Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Most is ezt folytatod, bármilyen adat, forrás nélkül, csupán politikai zavarkeltésként híresztelve fantáziáidat, teoriáidat.
A "mentesítési üzlet" lényege az, hogy egy robbanóanyagokkal, harcanyagokkal szennyezett területet mentesíteni kell, hogy az építés, beruházás, mezőgazdasági, erdészeti művelés során ne sérülhessenek meg a veszélyes anyagok robbanása miatt az emberek.
A tűzszerészek ezt teszik, amióta világ a világ, a törvényekben, szabályzatokban foglaltak és a vérrel, könnyekkel írt szakmai szabályaik alapján.
Ez a hivatásuk, ami nagyon veszélyes, mert az anyagok, amiket előtalálnak, amit hatástalanítaniuk, megsemmisíteniük kell, robbanásveszélyesek.
Ennek során sajnos sokan meghalnak, megsebesülnek - amióta a világ világ és természetesen törekedni kell rá, hogy a balesetveszélyt, a veszélyt csökkenteni lehessen.
Ezt megtették és most is megteszik azok, akik ezt a munkát végzik.
Az ezen munka során (is) alkalmazott "munkamegosztást" és "üzleti konstrukciót" a veled egy politikai oldalon állók fejlesztették ki és hajtották végre nem kevésszer - közmegelégedésre - ezt a modellt vitte tovább hende és a csapata is.
Te soha nem számoltál ki semmit sem és persze mások se számoltak ki semmit se, hanem tették, ami a dolguk: felderítettek, jelöltek, mentesítettek, akiket pedig az épp regnáló hatalom megjelölt az vitte a csontot.
Minden mentesített területnek volt, majd lett gazdája és lesz ez után is, ebben sincs semmi új.
Egy dologban egyetértünk:
- mindenkinek, minden erővel, azon kell dolgoznia, hogy MINDEN az elmúlt 26 évben robbanóanyagmentesítésre/tűzszerészmunkára kötött HM és nem HM szerződést, köztük ezt a szerződést is, valamint a balesetről készített szakértői jelentést (az elkészültét követően) hozzák teljes terjedelmében nyilvánosságra.
Ezek ismeretében lehet majd (esetleg) megállapítani azt, amiról itt fantáziálsz.
Addig pedig míg vadai és demeter vagy bárki ezt eléri, jobb lenne, ha a ceruzádat hegyezgetnéd és türelemmel kivárnád, mi az, amit nálad több információval, tudással rendelkező szakértők - köztük külföldi(ek) is le tudnak írni és megismernéd a HM ez ügyekben követett gyakorlatát az eltel évtizedekben.
Addig ez csak megalapozatlan politkai hangulatkeltés, semmivel nem ér többet, mint a médiapatkányok által művelt amorális és szakmaiatlan ámokfutás.
Volt szó a laparoszkópos trotil eltávolításról. Konzultáltam tudós kollégámmal: A kiolvasztás úgy működik, hogy a lövedéket ráteszik egy furatokkal ellátott tüskére és a tüskén keresztül forró gőzt engednek. Ennek hatására a trotil megolvad és az alatta levő tálcába folyik, a távozó már lehűlt trotillal szennyezett vizet összegyűjtik, a trotilt miután megszilárdult elcsomagolják tovább felhasználásra.
Na most az a helyzet, hogy nem a tűzszerészek - akik köztudottan munkaidőben színes üvegcserepekkel kapirgálják a farkukat, lévén nincs más melójuk -, hanem a gépírók, T irodisták és főleg a Nagy Armada matrózai szakadnak iszonyú túlórák végett:
Az Air Base blog olvasói több cikkben is nyomon követhették Jónás József nem mindennapi történetét. A Magyar Honvédség egykori hadnagyából előbb az amerikai hadsereg sorkatonája lett, műszakiként a CH-47D Chinook helikopteren dolgozott és szolgált Irakban. Kitartásának és[...] Bővebben!Tovább »
Az üzlet lényege az volt, hogy tegyük gazdaggá egyrészt a KBSzT Kft-t. Másrészt tegyük gazdaggá azt a céget, amelyik a mentesítés után a talajmunkákat végzi. Harmadrészt leginkább tegyük gazdaggá, nagyon gazdaggá azt, aki a legelővé átalakított területet privatizálni fogja. Kiszámoltam, ha a Kft 5 embere napi nyolc órában, havi 20 munkanappal 424 milliót termelt 3 év alatt, akkor hasonló kondíciókkal 30 katonának 365x12 órás munkára évi 12 milliárdot kellett volna fizetni. Ez nyilván lehetetlen. A buli akkor jó, ha hülyére vesszük a figurát, és "véletlenül előtalált" robbanótesteknek minősítjük a bombákat, az ezred ingyen mentesít a Htv 36 paragrafus g alpontja alapján.Ez a verzió felháborodást keltett HM közeli cégeknél így a 2013 szeptember 9-én beindult játékot a miniszter 2014 március harmadikán kénytelen volt leállítani. 11 hónapig folyt az anyázás, majd a Hortobágyi Nemzeti Parknak és az ezrednek szóltak, hogy kössetek má' valami szerződést. Szerintem van valami alibi szerződés, ami biztosan nem felel meg a 142/1999 kormányrendelet azon előírásának, hogy a térítés összegének fedezni kell a szolgáltató önköltségét, ugyanis, ha a legszerényebb rezsi órabérrel számolom a 30 katona megfeszített munkáját, az bizton elvitte volna a nyert 3,4 milliárdot, akkor mi marad a barátoknak. Az ellenzéknek minden erővel azon kell dolgoznia, hogy ezt a szerződést hozzák nyilvánosságra.
A félreértések elkerülése végett - Gyula bátyánkhoz csatlakozva - főleg a civil olvtársak felé pontosítanám, hogy három különböző törvény került most szóba, ezeket kéretik nem keverni.
Van egyszer az Mt. (Munka Törvénykönyve), ami a munkavállalókra vonatkozik (és részben a közalkalmazottakra is a Kjt. által nem szabályozott kérdésekben), a hivatásosokra nem. A hivatásos állománynál pedig már két külön törvény van a korábbi egységes Hszt. helyett, a honvédekre kizárólag a 2012. évi CCV. tv. vonatkozik. Ezen kívül még vannak speciális munkajogi törvények, különböző csoportokra (bírák-ügyészek jogállásáról, köztisztviselőkről stb. szóló törvények), ezek részben kompatibilisek, de nagyon sok a speciális szabály, pont ezért vannak különböző jogszabályok, tehát ezen a fórumon felesleges az Mt.-ből bármit is idézni.
Ebben a hősi halottal, szolgálat közben elhunyttal kapcsolatban csak ezt találtam:
"80. A lakhatás-támogatási rendszer
137. § (1) A Honvédség - különösen a 25. § (1) bekezdés szerinti kötelezettség teljesítésének elősegítése érdekében - lakhatás-támogatási rendszert működtet.
...(4) A hősi halottá nyilvánított részére nyújtott kamatmentes kölcsönből fennálló tartozást a miniszter kérelemre elengedheti. A kérelmet a túlélő házastársa, élettársa, örököse miniszteri rendeletben meghatározott eljárási rendben, a hősi halottá nyilvánítástól számított 1 éves jogvesztő határidőn belül terjesztheti elő. ....
81. A kegyeleti gondoskodás
139. § (1) A miniszter „Hősi halottá” nyilváníthatja az állomány elhunyt tagját, ha az életét a szolgálati kötelezettség teljesítése során, vagy azzal összefüggésben feláldozza.
85. A kiegészítő rokkantsági támogatás és a kiegészítő hozzátartozói támogatás
143. § (1) Kiegészítő rokkantsági támogatásra jogosult az a megváltozott munkaképességű személy, akinek egészségi állapota a 30%-ot nem éri el, feltéve, hogy
a)249az állomány tagjaként a katonai szolgálatra alkalmatlanná vált,
b) legalább 15 év tényleges szolgálati viszonyban töltött idővel rendelkezik,
c) az egészségi állapotának kialakulása túlnyomórészt szolgálati kötelmekkel összefüggő baleset vagy szolgálati eredetű megbetegedés következménye, és
d) részére rokkantsági ellátás került megállapításra.
(2) Az (1) bekezdés szerinti kiegészítő rokkantsági támogatás mértéke a rokkantsági ellátás alapjául szolgáló havi átlagjövedelem 10%-ának megfelelő összeg.
(3) Kiegészítő hozzátartozói támogatás illeti meg a hozzátartozói nyugellátásra jogosultat, ha az állomány tagjának halálát szolgálati kötelmekkel összefüggő baleset vagy szolgálati eredetű foglalkozási megbetegedés okozta.
(4) A kiegészítő hozzátartozói támogatás mértéke a Tny. tv. alapján megállapított hozzátartozói nyugellátás 25%-ának megfelelő összeg.
(5) A (4) bekezdéstől eltérően a hősi halott hozzátartozója a Tny. tv. alapján megállapított hozzátartozói nyugellátás 50%-ának megfelelő összegű kiegészítő hozzátartozói támogatásra jogosult.
144. § (1) A kiegészítő rokkantsági támogatásra és a kiegészítő hozzátartozói támogatásra (a továbbiakban együtt: kiegészítő támogatás) való jogosultságról a miniszter által kijelölt honvédségi szervezet hivatalból eljárva határozatban dönt, és a megállapított kiegészítő támogatást a nyugdíjfolyósító szerv folyósítja.
(2) A kiegészítő támogatás összegét a Tny. tv. 62. §-ában foglaltak szerint kell emelni.
A határozatot államigazgatási eljárásban kell meghozni, ennek határideje 30 + max. 30 nap.
Ha nincs határozat és ez alapján nincs folyósítás, akkor ez nyilvánvalóan törvénysértés.
Elég régóta várunk arra, hogy a munkaadók is versenyezzenek, ne csak a mnunkavállalók.
A "szent piac" lám itt is működik, elég félmillió-hétszázezer tehetséges és nem gombokért dolgozni vágyó ember birodalmi központokban történő munkavállalása.
a) az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv,
b) a belső bűnmegelőzési és bűnfelderítési feladatokat ellátó szerv,
c) a terrorizmust elhárító szerv [az a)-c) pontban felsorolt szervek a továbbiakban együtt: rendőrség],
d) a hivatásos katasztrófavédelmi szerv,
e) a büntetés-végrehajtási szervezet,
f) az Országgyűlési Őrség,
g) a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok, valamint
h) a Nemzeti Adó- és Vámhivatal
[az a)-h) pontban felsorolt rendvédelmi feladatokat ellátó szervek e törvény alkalmazásában a továbbiakban: rendvédelmi szerv] hivatásos állománya tagjainak hivatásos szolgálati jogviszonyára (a továbbiakban: szolgálati viszony) és egyes társadalombiztosítási ellátására terjed ki.
A klasszikus álláshirdetéseket rég elfelejtettük, most már inkább lasszóval fogjuk vagy horgászbottal pecázgatjuk ki az embereket, s pávatáncot járunk, hogy ide tudjuk csábítani őket – ezt mondta az egyik olyan fejvadász cég munkatársa, amelyet az Apollo Tyres bízott meg munkaerő-toborzással.
Szerintem, magány véleményem szerint ha ez így matad semmi esély arra, hogy a Magyar Honvédség, végrehajtóknál ma meglévő 5000-6000 fős hiányát, belátható időn belül feltöltsék.
Sőőőőt.
A most adjuramteremtőndetüstént féle Pintér jelszó utáni 3000 fő határvadászt izibe, című melodráma sikeres végkifejlete is kérdéses.
Jómagam jó egy éve dumálom már, (járva az üzemeket) hogy munkaerőhiány, munkaerőhiány, munkaerőhiány.
Megmondom őszintén 90%-ban lehurrogtak eddig.
Most már nem.
Azt viszont már 1963-65-ben megtanultam egy öreg embertől, hogy :
.......................A derékszíjas beosztásokban többet kell fizetni ugyanazért a munkáért, hogy az ember eltűrje azt, ami azzal jár....
A Hadsereg és a Rendőrség ha akar (akar egyáltalán??) új munkaerőt, akkor többet kell fizetnie, lényegesen többet, mint a ma mindent meg- és beígérő, munkaerőre éhes cégek ígérnek Magyarországon.
Ahogy értelmes (részben katona, vagy volt katona) emberek a fórumunkon sem vontak le a Vadai által feltett buta kérdésre adott primitív, szinte nulla értelmezhető információt tartalmazó válaszból semmilyen következtetést sem.
Nagyon csodálkoztam volna, ha ebből a tragédiából is nem próbálnak buta módon ellenzéki propagandát kreálni.
Tényleg nincs morális gát és még türelem se ahhoz, hogy a szakértői vizsgálatot követően, legalább némi alappal, forrással, tényekkel menjenek neki a qrmánynak.
A hátramaradottaknak járó juttatások megállapításának és első folyósításának határidejére.
Mert, hogy arról folyt itt a vita, mikor és mit kapnak a hősi halált halt tűzszerészek hátramaradottjai (remélem abban nincs vita, hogy gondoskodnak róluk a törvények szerint).
Pedig a vita azon folyt itt, hogy miért nem azonnal kapnak pénzt a hátramaradottak, mert abban talán mindenki egyetért, hogy kaptak és kapnak is ellátást (asszonyok és gyerekek is), segítséget.
A mikor, mennyit és a hogyan a kérdés, számomra is, miközben a szolgálati törvény ezt írja:
259. § (1) A rendvédelmi szerv szociális gondoskodásának körébe tartozik
a) a rendvédelmi szerv hivatásos állományának tagja és közeli hozzátartozója,
b) a korábban a rendvédelmi szerv hivatásos állományába tartozott szolgálati nyugdíjas és közeli hozzátartozója,
c) a hivatásos állomány elhunyt tagjának és a korábban a rendvédelmi szerv hivatásos állományába tartozott szolgálati nyugdíjasnak az özvegye, árvája, amíg ellátást folyósítanak számára, továbbá az özvegy akkor is, ha saját jogú nyugdíjat kap, valamint
d) akinek a szolgálati viszonya a szolgálati kötelmekkel összefüggő baleset, betegség miatt szűnt meg.
(2) A szociális gondoskodási körbe vonható a hivatásos állomány azon korábbi tagja is, akinek a szolgálati viszonya neki fel nem róható okból szűnt meg, a szolgálati viszony megszűnésekor legalább húsz év tényleges szolgálati idővel rendelkezett és egészségi állapota miatt szociális gondozásra szorul.
260. § A szociális gondoskodás keretében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló jogszabályokban biztosítottakon túl, a rendvédelmi szerv saját költségvetése terhére pénzbeli, természetbeni vagy személyes gondoskodást nyújtó ellátást biztosít.
261. § (1) A hősi halott közeli hozzátartozója a Tny. alapján megállapított hozzátartozói nyugellátás 50%-ának megfelelő összegű kiegészítő hozzátartozói támogatásra jogosult, amelynek emeléséről a Tny. 62. §-a szerint kell intézkedni.
(2) A kiegészítő hozzátartozói támogatást a 262. § (1) bekezdése szerinti határozat alapján a nyugdíj-megállapító szerv állapítja meg, és a nyugdíjfolyósító szerv folyósítja.
(3) A kiegészítő hozzátartozói támogatás forrását a központi költségvetés biztosítja.
(4) Más jogszabályok - különösen a személyi jövedelemadóról szóló törvény - alkalmazása során az e törvényben szabályozott eltérésekkel a kiegészítő hozzátartozói támogatás hozzátartozói nyugellátásnak minősül."
"(5) A (4) bekezdéstől eltérően szolgálatteljesítési időkeret alkalmazása esetén a túlszolgálat időtartamát a munkáltatói jogkört gyakorló az időkeret lejártakor állapítja meg."
Az nagyszerű, hogy az Mt.-ből idéz a munkajogász, azonban az Mt. hatálya nem terjed ki a fegyveres szervek hivatásos szolgálati jogviszonyban lévő állományára. A honvédség tagja esetében a Hjt.-t kell idézni.
103. § (1) Ha a szolgálat érdeke vagy rendkívüli eset megelőzése vagy elhárítása, következményeinek felszámolása, továbbá egyéb előre nem látható körülmény bekövetkezése szükségessé teszi, az állomány tagja munkanapon, heti pihenőnapon, munkaszüneti napon a szolgálatteljesítési időn túl is kötelezhető arra, hogy szolgálatot teljesítsen (a továbbiakban: túlszolgálat).
(2) Nem minősül túlszolgálatnak az ügyeleti szolgálat, a készenléti szolgálat, a gyakorlaton való részvétel, és ha az állomány tagja az engedélyezett távollétének idejét megállapodás alapján ledolgozza.
(3) Nem kötelezhető túlszolgálatra az állomány nő tagja a várandósság megállapításától a gyermek 3 éves koráig, valamint a gyermekét egyedül nevelő a gyermeke 3 éves koráig.
(4) A túlszolgálatot a munkáltatói jogkört gyakorló vagy az általa kijelölt személy írásban rendeli el.
(5) A (4) bekezdéstől eltérően szolgálatteljesítési időkeret alkalmazása esetén a túlszolgálat időtartamát a munkáltatói jogkört gyakorló az időkeret lejártakor állapítja meg.
(6) A túlszolgálat naptári évenként legfeljebb 300 óra lehet.
(7) A (6) bekezdés szerinti mérték miniszteri rendeletben további 50%-kal növelhető, és arányosan csökken, ha a szolgálati viszony év közben kezdődött.
(8) A (6) és a (7) bekezdés szerinti korlátozás nem alkalmazható akkor, ha a túlszolgálatra a 61. § (3) bekezdése szerinti esetekben kerül sor.
104. § (1) A túlszolgálatért az állomány tagját annak időtartamával azonos mértékű szabadidő illeti meg. A szabadidőt a túlszolgálatot követően harminc napon belül kell kiadni. Ha a szabadidő e határidőben való kiadása a honvédségi szervezet zavartalan működését veszélyezteti, azt legkésőbb a túlszolgálatot követő hat hónapon belül kell biztosítani.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ellentételezés kétszeresére jogosult az állomány tagja, ha a túlszolgálatot a heti pihenőnapon vagy munkaszüneti napon teljesítette.
(3) Szolgálatteljesítési időkeret alkalmazása esetén az (1) bekezdés szerinti határidőtől eltérően a 103. § (5) bekezdése szerint megállapított túlszolgálat időtartamával – a 97. § (4) bekezdése megfelelő alkalmazásával – csökkenteni kell a következő időkeretben teljesítendő szolgálatteljesítési időt. Ettől eltérően, ha a szolgálatteljesítési időkeret lejártát követően az állomány tagjának foglalkoztatása a továbbiakban nem időkeretben történik, az (1) bekezdés alkalmazandó.
(4) Miniszteri rendeletben meghatározott vezetői beosztásokban akkor jár a túlszolgálatért szabadidő, ha ezt a miniszter rendeletben lehetővé teszi.
(5) A túlszolgálat elrendelésének, nyilvántartásának és elszámolásának rendjét a miniszter rendeletben határozza meg.
z Mt. általános szabálya a munkavállalók rendkívüli munkavégzésének (túlórájának) ellentételezése az, hogy a munkavállalókat a rendkívüli munkavégzés idejére időarányos alapbérük mellett bérpótlék is megilleti. Ettől eltérően azonban – akár a felek megállapodása, akár kollektív szerződés, vagy jogszabály – előírhatja, hogy a munkavállalók számára bérpótlék helyett szabadidő jár.
Ez azt jelenti, hogy a munkavállaló által teljesített rendkívüli munkavégzés idejének megfelelő szabadidőt kell biztosítani a munkavállalónak, amely szabadidőre az alapbére arányos része jár. Azaz, ha a munkavállaló minden nap 08.00-16.00-ig dolgozik, de hétfőn 18.00-ig bent kellett maradnia, akkor számára a szabadidő kiadható úgy is, hogy kedden már 14.00-kor vége a munkájának, „lecsúsztatja” a hétfői plusz két órát. Ekkor azonban az munkavállalót mind a hétfői plusz két órára, mind a kedden lecsúsztatott két órára megilleti alapbére időarányos része. Így, feltételezve, hogy a hét többi napja a munkaidő-beosztás szerint alakul, a munkavállalót hétfőn 10 órára, keddtől péntekig pedig 8-8 órára járó alapbér illeti meg. Az a gyakorlat, amely szerint a munkáltató ilyen esetekben sem bérpótlékot nem fizet, sem a szabadidő nem számol el, azaz a munkavállaló ugyanannyi munkabért kap, mintha minden nap 8 órát dolgozott volna, nem felel meg a jogszabályi előírásoknak.