Mondjuk, hogy új vagyok, bár lassan egy éve követem a háttérben az eseményeket. Tavaly júniusban lettem SII tulaj. Külföldi szervizben dolgozom, 70%-ban Renault javitok...
Kb. egy éve találkoztam ilyen hibával. Előzményt nem tudok, hozzám úgy került, hogy nem indít, csak a gyújtást kapcsol, a ventilátor max fordulaton pörög, gyújtás levételkor alacsonyabb fordulaton megy, amíg az akku bírja. Kb. 3 napig csak kerestem a hibát a kabelkotegben , ugyanis nem volt kommunikáció a motorvezérlővel. 30-bol 1x helyre állt és indult. Hibatarolo üresen maradt. Kizárásos alapon cseréltem az UPC-t, mivel a motorvezérlő nagyon nagyon ritkán hal be, legalábbis az elmúlt 10 évben max.1x tapasztaltam. És ugye nagysagrendeķkel olcsóbb. Nem beszélve arról hogy hajlamos tonkremenni. Sajnos a hiba mégis a motorvezérlővel volt. Csere, reprog. es meggyógyult...
Ennek ellenére nálad lehet UPC ill. csatlakozási probléma, mivel a kommunikációs vezetékek oda futnak be az UCH-tol és mennek tovább az ECUba.
Igen, be van dugva és "bnorci71"-nél és "LORDofSCENIC"-nél van a pont, mert sikerült egy TunerList fejegységet vennem, holott nekem UpdateList kellene.
Tehát a korábban leírtakat összefoglalnám, kiegészítve, hogy most már nem indul egyszer sem elsőre az autó, csak második, harmadikra. (1.5 dCi 106LE.)
Ha viszont elindul, semmi probléma vele, szépen jár, megy, húz, gyorsul, nem füstól, alig fogyaszt (mint előtte). Tegnap is mentünk úgy oda vissza 60km-t minden probléma nélkül. Csak az indítás.
A két fő jeladó, ami ezt általában okozhatja, kicserélve. Ezek előtt történt a HKCS csere gázolajszűrő cserével egybekötve, de ha jól belegondolok, utána kezdődtek a problémák. Amit észrevettem, nem tudom, hogy ez előtte is ilyen volt-e, de levegő van az üzemanyag csövekben. Nem sok, de ami átlátszó cső, ott látok egy-egy buborékot.
Diagnosztika hibakódja tüzelőanyag ellátásra vonatkozó nem megfelelő nyomást írt. (A diag csatlakozó megtalálása előtt történt a két jeladó csere.)
Itt már belép a nagynyomású szivattyú, porlasztók, ezt megelőző résolajat mérnek a jövő héten, valamint ellenőrzik a nyomásszabályozó szelepet...és tovább, ha szükséges, tehát bontás, bevizsgálás. A diagnosztikát végző már előrte vetítette a lehetséges sanyarú sorsomat, vagyis a szivattyú és/vagy porlasztó hibát.
Akkor a kérdés, ha arra kerül a sor, a porlasztó felújítás mennyire tartós, pontosabban megéri-e nagyjából 25e-ért, ha egy új 40e-be kerül? Pontosabban a felújított van-e olyan jó, tartós, mint egy új?
Mivel nem nagyon értek hozzá, kérdezném még, ha probléma van valamelyik porlasztóval, csak azt szükséges-e felújíttatni/cserélni, amelyikkel probléma van?
A kérdés vonatkozik a nagynyomású szivattyúra is, tehát a legolcsóbb de megfelelő megoldás a felújítás? (Használtat nem kívánok venni.)
Van az alján és a tetején is. Az aljàn össze van dugva a stekker a tetején nincs. Dugjam össze vagy valami miatt az előző tulaj széthúzhatta. Csak jó lenne tudni hogy miért.
Check injection-t kb 1 másodpercig írja ilyenkor kicsit "fullad" majd semmi több 100km-en át. hibát nem tárolja a komputer. Ahogy kiírja már el is tűnik. Nem lehet kiolvasni hibaolvasóval.
Kérnék címet egy hozzáértő szerelőhöz. Jó lenne Székesfehérvár vagy Pest környéke.
Köszönöm a választ, erről sajnos nem tudtam. az a gond, hogy kereskedőtől vettem a kocsit, így nem találkoztam a tulajával, így nem tudom tőle megkérdezni, hogy mi volt benne eredetileg, de ezek szerint a másik. Nem sebaj, volt 50% esélyem, hogy eltaláljam.
Akkor ez szép munka lesz. Gondolom bontani kell mindent hogy hozzáférjek. A hűtőnél nem találtam semmit. Csak a ventilátoron van csati és a ventilátor keret tetején bal oldalt. Viszont a gázolajszűrő ház tetején van egy elektromos csatlakozó ami nekem nincs rádugva. Az mi célt szolgálna illetve miért lehet lehúzva?
olajlehúzó gyűrűt nem cserélunk csak dugattyúval egyűtt
de cserélünk
csak meg kel mérni mekkora a gyűrűhézag a dugón és ha még a tűrésen belül lesz az új gyűrű hézaga akkor semmi akadálya, 130eKm volt a motorba amikor HKCS elment gyűrűt is cseréltünk hajtókart is de a dugó maradt át lett mérve minden és tűrésen belül volt még
Azt mondja ez normális mert Renault
na ide ne menj többet :))
por száraz volt a bontás előtt is a motor és most is összerakás után
check injection
üzemanyag szűrőtől nyomásszabályzó jeladóig lehet bármi MAP szenzor is szóval kel egy jó szaki aki nem cserélget hanem diagot dug rá ellenőriz mér és azt cseréli ami rossz
olajfolyásra írták már ha járó motornál csöpög csak akkor olyan helyen ereszt ahol nyomás van
Turbó olajzócsöve a HF-nél a turbónál pl.
azt is írtuk
vargamunka, zoltán1967, steffimester, esetleg a Takács Motorsport ezek Pest és Maglód, ami ideget megeszel a hozzánemértőfosrönozó szerelőkel már rég túl lennél rajta nem olyan nagy ez az ország hogy 3-600Km ne lehessen autózni ha nem találsz a környéken hozzáértő szerelőt
1: eltünik valahova az olaj 5-600km/l. Szerelő azt mondta hogy nem folyik belőle, turbó lesz. Turbó le írány pest felújító cég --> "semmi baja tegyem vissza". Azt mondták biztos valamelyik dugattyú gyűrű törött. Mondja az egyik hogy tudnak mérni kompressziót. Úgyan itt a másik szerelő azt mondta hogy felesleges mert a többi gyűrű tömít a dugattyúba vagy akár az olaj is így nem fogja kimutatni. Mondom oké mit lehet tenni?. Azt mondja hengerfej le (50E síkolás) olajlehúzó gyűrűt nem cserélunk csak dugattyúval egyűtt (100e dugyttyú+30e gyűrű), motor tőmítés 30e, olajcsere és biztos jó lesz 250e mondtak. Köszi nem. mondtam neki hogy szerintem elfolyik valahol az olaj mert az alsó motorvédő tiszta olaj meg a motor alja is+ mutattam neki képet mert használat után pár napig kartonpapírra álltam. Azt mondja ez normális mert Renault. Oké kösz felejtsük el egymást. Azt mondták hogy bíztosan megeszi a motor. Mondom neki hogy egyáltalán nem fűstől.
2:Miután elhozztam a szerelőtől teletankoltam és 300km-en 2x írta ki "check injection" 3000rpm körül. Kerestem neten videót multiméterrel mértek feszültéget az injektoroknál. Lehetséges hogy nem jól dugták vissza a kábeleket?
Az olajfolyásról töltöttem fel képet. az az érdekes hogy csak akkor csöpög le a motorról (pár perc alatt) amikor még meleg a motor. De nem tudom honnan.
Tisztelettel köszöntelek Benneteket márkatársak, új tagként!
Rögtön belecsapok a lecsóba és kérem a segítségeteket. Scenic II, 2006-os, 1.6 benzines sárkányt vásároltam. Nem volt benne a gyűri CD-s fejegység, hanem egy USB-s rádió volt beletéve, nyilván így a kormányoszlopról vezérelhetőség nem működik. Nekem ez így nem jó, ezért vettem egy használt CD-s fejegységet, betettem, összedugtam és most az a helyzet, hogy a rádió és a CD is remekül működik, de csak azon vezérelve, a kormányoszlopról nem. Ezen felül a műszerfal kijelzőjén sem jelenik meg semmi a rádió adataiból. A "kályhától" elindulva minden biztosíték rendben van a műszerfal alatt és a motortérben is.
Kérlek Benneteket, ha valaki tud használható ötlettel szolgálni, vagy találkozott már a problémával és tudja a megoldást, írjon.
Valamit nem, vagy nem jól kötöttél vissza. Esetleg sérült valamelyik érintkező a motorvezérlő csatlakozásánál. Át kell nézni rendesen, hogy akksira minden vissza lett-e kötve, minden nagy biztosíték jó-e az akksisarun, és hogy a motorvezérlő csatlakozói közül nincs-e valamelyik elgörbülve, kiszakadva, stb. Mindig ott keresd az ilyen hibát, ahol piszkáltál valamit...
A fedélzeti computer kiirta hogy gyenge aksi,feltőltőttem levettem a test kábelt (hátha resetel egyet)visszaraktam vártam negyed órát.semmi változás.most itt tartok.a gyerekek holnap strandra akartak menni hát ez kimarad!legalábbis ezzel biztos nem.valaki járt már hasonloképpen az elektronika széthuzása után?
igazábol leveszi a gyujtást.ugy reagál hogy inditásnál elinditja a ventillátort nagy fordulaton, ha leveszem akkor vissza veszi alapra,de nem áll meg csak ha leveszem a sarut.az ajtot is be tudom
zárni,az elektromos kézi féket is tudom oldani lámpa index van csak nem reagál az önindito az inditó gombra!PASSZ MEGAKATTAM!KÉSZ VOK!:(
ez egy Scenic 2 2000 16 v 2006-os.eddig kuplungra indult,bár ugy is probaltam hogy nyomtam mindkettőt!:)a kapcsolot azert kerdeztem nem -e lőktem le egy sarut esetleg....de ha belülül van akkor felejtős...:(
csak azt nem ertem miert nem érzékeli hogy inditozni akarok?!Tolásra indulna szerinted?ha esetleg be kell vinni a márka szervizbe.bár nem szivesen vinném az árak miatt.köszi a válaszokat!
már hivtam egy szakit de nem igazán tudott kiolvasni semmit!már huztam szét az elektronikát máskor is akkor nem volt sermmi baj!most ujra széthuztuk hogy hozzá férjünk a fő biztositékokhoz a biztositék dobozban át néztük a biztiket az is rendben!igazán nem tudott kiolvasni semmit,mondjuk sietett menteni valakit!már egyszer mentett engem is.bikázásnál kinyomott egy fő biztit!akkor eljött meg tudta csinálni.most csak a fejét csoválta és vakarozott hogy nagy a baj.attol megzavarodhat hogy lehúzod a csatikat???
uj vagyok itt.van egy olyan problémám hogy kivettem a légszürő házat és le kellett huznom az elektromos csatlakozókat!vissza raktam mindent és megzavarodot az elektronikája!nem reagál az inditásra!ha megnyomom az indito gombot ráadja a gyujtast és elindul a ventillátor!az öninditót nem hajtja!és utána már le sem áll a ventillátor csak ha leveszem az aksirol a sarut!járt már igy valaki?mit tegyek?előre is köszi!
Változott egy kicsit a helyzet ugyanis másnap mentem az autóval és mintha misem történt volna. Beszéltem szerelővel telefonon hogy nem e lehetne átnézni. Azt mondta majd akkor vigyem ha megint nem mükszik. Potyára nem kellene kicserélni benne semmit. Jövőhét pénteken megyünk nyaralni remélem akkor szarik be. 😊
A FHJ és a vezértengely jeladó kicserélve, hiba maradt, olykor nem indul az autó, csak forgat.
Eljutottunk a hibakód kiolvasásig, sikerült a kapcsolat.
Ha jól emlékszem DF130-as hibakód, üzemanyagellátás, cső tömítetlen...nesze. Tehát üzemanyagellátó rendszer. Ez sok mindent takar.
Minden bizonnyal belefutottam abba, ami miatt nem szándékoztam dízel autót venni. Ez van. Nagyobb bontásra, bevizsgálásra lesz szükség. Meg mélyen a pénztárcába nyúlásra. :(
Én a benti (utastéri) ventilátor körnékén keresném a hibát (biztosíték, megszorult motor, beakadt lapát, ellenállás, stb.) A légkondi azért nem megy, mert ha ez a ventilátor áll, akkor lefagyasztaná a párologtatót, így letilt. Ugyanaz, mintha bekapcsolt klíma mellett a belső ventit nullára állítod.
Erre látatlanban okosat mondani nem lehet. Érezni kellene kulccsal, hogy mit csinál a gyertya... Legyen a zsebedben egy hengerfej le-fel ára, és vidd el egy olyan szerelőhöz, aki nem ijed meg egy berohadt gyertyától. Ha valóban 30e km óta van benne az a gyertya, akkor ki kellene annak jönni, hacsak előtte meg nem gyötörték a gyertyamenetet, vagy valami egyéb okosság nem történt arrafelé. Mondjuk ezt praktikus lett volna a vezérléscserekor elintézni, mert ha véletlen mégis le kell venni a hengerfejet, akkor ugye bontós a vezérlés is.
Sziasztok,1 hónapja vagyok tulajdonosa 1 senic 1-esnek,1.4 16v.99 decemberi.Most hoztam el a szerelőtől,kötelező vezérléscsere és olajcsere volt.Gyertyákat is szerettem volna,de a szerelő nem merte kitekerni,mert állitása szerint recsegni kezdett lazitási kisérleténél,és félt hogy beletörik.Az előző tulaj állitása szerint kb 30 ezer van a gyertyákban.Érdemes mókolnom vele?Illetve bármilyen tanácsot,ötletet szivesen vennék a valószinűleg berohadt gyertyák kiszedéséhez.Köszi előre is.....
Ezek a kérdések nálam is előjöttek, de a hozzáértők elmesélték a választ... Szóval: Mivel autópálya használat során mész hosszabb távon az 1,5 dci motorral neki nagy fordulaton (3000 körül vagy felett) a turbó szinte "felizzik". A km futás, és egyéb károsító dolgok miatt károsodott lapátok kiegyensúlyozotlansága és a valószínű nem újszerű tengely futása ilyenkor a nagy fordulat és hőmérséklet miatt összeadódnak. Aztán lehajtasz a pályáról, szinte alapjáraton gurulsz kb. 1-1,5 km-t. A szintén elhasznált, és vélhetően nem picit eldugult olajszivattyúd a tűzforró turbó tengelyre nem juttat elegendő mennyiségű és hőmérsékletű kenőanyagot - márpedig ez a hűtése és működése kulcsa (csapágy szerepét tölti be). Aztán lehajtva a pályáról elkezded nyomni neki, mert gyorsítva akarsz a forgalomba illeszkedni. Ekkor már hül a turbód de nyüszítve - sivítva próbálja a motorba lehelni az általad kívánt levegő mennyiséget, ezt hallod. Ha lehül, újra megy viszonylag csendben és ezért nem veszed észre a városban sem annyira a problémát, ezért megy még mindig (mert javarészt itt jársz). A miénk is bírta az első jelektől 12-15e km-ig. Aztán a horvát autópálya után nem akart menni, majd két nap használat után teljesen váratlanul elhalálozott. A szerelő megítélése szerint az előző tulajok nem fordítottak elég figyelmet a megfelelő olajcsere periódusra, olajminőségre és turbó kezelésre. Nekem ez 950 euróba került, plusz az itthoni járulékos utóköltségek... Aztán a szépen felújított autónkat TK-ra törték :) Előzd meg ezt, javaslom. Nézesd meg mielőbb.
Üdv. Kb félórás autózás után az autó kb állt egy órát, majd újraindulás óta nem mükszik a klíma. Nem forog a venti se, nem hallom a hangját csutkón. Nem fúj semmit. Kb két hete töltettem amúgy a klímát. Mi a tök lehet?
Az autó alatt egy hosszabb részen egyenesen fut végig a kipufogócső. Ha van részecskeszűrőd akkor az azon a hosszú részen lesz a csövön. Ha nincs rajta semmi akkor csak a sima csövet látod, mint pl itt a képeken: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=118845484&t=9098903
Pl. bemászol alá, és megnézed, hogy van-e rajta. Ha te nem ismered fel, akkor elviszed szerelőhöz, felemelitek, és megnézitek, hogy csak sima katalizátor van rajta, vagy dpf...
köszönöm a választ, ez nem hangzik jól :-( Viszont azt még mindíg nem tudom hová tenni, hogy csak az elsö nagyobb tempónál jelentkezik, a vissza utnál pl. már nem. Illetve ezzel a jelenséggel már leglább 30.000 km-t autóztam.
Olvasgattam és elbizonytalanodtam, hogy nekem az autómbán van-e egyáltalán részecske szürö. Egy cikk az írta, hogy 2005-ben a magyarországon forgalmazott, 5 sebességes, 101 lóerös autókba még nem raktak, csak a 6 sebességes 106 lóerösekbe.
Meg tudok valahogy gyözödni arról, hogy van-e benne részecske szürö ?
Előbb az előzmény: ki lett cserélve a felső holtonti jeladó, de a jelenség nem szűnt meg, tehát néha csak forgat az önindító, de nem indul az autó.
A kivett tehát hibátlan, eredeti Renault-Siemens, ha valakit érdekel, "féláron" eladó.
Legalább kiderült, hogy is néz ki egy 2006-os 1.5 dCi FHJ, gyári száma: 8200 434 068. A neve eléggé változatos, tehát felső holtponti jeladó, impulzusadó, vagy fordulatszám jeladó.
Diagnosztikai csatlakozófej (ami ugye nem volt a helyén, se kábel): Meglett! :) szomszéddal nekiveselkedtünk, akksi kiköt, váltókar konzol szétszed, eltávolít, első ülések kibont, hátradönt, kárpit felszed.
Először csak a középkonzol kárpitja alatt keresgéltünk, ahol lennie kellett volna, aztán tovább bontottunk, szerencsére a megfelelő helyen, ki kellett bontani az ülés alatti fiókot, átdugni a kárpiton, ki kellett szedni a padlózatba épített tárolót is..nem kis munka így elsőre. Az anyósülés bal oldalán, a sín mellett futott a kábel, végén a diag fejjel. Tehát a kárpit alatt volt eldugva.
Visszaaplikáltuk a helyére.
Azt, hogy miért volt ott, arra nem kapunk választ, ahogy arra sem, hogy miért volt odatéve. Az utólagosan beszerelt váltózás és az utólagosan beaplikált AUX aljzat bekötése nem indokolta voltóna.
Inne indulunk tovább, tehát diagnosztikára lesz a héten kapcsolva, miért is nem indul az autó. Vezérműtengej jeladó közben megjött ebay-ről, kemény 1800-Ft volt. :)
Sajnos nem jót fogok írni... Tavaly előtt ugyanezek a hibajelenségek voltak nálam is, és 1000 km után a turbó elhalálozott. A síró, nyüszítő hang és az erőtlenség egyértelmű turbó hiba. Javaslom mielőbb menj és nézesd ezt meg, mert ha a turbó elszáll végleg, felkaphatja az olajat a motorból és le sem tudod állítani csak ha észnél vagy és persze olyan helyzetben és lefullasztod. Egyébként a felkapott motorolajat elégetve túlpörög és nem csak turbó hanem komplett motor felújítás lesz a vége. Ha hozzáértőhöz mész, rögtön meg fogja nézni a turbó halálát lehetségesen okozó dolgokat is (olajspricnik, olajszivattyú, stb.) és rögtön javasolnék egy hajtókarcsapágy cserét is ha már hozzányúltok.
Nekem nem tudom hogy mekkora a kopresszzió. Csak annyi hogy valahol elmegy az olaj. 3-4 szerelő csak azt hajtogatta hoy turbó. Elvittem felújító céghez azt mondtàk h nincs semmi baja. Előjöttek azzal hogy a motor eszi meg fel kell újjítani ami kb 300e. Amikor megyek erő van az autóban, jól huz, nem dadog. Injektor, turbó jó. Mégis 800-900km 1l olaj. Amikor megàllok betoltam alà kartonpapírt. 1-2 helyen kicsit csöpög pár percig de ha nem megyek az autóval akkor nem.
Szia! Mivel esetemben szerencsére síkolni nem kellett a hengerfejet, így dugattyúgyűrűk, hengerfejtömítés, csavarkészlet + munkadíj 60e körül volt bő egy éve. Amúgy kompresszió mérés után indult el a szerelő ebbe az irányba.
Szia! Nekem is ette az olajat (2004-es Grand Scenic 1.5 dci), a végén 500-600 km után 1 litert töltöttem bele, emellett intenzív gyorsításkor "Injection Fault" hibaüzenet, ami a gáz elvételével megszűnt (de volt, hogy autópályán a computer leállította a motor, na az király volt). A dugattyúgyűrűk voltak szanaszét kopva. Mindet cserélték, azóta nem eszi az olajat.
Szia!nekem is sok olaj ment el.ezer km-en több mint egy liter.a coolerem tele volt olajjal.turbóra tippeltünk de nekem is kiderűlt semmi baja.karter visszavezető volt eldugulva.szerintem nézzétek meg azokat hátha.
Segítséget szeretnék kérni. 2003as 60kw-os scenic motorszàm szerint 1.5dci kangoo motorral. "Eszi" az olajat. 1l megy el 1tank alatt. Kicseréltettem a motor tömítéseit(szelepsz szim, főtengely szim, olajteknő töm, szelepfedél töm) . Leszedettem a turbót felújító szaki azt mondta mehet vissza mert semmi baja. Szerelő azt mondta hogy biztos a motor kopott és ott megy el. Kb 300e ha meg kell bontani mert akkor mindent felújít vagy màsik motor. Tudtok-e vmi màs megoldàst akinek volt hasonló vagy motort ajànlani.? Komputer kell-e nézzni mivel motorcserés volt?
van egy 12 éves 1.5 dci autóm, amit elsösorban pesten használók munkába járni, illetve idönként 1-1 vidéki út, autópálya, átlag havi 1 alkalom. A következött tapasztalom az utóbbi pár évben:
Elindulok pl. peströl az M5-ön, aztán a kecskeméti kijárat elött leveszem a lábam a gázról, lassulok, kihuzódok, fékezek, lefordulok, pl. rá a 44-esre. Sebességet váltok aztán próbálok gyorsítani, de az autó nem gyorsul, viszont van egy furcsa sírós, nyüsztitös motor hangja, ami gázadásra erösödik kicsit, de az auto nem gyorsul, nincs ereje, tartja a kb. 2000-es fordulatot.
Eltelik így 20-30-40 másodperc, majd egyszer csak megindul, megjön a nyomaték, megszünik a fura hang és onnantól kezdve minden rendben van újra.
Legutóbb már itt pesten is így jártam, késö este egy menetben (soha nem volt még ilyen), a margit hídtól a rákózci hídig végig tudtam menni, 4-esben a rakparton, átlag 60-as tempóban, talán kapcsolás nélkül. Majd amikor feljöttem - kanyar, váltás, gyorsítás - megint a fenti jelenség fogadott.
Azzal nyugtatom magam, hogy a motor vezérlö esetleg a hosszabb egyenletes tempó miatt belekezd a részecskeszürö kiégetésébe és az a 20-30 másodperc még ennek a vége, de ez csak spekuláció részemröl, fogalmam sincs, letezik-e ilyen egyáltalán.
Mi lehet ez ? Más tapasztal ilyet ? 4 évesen vettem az autót és nem rémlik, hogy az elsö pár évben tapasztoltam volna ilyet, de az utóbbi 2-3 évben többször, szinte minden vidéki utamnál.
1,5hónap alatt 2x cseréltem szélvédőt, szerencsére Casco fizette
az első csak kagyló volt javítani is lehetett volna, de mivel nekem semmibe nem kerül cserét kértem, a második viszont rá 3 hétre nem volt kérdés az ablaktörlőnél középről 2 irányba is elindult a repedés
pótolni biztos lehet, kérdés hol vágta el vagy húzta szét a kábelt, bár én azt gyanítanám csak átrakta máshová.
Vedd ki az üléseket a lábnál az oldalkárpitot a küszöb borítást és hajtsd fel a szőnyeget aztán keresd hová dugta el. De lehet elég csak a tűzfalról visszahajtani a szőnyeget és megtalálod.
Szerintem csatlakozó nincs rajta hanem rögtön a motorvezérlőbe megy a kábel
Volt már ilyen esetem, még az előző kocsinknál. A furatás tényleg jó.
Ez először csak egy sima kráter volt, aztán az első repedés kifutott mindjárt a szélvédő széléig, de felfelé. Ez meg egyik napról a másikra keletkezett igen hosszan, nem volt előjele. Megjelöltem, utána már csak kb 5 cm-t nőtt. Ez így már akkora, hogy cserés lesz, amúgy is van pár kisebb karc az üvegen, amit éjjel, tiszta szélvédőn is látni.
Pár hete írtam, hogy "morog" a kormány forgatása közben valami elöl. Közben járt az autó szerelőnél, toronycsapágyakat és jobb kormányösszekötő gömbfejet kellett cserélni. Kapott ezután még egy futóműállítást, klímatisztítást, pollenszűrő cserét és volt autóvillamossági szerelőnél is, ahol ki lettek olvasva a hibakódok. A műszerfalon most nem világít semmi.
Ezek után az autóval elmentünk egy Isztria-Szlovénia körre, ahol egy hét alatt 2200 km-t tettünk bele (2 felnőtt, 3 gyerek + csomagok), hibamentesen.
Apró bosszúság, hogy volt egy régebbi kőfelverődés az első szélvédőn, a visszapillantó mögött. Kagylós, kráteres sérülésként jelent meg, aztán egy repedés elindult belőle, de felfelé. Odaút másnapján egy újabb, jó húsz centis repedés keletkezett, ez viszont már pont a látómező irányába tartott, és a későbbiekben még néhány centit húzódott is befelé. Eredetileg őszig (műszaki) halogattuk volna a szélvédőcserét, de ez most már valóban nem annyira kellemes így.
Renault márkakereskedés szakszervizében dolgozott sok-sok évig, becsukott szemmel is tudja, mit hol keressen. Ő cserélt HKCS-at is az autón. A szaktudása ezen a téren megkérdőjelezhetetlen, nem véletlenül rendelkezik diaggal is. Úgy 15 éve ismerem. Igazi renault szaki.
A mai napon szembesültem azzal, illetve a szerelő, hogy a diagnosztikai csatlakozó hiányzik a helyéről, de még a kábelezése is.
Kinyomozhatatlan, hogy ki, mikor milyen céllal tüntette el, vagy ott van-e valahol, csak jobban meg kellene bontani, ez pótolható, vagy nem éri a fáradtságot?
A dízel autómon 15-ös lemezfelni van keveset futott gumikkal. (Ezekkel vettem.) Ha jól tudom a gyári méret 16-os.
Alufelni garnitúrát szeretnék vásárolni, viszont a jó 15-ös nyári gumik miatt nem vennék, csak ekkora méretű alufelnit.
A táblázat szerint 15-ös felni csak a benzineseknek adott, viszont csak 6,5J-s. Amiket kinéztem vásárlás céljából, azok mind 7J-sek, kérdésem, ez nem okozna gondot?
Segítséget kérnék szabad kezes kártyával kapcsolatban. Az indítókártyát nem szoktam a helyére rakni általában a zsebemben van. Az történt többször is ,hogy a kártyát időközönként nem érzékeli az autó. Hiába van a nyílásba ugyan úgy időnként akár menet közben is hiányolja az indítókártyát. Sajnos a pótkártyával technikai okok miatt nem tudom kipróbálni. A kártyában új elem van. Tudja valaki mi lehet a probléma?
Másik dolog hogy 5L benzint tankoltam a dieselbe. Időben észrevettem ezért rátöltöttem 40L dieselt remélem nem lesz probléma.
Tudom. tömítések, szűrők, olaj csere. Motor átpucolása. Már csak az a kérdés hogy a Borgwarner turbó milyen minőségű? Jó-e a teljesen felújított vagy csak az új? 30eft van a 2 között.
Kis segítséget,tanácsot szeretnék kérni. A 3. sceniemet használom(nám) .Igaz nem II es, de 2002, 12 havi, 2,0 16v motoros. Benzin-gáz üzemű. A probléma, álló helyben tökéletesen reagál gáz adásra, gyorsításnál viszont betorpan, mintha levenném a gázról a lábam. Ez előzésnél meglepi... Ez benzin űzemben teszi, a gáz üzemre átsem vált...A szerelőm is elakadt... Eddig nézte a benzin szivattyút, gyújtó trafokat, injektorokat, vezérlést,.. Mivel elektromos gázpedálos, nem bovdenes fójtó szelep van benne. Azaz nálam van , kiszereltük, bemérettem ismerőssel a csúszó ellenálásokat , nem szakadt, elvileg jól működik.(Innen kapja a jelet a motorvezérlő is ?) Még a gázpedál potira gondolok én, bár a szerelő megnézte, s szerinte jó. Esetleg van valakinek még ötlete ?
Köszönöm, idáig és tovább eljutottam, a második linken viszont nem találni az alkatrészt.
Bementem autósboltba, hát ehhez a típushoz mutatott a program kettes és hármas csatlakozást is. Nesze neked.
Nekiveselkedtem kiszedni, hogy beazonosítsam, de úgy látom ez nem fog sikerülni, ahhoz, hogy elérjem, az egész jobb felét ki kell venni, kezdve az akksival, meg mindennel, ami mögötte van. Az akksi mögött mindenféle elektromos kütyü (motor vezérlő?), aztán légszűrőház... feladtam.
Ennyire kellene szétbombázni (vagy alulról könnyebb lenne?):
Újabb kérdéssel zavarnék. 2004-es 1.9 Grand Scenic. Két hete volt turbo felújítva. Azóta, ha rossz úton megyek, vasúti átkelőnél megyek át, vagy fekvő rendőrön megyek keresztül, berángat az autó. Csak pár pillanatig. Utána megy tovább rendesen. Se belassulás, nem lomhul be az autó. Esetleg ötlete valakinek??
A vezértenegely jeladót beazonosítottam, meg is rendeltem, úton van brötányból, viszont a főtengely holtponti jeladót (impulzus adót) nem tudom 100%-osan, webshopokban nagy az összevisszaság. Ezt is kintről rendelném, akár harmadáron van, mint itthon. Youtube-on sem találtam dízel scenic FHP jeladó cserét, így nem tudom, hogyan is néz ki valójában.
Mindezt azért írom, mert nem vacakolok tisztítással, ha már kioperálom őket, akkor új kerül a helyükre.
Tehát, valaki esetleg tudna gyári cikkszámot, vagy konkrét linket, hogy is néz ki a FHP jeladó 2006-os 1.5-ös 106LE-s scenichez?
Van egy 2007 évi grand scenicem, még új a családban, és van egy olyan hibája hogy a rádió csak 3 csatornát fog de azt is nagyon váltózó minőségben.Nem tudom hogy tudnám ki deríteni hogy az antenna rossz vagy a magnó.tud valaki valami eljárást hogy meg nézem mi a gáz.
Tehát, ha szembe állok az autóval, a vezértengely jeladó a vezérlés oldalán van, a főtengely jeladó a másik oldalon (akksi felől). Ez utóbbit nevezik főtengely impulzus adónak is?
Igen jól érted!
nem mondtam hogy az első videó csak linkeltem a találatokat
és igen a kuplungházon lévővel kezd mert a másikat nem egyszerű kiszedni
Tehát, ha szembe állok az autóval, a vezértengely jeladó a vezérlés oldalán van, a főtengely jeladó a másik oldalon (akksi felől). Ez utóbbit nevezik főtengely impulzus adónak is? Kicsit megkeveredtem, mert először a főtengely jeladó tisztítást javasoltad, a linken az első videó pedig a vezértengely jeladó....
Pár napja egy cirka 55km-es táv után kb. 10 percre le volt állítva a kocsi, utána indításkor csak tekert az önindító, de az autó nem indult el. Csak a következőre. Bizonyára számtalan oka lehet, hol kezdjem a tapogatózást? 1.5dci.
Nem vettem le a coolert, csak szemrevèteleztem. De akkor ez lesz az első dolgom holnap meló után. Ám akkor a klíma ès vízhűtő között is ilyen porcicás lehet?
Elég veszélyes megoldás ez. Így most olyan méret is tömíteni fog ami a nagyobb lyukon simán lement. Ha többször parkolsz fa alatt akkor inkább az évi minimum egyszeri megelőző kitakarítást választanám mindenféle háló nélkül.
Igen a ventilátor elindul mihelyst bekapcsolom a klímát. Először lassabban megy majd ha nő a nyomás "melegszik" elkezd pörögni mint állat. Ezzel nem is lenne gond. csak nem értem miért kapcsolgat ki be a kompresszor 2 mp.ként . A klímahűtő és vízhűtő között tisztának találtam.
Nem. a kifújt levegő hőmérséklete 8-10 fok között mozog. manometer-el mértük. ha jól emlékszem 2 vagy 2.5 bár volt a nyomás a szívó oldalon és itt volt a gáz elpárolgása 0 fok. Elvileg ez tök jó érték lenne. Megy is egy darabig még fel nem melegszik a motor. De valamiért mégis ki be kapcsolgat a kompresszor. Engedtünk el a gázból de még mindig csinálja. Sajnos a nyomó oldalt nem tudom mérni mert egy egy egyszerű Elm interfacem van. Esetleg túlnyomás lehet a nyomó oldalon? Vagy nyomáskapcsoló hiba? Szárítószűrő? valaki találkozott már ilyennel?
Van egy scenic 1.5 dci autom 2005-ös évjárat,az a gondom vele,hogy a kabin ventilátor 4 fokozaton nem megy.
Valamint a klima se indul el,létezik hogy a kettönek köze lenne egymáshoz?Én a schönt ellenálásra gondolok mint probléma lehetöség, mert 1 2 3-as fokozaton megy a ventilátor de 4-en nem,a klima egyiken se indul,viszont azt ellenöriztettem van benne gáz.
Igen. Végig ott voltam. Mind a négy befecskendezőt kiszedték, letisztították. Ezután előttem feltették próbapadra, és kiderült hogy kettő darab teljesen KO (pisilt) a másik kettő határértéken belül dolgozott. Itt dönthettem hogy újítsák fel mind a négyet vagy csak a kettőt. Az utóbbi mellett döntöttem, ezt helyben megcsinálták majd újra próbapadra tették- bemutatták hogy tökéletes. A másik kettőt ultrahangos tisztítóval kitisztították, majd a négyet visszaszerelték. Ezután egy Bosch műszerrel diagnosztizálták a kocsit, volt benne három hiba amit a hibás befecskendezők okoztak, ezeket törölték és rögtön olyan sima lett a motor járása mint egy új. Közölték hogy a műszer szerint a négy izzítómból három halott. ezeket után otthon már én cseréltem. Azóta a kocsi mínusz 17-ben is második önindító fordulatra indul, pedig elmentem már a javítás óta kb. 70-80e km-t. Jelenleg 280e km van a kocsiban, autópályán használom csak szinte 130-140 tempóval és 4,3-4,5 l a fogyasztásom. Télen picit füstöl közvetlen az indítás után (10mp-ig) de ezt be kell tudni ennyi km-nél, és annak tudatában hogy csak a két fej lett felújítva. Persze csak normális kúton tankolok, cserélem az olajat 10-15e km-ként és odafigyelek az autópálya utáni visszahűtésre. Szerintem sokan örülnének ha egy 500 e Ft-os, 2003-as ennyi km-t futott autóval ilyen hibamentesen közlekedhetnének.
Sziasztok! Jött a meleg a klíma meg haldoklik😠 gáz ok. Elpárolgás 0 fok. Viszont ha elèri az üzemi hőfokot kikapcsol a kompresszor majd 2 mp visszakapcsol megint 2 mp kikapcsol....... Valahogy tudok nyomó oldali èrtèkeket mèrni? Esetleg valami ötlet hogy mièrt csinálhatja?
Csak annyit fűznék hozzá, hogy nem árt ha van kéznél csapágy lehúzó, mert az ablaktörlő nagyon rá tud szorulni a tengelyére. Nálam nem lehet csak úgy kézzel lehúzni mint a csaveri által linkelt videóban. Így viszont lejön:
Megelőztél... De tényleg nem nagy dolog, leírva sokkal komplikáltabb, mint amilyen valójában.
Nem nagyon tud megszorulni, legföljebb a kisujjaddal nem tudod kinyomni belőle. Én egy bicikliküllővel nyomtam ki, aztán egy vékony slagot dugtam bele, azzal mostam ki. Hihetetlen sártömeg ugrott ki belőle....
Nem kell tőle félni nem vészes. Leszeded a csavarvédő kupakokat, majd letekered a csavart. Az ablaktörlőt lehúzod a tengelyről. A műanyag szellőzőnek belül vannak csavarjai. Leszeded azokat is majd kiveszed a helyéről. Akkor látni mindkét oldalon egy felálló gumi csővet. Az a lefolyó. Gond akkor van ha belenyúlsz és mégjobban megszorul benne a dzsuva. Akkor ki kell bontani az első kerék előtt is a borítást ahol látod a csövet. Asszem ott talán le is lehet húzni de nem biztos.
Power box 82 le böl megcsinálja a 100 at, sokan használják a meganokba mert erre fele teljesitmény alapú a adó meg ilyenek. Youtubon bőven van fent video a 107 le dci be nem mertem volna kiprobálni hátha jobban kipréseli az olajat a csapágyaknál.
+40% Power/Torque ; -1 lt/100 km fuel consumption. Seems legit :) Hogy erre a Renault mérnökei hogy nem jöttek még rá?
De nem is ez a legnagyobb baj. Még ha tényleg fel is húzza a motort, akkor sem erre vannak a motor alkatrészei méretezve. Jelentősen megnő egyes alkatrészek elhalálozási esélye, főleg az olyan drága dolgoké, mint a turbó. Esetleg a nem ehhez a terheléshez méretezett hajtókar kikönyököl a motor oldalán, de az biztos, hogy a csapágyak egy ilyen használata közben sűrű felülvizsgálatra szorulnak. Ilyet legfeljebb akkor, ha bármikor nyugodtan elhalhat az autó és tunningkészlet árának tízszerese mindig ott pihen a pénztárcádba 1-1 azonnali javításra.
Véleményem szerint ha már valakinek van ennyi pénze, akkor jobb ha egy minőségi cserére költi és vesz egy erősebb modellt.
Esetleg, ha valakinek van arról az ominózus csatlakozóról képe, bekötési rajza, bármiféle leírása, megköszönném. Valahol volt nekem, de egyszerűen nem találom, a neten meg nem tudom, milyen címszóval keressem....
Mintegy két évvel ezelőtt, Kedvesem Scenicje (2008, 1.6 16V) beázott. A szokásos helyen, eltömődött a szélvédő előtti levezető csatorna. Tönkrement a szellőző ventillátor szabályzója (ezt akkor egy IGBT cseréjével sikerült orvosolnom) és a két hátsó ablak vezérlése. Ez utóbbival nem foglalkoztunk, de most szeretném azt is megjavítani. Nagy valószínűséggel beázott a vezetőülés alatti csatlakozó. No, az ehhez való hozzájutáshoz kérek tanácsokat, illetve hogy mire vigyázzak. Akksi ki, vezetőülés ki, padlószőnyeg ki. Az előbbi kettő még oké, de a szőnyeget hogyan kell kiszedni? Ha már ott vagyok, a csatlakozó javítása/cseréje (30 év elektronikai tevékenység után...) már nem hiszem, hogy gond lenne... No de addig... :o)
Bármilyen tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok.
Nem aggódni kell, hanem ellenőrizni a generátorszíjat, a generátorral kapcsolatos vezetékek csatlakozását, és járó motornál a feszültséget az akksi pólusainál, és ha rendellenességet találsz, azt javíttatod. Generátorfelújítás megvan 10-25e Ft-ból + esetleg szíj, feszítő, szabadonfutó, új akksi, ha kell. Olcsóbb mint 100 km-t trélerezni, vagy bikázással kisütni a motorvezérlőt.
Ha magad nem tudod megoldani, akkor Vargamunka, Steffimester, Zoltán, fervill...
Udv. 3 napig nem mentem az autóval viszont ma inditás után éget a töltés lámpa. Elvittem a gyereket oviba, addig leállítottam. Újraindításkor nem írt ki semmit. Van okom aggódni??
Vissza kell térni az alap tézishez, miszerint olyan nincs, hogy minden jó, és mégse megy. Valami mégse jó.
-ki szedte szét (többször is) a szivattyút, és a porlasztókat? Szerelő a műhelyben a satupadon, vagy dieseles, (dci-képes) szakember?
-elektronikával kapcsolatos hibát egyszerűen lehet szűrni megfelelő diagnosztikával (és megfelelő diagnosztával). Bármi más csak felesleges, és indokolatlanul drága találgatás.
-mi az, hogy nincs résolaj? Résolajnak mindig kell lenni. Ha nincs, akkor nincs railnyomásod, vagy hibásak a porlasztók.
Szia! Nekem a második autóm 1.5 dci, és az előző tulaj mélyen ár alatt adta el nekem a kocsit tök hasonló tünetekkel. Ő oldotta meg: http://adagolo-injektor-javitas.net/ olcsó, gyors, és mostmár elmondható hogy jó... A téli mínusz huszakban a "nagy" BMW-s... társak ott néztek, ahogy a 280 e Km-es Renault pöc-röff indul, és megy. Ez az ő javításuk után 70e km-el!
Valamelyik külső kilincseden kontaktos a nyomógomb, amivel bezárod. (Ez vonatkozik a csomagtér ajtón a Renault jelben lévőre is)
A kártyán levő zárás gomb szórakozik... 😉 (Ez meg a szabad kéz nélkülieknél szokott előjönni, ahol sokat nyomogatják, de láttam már véletlenül eláztatott kártyát, ami ezt játszotta.)
Én az a tipikus jó ügyfél vagyok, nem kérdezek csak fizetek. A szerelő egyébként 15 éve barát, azt mondta szükséges a dugattyú csere én meg elhiszem neki :)
Igen, teljesség igénye nélkül, ami eszembe jutott azokat írtam. Említette a vezérlést is. Akkor ezek szerint tényleg baráti árban csinálja. Köszönöm a segítséget !
(pl. vezérlést is illik ilyenkor újat felrakni, azt nem írtad a listában, a nyugvó csapágyakat, és olajspricniket se írtad. Felújításnál ezek is cserélendők.) + sok apróság még, amit nem írtál, de meg kell ilyenkor csinálni.
Sziasztok! Sokadjára írok, meglett a probléma a rettenetes olajfogyásra. Kb egy teljes motor felújítás kell neki. Viszont az ár valahogy nekem nem tetszik, ezért valami tanácsot kérnék. 4 dugattyú + gyűrű, főtengelyszimering, szelepszár szimering, hkcs, alsó-felső tömítés, hf tömítés, szűrők+olaj csere, rengeteg csavar, , tömítések. Alkatrészre 190e mondtak, erre rájön a gépműhely munkadíja, plusz szerelő munkadíja. Mennyire reális ez?
Ma elsötétült a digitális kijelző jobb oldala...tehát a rádió sávok felirata.., hőmérő, és az óra..részt fedi a homály...szerencsére a km óra megvan..csak az utána következők tüntek el...
nagy a hiba?
Ismerek egy urat , aki már javította...mi lehet a hiba..?
Köszönöm a hozzászólást, bár ezt a "vérnyomásmérő" dolgot nem igazán tudom értelmezni.
Az izzitógyertyák ellenőrizve és rendben vannak. Mindenképpen valami elektromos eszköz, csatlakozó hibára gondolunk, mert már minden szét volt szedve és minden jó.
170e km van az autóban tehát még a km sem indokol semmit.
Zegen nem tudok, Alsópáhokra hordom klímáshoz a kocsikat a Takács féle szervizbe. Zeg-en a Bartók B. utcában nézd meg azt a kis szervizt. A kamionos cég mellet kell felmenni a Zrínyiről, és balra fel. Ex renault márkaszervizes srác is dolgozik ott.
1. próba vérnyomásmérővel fel kel pumpálni indítás előtt ha indul akkor valahol levegőt szív a rendszer csövek csatlakozók vérnyomásmérő cseréje mivel szívott a rendszer nehéz a hibát megtalálni és ezért nincs üzemanyag folyás jele
2. indításnál kellene egy élő diag a rail nyomás felépülése miatt, de ez a második, mert ha levegős a rendszer persze, hogy nem lesz nyomás
3. esetleg rail nyomás jeladó de szerintem ha az szar akkor sok indítózásra se menne
fehér füsttel nem kel foglalkozni a sok indításnál befecskendezett el nem égett üzemanyag jele ha pöc-röf lesz elmúlik
izzítás gondolom rendben van mint ahogy ha beindítás után leállítjátok gondolom pöc-röf indul
ja vargamunka, stefimester, zoltán1967 ajánlható gugli baloldali kereső segít elérhetőségükben , már ha Pest vagy környéke
Szakértők segítségét kérném, mert hátha találkozott már valamelyikőtök ezzel a problémával. A lányomnak van egy Scenicje 1.5 Dci, 2005-ös, Delphi befecskendezővel. A jelenség az, hogy nagyon nehezen indul, pl reggel, vagy bármely napszakban, ha előtte legalább egy fél napot állt. Ilyenkor megjelenik a check engine felirat, ami rövid idő múlva eltünik. Menet közben semmi probléma, jól megy, jól fogyaszt, nem fogy olaj stb. Csak az indítás rohadtul nehéz. ilyenkor ha beindult a motor, akkor egy termetes fehér füstfelhőt nyom, majd helyreáll minden. Hibakiolvasáskor porlasztó problémát ír. Az egész rendszert szétszedték (több alkalommal) Minden rendben van, a porlasztók újszerüek, résolaj nincs és semmi rendellenesség nincs. Ezzel együtt is indításnál feldobja a hibajelet és úgy tűnik, hogy ez a motor nem fog többé elindulni. Az indításkori fehér füst alapján először hengerfejpakolás hibát feltételeztek, de ez sem állt meg. Szóval a probléma fenn áll és már 3 helyen tárták szét a kezüket, hogy nem tudnak rájönni a kiváltó okra. A legutóbbi szerelő esküszik, hogy vmilyen elektromos probléma lehet, mert mechanikailag teljesen rendben van az autó.
Kérem, ha valakinek volt hasonló problémája, találkozott ilyennel, vagy van ötlete, az segítsen. Köszönettel.
Klímajavítással kapcsolatban lenne kérdésem. 1.9dci 2005-ös. Van valami tipushiba ahol elszökik a gáz? Tavaly vettem a gépet, meleg beköszöntével szembesűltem, hogy a klíma nem hűt, feltöltettem, egy másfél hónapig hűtött is, aztán egyre kevésbé...
Üdv most ott tart a dolog hogy haza jön az autó tréleren barátom hozza a faluban van szerelő,az monta eljön rádugja a számítógépet és kiderül valami ha nem bontás.
Jó állapotú csapágyak? Ahhoz képest a felületük 90%-áról hiányzik a kopóréteg. Igen, az a világosszürke rész a csapágyak utolsó fél centijén. Az a kopó réteg. A többi, amit látsz, már csak hordozó anyag. Pontosan ilyenkor kell cserélni a csapágyakat. Már elfogytak, de még nem sérült a főtengely.
Akkor lássunk egy másik csapágycserét. Zoltán mesternél járt az autóm, e mellett még megtörtént a vezérműszíj és ami hozzá tartozik csere is.
A motor egy korábbi HKCS törés után került az autómba 5 éve, ha lehet hinni a bontónak akkor 47.000 kilométer volt benne. Azóta belement nálam bő 100.000, tehát olyan 150.000 kilométer volt a motorban a csere előtt. Olajcsere maximum 15.000-enként, tehát kevesebb, mint egy év telt el két csere között, főleg azért is, mert tavaly nyár vége óta nagyon keveset mentem vele, tehát a 100.000 nagy része 4 év alatt került bele. Rövid távokon nem nagyon használtam, minimum 30-40 kilométert ment az autó indítás után. Hidegen óvatosan hajtom, igyekszem 1500 alatt nem járatni, szóval a kis kényes lelkének meg akarok megfelelni. (A korábbi motor amiben tört sokkal több kilométerrel került hozzám)
Nem tudom, hogy ezek a körülmények vagy a csapágyak közti szórás miatt van, de nálam 150.000 ezer után igen jó állapotban jöttek ki a csapágyak. Ennek ellenére nem mondom, hogy felesleges volt, ez elenyésző költség ahhoz képest, ami keletkezik ha törik, tehát most is azt mondom hogy cserélni kell. De meglepett, hogy semmi réteglekopás vagy kavitációs lyukak. A csapágyak külső oldalán látható sötétebb foltok nem kopás, hanem nagyon apró elszíneződött lerakodás.
A második képen két szélen látható 2-2 csapágy belső oldalán még láthatóak a gyári hosszanti néhány századmiliméteres recék.
az a csúnya kopás a koszos elhasznált olajtól keletkezik mint a kép mellett a leírás igaz a képen sokkal több helyen illetve ha víz/üzemanyag van az olajban az is okozhatja a nyomástól kavitáció jön létre amitől kirobban a csapágyfém
5e volt az előző olajban most kapott egy frisset illetve ki lett takarítva a karter is a szennyeződéstől, a friss olaj az elején sok koszt felszed így ha 1-2e után kicseréled az gyakorlatilag egy tisztítás, nem kötelező csak ajánlott ha az ember hosszú távra tervez és nyugodt akar lenni
én a hkcs felújítás után 1e-re cseréltem, pedig a mosó napokig ment a blokkba, hogy semmi ne lehessen pedig szerintem akkor az a blokk tisztább volt mint a gyárba amikor összerakták, 15e már nem vágott földhöz és nyugodtan alszok hogy mindent megtettünk a következő gondtalan 100e Km-re
Karterről csak annyi került szóba, hogy ki lett tisztítva, valamint a tömítése és a hozzá használt tömítőanyag szilárdulása miatt mehettem csak másnap délután (ma) az autóért.
Az általad betett képen látható horonyról és a másik felén lévő vállról beszélhetett, de azt nem tudom, hogy Scenic II-ről, vagy esetleg újabb típusról, meg sietnem is kellett, annyira nem merültünk bele.
Úgy érted, hogy innentől számítva 1-2e km-t megtéve megint cseréltessek olajat? Miért?
örülök hogy sikerült meggyőzni. Most már te magad is a győzködők táborát fogod erősíteni
képeket majd alkalomadtán a hitetleneknek beteheted
A bal oldali kráteres kopás az nagyon csúnya, ha rám hallgatsz 1-2e-re cserélsz megint egy olajat onnantól 10e mehet.
A karter mennyire volt szennyezett?
Nem tudom milyen csapágyról beszélt a szerelőd, de ahhoz, hogy ne forduljon el a csapágy a csapágyon ha van kitörés ahhoz a hajtókaron is lennie kel az meg ugye nincs
Mint azt ígértem, beszámolok a HKCS cseréről és a féklámpa kapcsoló cseréről.
A kapcsoló cseréje megoldotta a harmadikban tapasztalható nyomatékvesztést.
Csapágy, röviden: utolsó perces volt, az egyik már megindult. Bármikor beüthetett volna a súlyosabb probléma. Szerelő elmondása alapján az újabb szériákban nem csak a csapágy anyagán módosítottak, hanem a csésze azon részén, amerre el tudna csúszni, ott már van egy horony kialakítva és egy váll, ami meggátolja azt.
Tehát - nem elrettentésül -, hanem okulásul, az autóban 135e km van, így néznek ki a hajtókar csapágyak:
Kettő normál kopást mutatott, a bal szélső katasztrófa, a mellette lévő se valami hú de jó. (A hajtókar elrendezés nem a fotón látható sorrendben van.)
Motorhang egyenletesebb, finomabb lett.
Az autót úgy vettem, hogy ezt a típushibát ismertem az itt leírtak alapján, de hezitáltam, mert az olajban csak 5e km volt, az autó szépen megy. A látottak azonban meggyőztek, hogy ez egy KÖTELEZŐ csere, már 100e km körüli futásnál. Renault szervízt is felhívtam az esetleges visszahívás miatt, de nem tudtak segíteni, megmondani alvázszám alapján, hogy ez a motor garos-e ebből a szempontból. Egyáltalán, nem tudtak ilyen listáról.
Nagyon rossz helyre került az autó, ha azzal nyitottak, hogy egy olajelfolyás után feltöltötték olajjal, mert ezt a pénzt is kidobatták veled az ablakon, ugyanis ez így legfeljebb egy motorátmosásra lesz jó.
Továbbra is nagy kérdés mitől állt meg az autó és mi csattog. Ha a turbó lapátjai felől, akkor ott lesz valami probléma, de ha abból törtek le darabok az úgyis bekerült a motorba, tehát meg kellene bontani. Ha alulról csörög akkor a hajtókarcsapágy minimum tört, azt is bontani kell. De mindkét hiba olyan, ami olyan mennyiségű idegen anyaggal szórja meg az olajozási rendszert, aminél az is kétséges, hogy kikerül-e egyszer onnét minden darab. Ezért kérdéses minden ilyen esetben, hogy javítás vagy bontott motor.
Szerintem vidd értelmes szerelőhöz, aki kapásból megmondja mi a baja, de ne a saját lábán utaztasd. Szerintem az itteni átlagos fórumozó is belőné nagyjából a hibát ránézésre és hangra, így ha olyan szerelőnél van aki nem tudja neked megmondani, akkor nagyon rossz helyen jársz.
Annyit fűznék hozzá, hogy ha nem akkucsere vagy teljes áramtalanítás után jött elő, akkor nem árt szétnézni, mert ez elvileg csak ilyenek után jelentkezik vagy akkor ha van valami elektromos gond, például az akku már haldoklik.
Azt nem tudom, hogy a turbónál kifelé hol jött az olaj, de az biztos, hogy ha ott kifelé jött akkor az kuka. Ha motor meg attól állt meg, hogy a kenés minden mozgó helyen megszűnt, akkor az is kuka, felesleges alkatrész cserélgetéssel időt húzni. Magyarul egy bontott motor kell a helyére.(Aminél persze egy vezérlés és HK csapágy csere rögtön kell)
Ha csak ennyi, és mondjuk a befecskendezésnek nem ártott meg a történet ez akkor is az autó árával erősen összemérhető hadműveletről beszélünk.
Csatlakozom az előttem szólóhoz, ha nem régen lett véve az eladóval kellene egyezkedni. Bár a másik oldalról nézve meg kérdéses, hogy az eladó mennyire felel azért, ha a meghibásodott turbóval elvitetjük a teljes motort.
Be kell tanítani őket. Teljesen felhúzod majd a gombot pár másidpercig nyom a tartod, teljesen leengeded ismét nyomva tartod a gombot, ezt eljátszod minden ablakkal és már műkodik is rendesen.
Az mitől lehet, hogy a négy ablakból harmat csak szakaszosan tudok le és fel engedni. Kb olyan öt centit enged egy gombnyomással, utána újra kell nyomni a gombot
Vettem egy 2004-es scenicet és egyszerúen meg állt a pályán és a turbónál kijött az olaj,fel töltöttük beindult de csattog le állítottam mi lehet a baj ?
Bocs hogy beszálok a vitába, de azért egyet tisztázzuk, az autószerelés is egy szolgáltató ipar, aminek vannak és lesznek is szabályai, ezért a szerelő is mondhatja, hogy bocsi de én nem vállalom a javítást, de ebben az esetben teszik vagy nem tetszik törvény szerint ez igen is az ő felelőssége, még ha a motor több sebből is vérzet.
mérés nélkül csak beszélünk róla meg pontos infó nélkül, fogalmam nincs érezni-e kézzel na meg ki mit érez meg, de ha mondasz egy pontosat értéket meg lehet győzni :)
közbe keresek guglizok, de kétlem, hogy pontos infót találok
kérdés ki mit érez meg, sose volt még új turbó a kezembe hogy megmozgassam érezni-e azt az olajfilmnek való helyet, na meg fogalmam nincs mi az illesztése 0,05-0,2
Ha "el volt tömődve" a karter környéke, akkor volt pár gagyi olaj, vagy túlnyújtott olajcsere abban a kocsiban. Ezért fáradt el a turbó is. Ne sajnálj rá párezer Ft-ot, és mossátok át mégegyszer a motort, mielőtt rákerül az új turbó.
Legtöbb forgalmazó alapból elzárkózik mindenféle garanciális igénytől, ha nincs a turbó beszereléséről korrekt számla, és munkalap, ezt vedd számításba. Azért nem kevés pénz.
...vagy intézze a szerelő a turbót, és akkor nincs gond. Ő állja a garit.
köszönöm az infót. Egy Pesti turbófelújító céggel csináltatnám a felújítást, majd a szerelőm építené be. 1 hete cseréltettem ki vele az összes tömítést mert csöpögött is belőle az olaj. Azt hittem megoldja ez a problémát de nem. Mondta is h ha továbbra sem szűnik meg akkor turbó csere mert lóg is. Hajtókar csapágy nem tudom volt-e cserélve hagy hogy mikor. Kartelt levette és kipocolta mondta hogy elvolt tömődve majdnem az egész. Számlát nem tudom hogy tud-e adni. Jól dolgozik és soha nem volt még azzal gond amit megcsinált.
-nem bontott, hanem gyári, vagy nagyobb cég által felújított
-motorolaj + szűrő csere, esetleg átöblíteni valami löttyel az új turbó felszerelése előtt, de ez az öblítés szerelőfüggő.
-légszűrő csere
-munkáról, olajról, szűrőkről számla, és munkalap a turbó garanciájához. Munkalapon legyen rendesen feltüntetve, hogy mit cserélt.
-turbó olaj lefolyó csövét ki kell takarítani
-ic-t ki kell takarítani, ne maradjon benne olaj.
-új turbó felszerelése után olajnyomás mérés ellenőrzésképpen. A turbó nem magától megy tönkre, 99%-ban valami más hibának a következménye.
-ha még nem voltak cserélve, akkor a turbócserével együtt cserélném a hajtókarcsapágy-sort is. Amúgy is érdemes levenni ilyenkor a kartert, és kitakarítani, és ellenőrizni, hogy nincs-e valami nem oda való törmelék, ami az új turbót is tönkrevághatja.
2003-as 1,5 dci külföldről behozott. Nagy valószínűséggel motorcserés volt 82le kangoo motort kapott az előző tulajtól. kb 1 tank alatt elmegy 1 liter olaj. Szerelő megnézte. Olajteknőnél nem folyik, szelepszár szim cserélve, szelepfedél t is cserélve, főteng szim is cserélve. Olaj még mindig elmegy. Turbó lóg 1 kicsit. Turbó csere vagy a motor eheti meg?
Én ugyan már eladtam a Scenic-et, de az általad keresett könyöklő box tartó alsó alu konzol (elektromos csatival, egyben) megmaradt. Ha érdekel, írj egy mailt: tonytokukaccitromail.hu
szia, ok, sötétkék az nem passzol. Milyen a belső kárpit? Az elektromos kézifék gomb érdekelne, ha bézs.
Ezen kívűl beszart az AC ventilátorom, nem fúj be semmit, még nem tudom, hogy ellenállás vagy szénkefe, de az is érdekel elvileg.
Ha neki állsz szétkapni készíts lécci képeket arról, hogyan férsz hozzá az utastéri egységhez, amiben van a ventilátor is, mit kell leszedni, úgy olvastam, hogy pedálsor ki, stb. Normáliséknál ez a kesztyűtartó mögött van, de franciáknál nyilván szópatósra kell csinálni :) A belső levegő keringetésnél is kattog veszettül a záró lapka, gondolom a műanyag fogaskerék xart be.
Szóval ennyi így hirtelen, de pesti vagyok, lehet, egyszerűbb, ha elmegyek hozzád és szüretelem, ami kell..
Nekem a kulcslyuk takaró kupak veszett el a vezető oldali ajtóról. Fekete. Asszony lekaparta a kézifék kioldó gombot is meg egyébb nyalánkságok érdekelnének.
A füstölésre mondhatta volna a szerelő, hogy komplett motorfelújítás, 500e... igaza lett volna? Igen. A motornak percei, órái voltak hátra. Csak a kedves ügyfél fordult volna sarkon azzal a lendülettel, hogy "ne kerüljön már egy kis füst 500e-be...".
és akkor korrekt a szerelő oldaláról a dolog, mert
1. eloldalgok szétcsapom a motort Görögbe felgyújtom és hazaérve elmondom a szerelőnek wazze igazad volt
2. OK csináld
3. keresek mást hasonló ajánlat lesz megint respect a szerelőmnek
így senkinek nem lett volna gond a végén a "szájízével"
amikor a szerelő kimondta hogy 2T-t is cserélünk én is felakadtam, aztán megbeszéltük átgondoltam matekoltam,
-most ott az egész kóceráj a pankon +200 és nem lesz vele gondom
-összerakja ezzel mert én azt mondom és lehet 5-10-20e Km és megint állhatok 1 hétig a műhelybe és a munkadíj is hozzácsapódik.
szerelő elmondta határeset a 2T még nem koppan, de nagyon közel áll, pont annyi fogat fordul ami a cseréhez már előírás, de én döntök, az én zsebem.
Kölcsönkérem a láncfűrészed, és nálam bedöglik, mit fogsz mondani, jól van haver semmi gond órái voltak hátra, de azért lesz benned egy tüske.....
Tesztvezetés pl hétvégi kirándulás a családdal. Védheted a szerelőt mert a te szemszögedből neki van igaza. Persze igaza van pénzből él. Csak tudod én inkább mondanám szándékoságnak, mert én hülye vagyok meg szeretne nyaralni menni. Kért meg engem szerelö hogy menjek el a márlaszervizbe mert nem komunikál a gép a kocsival hátha okosabbak, kaptam 350e ft ajánlatot a kábelkorbács cseréjére. Viszamentem elmondtam elrohadt a kábelezés a biztitáblánál ötlet? Megoldja 5 ef volt a forasztás, ő is mondhata volna a kábelcserét 350 e ft ért. Szóval szerintem egy láthatóan hibás autót nem hiszem hogy meghajtva kellett volna tesztelni meg is mondhatta volna hogy ő ehez kevés. Max savanyú arc viszont nem 500 e ft a kár. De mondok jobbat a turbó eresztett leszakadt valami kicsit kiékelte a szelepet az leszakadt beleállt a dugatyúba átszakitotta és hipp hopp olaj kint van. De legyen szar a porlasztó szerintem azt is ez a szerelő csinálta.
Szívesen elmennék egy szakszervizbe csak úgy megfigyelni... Ezt írtam, hogy mindenkinek az ügyfél pénzére fáj a foga, de mégis ki van szolgáltatva az ember mert nem ért hozzá, nincs ott, nem látja! Most vásároltam egy 1,5 dci bontott motort, telefonon egyeztettünk, nagyon rendes volt a bontó embere, megnyerő, barátságos! Elmondása szerint kevesebb mint 100.000Km van a fűzött motorban + egy turbó = 200.000Ft felett. De ő is tudja, hogy kell nekem én is tudom, hogy kelendő típus.... Mond amit akar, első pár ezer kilométerig görcsölni fog a gyomrom, lehet ki is lyukad mint a dugattyúk. Belőlünk akarnak megélni mindenhol, de tisztelet, szakértelem, lelkiismeret csak keveseknél adatik meg! A szerelő is tudja, most elzavarja a letérdelt dci-t, mert úgyis jön más. Egyszerűbb problémával, egyszerűbb motorral, de jön. Ott majd kaszál. Amit viszont te mondasz, hasonlít a kegyes eutanáziára, lehet beteg volt a motor, lehet haldoklott is de szakértelem, időhiány, nemtörődömség, tehetetlenség vagy ő tudja mi okból megadta neki és a családnak is a kegyelemdöfést! Vajon miért tiltják az eutanáziát?
Tegyük fel, hogy a terasz ajtód lóg, és nehezen csukódik. Megpróbálod beállítani, de nem megy, valami nem stimmel. Hívsz egy szakembert.
És ugyan melyik a "szakember" a kettő közül:
1. aki azzal kezdi, hogy belekapaszkodik a szárnyba, és kiszakad a pánt a tokkal együtt. Erre azt mondja, hogy hát itt volt a baj, ki kell cserélni az egészet.
2. Aki ránéz, nem látja a bajt, ezért leveszi a szárnyat, terhelés nélkül kiderül melyik pánt a hunyó, kicseréli, és elkéri a pénzt a munkáért
Szerintem az első csak egy próbálkozó, a második egy vállalkozó szakember.
Én nem értek az autókhoz, de abban teljesen biztos vagyok, hogyha egy porlasztó lángvágóként fecskendezi be a gázolajat, és elkezdi kiolvasztani a dugattyút, akkor annak hallható hangja van. Nem az a megoldás, hogy ha gyanús a dolog, akkor padlógázon meghajtod szerencsétlent.
Vannak hibák, amit a diag nem mutat ki. Pláne márkaszervizes "szakképzett alkatrészcserélő" kezekben.
Be kellene állnotok pár hétre autószervizbe, csak úgy alkatrészttakarítgatni, meg figyelni. Sok mindenről változna a véleményetek a szerelőkkel kapcsolatban.
A füstölésre mondhatta volna a szerelő, hogy komplett motorfelújítás, 500e... igaza lett volna? Igen. A motornak percei, órái voltak hátra. Csak a kedves ügyfél fordult volna sarkon azzal a lendülettel, hogy "ne kerüljön már egy kis füst 500e-be...".
Nos, akkor itt lehet a kutya elásva... Én csak a the-filtershop.com-ról rendelek, és onnan egyetlen ilyen olajjal sem volt még gond. Az "utazóautómban" (1,5 dci) 280e Km van, az utóbbi 80e km-t ezzel tette meg és nulla hiba :) Az újabb családi autónkban (1,9 dci 131 le) ugyanígy Mannol van ugyaninnen, és semmi gond. Egyébként a "rendes" olaj fekete lesz nagyon hamar, mivel pont az a dolga, hogy összegyűjtse a korom mikroszemcséit. Ha az olajad 1-2e km után is tiszta akkor az sajnos...
Mellesleg, ha jól emlékszem, te is felhajtottad még a trélerre a kocsit, mikor már kopogott a motor.
ja még valami ha ott helybe le fossfranciázások közepette Airbaggal gyufát hozatok és felgyújtom az is az én dolgom, mert az enyém, de ha te azt kérdezed a fórumon mit csináljak mert elkezdett kopognia motor, azt fogom mondani be se indítsd, tréler > szerelő
A szerelőé meg az, hogy a kedves ügyfél autóját megjavítsa kommentár nélkül.
ja hogy még nem volt elolvadva a dugó csak füstöl kicsit ....... ezért, hogy kiderüljön mi a baja hajtsuk addig amíg meg nem áll aztán vetetünk a kuncsafttal egy motort?
vagy akkor most mi van??????
igen felálltam a trélerre, miután 130-nál elpukkant tök mindegy volt, de az én voltam a tulaj az én károm nem a szerelőm, ő azt mondta be se indítsuk megbontja és látjuk mi a helyzet
De mondom innen mi ennyiből az életbe el nem döntjük mi baja volt és mi baja van most annak a motornak, csak találgatunk feltételezünk, nekem megint a teljesen inkorrekt szerelői magatartás nem tetszik.
Talján talicska a céges 20e-nél volt szervizbe kopog az eleje jobb kanyarba, szétrángatták semmi baja. GK előadó azért azt mondta menjek már egy kört a munkafelvevővel. Sikeresen megmutattam neki szinte folyamatosan kopogott minden gödörnél.
-Hmm-hmmm tényleg, de a fiúk akkor se találtak semmit, használjam aztán majd kiforrja magát.
............
Most 50e-nél lassan attól félek kiesik a kerék, de nem baj majd28-án megy szervizbe. Kíváncsi vagyok. És ez egy márkaszerviz igaz nem a talján márkáé, de akkor is.
Pug 1000Km elkezdett kinyomócsapágy hangja lenni. Gari váltó és csapágy csere. Utána ugyan úgy hangja van.
-Hmmm ez ilyen használjátok, majd lesz vele valami.
Na ennyit a hibamegállapításról és javításról.
Tudod neked is nekem is az a nagy szerencsénk hogy ritka az amikor szervizre vagyunk szorulva.
és ezek ugye nem a szomszéd hallotta, hogy látta valahol aki beszélt erről hanem első kézből.
Olvasom ezt a vitát és hol az egyik, hol a másik oldalnak tudnék igazat adni. Jobban mondva a szerelő nem hibátlan az értékrendemben. Azt gondoltam, hogy manapság már sokkal kifinomultabb diagnosztikai módszerek vannak! Mintha egy sántító versenylovat még bekötött volna a futtatóba 5 órára a röntgen helyett. Ő átvette az irányítást azzal, hogy elvitte az autót széthajtani, holott mondhatta volna, hogy nem tudja mi a baja, fáradjon el a legközelebbi márkaszervizig diag.-ra! Az mégis csak más, ha alattam lesz használhatatlan az autóm. Egy normális világban, ahol az ügyfél nincs kiszolgáltatva ( mert ugye kell neki az autó mert megélhetési forrás és biztosan meg akarja csináltatni ) a közös megegyezés, kedvezményes javítás a megoldás.
Nem úgy ment oda, hogy háromhengerezett, ezt nem írta senki... viszont lehet, hogy már indult a dugattyú, de mivel a tulaj nem hajtotta meg, nem szakadt át. Ha nem hajtja meg a szerelő, lehet, hogy ki se jön a baja, és kisebb javítás után visszaadja a gazdának. Utána meg azért lett volna szidva a szerelő, mert szarul csinálta meg.. 200 km múlva kész a motor...
Voltam már én is hasonló helyzetben veterán motorral. Gazdi idehozza, hogy csörög egy kicsit. Másnap elindítom, hogy meghallgassam, 2 perc alapjárat után összetört a hajtócsapnál a csapágy, és felvitte a hengerbe a darabjait. Komplett henger kuka lett. Ott is nyafizott a gazda, hogy tönkretettem a motorját... Szépen, barátságosan megkértem, hogy vigye el addig a lomját az udvaromból, amíg a tankban levő benzinnel meg nem gyújtom a vasat...
gépész vagy tudod mi a TMK egy gépet nem széthullásig hajtunk, ha zörög csörög rendellenesen működik megkeressük a hibát és megjavítjuk, nem várjuk meg amíg magával ránt még más alkatrészeket is.
Tény nehéz ennyi infóból korrektül megítélni a dolgot
füstölt.... de milyet mikor hogyan?
kinyomta az olajat ....na ezt már tudjuk a nívón ami nekem akkor is furcsa mind a 4,5L-t??????
dugó olvadás? és ezt nem vette észre a "szerelő" ?
ezt azért egy tulaj is észreveszi szerintem, hogy 3 hengeres az autó stb
A korrekt és vitára okot nem adó eljárás akkor is az megbontom és elmondom kuka a motor mert xyz baja van.
Amikor az enyémet leraktuk a szerelőnél.
-meghallgatod beindítsuk?
-Nem kell HKCS lesz 99% megbontjuk és látjuk rögtön.
-Indítsuk be azért halljad hogy szerinted is az-e.
-Ha nagyon ragaszkodsz hozzá.
vagy valami nagyon hasonló volt a párbeszéd.
Kolléga vize elfolyt a Bükkbe legurult a városig, kötél és elhúztam a szerelőhöz.
-Itt az autó elfolyt a víz a vízpumpánál valószínű, beindítsuk beálljunk vele
-Isten ments ha eddig nem szakad a szíj ne a kapuba hajtsuk el a szelepeket, betudjuk ezt tolni is.
Nem véletlen volt az a füstölés. Előjele volt egy magas kartergázzal járó motorhibának. Az ügyfél még motorfelújítással együtt is jobban jár így, mintha családdal a fedélzeten ledöglik a motor Görögországban...
2 év szerelő-ügyfél kapcsolat után nem fog átvágni a szerelő. Nem pofa kérdése... pénzből él ő is.
A szerelő ismerőseid kuncsaftkocsival való járkálását ne keverd az adott eset tesztvezetéséhez. Ebbe a tesztbe bizony benne van az, hogy megnyúzza a motort, és az ott, és akkor megkotlik. Sajnos az autók néha elromlanak, és ha már, akkor inkább a szerelőnél, mint nyaralás közben.
Ha nem lett volna véres a motor torka, nem tudta volna tönkretenni a szerelő.
Várjál a nivon keresztüli olajeltávozás a teszt kör után jött neki, füstölt a kocsi nem akarta használni elvitte szerelőhöz, a nem tudta mivan és meghajtotta mert az ügyfél nem meri, utána ko a motornak.
Ha nyomta volna az olajat alapból az észrevehető. Másik a hozzá állásal van a baj, nekem is voltak szerelö ismeröseim kuncsaft kocsikájával autozás tesztvezetés címén stb.. Nem védem egyikset sem de azért két év szerelés után leszopatni a kuncsaftot kell pofa. Motorfelújitás 500 e ft megy a család nyaralni. Egy szerelőnek vannak ismerősei bontott blokkot is könyebben szerez ha kell, hozza a blokkot beteszi max garit nem ad rá.
Köszönöm a választ, azt hiszem az lesz a döntés hogy elsősorban benzinest, de ha találok egy olyan állapotút amit úgy érzem feltétlenül meg kell vennem nem fogok habozni függetlenül hogy milyen moci van benne.
Ha esedékes és meglesz a gép hallatok még magamról addig is ( a kötelezőn kívüli)szervíz és balesetmentes közlekedést mindenkinek.
Hú eszembe jutott még valami. A benzinesnél ez a trafó mizéria csak az gyári újaknál volt gond vagy a cserélt is idő előtt kuka?
Füstöl, ha meleg, nívónál kinyomott olaj... jó eséllyel kilyukadt dugattyú, vagy törött gyűrűk. Ez a motor már kész volt akkor, mikor odavitted a szerelőhöz. Ha jól értem nemrég volt "felújítva" a befecsrendszer. Egyik porlasztód lehet, hogy nem úgy sikerült, ahogy kellett volna, és kilyukasztotta a dugattyút.
Egy jó motort egy "meghajtással" nem lehet tönkretenni. Ha nála nem esik szét a motor, akkor 2 hét múlva alattad esik szét az autópályán, vagy épp valahol többszáz km-re a lakhelyedtől. Az jobb lett volna? A motorodat NEM a szerelő tette tönkre, csak előhozott egy már meglevő hibát. Kár ezért beleveszni. Le kell ülni, és meg kell nézni, hogy a jelenlegi helyzetből hogyan lehet a legjobbat kihozni. Ha veszekszel vele, az csak több pénzedbe fog kerülni. Egy sok éve bejáratott szerelő nem fog átverni ilyennel. Neki a visszatérő ügyfél a jó ügyfél. Hiába mennél bíróságra, vagy szakértőhöz, neki lesz igaza.
A max, amit el tudsz érni (feltéve, hogy a nézeteltérés után vállalja) hogy kedvezményt ad az alkatrész árakra, és a munkadíjra.
köszönöm,hogy még írtok az ügyemmel kapcsolatban. sajnálom,hogy sűrűn írok be ezzel kapcsolatban,de nem könnyű túl tenni magamat rajta. főleg úgy hogy a saját lábán ment hozzá a kocsi,most pedig nem tud eljönni csak húzva. :( amikor több száz ezret költ rá az ember,utána pedig kiveszik alóla az autót az marha szar érzés. Abba is jó lett volna annyit mond,hogy sokat költöttetek már rá az idén..ha hozol hozzá motort vagy bármilyen alkatrész belerakom munkadíj nélkül...vagy majd kifizeted,mert tudom,hogy kell a pénz...stb. Tényleg 2 éve mindig ő csinálta,de 180fokos fordulatot vett a hozzáállás amióta ez történt.
szerintem mivel a középső keskenyebb így az egész keskenyebb kicsit, nekem nem egyszer ült a 3 fiatal hátul 16-20évesek elfértek :) nem panaszkodtak, a gyerekülések is elférnek csak lehet kicsit macerásabban pl. a középső ülést előrébb húzod 10cm-t vagy a szélső kettőt így nem lesznek egyvonalban az ülések.
hát többet fog enni mint az 1,6 az biztos, de ezt nektek kel eldönteni, itt inkább az automata váltó a nehéz ügy szerintem amilyet találsz automatába olyan motorral vegyél
a 2.0diesel is megbízható abból is találkoztam már automatával sőt majdnem azt vettem
Szerintem akkor járnál a legjobban ha keresnék olyan céget aki jogvédelemmel foglalkozik és tudná neked abban segíteni, hogy ne kelljen évekig pereskedned, mert az ilyen emberre nem hat a szép szó.
AZ hogy szükebb a hátsó középsö ülésre gondoltál vagy AZ egész szükebb a picnél? Lehet rosszul fogalmaztam kb napi 40 km-t futna (reggel hidegen 20 oda, délután 20 vissza) a kocsi föleg föuton némi város így is zabál a kétezres?
melóba járni szerintem elég az 1.4 is de az 1.6 automatával azért jobb választás, 2.0 csak ha nem számít menyit tankolsz 2x10Km-re 10 felett lesz a fogyi szerintem
Azt vedd számításba a Scenic keskenyebb hátul mint a Picasso
facelift
más lámpa és első lökhárító, ledes hátsó lámpa és ennyi
A feleségemnek lecserélném AZ autóját egy scenic-re ( nem grand) mindenképpen automata váltósban gondolkozok mivel a mostani is AZ neki. ( 97 -es 1000köbcentis Suzuki swift automata). Nincs vele gond de annak idején oviba- dokihoz-teszkóba futkosáshoz vettük amikor otthon volt a gyerekekkel (3 van). Viszont visszament dolgozni lakhelytöl 20 km oda 20 vissza. Nekem régi picassom van imádom mert a 3 külön ülés hátul megfizethetelen ( a 3 gyerekesek tudják miröl beszélek). De nem akarok mégegy picassot ezért is gondoltam 2- es scenicre. Tetszik a forma meg elég hely lenne számunkra meg talán a már megfizethetö kategória( néha a suzukiba utaztunk öten.) Viszont nem tudom milyen motorral vegyek nekem legszimpibb a 2. 0 benzines AZ 1.6 ost gyengécskének mondjá(tok)k. Nem zárkózom a gázolajostól sem viszont erös jóindulattal évi 12000 km futás mellett elgondolkodtato a diesel. A vásárlás összel lenne esedékes nézegetem a Magyar és a német piacot is. A hazai piac automatába eléggé halovány azok is nagyrészük import. Mi a véleményetek föleg a motorválasztással kapcsolatban. Még valami a 2006-is faceliftnek van jelentösége? Látom más a rönyó jel meg a hütörács de csak ennyi? Bocs a helyesírásért telefonnal pötyögtem.
Persze hogy támad évekig eltudja húzni a bíróság stbt. Toljátok ki elé a kocsit amig rendszám biztositás és műszaki van rajta nem vihetik el plusz rakd ki egy táblára hogy gtkt okozott a szerelő. Jó reklám neki. Küld rá a navot, számla nêlkül dolgozik folyamatosan fogják ellenőrizni.
az is jó lenne ha írsz egy email címet és írok. :D nem szívesen írnám ki az email címem. de ha te sem írod ki,akkor kreálok egyet gyorsan és azt kiírom
Szia! A 101 lóerős motorod a K9KF728-as 1,5 Dci? 07 zöld színkód passzol? :) Mennyiért válnál meg a komplett motortól amennyiben elöl van rajta az önindító? Jó lenne kicsit többet tudni a felszereltségről is! Üdv.!
szia. színben nem passzolunk. a kalaptartó pöckeit szívesen odaadom. az ablaktörlő kart takaró műanyag kellene? bp-i vagy?
1 hete javítottuk meg az ablaktörlő kart is :D ha valakinek szétesett volna,szívesen adom. mi 2 éve szívtunk vele,de most törés előtt meg lett csinálva.
elnézést,véletlenül rád kattintom. nekem van problémám a kocsimmal+szerelőmmel és az olvasgatás miatt írtam neked ;) ha valakinek kellene a felni +gumi vagy külön is. az irjon rám. (ha már motorom nincs)
Én nem mernék habot fújni a rendszerbe, mert a hab kinyírhatja a klímavezérlő panelt. (persze lehet, hogy nem, de én nem kockáztatok) Az autóklubnál szoktam évente 2x ózonos fertőtlenítést csináltatni, kb 2-3 ezer Ft, kb fél óra, és minden szagot kivisz (még a dohányt is), teljesen fertőtlenít, minden vírust és baktériumot megöl.
Csak akkor fújj, ha pollenszűrőt cserélsz! Mielőtt neki esel, porszívóval és egy vékonyabb tömlővel takarítsd ki a pollenszűrő helyét. Aztán értelem szerűen mehet ebbe a nyílásba. Én adtam neki bőven. egy fél lityis flakon fele ment el egy tisztításra, kb 3-4 ciklusban. Befúj, eldolgoz, befúj-...
Igen, az a vicc, hogy már sokadszor rendeltem tőlük és feltűnt, hogy árnyalatnyi ugyan, de van szín eltérés még a dobozon is. Viszont hologrammos címkével mind el volt látva.
Féltem a mostani Shell H-Ultra vásárlással mert itthon, kiskertől vettem (némi kedvezménnyel), és ezen nem volt zárcimke. Neten keresve az adatokat róla is feltúnt, hogy egyik képen sem látni hologramos zárt. Viszont szépen jár a motor, erőteljes hangja van, és 2000km után ellenőrizve még nem atom kosz-fekete az olaj.
Ha beválik, és jó eredményeket mutat 9000 után is, lehet átállok rá. Kicsit ugyan drágább az ELF-nél de annyi baj legyen.
Még van 20000km, 200.000-ig, utánna meg nézek valami prémiumabbat. Eneos- LM-stb.
A tiéd nem tudom milyen, nekem 2007-es 2.0dci van, megvettem a sima kábelt, rákötöttem a hátsó lámpákra..vettem hozzá sípoló irányjező visszajelzőt, vígan működik.