Keresés

Részletes keresés

tumikas Creative Commons License 2018.02.08 -1 0 1754

Ezekhez van esetleg vonatszám? Vagy valami információ mi helyett ugorhattak be?

Előzmény: Csa80 (1751)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 1753
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 1752

Ahhoz képest még ma is járnak és mindenhova jutott belőlük.

Előzmény: Csa80 (1751)
Csa80 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 1751

Most csak futtaban,

Az NDK-ban szinte mindig mozdonyhiany volt, ezert ha a szukseg ugy hozta bedobtak mindent mindenre.

Stuttgartba is atjartak.

tumikas Creative Commons License 2018.02.02 -1 1 1750

Azért tegyük hozzá hogy a mozdonyok 1970-től kezdték megkapni az új számokat (pár kivétel volt), a kocsik már 1968-tól.

Előzmény: Szveta 80 (1749)
Szveta 80 Creative Commons License 2018.02.02 0 1 1749

Szia.

A V200-as éppen a III-as korszak vége mert 1967-ben mutatták be a Lipcsei Tavaszi Vásáron és aztán a IV-es korszakra(1970) már 118 131-es lett.A mögötte levő modernizált kocsik a III-IV korszak átmenete. Festés ügyileg még III-as számozásügyileg IV,-es.Minden vontatójármű ami E V Vt (gőzösöknél csak számok kötőjeles szám nélkül) vagonoknál pedig 6 számjegy az III-as korszakos.Az úgynevezet EDV nummer vagyis a 12 számjegyes Computernummer kocsi és mozdonyszámozás (a mozdonyokon ebböl csak  a 7 fő számjegy szerepel) pedig mind IV-es korszak. A Jövőben innen tudhatod majd melyik járművet szerezd be ami passzol az általad gyüytött korszakhoz.

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1747)
JaniBAU Creative Commons License 2018.02.02 0 1 1748

Üdv! Belevalók az általad írt korszakba. :)

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1747)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 1747

Üdv!

Az NDK vasútját szeretném megjelenten készülő asztalomon, epoch 3-4 körül.

Mennyire állják meg a helyüket a képeken látható szerelvények?

http://indafoto.hu/kron82

tumikas Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 1746

https://web.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/fg/e2f_gssv.html

A fentiekben taglaltak alapján ez a legutolsó DRG sorozatból származó példány, erősen átépítve. Innen már talán el lehet indulni. (a tetőiv is paszol a Glmhs kocsikéhoz.)

Előzmény: CanGuru (1743)
Szveta 80 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 1745

Sziasztok.

A DR-nél is léteztek ikerkocsik.Ilyenről konkrétan nem tudom hogy létezett e de a IV-es korszakban több féle is volt pl. A sülyesztett rakfelületű és az emeletes autószállító kocsik.Ezek ha jól emlékszem Niesky és Dessau gyártmányok.Az általad mutatott kocsi tipus ha volt is, a DR-nél szerintem csak a háború utáni maradék lehetett.

Előzmény: CanGuru (1743)
tumikas Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 1744

Az ikerkocsik DRG-s találmányok.

Előzmény: CanGuru (1743)
CanGuru Creative Commons License 2018.01.07 0 0 1743

A DR-nél is létezett-e Stückgut Schnell verkehr feliratos kocsi? Esetleg ez az ikerkocsi is került-e a DR-hez? Vagy ez már II. vh. utáni találmány a DB-nél, a DR cégjeles modell az csak kamu?

forrás: Wikipedia

Alex Westberlin Creative Commons License 2018.01.06 0 0 1742

2009. április, V/4. szám "Lokomotív GT: Egy rekorder kalandos életútja" c. cikke.

 

Üdv!

Előzmény: trixes (1740)
tumikas Creative Commons License 2017.12.28 -1 0 1741

A Piko az 59470-es Ludmillát hány pályaszámmal adta ki? Illetve mindegyik 1970-es Rev-el bír?

trixes Creative Commons License 2017.12.20 0 0 1740

Tiszteletem az URAKNAK!

 

Segítséget szeretnék kéri. Valaki meg tudná mondani,hogy az Indóház magazin,mely számában foglalkoztak a 18-201-es vassal? A segítséget előre is köszönöm szépen! Jöhet privátban is!

Szveta 80 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 1739

Jó estét mindenkinek.Felkerült a you tube-ra a Piko BR132-es kis filmje.

Akit érdekel megnézheti...😉

Reméljük lassan a boltokban is ott lesz.

 

V43-1123 Creative Commons License 2017.12.02 0 1 1738

Üdv mindenkinek!

A könyv témája miatt talán nem baj, ha itt hirdetem meg, és nem a könyves fórumban :)

Eladó egy Ludmillákat bemutató képeskönyv: "Ludmilla" im Wandel - Eisenbahn Bildarchiv. Az első tíz oldalon rövid szöveges ismertető a típusról, aztán 80 oldalon kizárólag csak képek :)

A könyv hibátlan, sérülésmentes állapotú.

Annak idején 19,80 €-ba került, én 5.000 Ft-ot kérek érte, illetve az esetleges postaköltséget.

dude78 Creative Commons License 2017.11.30 0 0 1737

Köszi az érdekes infokat!

Mondjuk nálam úgyis épp elég dolguk lesz a tehervonatokkal a 120-asoknak, nem sok idejük lesz személyeket húzni. :)

Előzmény: Tastam (1736)
Tastam Creative Commons License 2017.11.30 0 2 1736

 A témával kapcsolatban e-mailt váltottam egy ismerősömmel (néhány éve mozdonyvezető-oktatóként ment nyugdíjba a DB-től, de német és osztrák múzeumvasutakon azóta is aktív, ezen kívül vasútmodellező klub vezetője), aki a következőket válaszolta:
 120-as nagyon ritkán vitt személyvonatot, elsősorban a nyári időszakban, amikor nem volt szükség a kocsik fűtésére. A D 881/884 vonatpár 120-as fordájú volt, legalábbis 1980-ban bizonyosan. Ez egy Hoyerswerda - Lipcse idényjárat volt, júliusban és augusztusban hétfői és pénteki napokon közlekedett, a Szergej Riesa és Hoyerswerda között vitte. '80-ban ő maga többször is erre a járatra volt vezényelve a 120,339-es géppel. Ezen kívül még néhány 120-as fordáról tud  Pasewalk és Stralsund térségében.

Előzmény: dude78 (1733)
tumikas Creative Commons License 2017.11.29 -1 0 1735

A Rivarossi féle Touristenexpress január végén kerül a boltokba, a többi variánsra még nem tudnak időpontot mondani.

Szveta 80 Creative Commons License 2017.11.28 0 1 1734

Simán mehet.Sőt még az y kocsit is mögé teheted mert a 3 tengelyes rekotol a halberstadtin át az emeletes szerelvényig mindem jutott neki. Még a híres Meridián elején is volt 120-as.

A szülség törvényt bont...

Előzmény: dude78 (1733)
dude78 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 1733

Na, fog is menni BR 120 személy szerelvénnyel, csak Y-vagonokkal nem! Olyan képeket nem láttam, amely ilyeneket húzott volna.

Előzmény: RhB (1731)
Szveta 80 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 1732

Persze.Nincs ezen mit vitatni mindenki a maga terepasztalárol

tudja hogy milyen évszakot tükröz. A MÁV-nál valoban üde szinfolt volt a fűtőkocsi, de a DR-nél ilyenre nem emlékszem,ha csak egy gőzös nem gurult a Szergely után.Egyébként láttam én is olyan képet Thüringiában ahol a német határ fele 131-essel vágtat a gyorsvonat.

Előzmény: RhB (1730)
RhB Creative Commons License 2017.11.28 0 0 1731

A #1697-ben tettek be Szergej + személyvonat képeket.

Előzmény: dude78 (1729)
RhB Creative Commons License 2017.11.28 0 0 1730

Miért, téli üzem lesz? :-) Nem kell hozzá kánikula, szerintem már egy tavaszi 20+ Celsiuisban sem kell fűtőkocsi... Az más kérdés, hogy jól néz ki egy fűtőkocsival, és kis érdekességet visz bele, mint a MÁV Szergej mögött a Vfk. :-)

Előzmény: Szveta 80 (1728)
dude78 Creative Commons License 2017.11.28 0 0 1729

Köszi az infót, tudok róla, h a BR 132 volt a személyszállítási felelős, de mivel az én leendő asztalom is nyáron fog üzemelni, ezért "az állandó, akut mozdonyhiány enyhítésére" be tudnak állni tehervonati vontatók - így a BR 120-asok is, ha úgy adódik (bár őket biztos nem az Y-szerelvények elé kötöm, olyan képet tényleg nem láttam, ahol Szergej húz ilyen vonatokat).

Előzmény: Szveta 80 (1728)
Szveta 80 Creative Commons License 2017.11.27 0 0 1728

Szerintem a 131-est és a 130-ast csak a tehervonati forgalomra

tervezgesd, mert a vonatfűtő generátor hiánya miatt a személyszálító vonatokon furcsán mutatna,ha csak nem valami

különleges esetröl van szó vagy nincs éppen kánikula...:)

Előzmény: Szveta 80 (1726)
dude78 Creative Commons License 2017.11.27 0 0 1727

Csupa Tillig, illetve a Herris Reko Mitropa. Anno olvastam több német, DR-es fórumot, ott leírták, h se a Roco, se a Tillig Y-vagon nem tökéletes, de a Tillig sokkal inkább hiteles a Roco-hoz képest, ezért választottam Tilliget.

A Städteexpress szerelvény viszont már fullos: 3x2.oszt, 2x1.oszt,1xHerris Reko Speisewagen!

Mivel én csak dízeleket fogok működteni, ezért BR 131,2,3 és BR 118, ami szóba jöhet.

Alapvetően már a teljes gördülőállomány megvan, ami "kell" - egy régi Piko Modernisierungswagent kéne lecserélni 1/2-ről 2.osztályra, esetleg eb BR 175-ös betétkocsi kéne, de amúgy személy vonalon megvan minden, ami az 1979-81-es időszakban szóba jöhet. Tehert sem kéne már nagyon venni... :)Mozdonyból még egy új Piko BR 130-as fog bejátszani, amúgy az összes, 1979-81-ben járt dízel megvan. Nem gyűjtősdiből, mindegyiknek lesz feladata, vontatásban, vagy iparterületen.

Előzmény: Kimmeria84 (1720)
Szveta 80 Creative Commons License 2017.11.27 0 0 1726

Nekem is megvan a Liliput készlet,én akkor vettem meg mikor ki jött, és én sem bántam meg.Nekem van több Rivarossi tartálykocsim, és azok is nagyon jók. Kinematika szempontjábol viszont van egy pár keserves kocsi mind Tillig mind Brawa terén is.

Az R2 nem barátja néhány kocsi tipusnak.

 

 

Előzmény: Kimmeria84 (1725)
Kimmeria84 Creative Commons License 2017.11.27 0 0 1725

Szép kocsi és én is nagyon vártam!De amikor megláttam, hogy milyen a kész modell, nagyon elszomorodtam, hiszen a katalógusban sötét szürke volt!

Azért nagyon szépen kidolgozott modell, besorozva elmegy, de a 3 részes szettet nem biztos, hogy megveszem!

Árban lehetne kicsit alacsonyabb, de ez van!:))

Én egy másik tartálykocsit is nagyon vártam a Brawa-tól:

Bitterfeldi kocsi, és gyönyörű, de az ára valamivel több, mint a hajlított tartályosnak! 

Ami viszont érdekes, hogy már a brawa is lejjebb ad a színvonalból:

A kinematika rugója egy szál acélrugó!

Nem zavar igazából, mert teszi dolgát, de ennyi pénzből kijönne pár kakaós csiga:)

Viszont némelyik 4 tengelyes társa olcsóbb!

De a többi, a jól megszokott Brawa minőség!

Mindegy, egyszer kibírtam.

A Liliput hozott még ki egy két részes tartálykocsi szettet (230122) és nagyon szép és részletgazdag modellekről van szó!

Azt most nem fotóztam le, de azokat egyáltalán nem bántam meg!

 

 

Előzmény: Szveta 80 (1723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!