Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157802

 

 A hajtókarcsapágy akkor kopog, amikor gázadás után esik a fordulat. Annak egy jellegzetes tompa, mély hangja van. (persze így videó és számítógépen keresztül bármi is lehet a hangokkal mire ideér) A dugattyúbillegés igen könnyen összetéveszthető a szelepcsattogással.

Előzmény: BRIKLY (157801)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157801

(De kár,hogy nem lehet szerkeszteni a hozzászólást.)

 

Jobban megnézve a videómat,abból kivehető,hogy valóban van hang a szelepektől,de gázadáskor van egy hangosabb kopogás,teljesen más ütemben,és mint ha a szívósor felől jönne.Ami ugye nem ad hangot.. Félek,hogy lejjebbről jön a hang,a motorból. Hajtókarrcsapágy megmagyarázná,hogy miért nem halkabb melegen. :(

Előzmény: BRIKLY (157800)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157800

Ez már nekem is eszembe jutott,holnap le is veszem,és megnézem.Sőt,lehet,hogy körbe pakolom ronggyal a motort,hogy ne legyen minden tiszta olaj,és be is indítom szelepfedél nélkül.Na akkor már egyértelműen kellene hallanom,ha onnan jön a hang.

Az a szelep,amit emlegettem is,az a szívó soron van. Az valami membrános cucc,amit nyomás nyit,nem közvetlen kapcsolat. Ezért sem kopoghat ennyire,meg hát mi kopogna abban ekkorát?

 

Olajnyomás szerintem csak van.. Mert mikor visszaraktam a hidrotőkéket mosás után,nem sok olajat tudtam tenni bele. És ahogy elindítottam a motort,kb 10mp-ig volt egy brutális kopogás,aztán visszaállt a szokásos hang. És pedig a hengerfejet is kimostam,tehát abban sem volt olaj,csak annyi,amit kézzel szétlocsoltam,hogy ne legyen teljesen száraz,meg persze ami szétfolyt benne feltöltéskor.

 

157799-->409 : Még ha pénzért adta volna,akkor megérteném.. De nem,csak hát szoktam nála dolgozgatni,és mikor mondtam neki,hogy nekem is kéne olajcsere, rám szólt,hogy nehogy vegyek olajat,majd Ő ad nagyon jót..

Tőkékről egyébként még annyit,hogy én magam szedtem szét,és mosogattam el őket benzinben. Hát nem volt éppen könnyű szétszedni őket. Szárazon,rugó nélkül összenyomni pedig olyan,mint ha benne lett volna a rugó,tehát sűrítette a levegőt,csak pumpálva ment össze koppanásig. Tehát nagyon kikopva nem lehet szerintem. A belső darabját meg áztatás után kompresszorral kifújva láttam,hogy a golyós rész szépen mozog.

Dugattyút cserélni? 180.000km-es Opel motorban? A hengereknek semmi válla nincs,a dugókat kézzel legalábbis nem sikerült kottyantani a hengerben. Persze ez nem minden,aláírom.

 

De egyébként ha az olaj lenne a ludas,akkor kopogna az összes,nem? Itt viszont a kocsival szemben állva,balról a 3., és 4. hengertől jön csak a hang.

 

Csatolom még a képeket,amiket csináltam.

 

https://prohardver.hu/dl/upc/2017-03/187082_img_20170312_174232.jpg

https://prohardver.hu/dl/upc/2017-03/187082_img_20170313_163940.jpg

https://prohardver.hu/dl/upc/2017-03/187082_img_20170312_182047.jpg

Előzmény: Kisa (157798)
409 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157799

"Azt mondta ez kurva jó neki,"

 

 Igaza volt, de félreértetted. Ő úgy gondolta, hogy qrva jó, hogy sikerült eladnia egy bale kedves vevőnek. :P

 

A nehézgép olaj az alacsony fordulatú nehézgépbe való, egy magasfordulatú szgk motorban nem lesz képes folyamatos olajfilmet képezni.

 

A csattogásnak szerintem nem ez oka, de cseréld le mihamarabb és kiderül. Ha a hidrók valóban jók, akkor valószínűleg itt az ideje dugattyúkat cserélni.

Előzmény: BRIKLY (157788)
Kisa Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157798

Szelepdeklit levéve, egy nagyobb csavarhúzóval megnyomva a himbák hidrotőke felőli részét (zárt szelepnél) biztosan érezhető, hogy rugózik 1-2mm-t.

 

Ha így van a hang oka biztos megvan. 10W-40 jó bele, de nem vagyok biztos benne, hogy megoldja a problémát, de én ezzel kezdeném.

 

Mintha rémlene valami (fojtó)szelep a HF olajrendszerében, de nem esküdnék meg rá. (Opelnél nincs, Daewoo-nál talán, nem tudom, tipp..)

 

Olaj láthatóan feljut kérdés, hogy a nyomása is megvan-e, hogy feltöltse a tőkéket.

 

 

Előzmény: BRIKLY (157797)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157797

https://prohardver.hu/dl/upc/2017-03/187082_img_20170312_174244.jpg

 

A képen kicsit csaló az a csík a himbán, mert kézzel viszont nem igazán tapintható ki.

Előzmény: BRIKLY (157796)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157796

Én is úgy hallom. Viszont közel hajolva a motorhoz,a szelepek felöl megvan az állandós hang,és gázadáskor valami más adná a kemény csattogást.

 

A himbák pont úgy néznek ki,mint a képen a felső.

Előzmény: cam aro (157793)
cam aro Creative Commons License 2017.03.16 0 1 157795

a szomszed tehene megdoglott.. ;) 

Előzmény: SLX-350 (157794)
SLX-350 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157794

" ... Szomszed, maga mit adott a tehenenek mikor beteg volt? ... "

 

Már nem emlékszem biztosan.....  de biztosan nem hipót!

Előzmény: C200UF (157791)
cam aro Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157793

legalabb 3 kulonbozo tonusu kopogas van abban a motorban. 

/ vagy.  > a videoban/ 

ami allando, az szerintem szelephezag. 

az meg akkor szokott ha kopottak a himbak. 

 

jo/rossz a linkelt kepen. 

 

http://indafoto.hu/cam_aro/image/19662719-2b64eb03/471853

Előzmény: BRIKLY (157788)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157792

Hát egy kicsit hengerfejes,meg egy kicsit rángat,de még megy. Viszont neki nem kopog.

Na,de akkor ha ez a helyzet,veszek szűrőt,és olajat (de milyet?) Olajteknő tömítést már vettem,azt is kimosom..

Előzmény: SLX-350 (157789)
C200UF Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157791

Szomszed, maga mit adott a tehenenek mikor beteg volt?

Előzmény: SLX-350 (157789)
mica-r Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157790

Közeledsz a megoldás felé :-)

Előzmény: BRIKLY (157788)
SLX-350 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157789

" ... egy helyi szaki adott olajat. Valami nehézdízel olajat... Azt mondta ez kurva jó neki,ő évek óta azt használja a skoda octaviaba. ... "

 

Működik még az az Octavia?

Előzmény: BRIKLY (157788)
BRIKLY Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157788

Sem a vezérműtengelyt,sem a szelephimbákat nem találtuk kopottnak.

Olajra még esetleg tudok gyanakodni, kb 2000km-el ezelőtt lett cserélve,egy helyi szaki adott olajat. Valami nehézdízel olajat... Azt mondta ez kurva jó neki,ő évek óta azt használja a skoda octaviaba.

 

Olajnyomásnak lennie kell,legalábbis ha járó motornál leveszem a beöntő sapkát,hallom,és látom hogy keveri az olajat.

 

Tegnap mentem vele 1 kört,aztán hagytam járni,míg a venti is beindult a hűtőn,és eztán pörgettem,de semmi változás.

Előzmény: Kisa (157786)
SLX-350 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157787

" ... ami akkor van, ha a teljes tapadást ki tudod használni. Ahogy gyorsításkor is csak annyival tudsz gyorsítani amit a tapadás megenged, kassítani is csak úgy tudsz. Ez, amit linkeltél, akkor igaz, ha tudsz akkora fékhatást produkálni, ami a tapadás 100%-a. Ha kevesebbet tudsz, akkor nagyobb lesz a fékút. Ha többet tudsz, akkor meg állóra fékezed a kereket, és csúszol. .... "

 

Amióta feltalálták az ABS-t azóta ez a kérdés nem kérdés.

 

" ... Ha a kereked nagyobb, nehezebb, azaz nagyobb a tehetetlenségi nyomatéka, akkor egységnyi fékerőre kevesebbet fog lassulni, mint a kisebb, könyebb kerék. Ahogy mutattam, adott esetben a tehetetlenségi nyomaték akár a duplája is lehet, ergo adott esetbeb adott kerekek esetében a fékhatás, és a lassulás mértéke is akár a felére csökkenhet. Csupáncsak attól, hogy a nagyobb, nehezebb kereket lassítani is nehezebb. ... "

 

Ha Te levezeted hogy egy kétszer akkora tömegű kerékkel a fékút a kétszeresére nő akkor - akár így, akár úgy - felterjesztelek a fizikai Nobel díjra!

Előzmény: Tie (157769)
Kisa Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157786

A hidrotőkék csattognak.

Nem kopott a vezérműtengely?

 

Olaj, olajnyomás probléma is lehet, talán nem jut elég fel a hengerfejbe.

 

Van olyan, hogy kell neki idő, míg feltöltődik. Üzemmeleg motornál forgasd 3-4000rpm-en, bár ez annyiból veszélyes, ha nem kap kenést ez a rész, akkor károsodhat.

 

Előzmény: BRIKLY (157784)
323i Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157785

Sziasztok,

 

ua.tankban lehet barmilyen modon javitani/cserelni a buvarcsovet?

Fem tank, az aljan egy szuro, a tetejen pedig a szintjelzo.

97-es, kombi w210-rol van szo.

BRIKLY Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157784

Arra közben rájöttem,hogy se az injektor,se az AGR szelep nem adhat ki ekkora zajt. Marad az,hogy hiába lett kimosva a hidrotőke,továbbra is az kopog,annak ellenére,hogy nem onnan gallani a hangot,vagy pedig valami egészen más kopog. De mi? Hajtókar csapágy lenne? 

Előzmény: BRIKLY (157770)
Kisa Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157783

Aha, ahogy látom a DTI-ben is két féle van. Az egyik vákuumos, a másik elektromos.

Előzmény: Vappali (157782)
Vappali Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157782

Köszi!

Nekem még a régebbi 1,7dti motors. Motorkód: Y17DT, 

De a videó alapján megpróbálok valami "hasonlót" keresni.

Előzmény: Kisa (157781)
Kisa Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157781
Előzmény: Vappali (157780)
Vappali Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157780

Sziasztok!

A következő kérdésem: Opel Meriva , 2004, 1,7dti

Az agr szelep hol található benne?

GOFE Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157779

Ne tévesszen meg, a fogköz, 19. A fog 18.

Előzmény: nergal68 (157778)
nergal68 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157778

Köszönöm a választ

!

 

Előzmény: GOFE (157777)
GOFE Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157777

Üdv!  19 fogköz.

Előzmény: nergal68 (157774)
Vappali Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157776

Köszi a választ! 

Előzmény: no_holy_shit (157775)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157775

kormos agr szelep (vagy legtömegmerö), ha csapos emelö es tul bontas nelkl kiszedheto az agr szelep akkor megprobalnam kipucolni

Előzmény: Vappali (157772)
nergal68 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 157774

Sziasztok!

 

Valaki meg tudná mondani, hogy 2003-as 1.5 dci motor (K9700)  vezérlésénél a szíjon hány fogköznek kell lenni a két fogaskerék jel között? A szíjon feltüntetett két fehér csík között 18 van, de mindenhol 19-et olvastam.

 

Köszönöm a segítséget!

 

Kisa Creative Commons License 2017.03.16 0 1 157773

" Ahogy mutattam, adott esetben a tehetetlenségi nyomaték akár a duplája is lehet, ergo adott esetbeb adott kerekek esetében a fékhatás, és a lassulás mértéke is akár a felére csökkenhet. Csupáncsak attól, hogy a nagyobb, nehezebb kereket lassítani is nehezebb. "

Duplája, meg fele..., hagyjuk már.

Engedd el!

Senki nem beszélt itt 22-es kerekeken 200-al hasító Suzuki Samurai-ról, csak Te próbász valami extrém példát hozni arra, ami talán igazolhatja az állításod.

 

Előzmény: Tie (157769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!