Hát akkor részletesen Szerda-Csütörtökről, akinek van kedve/ideje ne habozzon:
1.nap
6.05 Keleti (Rákóczi nemz. gyors) -> (átsz. Miskolcon és Szerencsen) 10.02 Boldogkőváralja
Túra: Boldogkőváralja -> Irota kb. 40km
Szállás: Irota
2.nap
Csatlakozási lehetőség //Larzen, most figyelj!//:
6.05 Keleti (Rákóczi nemz. gyors) -> Szikszó (8:53 -> beballagsz "Szikszó, városháza ABC áruház" nevű buszmegállóhoz, ahonnan 9:28kor indul busz Felsővadászra (irány: Gagybátor) és 9:56kor már ott is vagy. Kb. 7 km. Irota, tehát
11kor (részemről fél 12-ig várok, tovább nem:) indulás Irotáról, Bódvaszilas kb. 25 km,
17.01 kor hajszálpontosan elindul a vonat, amin rajta kell lenni. Beérkezés (Miskolcon átszállás, IC: 20.57
Nem vagyok vitaképes, mert pontosan nem tudom, hogy hol van a posta. Én abból indultam ki, hogy a központ odébb van, de ha Te tudod hogy hol van az épület, akkor egyértelmű, hogy az én következtetésem volt a hibás.
Elnézést azoktól, akik a téves infó miatt estleg elkavarnak. Igérem, hogy a jövőben emlékezetből nem fogok kijelentést tenni.
És kösz a helyreigazítást.
- Királyrét
- Paphegy 1
- Paphegy 2 (a hely megvan, de se tábla, se festés)
- Zuvár (Csodás sárga virágok!)
A Mount Everest újság asszem decemberi számában említik a 70 éve átadott, a Madaras-fa oldalában lévő egykori turistaházat Királyréttől alig 1,5 km-re. A korabeli fotón gyönyörű, a helyét még az 1999-es Börzsöny atlasz is jelzi (a királyréti Szabadidőközpont "t" betűje utáni ház és vadetető a Z jelzéstől nem messze). Most a helye felfedezhető, de csak azért, mert a fű nem nő olyan magasra.
Furcsa (és szomorú), hogy a vele szemben lévő Paphegyen a többezer éves bronzkori földvárból sokkal több látszik, mint a 70 éves turistaházból...
Bocs, de én úgy emlékszem, hogy Hollóházán a posta pontosan a porcelángyár bejáratával szemben van. Ugyan olyan vöröstéglás házban, mint amilyen a gyár.
A legújabb Pilis - Visegrádi-hg. turistaatlasz végén vannak a településismertetők. Azt hiszem Dömösnél, de lehet, hogy Pilisszentlászlónál még úgy írnak erről a a kék jelzésről, mintha létezne.
Nem ártana, ha a térképen kívül a leírásokat is frissítenék néha...
Az idén ezen az útvonalon állítólag utoljára megrendezésre kerülő X. Cserhát 50 teljesítménytúra is az egykori kék jelzést követi Hollókőtől Kutasón, Nemtipusztán át Becskéig. Ezen a szakaszon -bár kb. 20 éve megszűnt- mégis aránylag jól követhető a kék jelzés.
Ezek a kék jelzések általában hosszabb útvonalakat jelölnek: pl. Balaton-felvidéki Kék-túra, Bükki kék (nem túramozgalom), Kohász Kék. Mivel a Bükkben a három kék jelzés közül a Kohász Kéknek volt több közös pontja a másik két kékkel (OKT, Bükki Kék), a jelzést a 80-as, 90-es években Sáta és Diósgyőr között átfestették K+-re. Rövidebb, kék sávval jelzett útról még kettőről van tudomásom (ezeket szerintem indokolt lenne más színűre átfesteni): az egyik a Gödöllői-dombságban Bag és Gödöllő-Áll. telepek v.mh. között 20 km hosszú, míg a másik a Villányi-hegységben vezet Villány vasútállomásról Ny-i irányba, az Ormánságba (ez kb. 50 km hosszú lehet).
"ezzel a lépéssel tehát egy kézbe kerültek a hasonló közönséget célzó újságok."
Ami persze nem feltétlenül jó. Szerencse, hogy inkább csinálom az effélét,mint olavsom, úgyhogy mindig távoli szemlélőként figyelem az újságokról szóló híreket itt is, a kerékpárosban is.
Megvettem én is a régi TM uccsó számát. Nos, a tartalommal és külalakkal semmi gondom, nivós mindkettő. A leköszönő főszerk. gondolatairól megvan a véleményem, de nem akarok itt politizálni ezért inkább megtartom magamnak. A mellékelt lapajánlót viszont furcsállom és nem tartom idevalónak - szvsz furcsa árukapcsolás.
Kiváncsian várom az új tipusú TM-et.
Megjegyzem, hogy az új kiadó lapja a Mount Everest és a Földgömb is, ezzel a lépéssel tehát egy kézbe kerültek a hasonló közönséget célzó újságok.
Megnéztem otthon a Prédikálószék kék jelzéseit:
Az 1956-os térképen a Prédikálószékről indul egy kék (a "gerincút" kék + volt) északi irányba, le Gizellatelepig.
A 60-as és 70-es évek térképein a Kolacskovszky forrás-Prédikálószék-Vadálló kövek-Dömös (nagyjából a mai piros háromszög) volt kék sávval jelezve.
Örülök a híreknek, melyeket közzétettél.
Sokat gondolok a DDP-re, mikor olvastam, hogy Ali-réten van doboz nyalókával, kicsit hevesebben vert a szívem:o)
Nagyon sűrű az április és a május, de egy Siófok - Bábonymegyer szakasz lehet, hogy belefér. Most már ismerem az utat, e miatt nem kell izgulnom. Azt hiszem, a kora tavaszi erdő a gyönyörű völgyekkel feledtetni tudná tévelygéseimet. Csak időm lenne több!
Annyi van még az AK-ból, mint a DDP. És milyen sokat kell utazni!!!
Jövő héten, ha minden igaz, folytatom és ha vége lesz, irány Somogyország, RP-DDK!
Én még emlékszem rá, amikor Sümegről indult az OKT. Azóta a nyugati vége meglehetősen megváltozott. De a meglevő szakaszok is meglehetősen gyakran változnak. Igazán drasztikus változások voltak például a Cserhátban:
Hajdanán Bujákon ment át, Később Kutasón, most elkanyarították Cserhátsurány felé. Ez sem semmi. De jó pár példát tudnék sorolni az ország különböző tájairől. Akinek van mondjuk egy 30 éves füzetre, az helyenként alig ismer rá, főleg, ha még a bélyegzö helyeket is onnan akarná kinézni.
S hogy miért-e változások? Sok oka van. Van amikor muszáj. Pl a Bélkő elbontása kellően indokolja az útvonal módosítását. Van amikor helyi vagy személyi érdekek szólnak bele az útvonal módosításába, van amikor egy illetékesnek más a véleménye egy táj szépségéről mint az elődjének. S van amikor CSAK. Mert mért lenne úgy mint eddig.
Egyébként az OKT-én kívül meglehetősen sok más, "alsóbbrendű" kék volt, s még most is van.
Helyenként meglehetősen közel az OKT-hoz
"Bükk forrásai":
Jut eszembe: a már emlitett weboldalon kivül találtam anno egy másikat is vhol, amin az eddigi teljesitők névsora is fent van! De ennek a cimét jelenleg nem találom, csak ez volt benne a bookmarkban. Ha előkerül, majd megirom azt is.
A két hely között közel 1 km a távolság.
A portán folyamatosan vannak, csak ott lehet MTSZ-es bélyegzőt kapni és ott van a múzeum is.
A posta a faluban van, visszafelé a kék jelzés végétől. Onnan indul a busz és van még egy előnye. Ott van az emlékmű is, stílusosan porcelánból. Nincs jó megoldás, mert a kék a két pont között indul felfelé, ill. érkezik Füzér felől.
"A múlt hét végén a Prédikálószéknél jártunk és ott is találtunk kék jelet. Nem tudja valaki, hogy vajon régen valóban erre haladt a kéktúra?"
Bár a munkahelyemre nem hordok térképet magammal (odatalálok anélkül is), megpróbálok emlékezetből válaszolni:
Az Orsz. Kék nem ment arra, viszont a 60-as években(? - na itt vagyok bizonytalan térkép nélkül) egy helyi kék jelzés ment arra.
Orsz. Kék nyomvonalakat viszont elég nagy mértékben változtattak az Aggteleki-karszton az elmúlt 40 évben!
Biztosan szerencsénk is volt, de nem is mentünk ám csak úgy az orrunk után :) Az Atlaszt ugyan csak egy helyen, az emlitett hármas elágazásnál vettük elő. Onnantól kezdve nem volt rá szükség. Nagyon örültem a végén, hogy ilyen simán ment. Múzslának már emlitettem korábban is, hogy komoly fenntartásokkal vártam ezt a szakaszt. Ugyanis amikor még nem csináltam az OKT-t, Hollókőröl 2x is próbáltunk túrázni a Dobogó-tetőre, de egyszer sem jutottunk el odáig! Meg is viselt a dolog :)Akkoriban (96-97) a mostaninál is sokkal "spártaibban" volt jelezve az út. Most viszont be tudtam azonositani a korábbi eltévedések helyeit is, és örömmel láttam, hogy a kritikus részeken új jelzések, sőt nyilak is vannak már.