Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157652

Mármint ha csak a kereket kellene lefékeznie.

 

Csak éppen ott van fölötte egy több mint egytonnás autó, összekötve a kerekekkel, és azt kell valójában lefékeznie.  

Számolgass egy kicsit, és ki fog derülni számodra, hogy a két kerék mérete és tömege közötti különbség (és ezzel a mozgási energiájuk különbsége) a teljes mozgási energiához viszonyítva tizedszázalékokban lesz mérhető, ami jelen esetben kb a statisztikai hiba kategória.

Előzmény: Tie (157650)
Tie Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157651

Lóf.szt.

 

 

A tehetetlenségi nyomaték miatt:

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Tehetetlens%C3%A9gi_nyomat%C3%A9k

Előzmény: Quattroman (157641)
Tie Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157650

Nincs a francot nincs köze a gumimérethez.

 

Kezdjél már el számolgatni lendületet, meg erőkart, meg ilyesmiket.

 

Szerinted egy változatlan méretű fék ugyanolyan könnyen fékez le egy 20kgs, 50 cm átmérőjű kereket, mint egy 80kg-s 90cm átmérőjűt? Szerinted a két keréknek ugyanakkora lendülete van, ugyanakkora visszaható erővel próbál tovább forgni? Ugynamár...

Előzmény: Törölt nick (157649)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157649

""nem blokkol a kerek az egesz fekezes elnyulik""

 

"Azert kerdeztem a kerekeket"

 

Ennek nincs köze a gumimérethez, lehet nézni ,hogy 180ról, ameddig a kerék gyorsan forog, milyen gumival tud jobbat lassulni a gép, mielőtt a kerék beblokkol és csúszik. Vagy bekattog az abs -ha van-.

Ezek a kerékátmérő dolgok addig igazak, amig forog a kerék. Gyorsan.

Ha a fék xar, és képtelenség beblokkolni a kereket, mert nincs fékerő elég, ahhoz nincs köze az átmérőnek meg a kerékkel kapcsolatban semminek.

 

 

'"A hatso fekek most voltak cserelve pofak munkahenger legtelenites stb.Az elsökhöz nem nyultak"

 

Ez miféle "szerviz"??!? Visszaad egy autót ugy ,hogy nincsen lényegében számottevő fékhatás? Mi az ,hogy nem nyúltak? A modern autót 90%ban az első fék fékezi. Kb azt észre sem veszed, ha hátul nincs is fék, semennyi sem.

Namost ezután bejön egy panasz ,hogy nincs fék szinte, erre kicserélem a hátulját, elejére rá sem nézek? Azigen.

 

"A fekrasegitö is jo."

 

Ezt pl mi a halálos, keserves, bánatos, szomorúszemű nénikéjéből állapította meg, és hogyan ,egy olyan autón, ahol nem lehet "akkorát nyomni" a pedálon, hogy blokkoljon a kerék?

Lehet igaz, és nem az a rossz, hanem pl a főfékhenger,.... de a "vizsgálati módszer" amivel ez kétséget kizáróan kiderült, azért khm..érdekelne, na.

(tippem: tenyérjóslás, csillagolvasás, 'sose vót még ilyen rossz ,tehát biztos nem...stb)

 

 

 

Előzmény: Gombi88 (157644)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157648

Próbáld meg velük, elég szépen dolgoznak, és nincs lehetetlen: http://molnarautohuto.hu/rolam.html

 

Előzmény: bxbreak85 (157614)
Quattroman Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157647

a Smart Roadsterem mikor megvettem gyenge volt a fékhatása.

gondoltam megnézem, zsírral voltak bekenve a fékbetétek az elejében, de a kopó oldalon nem a dugattyúk felől...

de legalább nem csikorgott:-)

johnkarul Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157646

kézifék megfogja ?

Munkahenger, fekrasegito, stb. Fekpadra vidd el, hamar kiderül. Hatso csere elott jo volt?

Előzmény: Gombi88 (157644)
mica-r Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157645

Miért nem csináltatod meg egy szervizben? A fék fontos dolog.

Előzmény: Gombi88 (157644)
Gombi88 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157644

Eppen ez a baj akarmennyire rugdosom a feket nem blokkol a kerek az egesz fekezes elnyulik.A hatso fekek most voltak cserelve pofak munkahenger legtelenites stb.Az elsökhöz nem nyultak mert a beteteb a kopas 2mm szinte uj.Azert kerdeztem a kerekeket mert mar nem tudok masra  gondolni.Nem huz semerre csak gyenge a fek.

A fekrasegitö is jo.

 

pingui Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157643

Köszönöm

Előzmény: Quattroman (157642)
Quattroman Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157642

én nem csinálnék ebből kardinális kérdést

Előzmény: pingui (157640)
Quattroman Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157641

mert nem a tehetetlensége miatt gyorsul nehezebben hanem az áttétel módosulás miatt.

a két dolognak nincs köze egymáshoz.javaslok némi alapfokú fizikát tanulni.

+ a fékhatást a tapadási viszonyok határozzák (korlátozzák?) szignifikánsan. a mai autók jelentőssen nagyobb fékhatásra képesek mint amit ki tudnak használni. ezért van rajtuk blokkolásgátló

Előzmény: Gombi88 (157639)
pingui Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157640

Ez nem gyári felni, opel felirat van rajta. Lyuktávolság, átmérő, szélesség, et elméletileg gyári méret, csak a középfurat nagyobb 2mm-el.

Előzmény: Quattroman (157638)
Gombi88 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157639

Én azt hittem nagyobb kerék nehezebben áll meg, mert nagyobb a kerek tehetetlenségi ereje is nagyobb.

Gyorsulni sem lehet vele ugy, akkor lassulásnál miért van fordítva?

Quattroman Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157638

akadnak olyan típusok ahol csak a kerékcsavarok központozzák a felnit. (nem tudom ez ilyen e)

lemezfelninél nem láttam még külön központosító gyűrűt

Előzmény: pingui (157637)
pingui Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157637

Üdv Urak!

Kia Picanto 1.0 2004-ből. De ez talán Mind1.

A kocsit 13"-os lemezfelnivel vettük, most vettem észre, hogy a felni középfurata nem azonos az agy méretével, kb 2mm-el nagyobb. Felni csere, tehermentesítő gyűrűt vagy jó az így? 

Quattroman Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157636

ha már "elvileg" akkor a nagyobb átmérőnél a visszaható forgatónyomaték is nagyobb (zollonként cca.12mm hosszabb az erőkar)

gyakorlatilag hülyeség már a kérdés felvetése is.

Előzmény: mica-r (157635)
mica-r Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157635

elvileg a nagyobbnak több felülete van az úton, de a kérdéses esetben nem sok eltérés lehet.

Előzmény: Gombi88 (157634)
Gombi88 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157634

egy kis gumis kérdésem lenne  adott két kerék: 165/70 R14 és 165/70 R13, melyik gumival könnyebb lefékezni az autót?

Az átmérő a lassulást befolyásolja e?Ha igen mennyivel?

 

Előre is köszönöm a valaszokat.

 

mica-r Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157633

Én nem járok idős és kisszériás autóval, inkább félrerakom a garázs sarkába :-)

Egyébként egy próbát érne: 

https://www.autohut.ro/piese-auto/intercooler-compresor-ava-quality-cooling-cn4038-2908776.html?eid=&c=

Előzmény: bxbreak85 (157628)
Quattroman Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157632

há mé? cseppmentes nem? :)

Előzmény: mica-r (157631)
mica-r Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157631

NASA űrtechnika :-)

Előzmény: Törölt nick (157629)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157630

Nem nagyon kapok,ha van horror áron.

Már kamion levegőcsőre is gondoltam,pneumatika cső.

 

Előzmény: 409 (157622)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157629

:-)

bxbreak85 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157628

Nem ezt vettem meg,de a  CX   ic hütö amúgy is ritka darab+a csövei is...  Meg ha az ember gyártatni akar valamit, akkor legjobb ha oda tud adni egy mintadarabot...Azt meg nem szerettem volna a müködö autóról leszerelni.  

Ami az autón van az is kicsit viharvert kinézetü. Mondjuk látszik is az elhelyezésén,hogy kicsit kínjában született meg a gyártás utolsó 2 évében ...  Én öreg citroen-esként még azt is megnézem ,hogy hova parkolok mert az órák után esetleg leülö karosszériának nem igazán tesz jót egy járdaszegély stb...

Persze a CX mivel csak 3 éve van nálam, ezért az elsö 26 évben valószínü nem ilyen irányelvek szerint használták... :)

A coolert megtakarítva látszik rajta a felirat : Made in W. Germany...+a cég neve ami most sajnos nem jut eszembe....

Előzmény: mica-r (157625)
bxbreak85 Creative Commons License 2017.03.12 0 0 157627

524 TD akart lenni.. :)

 

Előzmény: 409 (157623)
409 Creative Commons License 2017.03.11 0 1 157626

Az Mk2-é is olyan 130ló-ig.

Előzmény: mica-r (157625)
mica-r Creative Commons License 2017.03.11 0 0 157625

Ezek a képek sem néznek ki jól, mármint a cooler!

Talán 1999-ig gyártott Sharan cooler hasonló. Ránézésre egy-két sorral magasabb lehet.

Előzmény: bxbreak85 (157619)
cam aro Creative Commons License 2017.03.11 0 0 157624

otlet nincs cx IC-re.. de ha esetleg nincs mas alternativa. 

 

a vw csoport tobb tagjan bal/jobbos cooler van a lokos mogott.

 (tipust nem tudok hirtelen ) 

ezek cirka 25x25 cm befoglalosok, es teli a net veluk.

ezekbol annyit fuzol fel a cx-re, amennyit a hely  kiad.

 

 

vagy  fotel filozofus.

gyart.

es azt is lehet szepen. 

 

 

 

 

 

Előzmény: bxbreak85 (157620)
409 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 157623

"....(talán 524 d)"

 

Azzal biztosan nem. Szívó motorra nem szoktak IC-t tenni.

Előzmény: bxbreak85 (157614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!