Keresés

Részletes keresés

kalfer Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40563

Köszi szépen, az Eco-t megnézem csak az volt a baj, a minap, hogy az éjjeli -15 foknál sem kapcsolt be. Nappal jól ment.

Előzmény: Apaxp (40562)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.19 -3 0 40562

Nem értek hozzá csak kíváncsi voltam, és megkerestem ennek a multimaticnak a leírását és beállítását.

Találtam valami eco módot, a leírás alapján el tudom képzelni hogy ez zavar be. Kiemelem azt ami megütötte a szemem.

 

5.3.1 Fűtés üzemmód beállítása

Üzemmód → FűtésMenü → Alapvető beállítások → Üzemmód → ZÓNA1 →

Fű-tés– Ezzel a funkcióval határozhatja meg a fűtési rendszer kívánt viselkedését a fűtés közben.KI: ebben az üzemmódban a zóna ki van kapcsolva, és a fagyvédelmi funkció aktiválva van.

Automat.: az üzemmód szabályozza a zónát a beállított Nappali fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre azokban a beál-lított időablakokban, amelyeket az időprogramban meghatározott. Az időablakon kívül a rendszerszabályozó a szakember által beállított szabályozási viselkedés szerint szabályoz.

Eco: a fűtési funkció ki van kapcsolva, és a rendszerszabályozó ellenőrzi a külső hőmérsékletet. Ha a külső hő-mérséklet 3 °C alá süllyed, akkor a rendszerszabályozó a fagyvédelem késleltetési idő letelte után bekapcsolja a fűtési funkciót, és a beállított Éjszakai fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre szabályozza a helyiség-hőmérsékletet.A bekapcsolt fűtési funkció ellenére az égő csak szükség esetén aktív. Ha a külső hőmérséklet 4 °C fölé emelkedik, akkor a rendszerszabályozó lekapcsolja a fűtési funkciót, de a külső hőmérséklet felügyelete aktív marad.

Éjsz. hőm.: a fűtési funkció be van kapcsolva, és a rend-szerszabályozó a beállított Éjszakai fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre szabályozza a helyiség-hőmérsékletet.

Nappal: az üzemmód szabályozza a zónát a beállított Nappali fűtési hőm. kívánt hőmérsékletre, azoknak a beállított időablakoknak a figyelembevétele nélkül, amelyeket az idő-programban meghatározott

Előzmény: kalfer (40561)
kalfer Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40561

Küldöm a képet a miénkről

Előzmény: LMyki1 (40454)
kalfer Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40560

Szia! Most találtam meg, hogy Neked is ugyanaz a kazánod lett beszerelve, mint a miénk. Feljebb szálltam be a topickba, hogy a mi kazánunk nem működik az éjszakai üzemben. Ha már Neked/Nektek van tapasztalatotok a témában nagyon szívesen váltanák Veled néhány mondatot, amelyben stlg szó kerülhetne a kérdésedre is. Én elérhető vagyok akár messengeren, de telefonon is szívesen beszélnék Veled. (huszkilenc24ötnyolc7hat)

Üdv: Feri 

Előzmény: LMyki1 (40454)
kalfer Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40559

Sziasztok Fórumtársak!

Keresek olyan fórumtársat, akinek vagy tapasztalata vagy éppen használatban van Vaillant kondenzációs kazánja Multimatic 700/6 termosztáttal. A kérdés azért van, mert a mi családi házunkban azt szereltek fel, ami alapjába véve jól működik, ráadásul összekapcsolva a vegyes tüzelésű kazánnal. A működése azért csak "alapvetően" mert az éjszakai üzem nem akar működni, vagyis nem ad parancsot a kazánnak a készenléti üzemmódból, hiába esik lejjebb a lakás hőmérséklete az éjszakaira beállított érték (20 fok) alá 2-3 fokkal. Nappali üzemben a beállított időintervallum szerint működik a termosztát is és a kazán is, de este amikor a beállított idő elértekor bekapcsol az éjszakai üzem (holdacska) a fűtés leáll és addig be sem kapcsol, amíg reggel el nem jön a nappali idő.

A szerelő aki beszerelte szenved vele, de eddig sikertelenül.

Köszönettel venném, ha valaki tudna tanácsot adni, vagy stlg van olyan megbízható szerelő ismerőse, aki tudna valamit ajánlani, mi az ami ezt okozhatja. 

cityba Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40558

Nekem 2018 ba volt panel-kijelzőcsere, kb 4-5 hónap használat után, itt a mostani verziók:

 

 

A hiba nálam az volt hogy csak ki-be kapcsolt a kijelző háttérvilágítása, a kazán-fűtés ment szépen, csak nem lehetett semmit állítani. 

Előzmény: Törölt nick (40553)
golyabácsi Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40557

Köszönöm az ötletet kipróbálom, meg első körben veszek hőmérőket, mert nincs rajta.

A hidrováltóra már gyanakodtam most 80/50-es 1"-os van fent az a baj a következő a 120/50-es 2"-os, elég nagy átalakítás kellene hozzá.

Előzmény: Dexter810323 (40543)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.19 -2 0 40556

Magánvélemény, de erre nem kerül sor. A garanciális időbeni meghibásodásoknál cserélik, de akinek nincs garancia, az alighanem növeli a bevételt.

Előzmény: Törölt nick (40555)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.19 -1 0 40555

Márpedig jó eséllyel nem új szoftos kazánt fog venni a boltban.

Eljut az ügy olyan fázisba, hogy kötelező legyen a hibás szoft cseréje? Addig zsákbamacska a one vásárlása....

Előzmény: Apaxp (40554)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.19 -3 0 40554

Ez mind szép és jó, de Pgabor79 bemegy a boltba és el fogják neki indítani a kazánt azért hogy a menüben megtudja nézni a szoft verzióját. Ja nem 😉.

Már írtam de most újra ideírom.

Nálam most a vezérlőpanel szoftververziója: 02.10.03

Előzmény: Törölt nick (40553)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.19 -2 0 40553

Lehet, hogy nem a dátumot jelöli...

mert az enyémnél durva lenne, ha 2000-es szoft lenne rajta. (06-08-00)

De összehasonlítási alapnak jó, már ha azok is beírják akiknek már volt panelcsere, és azóta nincs hiba.

Előzmény: Törölt nick (40550)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.19 -1 2 40552

Miért nem bíztad egy hozzáértőre?  :-D

Előzmény: Sony Black (40538)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.19 -2 1 40551

szerelőnk azt mondja az Ariston ugyanazt tudja mint a Bosch

Én jobbat mondok: mindegyik ugyan azt tudja: fűt, HMV-t készít. Jó szerelő lehet...  :-)

 

Mi a véleményetek? Melyik megbízhatóbb termék?

Olvass vissza pár hozzászólást, látni fogod.

Annyit megsúgok, hogy a ONE sorozat szofthibás.(amit panelhibaként kezelnek. Az még nem derült ki melyik lesz a jó szoft,talán Apaxp megmondja.

Nagyjából hetente kérdezik itt milyen kazánt vegyenek, másról nem szólna ez a topik, csak erről....

Előzmény: Kinga1111 (40539)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.19 -1 0 40550

855  az első kettő a nap- hó év   ;-)

Előzmény: Apaxp (40530)
johnterry! Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40549

Igen, nekem is azt mondták mindenhol, hogy 25L-nek elégnek kéne lenni.

Áramtalanítottam a kazánt, elzártam az előremenő és a visszatérő csapjait, majd megnyitottam a kazán leeresztő csapot. Itt szépen elkezdett folydogálni a víz, majd felpumpáltam a tartályt. Mikor kesz voltam, elzártam a leeresztőt, visszanyitottam a csapokat és bekapcsoltam a kazánt. Vagy nem jó a sorrend? :S

Előzmény: nixon70 (40546)
johnterry! Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40548

Miután leengedtem a nyomást és felpumpáltam a tartályt a kazán visszakapcsoláskor 0.0 bart mutatott. Kevés vizet töltöttem rá és 1 bar-ig nyomtam fel.

Gyanítom, hogy én csinálok valamit rosszul. 

Előzmény: nixon70 (40546)
johnterry! Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40547

Természetesen. A nyomás a teljesítmény függvényében oda-vissza változik.

A ház fűtési rendszerét még az előző tulajtól örököltük, mi csak a kazáncserét hajtottuk végre. A csövezés és a radiátorok minimális változtatással maradtak a helyükön.

A kondenzációs előtt egy 29kW-os ÉTI kazán volt a házban, mi cirka 1 hónapig üzemeltettük a fűtési szezon elején. Ott egy fűtési üzemben 0,1-0.2 bar nyomásváltozást láttam az analóg műszeren.

Aki beszerelte az új kazánt nem mondta, hogy esetleg gond lenne a csövezéssel. 

Előzmény: Dexter810323 (40544)
nixon70 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 40546

Teljesen nyomásmentesítetted a vízoldalt?

Egy 25 L-es tágtartálynak simán le kellene tudni kezelnie 200 L fűtővizet.

Előzmény: johnterry! (40540)
nagykunsági Creative Commons License 2021.01.18 0 1 40545

Ha a tágulásit felfújtad 1.5 bar-ra akkor a fűtés eleje nem lehet 1 bar. Mert akkor a rendszernyomást legalább 1.7-re kell engedni. 

 

Gyakorlatilag ha 1 bar-ról indulsz akkor míg a rendszer nyomása el nem éri az 1.5 bart olyan, mintha nem is lenne tágulási tartály a rendszeren. 

 

Tágulási tartálynál az úgymond "gyári érték" nem jelent semmit, mert az előfeszítési nyomást mindíg a rendszerhez kell/lene igazítani. /ami ugye nem mindíg megy a fűtésszerelőknek/.

 

Tehát nálad az ingadozás nem 1.7 bar, hanem valójában csak 1.2 bar. 

 

 

Előzmény: johnterry! (40540)
Dexter810323 Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40544

szűk keresztmetszet valahol? gondolom ahogy veszed lefelé a szivattyú teljesítményt úgy csökken a nyomás is. nálam a kazán, osztó között 3/4" os rézzel csináltam meg vagy 8 méternyi szakaszt, és persze mivel nem szakmám, csak lelkes voltam, vettem hozzá 1/2" os izspleválasztót, és a következő elzárókat: 2db csap a kazán alatt, réz T ha kell valmit csinálni akár fel akár le, alatta megint 2db csap, a visszatérőn a csap alatt ott a 1/2" os iszapleválasztó, ami alatt ott van még egy csap, majd az osztó előtt még 1 csap, az előremenőn is egy elzáró az osztó előtt, és én marha az összes csapot 1/2" ost raktam bele... 1" az osztó mérete... eredmény, mikor próbálgattam a fűtést, 1 bár feltöltvem megküldve vagy 55 fokos vízzel, eredmény 2,6 bár volt... a szivattyú sebességével ezt tudtam elég szépen le illetve még fel felé is tornászni... alacsony hőmérséklettel fűtök, így nem zavar az 1/2" os csapok tömkelege (jelenlegi beállításnál 0,5 bar az álló szivattyú és a kifűtött ház között a különbség), de tervben van a csere, mert zavar az hogy a maximumra állított szivattyúval az osztón mindent kinyitva a radiátor torlókon is mindent kinyitva nem látom a tömegáramlás mérőn az összeset a padlón...

Előzmény: johnterry! (40542)
Dexter810323 Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40543

megpróbálom össze szedni amit gondolok:

 

ha csak radiátoros fűtésed van, (és igaz nem tudni a méretüket) egy kérdés fogalmazódik meg bennem... be lettek szabályozva? nálam is 4 kör van, igaz nálam osztó gyűjtővel, és elég gány módon szétosztva a ház adottságai miatt. kazántól osztóig és vissza 3/4" réz (ezt rosszul számoltam ki, és ki kellene cseréljem 1" ra szerelvényekkel mindennel együtt, mert folytja a rendszert, de ettől függetlenül nekem tökéletes) szóval. osztóig 3/4", aztán onnan 4 körre 20-as ötrétegű gerinceken a következők:

- 1. kör 3 radiátor, igaz több szinten: garázs, gépészet, 1 radiátor, felette egy félemeleti szoba aminek az egyik oldalán erre a körre van 1 radiátora, és ezen az ágon van még egy eltolt szintes részben egy wc 1 radiátorral. 

- 2. kör 2 radiátor, nappali. ez van a leg közelebb a kazánhoz folytani kellett, mert itt fordult meg leggyorsabban a víz, és kapcsolta le a kazánt!

- 3. kör 3 radiátor, a gépészet és garázs feletti félemeleti szoba másik oldalában egy radiátor, amiből még felfelé megy 2 radiátorba ugyan az az ág, itt a kazán feletti radiátort kellett nagyon folytzani, mert itt megint gyursan fordult a víz, és szintén lekapcsolta!

- 4. kör 3 radiátor, a ház leg távolabbi pontjain egy konyhai radiátor, felette lévő szobában még egy radiátor, és egy mellette lévő fürdőben még egy.

a rendszer leg mélyebb pontjától a leg magasabb pontjáig kb 7-8 métert kell emeljen a szivattyú.

az 20-as gerincek, 16-os radiátor bekötések, és túlméretes radiátorok. nekem az alacsony hőmérsékletű fűtés miatt a 20-as cső elég erre, magasabb hőmérsékletnél már kevés lenne a 4 kör.

de:

1 komplett szezonom rá ment arra hogy az elágazásoknál a visszatérőket monitorozva eltaláljam a radiátorok torlóin a megfelelő beállítást, folytást, az osztó gyűjtőt lent a gépházban monitorozom 4db kínai digitális ntc-s hőmérővel, amit a csövekre ragasztottam az osztó alatt, így kb a visszatérőkről a gépészetnél kapok pontos értékeket (egymáshoz viszonyítva, nem ténylegesen pontosakat), amik alapján lehetett finomhangolni a rendszert.

ami hibák voltak beállításnál, és ez lehet hiba hidro váltónál is szerintem:

 

a radiátor beszabályzásnál rájöttem, hogy kis hőmérsékletnél nagy felületnél bizony volt ahol alig kellett kinyitni a torlót, és meleg lett kényelmesen, a szivattyú fordulatnak esetemben azért kell csak magasabban mennie, mert a 2,5 emeletet meg kell tolja felfelé. 200 méter 20-as cső a 4 gerinc a lakásban, plusz kb 10 méter 16 os, én ahogy saccolom kb 200 liter víz van a rendszerben, a kazán bosch 2500 csak a saját szivattyúja 2-es modulált fokozaton. 

 

próbáld meg a radiátorokat állítani, és a szivattyúkat is lefelé (főleg a kissebb körökét jelentősen lefelé).

a hidro váltóban ha jól tudom (zéró hozzá a tapasztalatom ugyan) kialakulhat bypass részterheléskor, ilyenkor a legközelebbi, vagy leg melegebb résznél a visszatérő meleg vizet is ugye bekeveri, de ha kicsi a hydro váltó akkor a visszatérőbe is beengedi, ami miatt a kazán le is kapcsolhat anélkül, hogy a kellő mennyiségő meleg vized eljutna a legtávolabbi pontra ahol kéne az emeletre, és amennyit olvastam róla lehet simán rosszul is bekötve... persze majd mások megmondják hogy jól gondolom-e.

Előzmény: golyabácsi (40518)
johnterry! Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40542

Magában a kazánban van egy 100l-es acéltartály. Hmv-re nem használom, csak fűtésre. 

Előzmény: Apaxp (40541)
Apaxp Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40541

Az a 100 literes tartály az hmv indirekt? Nem lehet hogy annak a hőcserélője lyukadt ki és a hálózati nyomás tolja fel a fűtőköri nyomást?

Előzmény: johnterry! (40540)
johnterry! Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40540

Köszi, így is tettem. Víz nem jött ki a szelepen. 1,25 bar körül volt a nyomád benne, felpumáltam 1,5-ig (elvileg annyi volt a gyári érték is). Most annyi változott, hogy a fűtési üzem eleje és vége 1 és 2,7 bar, tehát az ingadozás "csak" 1,7 volt. Nekem ez még mindig sok. Szerintetek mi okozhatja? 

Előzmény: nixon70 (40521)
Kinga1111 Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40539

Sziasztok

Holnap jönnek ki hozzánk kazán cserére. A szerelő esküszik az Ariston márkára. A szomszéd szerelője a Bosch márkájut premizálja.  A szerelőnk azt mondja az Ariston ugyanazt tudja mint a Bosch ott csak a márkát kell megfizetni. Nem vagyok árérzékeny, a legfontosabb az lenne ha egy darabig gondunk nem lenne vele. Az se utolsó szempont ha a későbbi szervizelés nem lenne magasabb azért mert Bosch. Mi a véleményetek? Melyik megbízhatóbb termék?

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Sony Black Creative Commons License 2021.01.18 -2 0 40538

Nekem ne magyarázd meg! :D

Nekünk nem jó, ez a lényeg. 3 hetet csesztettem, hol túlfűtött, hol túl leengedte a hőmérsékletet. 0,6-0,9 fok lengés nekem nem elfogadott. (persze a kijelzője folyamatosan 22 fokot mutatott :)) Se időm se energiám hogy folyamatosan basztassam a görbét, hogy jó legyen. A Q7-el meg belövöm 1 perc alatt, és 0,1fok hiszterézissel tű pontos! Nem mellesleg egy Q7 6e ft, egy CW100 meg 50e ft. Úgyhogy úgy eladtam a CW 100-at mint a huzat ;-) 

Előzmény: Degeczi (40534)
Bohóc70 Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40537

Köszönöm a segítségeteket. Közelebb kerültem a megértéshez.

Előzmény: cdl1 (40533)
Degeczi Creative Commons License 2021.01.18 -1 1 40536

Bosch 2300 és CW400

Előzmény: Flaisz Endre (40535)
Flaisz Endre Creative Commons License 2021.01.18 0 0 40535

Szia!Milyen kazánod van és termosztátod?

Előzmény: Degeczi (40534)
Degeczi Creative Commons License 2021.01.18 0 1 40534

Időjárásfüggő módban azért nincs, mert ott nem értelmezhető a hiszterézis: az egész lényege, h ha jól van beállítva, akkor nincs nincs kapcsolgatás, és (a fűtés miatt legalábbis) nincs ingadozás sem, hiszen olyan hőmérsékletű vízzel fűt, ami épp ellensúlyozza a házad hőveszteségét az adott külső hőfok mellett.

 

Nemrég raktam be képet róla, h ez valóban működik.

Előzmény: Sony Black (40531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!