A régebbi kocsijaimon használtam BluePrint márkájú alkatrészeket néha, annyira szerintem nem vészes a minőségük (a honlapjukon amúgy a Bilstein GmbH van feltüntetve, mint honlapfenntartó, vagyis annak lehet a budget márkája). Igaz egyik ilyen alkatrésszel "felturbózott" kocsit sem tartottam meg annyi ideig, hogy kijött volna az alkatrész hibája.
A Zs+U-nál néztem, TRW cuccokat lestem meg: egy tárcsa kb. 12ezer. A betéteknél nem tiszta, hogy tárcsánként, vagy tengelyenként van a dobozban, de emlékeim szerint egységára ennek is kb. 10-12, ehhez jön a rögzítőfék-pofa, ahol szintén nem derült ki számomra, hogy 1, vagy 2 párra vonatkozik a kb. 6-8ezres ár. Ha összeadom az egészet, és tengelyenként veszem a betétek/pofák árait, akkor az ár 4x12e, + 2x10e, + 8e = 76ezer (ez majdnem 80, amit alsó értékként írtam), ha kerekenként számolom a betéteket/pofákat, akkor 104.000 a végösszeg.
A Lurdy-nál egyébként 24e/tárcsa árat mondtak a páromnak a TRW-re, végösszegenek 200+ Ft-ra jönne ki, így ezt a műhelyt egyelőre ejtem. Teszem ezt azért is, mert az említett 74-ezres inspekcióba nem fért bele a légszűrőház takarítása. Aljas módon teszteltem őket, a szervizelés előtt megnéztem, milyen a szűrőház állapota, és direkt nem porszívóztam ki, hogy lássam, mennyire alaposak. Hát rám maradt a művelet.
A 74ezerben egyébként egy 160ezres ellenpőzés is volt (igaz, olajcsere nélkül), amiben benne foglaltatik pl. a gyertyák cseréje, hibakiolvasás, stb. Ettől függetlenül én sem tartom olcsónak ezt az árat, de nyilván a szerviznek is meg kell élnie valakiből...
Érdekes módon a Vestar Autónál a fékcserére 135ezres ajánlatot adtak, így ott lesz meg a csere. Nekem már nincs kedvem bíbelődni ilyesmivel - jóllehet a saját autómat magam szerelem 20 éve, és a motoromon is megcsinálom az alapokat -, így meg kell fizetni a műhelyt - és reménykedni, hogy nem vágnak át. Az olajcserét bevállalom, így abban biztos lehetek, hogy az le van cserélve, ha abban nem is, hogy nem hamis olajat teszek bele.
Tudom, hogy semmi közöm hozzá, de valamit nem jól számolsz, azt hiszem.
a fékbetétek szintén 10e/nyereg
Egy dobozban 4 betét van, az meg pont 2 nyeregre elég, ha kicentizzük. :)
a fékalkatrészek ára kb 80-100e Ft-rea rúg
Múlt héten vettem 2 tárcsát + betétet (előre), 2 stabpálcát, 2 hátsó lengéscsillapítót, 2 hátsó toronyszilentet, összesen 79ezerért (ZSU), munkadíj volt 27ezer (JSI Fvár). Sztem kb. ugyanitt állt volna meg a munkadíj a Magyar Fék és Gumiszervizben is. A 150-200 egy első-hátsó fékre nem kicsit túlzó. Ugyanúgy, mint a 74ezres számla (egy hosszbordás szíj 1.000 forint, kicserélni 15 perc. Hűtő+fékfolyadék legyen egy 20-as munkadíjjal.).
Tényleg semmi közöm hozzá, csak ezekből a sztorikból jön le, hogy milyen drága egy adott márka. De pedig nem.
Ne már, ilyet utoljára ismerősöm 2001-es G Astrája csinált. A Ceed-ben amúgy OBD II-es csatlakozó van?
Nekem ilyen megtorpanást, rázást 2 kocsim csinált, az egyikben még elosztófedél volt rotorral, az volt szar, a másikban már gyújtótrafó volt, ott pedig az egyik volt rossz, így kihagyott egy henger.
Tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a baj, ha 80 fölött alig gyorsul az autó? 50-60 között be-be ráz egy nagyot? Sokáig állt az autó, 2008-as kombiról lenne szó. Valamikor világít a motor hiba, valamikor nem. Rátették gépre, viszont nem tudnak kiolvasni semmit, mert nem jegyzi meg a hibát az autó.
The passenger compartment of the Ceed remained stable in the frontal offset test. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. Kia showed that a similar level of protection would be provided to occupants of different sizes and to those sitting in different positions. There was insufficient pressure in the driver's airbag to prevent the head from flattening out the airbag and, in effect, making contact with the steering wheel. Although dummy readings did not reveal critical injury values, the score was penalised and protection of this body area reduced to 'adequate'. In the full-width rigid barrier test, protection of all body areas was good or adequate for both the driver and rear passenger. In the side barrier impact, protection of all critical parts of the body was good and the Ceed scored full points in this test. However, in the more severe side pole test, readings of shoulder force indicated that this part of the dummy had taken much of the load that would otherwise have been on the ribs. As a result, the score for the chest was heavily penalised and its protection was rated as poor. Protection of other body areas was good. Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision. A geometric assessment of the rear seats indicated marginal whiplash protection. The Ceed has, as standard, and autonomous emergency braking (AEB) system. As part of the optional 'Advanced Driving Assistance Pack', a system is available with enhanced capability. In tests of its performance at the low speeds at which many whiplash injuries occur, this system performed well.
A kiálló kijelzők előnye, hogy a vezető figyelme nem lefelé irányul, ugyanis a látómező perifériában marad az előtted haladó, vagy bármilyen hirtelen forgalmi változás.
A wallisban siman lebeszelt az elado a ceedrol, pedig abbol dragabbra jottem volna ki, mint az astraval. A valto miatt alapban goldot kellett volna venni es egyutt igy mar kb egy misivel tobb lett volna...
Na látod, erről van szó. Amiket anno 14-17 éve gyártottak azokat hosszú életre szántak! Akkoriban még az volt a cél, hogy minél tovább tartsanak. Ma az a cél, hogy kb. 7 év után vegyél újat, de addog is költsél rendesen a fenntartásra. A maiakból nem lesznek old timerek.
? Lett egy astram. De ultem egy uj silver kiaban, jo sok minden van benne, de nekem az astra jobban tetszik eloben, letisztultabb. Meg rajottem, hogy nekem nem tetszik a kiallo lcd. Jobban latni menet kozben, pl navinal, de nem tetszik. No meg olcsobbra jott ki automataval az opel.
Nem vagyok valóban mai gyerek, nagyjából az élet "mértani közepénél " tartok, ha lehet így fogalmazni...:)) 80as években voltam gyerek, sokmindenre emlékszem. De vegyük alapul a környezetbarát újrahasznosítást, 10 év felett ugyis kezd fáradni az anyag, majd lesz belőle új KIA....:)
Ezt írtam körbe én is, "valamit valamiért". Abban már nem lennék biztos, hogy 10-15 év után is autók lesznek. Már abban az értelemben, hogy el lehet adni azokat további használathoz. Nekem is volt Trabantom, 9 évesen vettem. Nekem nem volt szerencsém, az egy szemétláda volt. Ha jól gondolom te sem vagy már mai "gyerek" :) Talán emlékszer a hiánygazdaságra. Akkoriban 5 évet is kellett várni egy autóra. Azutan 4 évesen még el lehetett adni annyiért amennyiért megvetted. Szóval minden sz@rt el lehetett adni. Az a technika, gyártási körülmények meg a munkások hozzáállása után csoda, hogy mentek azok a gépek. Van fent a neten pl. a trabatgyárból egy film. Brrrrrr
Kétségtelen, hogy a turbós autóval élvezetesebb közlekedni, már a nagyobb nyomaték miatt is. Már csak kevés gyártó hoz ki új szívó benzineseket. A Mazda pl. ilyen, de náluk is teljesen új megoldással "építik" az új szívokat. Az látható, hogy egyre kissebb, de a kellő nyomaték eléréséhez turbókat/feltőltőket építenek be. Azon kívül sok féle megoldásokat találnak ki az ü.anyag csökkentése érdekében. "Kedvencem" az idióta start/stop rendszer. A független autókhoz értő mérnökök (utána lehet keresni a neten pl.) az a véleményük, hogy max. 2-300 e km. után gyakorlatilag kukába lehet ezeket a motorokat dobni. Vagy újat beépíteni. A szakújságírók is tudják ezt, de ők a marketing, gyakorlatilag ők a meggyöző "termékbemutatók". Szóval akik tisztában vannak az új technikával és azoknak a hátrányival is, és nincsenek anyagilag bekorlátozva, azoknak tényleg jó autózása lesz addig ameddig bírja az autója.