Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Fű-tés– Ezzel a funkcióval határozhatja meg a fűtési rendszer kívánt viselkedését a fűtés közben.KI: ebben az üzemmódban a zóna ki van kapcsolva, és a fagyvédelmi funkció aktiválva van.
Automat.: az üzemmód szabályozza a zónát a beállított Nappali fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre azokban a beál-lított időablakokban, amelyeket az időprogramban meghatározott. Az időablakon kívül a rendszerszabályozó a szakember által beállított szabályozási viselkedés szerint szabályoz.–
Eco: a fűtési funkció ki van kapcsolva, és a rendszerszabályozó ellenőrzi a külső hőmérsékletet. Ha a külső hő-mérséklet 3 °C alá süllyed, akkor a rendszerszabályozó a fagyvédelem késleltetési idő letelte után bekapcsolja a fűtési funkciót, és a beállított Éjszakai fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre szabályozza a helyiség-hőmérsékletet.A bekapcsolt fűtési funkció ellenére az égő csak szükség esetén aktív. Ha a külső hőmérséklet 4 °C fölé emelkedik, akkor a rendszerszabályozó lekapcsolja a fűtési funkciót, de a külső hőmérséklet felügyelete aktív marad.–
Éjsz. hőm.: a fűtési funkció be van kapcsolva, és a rend-szerszabályozó a beállított Éjszakai fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre szabályozza a helyiség-hőmérsékletet.
Nappal: az üzemmód szabályozza a zónát a beállított Nappali fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre, azoknak a beállított időablakoknak a figyelembevétele nélkül, amelyeket az idő-programban meghatározott
Szia! Most találtam meg, hogy Neked is ugyanaz a kazánod lett beszerelve, mint a miénk. Feljebb szálltam be a topickba, hogy a mi kazánunk nem működik az éjszakai üzemben. Ha már Neked/Nektek van tapasztalatotok a témában nagyon szívesen váltanák Veled néhány mondatot, amelyben stlg szó kerülhetne a kérdésedre is. Én elérhető vagyok akár messengeren, de telefonon is szívesen beszélnék Veled. (huszkilenc24ötnyolc7hat)
Keresek olyan fórumtársat, akinek vagy tapasztalata vagy éppen használatban van Vaillant kondenzációs kazánja Multimatic 700/6 termosztáttal. A kérdés azért van, mert a mi családi házunkban azt szereltek fel, ami alapjába véve jól működik, ráadásul összekapcsolva a vegyes tüzelésű kazánnal. A működése azért csak "alapvetően" mert az éjszakai üzem nem akar működni, vagyis nem ad parancsot a kazánnak a készenléti üzemmódból, hiába esik lejjebb a lakás hőmérséklete az éjszakaira beállított érték (20 fok) alá 2-3 fokkal. Nappali üzemben a beállított időintervallum szerint működik a termosztát is és a kazán is, de este amikor a beállított idő elértekor bekapcsol az éjszakai üzem (holdacska) a fűtés leáll és addig be sem kapcsol, amíg reggel el nem jön a nappali idő.
A szerelő aki beszerelte szenved vele, de eddig sikertelenül.
Köszönettel venném, ha valaki tudna tanácsot adni, vagy stlg van olyan megbízható szerelő ismerőse, aki tudna valamit ajánlani, mi az ami ezt okozhatja.
Igen, nekem is azt mondták mindenhol, hogy 25L-nek elégnek kéne lenni.
Áramtalanítottam a kazánt, elzártam az előremenő és a visszatérő csapjait, majd megnyitottam a kazán leeresztő csapot. Itt szépen elkezdett folydogálni a víz, majd felpumpáltam a tartályt. Mikor kesz voltam, elzártam a leeresztőt, visszanyitottam a csapokat és bekapcsoltam a kazánt. Vagy nem jó a sorrend? :S
Természetesen. A nyomás a teljesítmény függvényében oda-vissza változik.
A ház fűtési rendszerét még az előző tulajtól örököltük, mi csak a kazáncserét hajtottuk végre. A csövezés és a radiátorok minimális változtatással maradtak a helyükön.
A kondenzációs előtt egy 29kW-os ÉTI kazán volt a házban, mi cirka 1 hónapig üzemeltettük a fűtési szezon elején. Ott egy fűtési üzemben 0,1-0.2 bar nyomásváltozást láttam az analóg műszeren.
Aki beszerelte az új kazánt nem mondta, hogy esetleg gond lenne a csövezéssel.
Ha a tágulásit felfújtad 1.5 bar-ra akkor a fűtés eleje nem lehet 1 bar. Mert akkor a rendszernyomást legalább 1.7-re kell engedni.
Gyakorlatilag ha 1 bar-ról indulsz akkor míg a rendszer nyomása el nem éri az 1.5 bart olyan, mintha nem is lenne tágulási tartály a rendszeren.
Tágulási tartálynál az úgymond "gyári érték" nem jelent semmit, mert az előfeszítési nyomást mindíg a rendszerhez kell/lene igazítani. /ami ugye nem mindíg megy a fűtésszerelőknek/.
Tehát nálad az ingadozás nem 1.7 bar, hanem valójában csak 1.2 bar.
szűk keresztmetszet valahol? gondolom ahogy veszed lefelé a szivattyú teljesítményt úgy csökken a nyomás is. nálam a kazán, osztó között 3/4" os rézzel csináltam meg vagy 8 méternyi szakaszt, és persze mivel nem szakmám, csak lelkes voltam, vettem hozzá 1/2" os izspleválasztót, és a következő elzárókat: 2db csap a kazán alatt, réz T ha kell valmit csinálni akár fel akár le, alatta megint 2db csap, a visszatérőn a csap alatt ott a 1/2" os iszapleválasztó, ami alatt ott van még egy csap, majd az osztó előtt még 1 csap, az előremenőn is egy elzáró az osztó előtt, és én marha az összes csapot 1/2" ost raktam bele... 1" az osztó mérete... eredmény, mikor próbálgattam a fűtést, 1 bár feltöltvem megküldve vagy 55 fokos vízzel, eredmény 2,6 bár volt... a szivattyú sebességével ezt tudtam elég szépen le illetve még fel felé is tornászni... alacsony hőmérséklettel fűtök, így nem zavar az 1/2" os csapok tömkelege (jelenlegi beállításnál 0,5 bar az álló szivattyú és a kifűtött ház között a különbség), de tervben van a csere, mert zavar az hogy a maximumra állított szivattyúval az osztón mindent kinyitva a radiátor torlókon is mindent kinyitva nem látom a tömegáramlás mérőn az összeset a padlón...
ha csak radiátoros fűtésed van, (és igaz nem tudni a méretüket) egy kérdés fogalmazódik meg bennem... be lettek szabályozva? nálam is 4 kör van, igaz nálam osztó gyűjtővel, és elég gány módon szétosztva a ház adottságai miatt. kazántól osztóig és vissza 3/4" réz (ezt rosszul számoltam ki, és ki kellene cseréljem 1" ra szerelvényekkel mindennel együtt, mert folytja a rendszert, de ettől függetlenül nekem tökéletes) szóval. osztóig 3/4", aztán onnan 4 körre 20-as ötrétegű gerinceken a következők:
- 1. kör 3 radiátor, igaz több szinten: garázs, gépészet, 1 radiátor, felette egy félemeleti szoba aminek az egyik oldalán erre a körre van 1 radiátora, és ezen az ágon van még egy eltolt szintes részben egy wc 1 radiátorral.
- 2. kör 2 radiátor, nappali. ez van a leg közelebb a kazánhoz folytani kellett, mert itt fordult meg leggyorsabban a víz, és kapcsolta le a kazánt!
- 3. kör 3 radiátor, a gépészet és garázs feletti félemeleti szoba másik oldalában egy radiátor, amiből még felfelé megy 2 radiátorba ugyan az az ág, itt a kazán feletti radiátort kellett nagyon folytzani, mert itt megint gyursan fordult a víz, és szintén lekapcsolta!
- 4. kör 3 radiátor, a ház leg távolabbi pontjain egy konyhai radiátor, felette lévő szobában még egy radiátor, és egy mellette lévő fürdőben még egy.
a rendszer leg mélyebb pontjától a leg magasabb pontjáig kb 7-8 métert kell emeljen a szivattyú.
az 20-as gerincek, 16-os radiátor bekötések, és túlméretes radiátorok. nekem az alacsony hőmérsékletű fűtés miatt a 20-as cső elég erre, magasabb hőmérsékletnél már kevés lenne a 4 kör.
de:
1 komplett szezonom rá ment arra hogy az elágazásoknál a visszatérőket monitorozva eltaláljam a radiátorok torlóin a megfelelő beállítást, folytást, az osztó gyűjtőt lent a gépházban monitorozom 4db kínai digitális ntc-s hőmérővel, amit a csövekre ragasztottam az osztó alatt, így kb a visszatérőkről a gépészetnél kapok pontos értékeket (egymáshoz viszonyítva, nem ténylegesen pontosakat), amik alapján lehetett finomhangolni a rendszert.
ami hibák voltak beállításnál, és ez lehet hiba hidro váltónál is szerintem:
a radiátor beszabályzásnál rájöttem, hogy kis hőmérsékletnél nagy felületnél bizony volt ahol alig kellett kinyitni a torlót, és meleg lett kényelmesen, a szivattyú fordulatnak esetemben azért kell csak magasabban mennie, mert a 2,5 emeletet meg kell tolja felfelé. 200 méter 20-as cső a 4 gerinc a lakásban, plusz kb 10 méter 16 os, én ahogy saccolom kb 200 liter víz van a rendszerben, a kazán bosch 2500 csak a saját szivattyúja 2-es modulált fokozaton.
próbáld meg a radiátorokat állítani, és a szivattyúkat is lefelé (főleg a kissebb körökét jelentősen lefelé).
a hidro váltóban ha jól tudom (zéró hozzá a tapasztalatom ugyan) kialakulhat bypass részterheléskor, ilyenkor a legközelebbi, vagy leg melegebb résznél a visszatérő meleg vizet is ugye bekeveri, de ha kicsi a hydro váltó akkor a visszatérőbe is beengedi, ami miatt a kazán le is kapcsolhat anélkül, hogy a kellő mennyiségő meleg vized eljutna a legtávolabbi pontra ahol kéne az emeletre, és amennyit olvastam róla lehet simán rosszul is bekötve... persze majd mások megmondják hogy jól gondolom-e.
Köszi, így is tettem. Víz nem jött ki a szelepen. 1,25 bar körül volt a nyomád benne, felpumáltam 1,5-ig (elvileg annyi volt a gyári érték is). Most annyi változott, hogy a fűtési üzem eleje és vége 1 és 2,7 bar, tehát az ingadozás "csak" 1,7 volt. Nekem ez még mindig sok. Szerintetek mi okozhatja?
Holnap jönnek ki hozzánk kazán cserére. A szerelő esküszik az Ariston márkára. A szomszéd szerelője a Bosch márkájut premizálja. A szerelőnk azt mondja az Ariston ugyanazt tudja mint a Bosch ott csak a márkát kell megfizetni. Nem vagyok árérzékeny, a legfontosabb az lenne ha egy darabig gondunk nem lenne vele. Az se utolsó szempont ha a későbbi szervizelés nem lenne magasabb azért mert Bosch. Mi a véleményetek? Melyik megbízhatóbb termék?
Nekünk nem jó, ez a lényeg. 3 hetet csesztettem, hol túlfűtött, hol túl leengedte a hőmérsékletet. 0,6-0,9 fok lengés nekem nem elfogadott. (persze a kijelzője folyamatosan 22 fokot mutatott :)) Se időm se energiám hogy folyamatosan basztassam a görbét, hogy jó legyen. A Q7-el meg belövöm 1 perc alatt, és 0,1fok hiszterézissel tű pontos! Nem mellesleg egy Q7 6e ft, egy CW100 meg 50e ft. Úgyhogy úgy eladtam a CW 100-at mint a huzat ;-)
Időjárásfüggő módban azért nincs, mert ott nem értelmezhető a hiszterézis: az egész lényege, h ha jól van beállítva, akkor nincs nincs kapcsolgatás, és (a fűtés miatt legalábbis) nincs ingadozás sem, hiszen olyan hőmérsékletű vízzel fűt, ami épp ellensúlyozza a házad hőveszteségét az adott külső hőfok mellett.