Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ja, értem, ez nem jött le az írásból. Erről az útépítésről nem hallottam, nem tudom mi értelme lenne, hisz a 354 eleve Józsa és Pallag között megy el, a két település közt egy db csak és kizárólag száraz időben járható földút található.
Én a változtatásokat eleve a 2-es villamos beindulása utánra időzítettem, addig nem kell felkavarni az állóvizet. Szerintem lesz útépítés is, mert a 354-es útnak lesz egy összekötő útja Pallag és Józsa között, körforgalommal.
Nem, ami bent búg az nem tudom mi. Ez a hűtővizet fűti, szép csendben hátul a motor mellett. Az oldalsó fűtőtestekben is víz áramlik.
Múltkor én furcsa kopogásos hangot hallottam nem is egy buszon. Csuklós volt, a 3-as és 4-es ajtó között hallatszott ritmusos kopogó hang. Először azt hittem valami kisgyerek rugdossa az oldalborítást, de mivel nem ült ott kisgyerek, sőt miután már senki sem ült ott azután is hallottam, ezért ezt kizártam. Teljesen olyan hang volt, mintha cipővel rugdosnám az oldalburkolatot, olyan dübörgő, de ritmikusan.
Sajnos nem tudsz mit tenni a többi józsai út egyszerűen nem bírja el a buszokat. Talán egy hónapot, ha jártak az Óiskolán a buszok a csatornázás ideje alatt, és máris sokat romlott az út állapota. Nincs olyan alapozásuk, amely elbírja a "teherforgalmat".
Doberdó. Oké, egy kérdés: Mivel mész tovább? A 20 percenként közlekedő 31-essel, vagy a 40 percenként közlekedő 15-össel? Ha a böszörményin akarsz tovább haladni, akkor meg sétálsz? Mivel a 28-as kivételével a józsai buszoknak KELL ellátni a böszörményi és vonzáskörzete utasszállítását, így semmiképp nem szabad ezeket bántani. Sajnos a doberdó még inkább kevésbé "decentrum" lett a dkv hathatós közreműködésének köszönhetően, mint a segner tér. Ha meg visszaállítod a 28-ast, máris több busz kell, mint a jelenlegi állapotban. Fél órás követés esetén nem tudsz 1-1 busz kiadni, mert a 36Y menetideje 17 perc oda, és 17 perc vissza, a 34-nek még több lenne. Akkor is, ha tövig nyomod a gázpedált. Azaz alsó hangon 4 csuklós busz csak józsára. Fél órás követés esetén. Sűrűbb esetben még több. (A csuklós azért kell, mert így is a 2. megállóban már nem hogy ülőhely nincs, de sokszor állóhely sem!)
Egyébként a HV próbálkozott ezzel a doberdós közlekedéssel hétvégén, a következménye az üres szóló busz lett (Jelcz, vagy MAZ). Meg a 35-ös út tele kocsival...
Persze, ha 50 év múlva beindul a 2-es villamos, akkor át lehet, sőt át is kell alakítani a józsai közlekedést, de csak akkor ha legalább 5-6 percenként jár a tuja. (Erre kicsi esélyt látok.)
Apropó tuja. Ma sikerült bengáliznom (486). Elég ramaty állapotban van szegény, de legalább még van. Saját véleményem alapján az összes tömegközlekedési eszközök közül ennek a legkényelmesebb ülőhelye. :)
Felmerült bennem egy "apró" kérdés. Mi lesz az 1-es villamossal? Önkormányzattól olyan hírek jöttek, hogy ha megjöttek a 2-es villamosai, akkor a bengákat kidobják. Na most, a madarak azt "csiripelik", hogy az új villamosok NEM tudnak közlekedni az 1-es vonalán. Konkrétan a pálma előtti szűk fordulót nem tudják teljesíteni. Ha kidobják a bengákat, akkor marad 7-8 hadra fogható KCSV. Még jobban megritkítják az 1-est? Így is 2 benga jár csúcsidőben, az 500-ast darabokban láttam a múltkor (fényképen).
Én sem azt mondom, hogy sok a három viszonylat (tudom hogy több, de a klasszikus útvonalakat nézve), de már elavult. Valamikor '84 tájékán indultak ezek a viszonylatok, és azóta nem sok változás történt. A 34-es egyszer új utcára került, egyszer meghosszabbították; a 35-ösnek lett egy ellenirányú párja, és betér a Homok utcára. Ennyi. Azóta Józsa kiépült, a lakossága pedig kétszerese-háromszorosa, mint amikor a viszonylatok beindultak. Továbbra is egy fővonal kéne, a Doberdótól pedig több viszonylat.
A 34-es is ugyanannyira tele van, mint a többi józsai, szoktam azzal is közlekedni. Tömegközlekedés szempontjából "átok" a falu/településrész kialakítása, mert alsóra egy lejárat van, és lefele is legalább 4km hosszan tekereg az út (ebből olyan 2.5km van busszal ellátva), míg felsőre van legalább 6 olyan utca, amelyek hosszúak, és nincs köztük átjárás. Így muszáj legalább a 4 lejárót ellátni, amit most is ellátnak. Ezért (is) kell a 2 busz felsőre. Ráadásul a 34-es végállomása olyan 5km-re van a főúttól.
Átfolyásmérő a neve, s digitálisan mér. Bármikor ellenőrízve megállapítható a pillanatnyi fogyasztás! Ha 30-40 liternyit leszív valaki a tankból, akkor azt könnyen meg lehet állapítani, és biztos kitűnik s turpisság, főleg ha előtte 55-60 literes fogyasztás hirtelen 70-75-re nő 100 km-enként. Nem tudom mennyi a normája Volvoknak és mennyi a tolerancia! De ha hirtelen 10-15 % fogyasztás-növekedés az csak feltűnik vkinek!
Elfogadom, nyilván jobban tudja egy józsai, aki érintett benne.
De ez a jelenlegi helyzet akkor sem jó. A 35-ös, 35Y-os és a 36-os útvonala jó, de a 34-es jóval kihasználatlanabbnak tűnik. Előbb-utóbb változtatni kell az útvonalakon.
Szerintem Józsán leginkább az segítene, ha lenne egy sűrűn közlekedő gerincjárat a Józsa parktól a Doboziig (pihenő megoldva a parknál), és a Doberdóról lenne két körjárat, ami Alsó- és Felsőjózsát összeköti.
Már ne haragudj, de ez így hülyeség, ahogy LoLKA-nak is megírtam a DERKE-s tervre. Egyrészt a Józsa parknál nincs hely buszfordulóra, másrészt Józsa két átellenes pontja közt közel 10km a távolság. Ha körjáratozni akarsz, akkor akkor az átellenes oldal utasaival feleslegesen kitolsz, hisz legalább 15 perccel megnöveled a menetidőt. 36-os 8 perc alatt ér fel az alsójózsairól a 35-ös útra, oda-vissza az 16 perc. Másik irányban a 34-esnek is kb. ennyi a menetideje, ha nem több! Szóval ez így felejtős téma, mert minden lesz, csak utas nem ezeken a buszokon. Így is tömve van nyaranta a kerékpárút, szóval...
31: Doberdó utca - Nagyállomás - Leiningen utca - Széna tér - Pac
32: Doberdó utca - Nagyállomás - Szabó Kálmán utca - Vécsey utca - Monostorpályi út - Pac
11-es természetesen Nagyállomás - Monostorpályi út - ITS
A 31-32-es a kisebb párhuzamosság érdekében a Bolyai utcáról balra vagy jobbra fordulva közlekedhetne tovább, mindkettőnek lennének előnyei.
Extrém ötletek:
15: Doberdó utca - Dóczy utca - Egyetem sugárút - Hunyadi utca (balkanyar engedélyezése!!!) - Szent Anna utca - Vágóhíd utca - Bánk (30-assal osztozva Bánk közlekedéséb)
Túlságosan ki van hegyezve a Dobozi Ltp-re, miközben sokkalta fontosabb lenne más irányokba elindulni!
Ezzel egyetértek. Ha már Dobozi, én kíváncsi lennék, a 354-es út átadása hogyan befolyásolná a Rakovszky utca zsúfoltságát. Ha nagyban enyhítené, akkor a 2-est (késbbiekben 5-ös) trolit vissza lehetne tenni a Rakovszky-ra, helyette a DERKE által is javasolt 4-es és 6-os körjáratokat vezetném be, de én ezzel az útvonallal:
4-es: Segner tér - Széchenyi utca - Dobozi ltp. - Rakovszky utca - Nagyállomás - Segner tér; 6-os fordítva. Ezzel kiváltanánk a 43-ast, ami a kiskörúton keresztül közlekedhetne az Ozmán utcáig.
Így megszakad a Dobozi összeköttetése pár fontos célállomással, de a Tócóskert és a belváros közlekedésének javítása érdekében egy új 27-est iktatnék be: Derék utca - Kishegyesi út - Pesti utca - Mester utca - Csapó utca - Dobozi ltp. Pont mint az egykori 26-os.
13-as és 17-es járat összekötése. 17A betétjárat kiváltható
A 13-asnak a Vincelléren lenne a helye, hogy a 26-ost pótolja. A 17-est a Nagyállomásig vinném, így lehetne változtatni a 46-os csoporton is.
44-es és 32-es járat összevonása! (É-D-i összeköttetés!)
A 32-es menetrendje leginkább a 48-assal egyeztethető össze, én odáig vinném. Esetleg párban a 15-össel, mindkettő Pacig közlekedne, csak a 15-ös értelemszerűen a Széna teren keresztül. De ésszerűsítés végett legyen 31-es és 32-es, és a 2-es villamos beindulása után is az eredeti útvonalon kellene hagyni.
46-os és 39-es összevonása /Határ úton keresztül/
Nem lenne túl kihasznált, és a szepesiek nem biztos, hogy örülnének a plusz kerülőnek. Ahogy a DERKE, és én is írtuk, a Tégláskerten keresztül hasznosabb lenne az összeköttetés.
Józsai járatok Dobozi Ltp hurok helyett Faraktár-Hét vezér u-Vágóhíd-Hajnal utcai hurok végállomás
Szerintem Józsán leginkább az segítene, ha lenne egy sűrűn közlekedő gerincjárat a Józsa parktól a Doboziig (pihenő megoldva a parknál), és a Doberdóról lenne két körjárat, ami Alsó- és Felsőjózsát összeköti. A DERKE javaslatai is felhasználhatóak. 34: Józsa Park - Dobozi Lakótelep 35: Doberdó utca - Böszörményi út - Harmat utca - Sillye Gábor utca - Felsőjózsai utca -Gönczy Pál utca - Bocskai István út - Alsójózsai utca (...) 36: Doberdó utca - Böszörményi út - Harstein kert felé vezető út - Alsójózsa - Bocskai út - Deák Ferenc utca - Elek utca - Rózsavölgy utca - Alkotás utca - Bocskai út (...)
ehhez csak annyi hogy a 15A - Pacig mehetne a 11-es meg állomás
11. Borzán - Monostorpályi út és vissza úgy mint a 48-as.
Végül is ha csúcs időben közlekedne a 30A és a 30/30A közösen 20 percenkénti követése lenne. És a 30Y akkor lenne értelme ( de szerintem jó) ha a közösség lakosságok ezt megszavazzák.
Szerintem egyszerűbb lenne, ha lenne egy tartalékos sofőr, aki a Vincelléren várná az érkező 30-as és 19-es buszokat. Ehhez persze a menetrendet is úgy kéne összeállítani, hogy minden járat leváltható legyen.
Azon is elgondolkodnék, kell-e az a fránya 30A-s. Lehet, a bánkiaknak is jobb lenne egy sűrűbb követésű viszonylat, és nem feltétlen kellene csuklós rájuk.
Az is megfordult a fejemben, hogy kellene egy 30Y a Széna térre, de a fene tudja...
Amúgy az lenne a legjobb ha lenne olyan forda aki busz nélkül menne és ott a Jégcsarnoknál váltanak sofőrt és ezzel buszt is. Van ilyen az állomáson is 6 körnél hogy kivált egy 1 kanyart
Ezt se tudtam. Akkor az szokott bugni az utastérben néha kikapcsol majd megint üzemel? De az nem klíma? Mert fentről nyomja a meleg levegőt. A fal melletti radiátorok elektromosak vagy melegvíz kering bennük?
Bizony, és külön tank van beépítve emiatt, ráadásul védelemmel ellátva. A szolg.váltás után nemsokkal - hallomásaim alapján - próbálkozott egy-két tapasztalatlan ifjú titán a naftát leengedni, de másnap már a fordalap helyett a felmodólevelet szorongatták...
Gázolajkályha, állófűtés, kiegészítő fűtés. A motor nem bírná az egész buszt felfűteni, ezért használják. Plusz hidegindításkor segít elérni az üzemi hőfokot a motornak.
Az az olajkályha. Én is szoktam elég sok busznál, hogy kéken füstöl. Főleg múltkor, amikor hátul ültem és amikor kinyílt a hátsó ajtó, befelé fújta pont a szél az összeset.
A Vincellérig rossz döntés lenne, az ITK-ig nem. Ahhoz viszont kéne egy megálló a Jégcsarnokhoz közel. A Lidl-nél lévő csomópontot is sikerült a lehető legjobban elszúrni.