Keresés

Részletes keresés

P-ista Creative Commons License 2002.01.18 0 0 966
Akkor talán az lesz a legjobb, ha egy haragosommal megyek el erre a hosszú útra. :-))
Előzmény: Ermak (938)
larzen Creative Commons License 2002.01.18 0 0 965
TTúrákkal ne foglalkozz. Nemsokára lesz új TTT honlap.
Előzmény: asciimo (964)
asciimo Creative Commons License 2002.01.18 0 0 964
"Felazso is szépen eltűnt innen a topicból."

Viszont a honlapja el, es aktualis probal lenni.
Csak az MTSZ honlaprol kene egy link ra.
A masodik variaco, hogy tenyleg csinalok egy frissitest. Nekem ugy latszik, tenyleg lenne ra idom/kedvem. Mit kene meg frissiteni a Tturakon es az OKT-n kivul az MTSZ oldalon?

Szintek/menetirany. Mondjuk engem egy baratom fertozott meg, aki kitalalta, hogy mivel a fuzetben Irottko->Hollohaza van, O csak ilyen iranyban megy. Ezt en is atvettem tole, mondvan, majd a kovetkezo teljesites lesz a visszafele iranyu.
(persze nem birtam vegig betartani, ld K100-Gerecse)
A Dobogoko-Rozalia eleg jo pelda, hogy miert nem poen ossze vissza cserelni az iranyokat.(Pl. Megcsinalod a Dobogoko-Rozaliat majd a Dobogoko-Visegradot, es ha mondjuk mind2szer busszal mentel Dobogokore, akkor nem erzed a labaddal, hogy itt mennyit kell kuzdeni felfele). Jo Dobogokot nagyon sokan ismerjuk mashonnan is...
De ugyanez igaz a Matrara pl. Galyateto-Mverebely es Galyateto-> Matrahaza es Kekes->Matrahaza es Kekes-Sirok. Ez igy egy teljes Matrai szakasz,
de szerintem az erdemli meg a "konnyebb" lejtos szakaszokat aki megkuzdott ertuk felmenetben...

asciimo

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (960)
ktaxxyxx Creative Commons License 2002.01.18 0 0 963
Fa Nándor társát Gaál Józsefnek hívják.
Előzmény: asciimo (939)
Zete Creative Commons License 2002.01.18 0 0 962
Jó, hogy említetted ez a Szt. István vándorlást. Ugyanis ez az alapja az egész Kéktúrának. Remélem, az új igazolófüzet ebből a szempontból is javítva lesz. A régi (98-as) ugyanis meg sem említi, hogy ez volt a kiindulópont, a kezdet, hanem csak azzal kezdi, hogy 1952-ben a vasutasok indították. Minimum, hogy hivatkozniuk kéne rá. A szakaszadatok sem mindig stimmelnek (táv, szintemelkedés), a "térképvázlatokról" nem is szólva. Ok, hogy régen nem volt térkép az egész útvonalról, és nagyon jól jöhetett még egy ilyen vázlat is, de ma már szerencsére nem ez a helyzet. A régi formájú vázlatok nyugodtan kimaradhatnának. Ha az Atlaszok kiadására volt pénz, juthatna egy profi igazolófüzetre is.
Előzmény: asciimo (951)
hurvinek_2 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 961
asciimo,
'89-ben fejeztem be a OKT-t es meg azon a nyaron vegig jartam a teljes DDKT-t (Azon a nyaron volt kb. 60 turanapom). Jaaah, akkor meg volt nyari szunet meg ilyenek.
Udv,
H
Előzmény: asciimo (958)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2002.01.17 0 0 960
"Szerintem itt a topikban is lenne egy par ember, aki megcsinalna."
Ahogy a költő mondja: Előtted a küzdés, előtted a pálya... Ha megcsinálod, és elküldöd Gödénynek, szerintem örömmel berakja.

Az ellenkező irányú szinteket én is hiányolom a füzetből, sokat mérgelődtem emiatt.
Larzen: szép a K-Ny elmélet, de a Dobogókő-Rozáliát szívesebben csinálnám nyugat felé. :-)

Felazso is szépen eltűnt innen a topicból.

Előzmény: asciimo (954)
Zete Creative Commons License 2002.01.17 0 0 959
Az MTSZ-es honlap ugyan kimúlt, de ha nem is helyette, de van egy hiánypótló lap, Felazso-é.
www.nexus.hu/felazso a címe, ha valaki még nem tudná.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy küldje el neki a pecsétekkel kapcsolatos változásokat. Azt hiszem, az ő lapja a naprakészségével nagyon jó segítség. És minél többen bővítjük, annál jobb és használhatóbb lesz.
Előzmény: frej (953)
asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 958
Nem 88ban a masik oldalon voltam, de nem vegig.

En 89ben indultam Velembol (Zircig) es 90 ben Zirctol Dobogokoig. Deldunantuli kekem meg nincs meg. illetve Kaposvartol Szekszardig megvolt, amikor meg csak annyi volt a DDK, de jelvenyt nem kertem.

De a turavezeto stimmel, Matolcsi Gyurirol van szo. Jo fej volt, mindig elorerohant, lehagyott mindenkit, a kovetkezo faluban beult a kocsmaba, es megivott 2-3 sort. ezalatt mindenki elhagyta, es kezdodott minden elorol. Es a legjobb az egeszben az volt, amikor felvette a TURAVEZETO feliratu karszalagjat, es elovette a hatizsakjabol az Osszes OKT pecsetet Velemtol Zircig. (persze ezek a tartalekbelyegzok voltak az MTSZ kozpontjabol.) ugyhogy a regi fuzetemben olyan pecsetek is voltak, ahol a valosagban elloptak a belyegzot..

Neked az OKT meglett? (ezek szerint 88 ban a nyugati szakaszt csinaltad)

udv,asciimo

Előzmény: hurvinek_2 (957)
hurvinek_2 Creative Commons License 2002.01.17 0 0 957
asciimo,
En is ott voltam vegig a "1988.as 89es es 90es ujrajatszason" - szia. '88-ban Velembol indultam, es te? Csak nem szegeny M.Gyurit dobaltad? Vele voltam 89-ben a del-dunantuli keken vegig. Azon ott voltal?
Udv,
H
Előzmény: asciimo (956)
asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 956
"Ha jól tudom, a Szt. István vándorlás az ország két végéről indult és Dobogókőn találkozott."

Jojo, elszurtam. Pedig igazan tudhatnam, ott voltam a 1988.as 89es es 90es ujrajatszason.
Mondjuk akkor gyerekfejjel mas volt a kektura,
inkabb az erdekelt, hogy el tudom-e talalni egy makkal vagy gesztenyevel a turavezeto fejet.. :)

Előzmény: larzen (955)
larzen Creative Commons License 2002.01.17 0 0 955
asciimo!

Ha jól tudom, a Szt. István vándorlás az ország két végéről indult és Dobogókőn találkozott. Ezek szerint a Dunántúli-khg-ben keletre, az Északiban meg nyugatra kellene menni? :)))

A magyarázat a füzettel kapcsolatban pedig nagyon logikus, bár eddig nem is gondoltam bele.

Ha én csinálnám a következő igazolófüzetet, akkor azért annyit megtennék, hogy a másik irányból számított szintemelkedést is beleírnám. De legalább a túrák végpontjának tszf. magasságát.

frej!
A weblapügyi illetékest meg lehet találni itt az Indexen, főleg a Kinizs Százas topikban. A kérdést neki lehetne feltenni, bár a választ én is tudom: időhiány...

asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 954
Nem tudom, nem vagyok MTSZ tag... Csak amikor valami bajom van a pecsetekkel, akkor utana bemegyek az MTSZbe, es elmondom, hogy hol milyen baj volt.
Az MTSZ honlap pedig tenyleg szivas. Szerintem itt a topikban is lenne egy par ember, aki megcsinalna.
Előzmény: frej (953)
frej Creative Commons License 2002.01.17 0 0 953
Pálmai Vencel (nem konkrétan őt akarom kritizálni, de valakinek tennie kéne) megoldhatná, hogy a kéktúra (és ne adj' isten más jelzések) változtatásait aktualizálnák az interneten. Az MTSZ honlapja "fabatkát sem ér", az utóbbi időben igen komoly módosulások voltak, és ezt alig lehet valahonnan megtudni. Csak innen-onnan lehet infókat összecsipegetni, az internetes tájékoztatás pedig olcsó és hatékony. Ráadásul már működött is az előző évezredben (néhány évig). Ennyire nincs pénz, vagy figyelem, vagy 1 db lelkes ember???
frej
Előzmény: asciimo (951)
asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 952
oke most mar ertem, amit az elobb meg nem :)

Előzmény: frej (950)
asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 951
Persze hogy felesleges, csak nem ertem miert emlegetik az emberek annyira hivatalosnak, amit Roki csinalt. Tisztelem, meg szeretem a filnjet, es orulok hogy ilyen komoly nepszerusito munkat csinalt, de ha valakinek a vandorlasi iranyahoz igazodni kene, akkor a Szt Istvan vandorlas lehetne egyedul mervado 1938-bol...

az iranyyrol meg annyit, hogy pl. Roki Irottkorol ment Szekszardnak a "Meg masfelmillio lepes"ben, ha jol emlekszem, az elso DDK-igazolofuzet Szekszard->Irottko iranyu volt, az uj fuzet meg Irottko->Szekszard.
Palmai Vencel az MTSZben azt mondta az irany csak azert ilyen mert a fuzetben balrol jobbra olvasol, es akkor az orszagban is "balrol jobbra" kell haladj.(azaz nyugatrol keletre) jo foldrajzilag nem egzakt a jobbra meg balra a terkepen, de ugyis ertitek.

Előzmény: larzen (949)
frej Creative Commons License 2002.01.17 0 0 950
Hopp, azt hiszem összekevertem az igazolófüzet menetirányát és a Rockenbauer-féle film irányát. Valóban a kettő ellentétes irányban haladt.
Igazság szerint azért is kevertem, mert nekem valahogy úgy jött ki, hogy a kéktúra negy részét "menetiránnyal szemben" jártam végig.
Előzmény: asciimo (948)
larzen Creative Commons License 2002.01.17 0 0 949
A menetirányon vitatkozni szerintem felesleges, mivel a kiírásban deklarálva van, hogy (akár szakaszonként) bármely irányban teljesíthető, ergo nincs 'hivatalos irány'. Az, hogy egy irányban van lemérve, és egy másik irányban járta végig Rockenbauer Pál, nem számít. Az sem, hogy a Kéktúra Atlasz kelet felé halad. Azt azért még hozzátenném, hogy tényleg célszerűbb kelet felé menni, pont a szintadatok és a Kéktúra Atlasz leírása miatt (ismeretlen helyen, persze). Én kicsit szívtam Zádorfalva és Gömörszőlős között a nyílt terepen. Hiába volt jó és részletes az atlasz leírása, ha én a másik irányba mentem.
Előzmény: asciimo (948)
asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 948
Egyetertek Larzennal, egyaltalan nem sok a 38 ket napra. Es hogy frej is oruljon, az is jo otlet, hogy Nogradrol lehet tovabb menni. De szerintem ha hamarabb erkeznek, akkor meg megnezik a Nogradi varat, elokorkodnek egy keveset, es kesz.

De frej, azt hogy erted, hogy a hivatalos arral szemben, Nagymarosrol? A hivatalos ar eppen Nagymaros->Nograd, es az OKT fuzetben a szintadatok is ugy vannak kozolve!!!!!

Előzmény: frej (944)
larzen Creative Commons License 2002.01.17 0 0 947
38km tényleg nem sok két napra, még télen a Börzsönyben sem.
Ősszel (egy nappal a téli időszámításra való átállás után) voltam négy napos kéktúrán, írtam is róla ide egy hosszú beszámolót. A második nap Putnok-Bélapátfalva volt, azaz az Upponyi-hg + az
egész Bükk-fennsík, 43km és belefért egy napba. Igaz pihenés nem sok volt benne, de 15-20 perc belefért Upponyban, Mályinkán, Bánkúton és a Tar-kőn. Persze nem volt hó, de a két nap akkor sem lehet probléma most a Börzsönyben.
Előzmény: frej (945)
pavarotti Creative Commons License 2002.01.17 0 0 946
Biztosítsd az elsőt nekem is, és adom a saját magamból a másodikat és a harmadikat. :)
Előzmény: P-ista (930)
frej Creative Commons License 2002.01.17 0 0 945
Látom, hogy senkit nem hat meg az az érvem, hogy Nagymarosról nehéz "túlfutni", ha van idő és lendület, míg Nógrádnál nem kötelező megállni. Én úgy gondolom, hogy 38 km két napra egyátalán nem sok, komolyan meg lehet az esély a túl korai célba érésre. (ilyenkor meg tovább is lehet menni)
Egyébiránt - logisztikai szempontból - tényleg nincs sok különbség a két irány között.
(Menjetek Nagymarosról, a "hivatalos" árral szemben, így legalább nem tudjátok használni az igazolófüzet szintadatait. Kis változatosság...)

frej

frej Creative Commons License 2002.01.17 0 0 944
Látom, hogy senkit nem hat meg az az érvem, hogy Nagymarosról nehét "túlfutni", ha van idő és lendület, míg Nógrádnál nem kötelező megállni. Én úgy gondolom, hogy 38 km két napra egyátalán nem sok, komolyan meg lehet az esély a túl korai célba érésre.
Egyébiránt - logisztikai szempontból - tényleg nincs sok különbség a két irány között.
(Menjetek Nagymarosról, a "hivatalos" árral szemben, így legalább nem tudjátok használni az igazolófüzet szintadatait. Kis változatosság...)

frej

Fat of the Earth Creative Commons License 2002.01.17 0 0 943
A kék az oda-vissza kék. :-)))
Előzmény: ifj. Esti Kornél (942)
ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2002.01.17 0 0 942
3-2: Rockenbauerék meg Nagy-Milic->Irottkövet csinyálták ... :)
Előzmény: asciimo (941)
asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 941
Legyen inkabb 3-1.
Merthogy a Kektura Menetiranya
Irottko -> NagyMilic.

asciimo

Előzmény: DéeS (940)
DéeS Creative Commons License 2002.01.17 0 0 940
Az eddigi állás:
Nagymaros vs. Nógrád: 2:1 :-)))

Köszi mindenkinek!
DéeS

asciimo Creative Commons License 2002.01.17 0 0 939
surlodasok ugyeben kerdezd meg Fa Nandort
es kollegajat (asszem Gaal Tamas), akivel a
Csendes Oceanon mar be akartak lokni egymast a tengerbe...
Nekem is volt olyan haverom, aki korabban baratom volt, de miota kint voltunk 5 honapot Hollandiaban, azota mar csak a haverom...

asciimo

Előzmény: Ermak (938)
Ermak Creative Commons License 2002.01.17 0 0 938
Az egy dolog, hogy találsz még egy ilyen "őrültet", de:

túráztam már egyfolytában 30 napot (Dráva-Zselic-Somogy-Balaton-Bakony-Duna). Hárman mentünk végig, vagy tucatan csatlakoztak rövidebb-hosszabb időre, tök jó volt - a második felében mégis voltak köztünk súrlódások (ismertük is egymást, iskola- és túratársként egyaránt).

Ottlévők mondták, hogy az egyhónapos (InterRail, ugye) francia útjuk alatt is voltak gondok.

(Ugyanakkor exbarátnőmmel 50 napot lazán elutazgattunk az USÁ-ban.)

Amúgy az alföldi szakaszt gyalog teljesíteni... hát, akkor a fenti jelzőt kiveszem a macskakörmök közül. :-)

Előzmény: P-ista (930)
Zete Creative Commons License 2002.01.16 0 0 937
Szerintem igazából mindegy, merről indultok. A nógrádi indulás talán azért szimpatikusabb, mert akkor az első napon letudjátok a nagy szinteket és másnap már lazább a terep. A hazaút pedig Nagymarosról egyszerűbb, mert óránként vannak vonatok. Nógrádra utazni reggel szintén nem gond, mert több reggeli vonatnak is van csatlakozása Vácon Nógrád felé.
2 nap alatt egyébként igen kényelmesen be lehet járni a távot, még télen is. Sőt, ha nagyon jól haladtok, a Csóviról érdemes kitérni a Nagy-Mána gerincre, igen-igen megéri, ha tiszta az idő!

Zete

Előzmény: DéeS (934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!