szivattyú. Ez akkor romlik el,ha szar gázolajat tankolnak bele (szőkített, vizezett).
Dettó ügyanez a helyzet a benzinesek tápszivattyújával (ld. Opel botrány) és a micsubicsi-féle direkt befecskendezős benzinesekkel is...
Turbó ugyebár benzines autókon is van ! A turbó hibályát a szakszerűtlen használat okozza legtöbbször, pl. motor leállítása és ezáltal a kenés és hűtés megszűnése miközben a turbó még pörög, vagy nem megfelelő motorolaj használata illetve a csereperiódus be nem tartása. Ezek figyelembe vételével egy turbó kb. 200ekm-t biztosan elmegy.
Hát én kimondottan a "turbóra" gondoltam, ti. úgy él az emlékezetemben, hogy ha az egyszer eldurran, akkor a gatyája rámegy az embernek. Valakivel meg ippeg azt beszélgettük a jómúltkorjában, hogy elég szervízigényes az adagoló/turbó (vagy hogyis híjják ezt az alkatrészt a "HDI"-nél), és sokszor kell beszabályozni. De mondjad, ha nem így van, mert én csak ugatom a dízelt!
>illetve a várható szervízköltségek jóval magasabbak - persze lehet, hogy nem jól gondolom
Azt hiszem, ezt rosszul gondolod, a mai modern dízelek 20 ekm-es olajcsere periódussal dolgoznak és ugyanolyan minőségű olajat igényelnek mint a benzinesek, a szervízköltség többi részének meg kevés köze van a motorhoz.
Közel 3 hete vettük át az újdonatúj 1,6-os 16 szelepes Kangoo-nkat. Igaz, hogy "csak" 95 LE-s, de megy mint a szél, bár úgy isten igazából még nem nyúzhattuk meg, mert csak 1000 km van benne...
Mi nem lamentáltunk, eszünkbe se jutott, hogy PSA-t válasszunk, dízelt meg - legyen az HDI, dCi vagy akármi - pláne nem (hiába olcsóbb a gázolaj és kisebb a fogyasztás, ha a kocsi ára, illetve a várható szervízköltségek jóval magasabbak - persze lehet, hogy nem jól gondolom). Persze nekünk csak egy családi autó kellett, jó nagy. Olyan, amibe az összes nyári vizitúrás, hegymászós motyónk belefér a blökinkkel egyetemben.
Hogy néhány adatot is közreadjak: az első tankot városban (Bp.-en) használtuk ki a nagy karácsonyi mizériában és 8,59 literre jött ki a fogyasztás.
A másodikat a Mátrába menet, illetve az ottani kirándulások alkalmával füstöltük el: 7,28 liter. Persze nem nagyon pörgetve, max. 120 km/h-val.
Hát nézd, nem mértem, de valahol 10 és 13 liter között lehet. Nincs nagy lejtő, inkább arról van szó, hogy mindig hátszél van. A max éppen ezért nagyon függ a széltől, mivel hatalmas az autó légellenállása. 170-et mindig megy, és végsebesség körüli autózásnál mindig 10 fölött fogyaszt. De 130-140-nél csak 6 körül. Ez egy teljesen alap 90 lovas motor egyébként.
Az, h túlmegy az órán mennyi pontosan? 190-ig van az óra, nem ? Mekkora lejtő van ott a pályán? Vizszintes terepen mennyi a max? 10-12l -es fogyasztást hogyan lehet kihozni? Teljesen gyári a motor, 90 LE-s vagy tuningolt ?
Persze, ez izlés dolga. Valahol láttam olyan matricát, hogy "Nekem sem tetszik a te autód", gondoltam egy ilyet ragasztok hátulra... :)
Azért is jó, hogy magas, mert például be lehet állni a hátsó ajtó alá esöben.
Ja, ez nem lehete vita tárgya, hogy kinek milyen az izlése, de gondoltam, ha már úgyis lesz némi hátrányom abból. hogy magas az autó, akkor legyen előnyöm is belőle.:))
Nekem alapvetően majdnem csak és kizárólag azért tetszik jobban a Partner, mert magasabban ülök benne, mint a Kangooban, így jobban látok bizonyos helyzetekben. Meg a HDI-t jobbnak tartom, mint a DCI-t, de ez apróság.:)
Hmm, nekem az M3-on Miskolc felé Gödöllő után rendszeresen túlmegy az órán. Ilyenkor 10-12 liter a fogyasztás, a minimum nekem 6 liter körül volt átlagban, klímával.
Peugeot Partner 2.0 HDI -vel ki mekkora végsebességet tudott elérni az alap motorral? Nálam kb 170 a max.
Min fogyasztás 4.7 l volt.
Kifejlesztettem egy belső átalakítható tárolórenszert, amivel a Partner-Berlingo belső terében létre lehet hozni egy 120*195 cm egybefüggő fekvőfelületet (két személy) és ez alat van még kb. 0.71 m3 jól pakolható, struktúrált rakodórendszer. Akit érdekel a dolog, bővebb felvilágosítást tudok adni.
LátoGató irja:
A második Berlingo után bátran állíthatom hogy jó hogy nem Kangoot vettem. Ez ugye izlés dolga, én pl. mondhatnám, hogy "a második Kangoo után bátran állíthatom, hogy jó, hogy nem Berlingot vettem".
De nem mondom, mert Berlingom nem volt, ezért nem tudom, hogy az mennyivel jobb vagy rosszabb.
Hali!
Először is öntsünk tiszta vizet a pohárba! A Kangoo-nak köze nincs a Cliohoz, a Berlingonak pedig a Xsarahoz! Mind a kettő egyedi konstrukció.
A második Berlingo után bátran állíthatom hogy jó hogy nem Kangoot vettem. Alaposan mérlegeltem mielőtt választottam és nem bántam meg. Most egy 2.0 HDi Berlingom van, mert nem szeretem a lomha kocsikat. Csak jót tudok róla mondani! A Partnerrel szembeni árelőnyét ki kell használni, szerintem ne foglalkozzatok a "névvel". Ezen kívül a felszereltsége is jobb.Nem véletlen hogy sokkal többet adnak el belőle mint a testvéréből!
Ha valaki Kangoo és Berlingo között dilemmázik, szerintem nem kérdéses hogy az utóbbit kell választani, lehetőleg HDi motorral! Nem fogjátok megbánni!
Üdv sok sikert!
Partner vásárlását fontolgatom.
Kérdés: 1,9D vagy 2,0HDI ? Megéri-e a HDI a 400e Ft felárat a D-hez képest? Bonyolultabb szerkezet, esetleg könnyebben elromlik; mig a szivódizel ősrégi jólbevált koncepció.
Tisztelettel várom a véleményeket.
Üdv:
c
Nagyon-nagyon megköszönném ha valaki megmutatná milyen a HDI berlingoja/partnere mert egyik kereskedésben sincsen amit ki lehetne próbálni Bpesten. Ha valaki tud, segítsen.Köszönöm!
Én épp tegnap vittem az enyémet (1.9D) 75e szervizre.
Eddig a motorhoz, olajcserén kívül nem is nyúltak hozzá, csupán olyan 15K körül volt egy gázbovden csere. Egyébként semmi gond, nálam nem jelentkezett ez a csavarodási probléma.
Az egyik barátom nem rég vett egy Berlingot, 1.9D, klímával. 2 hét alatt bele rakott 3500km-t, most olyan 5-6e körül jár. A fogyija 7.5 körül van, néha klímával. Tényleg, erdekes, hogy mennyivel jobban vibrál az autó bekapcsolt klímával, bár egy haszngépjármúnél nem igazán ez a szempont. Ami viszont zavarja, hogy ha egy kicsit ferdén áll meg, mondjuk padkán, annyira tekeredik a karosszéria, hogy nem lehet bezárni az oldalsó totlóajtót...
Egyébként jópofa.