Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisfiatal Creative Commons License 2019.07.07 0 0 30774

A Blue Print csomagolócég, én úgy tudom, jó minöségűek a cuccaik.

Előzmény: ikim2025 (30771)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.07 0 0 30773

Hali! Közepes minőség, a tartóssága majd kiderűl (reméljük az 1 évet kibírja). Máskor ha teheted akkor inkább FEBI, LEMFÖRDER, AISIN. Üdv ;)

Előzmény: ikim2025 (30771)
I.Blasius Creative Commons License 2019.07.07 0 0 30772

A régebbi kocsijaimon használtam BluePrint márkájú alkatrészeket néha, annyira szerintem nem vészes a minőségük (a honlapjukon amúgy a Bilstein GmbH van feltüntetve, mint honlapfenntartó, vagyis annak lehet a budget márkája). Igaz egyik ilyen alkatrésszel "felturbózott" kocsit sem tartottam meg annyi ideig, hogy kijött volna az alkatrész hibája.

Előzmény: ikim2025 (30771)
ikim2025 Creative Commons License 2019.07.07 0 0 30771

Sziasztok!

 

Most cseréltem 2-es Ceeden stabilizátor pálcát,Kb. 1 évet bírt a régi (30000 Km).

Sajnos az előzőt nem én rendeltem,valami olasz csoda volt.

Az a baj,hogy nem ismerem ,hogy melyik nevűt kell rendelni,úgy hogy találomra rendeltem most is,

ez a Blue Print féle.

Valaki tudja ,hogy ez milyen minőségű?Remélem jó! :))

Tibi47 Creative Commons License 2019.07.06 0 0 30770

A betétek "készletben" vannak, tehát kettő kerékre való van egy dobozban..... (4 darab. :-)  ) 

Előzmény: Lbx (30769)
Lbx Creative Commons License 2019.07.06 0 0 30769

A Zs+U-nál néztem, TRW cuccokat lestem meg: egy tárcsa kb. 12ezer. A betéteknél nem tiszta, hogy tárcsánként, vagy tengelyenként van a dobozban, de emlékeim szerint egységára ennek is kb. 10-12, ehhez jön a rögzítőfék-pofa, ahol szintén nem derült ki számomra, hogy 1, vagy 2 párra vonatkozik a kb. 6-8ezres ár. Ha összeadom az egészet, és tengelyenként veszem a betétek/pofák árait, akkor az ár 4x12e, + 2x10e, + 8e = 76ezer (ez majdnem 80, amit alsó értékként írtam), ha kerekenként számolom a betéteket/pofákat, akkor 104.000 a végösszeg.

A Lurdy-nál egyébként 24e/tárcsa árat mondtak a páromnak a TRW-re, végösszegenek 200+ Ft-ra jönne ki, így ezt a műhelyt egyelőre ejtem. Teszem ezt azért is, mert az említett 74-ezres inspekcióba nem fért bele a légszűrőház takarítása. Aljas módon teszteltem őket, a szervizelés előtt megnéztem, milyen a szűrőház állapota, és direkt nem porszívóztam ki, hogy lássam, mennyire alaposak. Hát rám maradt a művelet.

A 74ezerben egyébként egy 160ezres ellenpőzés is volt (igaz, olajcsere nélkül), amiben benne foglaltatik pl. a gyertyák cseréje, hibakiolvasás, stb. Ettől függetlenül én sem tartom olcsónak ezt az árat, de nyilván a szerviznek is meg kell élnie valakiből...

Érdekes módon a Vestar Autónál a fékcserére 135ezres ajánlatot adtak, így ott lesz meg a csere. Nekem már nincs kedvem bíbelődni ilyesmivel - jóllehet a saját autómat magam szerelem 20 éve, és a motoromon is megcsinálom az alapokat -, így meg kell fizetni a műhelyt - és reménykedni, hogy nem vágnak át. Az olajcserét bevállalom, így abban biztos lehetek, hogy az le van cserélve, ha abban nem is, hogy nem hamis olajat teszek bele.

Előzmény: Akos_IKS (30768)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.07.05 0 0 30768

Tudom, hogy semmi közöm hozzá, de valamit nem jól számolsz, azt hiszem.

a fékbetétek szintén 10e/nyereg

Egy dobozban 4 betét van, az meg pont 2 nyeregre elég, ha kicentizzük. :)

 

a fékalkatrészek ára kb 80-100e Ft-rea rúg

 

Múlt héten vettem 2 tárcsát + betétet (előre), 2 stabpálcát, 2 hátsó lengéscsillapítót, 2 hátsó toronyszilentet, összesen 79ezerért (ZSU), munkadíj volt 27ezer (JSI Fvár). Sztem kb. ugyanitt állt volna meg a munkadíj a Magyar Fék és Gumiszervizben is. A 150-200 egy első-hátsó fékre nem kicsit túlzó. Ugyanúgy, mint a 74ezres számla (egy hosszbordás szíj 1.000 forint, kicserélni 15 perc. Hűtő+fékfolyadék legyen egy 20-as munkadíjjal.).

 

Tényleg semmi közöm hozzá, csak ezekből a sztorikból jön le, hogy milyen drága egy adott márka. De pedig nem.

Előzmény: Lbx (30708)
ruruka Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30767

Diesel vagy benzines?

Előzmény: mimike94 (30763)
dokeee Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30766

Valószínűleg nem gyári műszerrel nézték.

Előzmény: I.Blasius (30765)
I.Blasius Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30765

" mert nem jegyzi meg a hibát az autó."

 

Ne már, ilyet utoljára ismerősöm 2001-es G Astrája csinált. A Ceed-ben amúgy OBD II-es csatlakozó van?

 

Nekem ilyen megtorpanást, rázást 2 kocsim csinált, az egyikben még elosztófedél volt rotorral, az volt szar, a másikban már gyújtótrafó volt, ott pedig az egyik volt rossz, így kihagyott egy henger.

Előzmény: mimike94 (30763)
KAti Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30764

Szia, ha szerelő nem tudja, szerinted itt látatlanban, laikusok megoldást adnak? Vidd el szakszervizbe szerintem.

Előzmény: mimike94 (30763)
mimike94 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30763

Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a baj, ha 80 fölött alig gyorsul az autó? 50-60 között be-be ráz egy nagyot? Sokáig állt az autó, 2008-as kombiról lenne szó. Valamikor világít a motor hiba, valamikor nem. Rátették gépre, viszont nem tudnak kiolvasni semmit, mert nem jegyzi meg a hibát az autó. 

 

Köszönöm!

ZsoZa Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30762

Teljesen igazad van.

...viszont,

Már nem Cee'd csak egszerűen: CEED

:-)

 

Előzmény: KAti (30760)
Tamasoccse78 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30761

szerintem egész jó eredményt produkált:

 

The passenger compartment of the Ceed remained stable in the frontal offset test. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. Kia showed that a similar level of protection would be provided to occupants of different sizes and to those sitting in different positions. There was insufficient pressure in the driver's airbag to prevent the head from flattening out the airbag and, in effect, making contact with the steering wheel. Although dummy readings did not reveal critical injury values, the score was penalised and protection of this body area reduced to 'adequate'. In the full-width rigid barrier test, protection of all body areas was good or adequate for both the driver and rear passenger. In the side barrier impact, protection of all critical parts of the body was good and the Ceed scored full points in this test. However, in the more severe side pole test, readings of shoulder force indicated that this part of the dummy had taken much of the load that would otherwise have been on the ribs. As a result, the score for the chest was heavily penalised and its protection was rated as poor. Protection of other body areas was good. Tests on the front seats and head restraints demonstrated good protection against whiplash injuries in the event of a rear-end collision. A geometric assessment of the rear seats indicated marginal whiplash protection. The Ceed has, as standard, and autonomous emergency braking (AEB) system. As part of the optional 'Advanced Driving Assistance Pack', a system is available with enhanced capability. In tests of its performance at the low speeds at which many whiplash injuries occur, this system performed well.

Előzmény: samsung2000 (30749)
KAti Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30760

A táblázatban szereplők jó része sem árban sem méretben nem egy liga a Cee'd-del, úgy látom.

Előzmény: samsung2000 (30750)
ZsoZa Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30759

A kiálló kijelzők előnye, hogy a vezető figyelme nem lefelé irányul, ugyanis a látómező perifériában marad az előtted haladó, vagy bármilyen hirtelen forgalmi változás.

Előzmény: Mr Long (30753)
KAti Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30758

Nyilván a te szempontjaid fontosabbak neki, mint a saját árrésük :-)

(Nem tudom, csak találgatok...)

Előzmény: Mr Long (30757)
Mr Long Creative Commons License 2019.07.04 0 0 30757

Ok.

A wallisban siman lebeszelt az elado a ceedrol, pedig abbol dragabbra jottem volna ki, mint az astraval. A valto miatt alapban goldot kellett volna venni es egyutt igy mar kb egy misivel tobb lett volna...

Előzmény: aladar644 (30756)
aladar644 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30756

Kíváncsi vagyok egy két év tapasztalatodra.Majd írd le pls,akkor is.

Előzmény: Mr Long (30753)
rcsz Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30755

Na látod, erről van szó. Amiket anno 14-17 éve gyártottak azokat hosszú életre szántak! Akkoriban még az volt a cél, hogy minél tovább tartsanak. Ma az a cél, hogy kb. 7 év után vegyél újat, de addog is költsél rendesen a fenntartásra. A maiakból nem lesznek old timerek. 

Előzmény: aladar644 (30752)
Mr Long Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30754

Persze vannak oregebb autok, de ne az legyen az etalon, hogy 14 eves kocsik szaladgaljanak.

Előzmény: aladar644 (30752)
Mr Long Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30753

? Lett egy astram. De ultem egy uj silver kiaban, jo sok minden van benne, de nekem az astra jobban tetszik eloben, letisztultabb. Meg rajottem, hogy nekem nem tetszik a kiallo lcd. Jobban latni menet kozben, pl navinal, de nem tetszik. No meg olcsobbra jott ki automataval az opel. 

Előzmény: jwkllr (30740)
aladar644 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30752

Mifelénk az autók átlagéletkora 14 év. Ez az utóbbi években romlott le 1,5 évet. Csak  a matek kedvéért írom. Van még bőven élet 15 év után:)

Előzmény: rcsz (30747)
Sisco10 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30751

Üdvözletem mindenkinek! 

 

Valaki dugozott le dízel Ceeden EGR szelepet??

Vagy kiiktatta valaki?

samsung2000 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30750

a többiekkel összehasonlítva https://tinyurl.hu/NoT0/

Előzmény: samsung2000 (30749)
samsung2000 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30749

Hát ez elég harmatos törésteszt eredmény :(

Előzmény: Törölt nick (30742)
blackjack11 Creative Commons License 2019.07.03 0 1 30748

Nem vagyok valóban mai gyerek, nagyjából az élet "mértani közepénél " tartok, ha lehet így fogalmazni...:)) 80as években  voltam gyerek, sokmindenre emlékszem.  De vegyük alapul a környezetbarát újrahasznosítást, 10 év felett ugyis kezd fáradni az anyag, majd lesz belőle új KIA....:)

Előzmény: rcsz (30747)
rcsz Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30747

Ezt írtam körbe én is, "valamit valamiért". Abban már nem lennék biztos, hogy 10-15 év után is autók lesznek. Már abban az értelemben, hogy el lehet adni azokat további használathoz. Nekem is volt Trabantom, 9 évesen vettem. Nekem nem volt szerencsém, az egy szemétláda volt. Ha jól gondolom te sem vagy már mai "gyerek" :) Talán emlékszer a hiánygazdaságra. Akkoriban 5 évet is kellett várni egy autóra. Azutan 4 évesen még el lehetett adni annyiért amennyiért megvetted. Szóval minden sz@rt el lehetett adni. Az a technika, gyártási körülmények meg a munkások hozzáállása után csoda, hogy mentek azok a gépek. Van fent a neten pl. a trabatgyárból egy film. Brrrrrr

Előzmény: blackjack11 (30746)
blackjack11 Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30746

Valamit valamiért. :) Ha évente nem megyek többet 15-20 e km-nél (persze evidens, hogy hidegen nem hajtom meg) akkor is 10-15 évig autó. 

Hosszabbra nem tervezek vele, sőt előbb megunom.

Ha évente 50-60 ezret megyek, akkor kell annyit keresni a másik oldalon, hogy 3-5 évente lecseréljem.  

80-as években a Trabantban 40 ezernél főtengelyt kellett cserélni...igaz turbót nem...:) Ahhoz képest szerintem annyira nem állunk rosszul. 

 

Előzmény: rcsz (30745)
rcsz Creative Commons License 2019.07.03 0 0 30745

Kétségtelen, hogy a turbós autóval élvezetesebb közlekedni, már a nagyobb nyomaték miatt is. Már csak kevés gyártó hoz ki új szívó benzineseket. A Mazda pl. ilyen, de náluk is teljesen új megoldással "építik" az új szívokat. Az látható, hogy egyre kissebb, de a kellő nyomaték eléréséhez turbókat/feltőltőket építenek be. Azon kívül sok féle megoldásokat találnak ki az ü.anyag csökkentése érdekében. "Kedvencem" az idióta start/stop rendszer. A független autókhoz értő mérnökök (utána lehet keresni a neten pl.) az a véleményük, hogy max. 2-300 e km. után gyakorlatilag kukába lehet ezeket a motorokat dobni. Vagy újat beépíteni. A szakújságírók is tudják ezt, de ők a marketing, gyakorlatilag ők a meggyöző "termékbemutatók". Szóval akik tisztában vannak az új technikával és azoknak a hátrányival is, és nincsenek anyagilag bekorlátozva, azoknak tényleg jó autózása lesz addig ameddig bírja az autója.

Előzmény: blackjack11 (30744)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!