Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Quattroman Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157717

ettől a képtől nem sokkal lettem tájékozottabb de ha javítható akkor inkább nem kellene bolygatni a belét.

itthon van nálad? holnap rákacsinthatok

Előzmény: Roadkill (157711)
Tie Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157716

Pontosan ugyanezt mondtam én is.

 

Ha a kerék tehetetlenségi nyomatéka szerepet játszik abban, hogy milyen nehéz gyorsítani a forgásán, akkor nyilvánvalóan abban is szerepet fog játszani, hogy milyen nehéz LASSÍTANI  a forgásán.

 

És a sok okos, aki azt mondja, hogy nem az autót kell lefékezni:

Igen, ami úgy történik, hogy LASSÍTJUK A KERÉK FORGÁSÁT. Amiben szerepet játszik a kerék tehetetlenségi nyomatéka. Ha nagyobb a tehetetlenségi nyomatéka, mint a gyári keréknek (akár mert nagyobb átmérőjű, DE változatlan tömegű, akár mert változatlan átmérőjű, de nagyobb tömegű [mert pl. szélesebb]), akkor nehezebb lesz lassítani a forgását is, ergo kisebb lesz a fékhatás is.

Előzmény: no_holy_shit (157694)
Kisa Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157715

...kiegyenlítőre...

Nem, hanem a légtelenítőre :)

Előzmény: Kisa (157712)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157714

elbasztam a szamolast (4.5% jön igy ki)

Előzmény: no_holy_shit (157713)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157713

az atmero es a sugar ARANYA ugyanakkora

 

arany=r1/r2=2*r1/(2*r2)=d1/d2

Előzmény: 409 (157706)
Kisa Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157712

Ó, dehogynem, bár az nem most volt.

Szivatott is egy darabig.

Kínomban hekkeltem egy nyomásmérőt a kiegyenlítőre, mivel az kb. annyi volt,mint egy másik ugyanolyan autóban, így más nem lehetett, mint a tárcsa/betét hiba.

 

 

Előzmény: cam aro (157709)
Roadkill Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157711

Beleköltözött a harkály a blokkomba, és mindenki azt mondja ennél megbontani se éri meg gazdaságilag, csak a csere.

Most leltem végre egy bele valót a világ végén ami balesetes volt. Menteni akarták, megalkották rajta ezt a javítást de nem lett teljes a siker, állítólag csepeg (vagy csak szivárog, vagy inkább folyik - ízlés szerint :) ) az olaj.

Mit jósolnál mester, mi lenne majd egyszerűbb:

-ennek a javításának nekifutni szakszerűbben és komplett blokkcsere

-átpakolni a belét a jelenlegi blokkomba

Előzmény: Quattroman (157708)
ferixa Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157710

Jó reggelt!

 

Toyota Hi-lux,  92 - es évj. Az első lehajtásba kell olajat tölteni? Milyet, mennyit, mert valami betöltő féle majdnem a tetején van.

 

(bocs a képminőségért)

 

 

Köszi!

 

ferixa

cam aro Creative Commons License 2017.03.14 0 0 157709

Egy mezei fékrendszer is jelentősen túlméretezett.""

 

nyilvan. 

ezert nem szamit hogy mekkora kerek van rajta. 

legfeljebb kicsit  jobban nyomod a pedalt ugyanaz fekeroert.   

 

az eredeti kerdes itt mar reg eltunt. :)..de filozni azert lehet rajta. 

----------

nem tudsz mutatni olyan szar tarcsa/betet kombot, amivel -jo rendszernel- 

nem tudsz allo kereket produkalni. 

lehet nyikorog, lehet elmelegszik, de elsokorben ha rarugsz a fekre.. ott allo kerekek 

lesznek. (jovan, no abs )

 

 

 

-SK- 

 

Előzmény: Kisa (157707)
Quattroman Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157708

már az elején beírta valaki hogy más topikban is trollkodik a kérdező

Kisa Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157707

Nagy kerék, kis kerék, erőkar teljesen mindegy a józan ész keretein belül.

Egy mezei fékrendszer is jelentősen túlméretezett.

Határozottan beleállsz és blokkol minden. (ABS dolgozik, mint a Mikulás, egy évben egyszer.)

 

Az eredeti kérdésre úgy válaszolni, hogy három naponta jön egy viszont válasz? Minek?

Szar a tárcsa és a betét, itt egy tipp...

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: cam aro (157702)
409 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157706

"atmero aranya"

 

 Nekünk csak a sugár kell. !

Előzmény: no_holy_shit (157701)
cam aro Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157705

sajnalom.

eger megvolt, de a hurkasok kimaradtak. :'

 

a mama (anyosom ) megneszelte a tervet, aztan 'nehogymán' mas foztjet egyem, 

betarazott muanyag dobozokba /pfoo/ hazi hurka/kolbaszbol. 

azt meg mellem is ullt.. nem volt valasztasom. 

 

/legkozelebb :)/ 

 

Előzmény: RÉMES (157704)
RÉMES Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157704

Azért ez jó kör voltmára. :-). 

Jobb volt mint a hűtőfolyadékos adok-kapok. Érdekes volt...

 

Jól értelmeztem, hogy voltál Egerben kajálni?  

A héten benéztem hozzájuk, és jelentem a minőség változatlanul jó. 

Előzmény: cam aro (157702)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157703

csakis egy uveg palesz utan

Előzmény: mica-r (157689)
cam aro Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157702

nem a lendkerek hatasra gondoltam. 

en meg az oviba vagyok. 

 

ha tud egy fek -hasrapacsi-  400Nm fekhatast, azt konnyebben tekeri el a nagyobb erokaros /nagy/ kerek, mint a kicsi. 

 

a lendkerek hatas.. az mar mas, az mar dinamika. 

oda meg valoszinu keves lesz annyi adat, -a jo eredmenyhez-  hogy fordulat x tomeg. :P

..bar ezt csak gondolom. :D 

Előzmény: 409 (157698)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157701

Előzmény: C20NE (157695)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157700

"Eppen ez a baj akarmennyire rugdosom a feket nem blokkol a kerek"

altaban ha fog a hatso fek ahogy kell akkor megall a kosi es nem blokkol semmi. ha nem fog a hatso fek akkor blokkol az elso "blokkol" ill csuszik az elso kerek, mert több fekero jut ra.

 

TFH:

normal esetben (jol beallitott feknel) elöl 65%=2/3, hatul 35%=1/3 fekeröelosztashoz van tervezve a rendszer, mert fekezeskor ilyen a dinamikus tengelyterheles

 

 

ha nem fog a hatso fek, akkor ugyanakkora jarmulassulashoz 1,5x annyi (50%-kal több) erö jut az elsö tengelyre, de a leszoritoerö (= dinamikus tengelyterheles) nem valtozik ==> blokkol/megcsuszik az elso kerek

 

"A hatso fekek most voltak cserelve pofak munkahenger legtelenites stb"

olvasd el amit irtam... a szerelö nem volt kepes beallitani ugy a dobot hogy fogjon, de nem csoda... FIAT (=szar olasz) & dob (=elavult technika ==> ne csodalkozz bazdmeg hogy nem fog)

Előzmény: Gombi88 (157644)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157699

A jó fék fog :-)

Előzmény: cam aro (157697)
409 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157698

"nagyobb kerek = nagyobb erokar.  >"

 

Na várjál csak! A nagyobb keréknek kisebb a fordulata, és mint alább megtudtuk, annak akkor kisebb a lendkerékhatása is!!! Akkor meg könnyebb lefékezni.  :-PP

 

 

 

"leragadtam a 13"" vs 14" kereknel."

 

 Nem ragadtál le, hanem jószokás szerint a téma kanyarodott be az erdőbe........ Nagyobb a 14-es kerék, mert mindkettőn 165/70-es gumi van.

Előzmény: cam aro (157696)
cam aro Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157697

ez fek. 

a tobbi csak valami lassito mu. :) 

 

Előzmény: cam aro (157696)
cam aro Creative Commons License 2017.03.13 0 1 157696

nincs mit kifejteni.

 

 gondoltam nyakon fogom a temat roviden. 

nagyobb kerek = nagyobb erokar.  > ugyanarra a tomegre. 

(megha jelen esetben nem is szamit, de a jelenseg akkor is valos ) 

azt kiss. 

 

erre irod egyforma atmero. 

..hat addig nem jutottam.

leragadtam a 13"" vs 14" kereknel. 

(:)

Előzmény: Paco155 (157692)
C20NE Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157695

Az 5,7%, hogyan jött ki egy kb. 1200kg-os autónál?

Előzmény: no_holy_shit (157694)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157694

1, ha az a kerdes, hogy melyikkel rövidebb a fekut, akkor egyertelmuen azzal amelyiknel jobb a tapadasa es az meg nem a merettöl függ.

 

2, ha az a kerdes, hogy melyiknel kell nagyobb pedalero ugyanakkor fekeröhöz, akkor a nagyobb atmeronel (165/70 R14) 5.7%-al nagyobb pedalerö kell.

 

 

pedalerö(F_ped) es fekezesi nyomatek(M_fek) aranya függ: (fekrasegito nelkul)

- hidraulikus attetelbol (tehat föfekhenger(D_ffh) es fekmunkahenger(d_fmh) felületenek aranya (tehat (d_fmh/D_ffh)^2)

- tarcsaatmero (D_dsc)

- surlodasi egyutthato(mü)

 

M_fek=mü*D_dsc*F_ped*(d_fmh/D_ffh)^2

 

tovabba a nyomatekegyensuly felirhato a lassitasi erö(F_lassit) es kerekatmerore:

M_fek= F_lassit*r_kerek

 

F_lassit=M_fek/r_kerek

 

==>tehat minnel kisebb a kerek annal kisebb pedalerö kell (a fekrendzer mas eleme nem valtozik)

 

a lassitai ero az ami a gumifelulete es az utfelulete kozott kerul atadasra

 

ui: röviden összefoglalva: nagyobb kerekkel nem csak nehezebb gyorsul az auto hanem nehezebben is lassul

 

3, elarulhatnad, hogy iagazabol mit akartal kerdezni

Előzmény: Gombi88 (157634)
cam aro Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157693

zold/sarga M8079 direkt test. 

narancs  8079  kapcsolt plusz.

Előzmény: ne_sa (157682)
Paco155 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157692

Ne törj le, inkább hajrá, fejtsd ki.  Egy szemponttal több. :)

Előzmény: cam aro (157691)
cam aro Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157691

baszki.

 

pedansan felepitem a vedelmet a tema kore. 

erre jossz, es ezzel a > Nem nagyobb átmérőjű kerékről van szó <  felkorives tarkon rugasal az egeszet lerombolod a picsbe ? 

:DD

 

hat hogy fejtem igy ki, -amit mindenki tud- hogy nagyobb atmeroju kerek, >  kisebb fekhatas. 

(mindegy mennyivel kisebb. kisebb.  ) 

 

no jol , van. :D 

 

 

Előzmény: Paco155 (157685)
mica-r Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157690

...és biztosan nem lesz abban dobfék!

Előzmény: mica-r (157689)
mica-r Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157689

Jól hangzik. 
(és a távoli jövőben csinálsz majd önvezető szoftvert 1200Nm-es sport-villanyautóba...)

Előzmény: no_holy_shit (157688)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.13 0 0 157688

"A modern autót 90%ban az első fék fékezi. Kb azt észre sem veszed, ha hátul nincs is fék, semennyi sem"

csuszos uton sokkal hamarabb blokkolnak az elso kerekek es jobban is kopik az elso fek

 

 

 

"Ez miféle "szerviz"??!? Visszaad egy autót ugy ,hogy nincsen lényegében számottevő fékhatás?"

hmmm...

mult heten hazajutottam magyarorszagra.

regebben hangja volt a hatso feknek, de fogott (es mukodott a kezifek)

1. szerviz:

- fekpofacsere

visszaadasnal: rossz a kezifekbowden cserelni kene

==> utanna nincs kezifek (izombol behuzva, enyhe lejtön elgurul)

(erzesre a bowden jo...)

 

2. szerelo(3 hettel kesobb):

(a jobboldalit szetszedte megnezni)

==> valasz: 40eFt anyag + munka [2x brembo dob + textar pofakeszlet, ez 20eFt bardiban max kedvezmennyel]. Fekbowden szerinte (is) jo

 

a kerdesre hogy meirt kell a 100km-t sem futott pofa helyett uj, az volt a valasz, hogy mert az mar tönkrement..

 

tehat szetszedtem: (utikoltseg megvolt 100eurobol, mert occoer visszahozott egy roman furgonos... legalabb mar tudom milyen egy 310ekm-t futott puma egy H3 boxerban...)

 

A, jobb oldali fekpofa valoban tönkrement, de nem azert mert a "szerelö 1" rosszul szerelte be, hanem mert amikor "szerelö 2" feszegette le a dobot, a dob szelen levö lyukon keresztül bevert egy csavarhuzot es ahol beverte ott letört a kopofelület. !!!!

[megyjegyzes: nekem sikerult csavarhuzo belepüffölese nelkul 2 perc alatt leszedni... ket csavarhuzoval pici kifele feszit + gumikalapaccsal dob körbe kocogtat]

B, bal oldalon az utannaallitot ugy rakta be az elsö szerelö, hogy vhogy lecsuszott a kerekagyig es beleert. es szepen daradta a forgo kerekagy az utannaallito felet

C, kiengedett kezifeknel a kezifekkar a dobban kb 25°-ra volt az alaphelyzettol [mind2 oldalon]

 

vegul lelazitottam a kezifekbowden, hogy a kezifekkar alaphelyzetben legyen, beallitottam az utannallitot (hogy epp szabadon forogjon a dob) majd legvegen a bowdent (hogy epp ne logjon)

 

csodak csodajara alkatreszcsere nelkul fog a kezifek...

igaz az jobb oldali uj fekpofabol hianyoznak darabok, a baloldali utanallitobol meg ivesen egy darab... de legalabb a penztöl sikerult megszabadulni.

 

ui.: mar nemi ideje egyre kevesbe erzem szuksegeseget annak hogy több felelösseggel csinaljam a munkamat.

 NOx?? elsö husz percre takolok vmit. (kicsit kormos es kerreg?? ez van. teleqrja a DPF-t, ha csak varosban hasznalja?? vegyen kerekpart, irassa ki a DPF, vagy vegyen egy uj autot)

 

EGT? van szenzor, van egy szabalyzo. annak vannak PID parameterei. aktivan lehuzza az EGT szabalyzo a nyomatekot?? jooo. PID parameterek? leharapja a vezetö a kormanykereket? nem==> jo.

meghibasodik az EGT szenzor? ==> veszuzem max 60% nyomatek + MIL... joooooooo lesz

 

 

joooejszakat!

Előzmény: Törölt nick (157649)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!