Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

barnazol75 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43700

A variátor szíjnak meddig is kell kimennie? Nekem van kb. 2mm a tárcsa széléig.

barnazol75 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43699

Érdekes a rendszáma...

Előzmény: Bakancs4 (43695)
WooDoo Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43698

Nekem nagyon tetszenek ezek  kerékpár kategóriába tartozó elektromos járgányok. Nekem is van olyan járgányom, amiről a rendőr elhiszi hogy kerékpár. A városban nagyon praktikus, pl. nem kell a parkolás miatt aggódni, és fillérekből el lehet vele járkálni. :)

 

Nem tudom lenne-e kereslet egy pedálos guruló esernyőre, mert 1M alatt nem állna meg, ha gyártani akarnánk. Az Organic Transit pl. 8500$-ért adja a legolcsóbb pedálos járgányát:

https://organictransit.com/

Előzmény: oljeg12 (43697)
oljeg12 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43697
Poc2 Creative Commons License 2017.05.07 -4 0 43696

Ezt az Eradot én is láttam tegnap.Milyen egyhengeres motor van benne?Azt hittem ugyan az a 15ld315 mint a lunában.De azok csak 315 köbcentisek.

Előzmény: Bakancs4 (43695)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.06 -5 1 43695

Elég hektikus ára van ennek az Eradnak -- egy éve még a dupláját kérték érte . Ha tényleg 2 litert enne az 1 (!) hengeres 500-as motorjával akkor a sajátos rendszámtalansága ellenére is megvenném...

https://auto.jofogas.hu/nograd/Erad_mopedauto_elado_66019727.htm

https://auto.jofogas.hu/nograd/Elado_Erad_Spacia_66025429.htm

Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43694

A tengelyek külső átmérője egyforma minden mopedautó esetén?

 

 A fényképen illetve a felsorolásban szereplők egyformák . Össze kellett szednem ezeket az infókat , mert már én is belezavarodtam , hogy melyik melyikkel helyettesíthető . Persze vannak alternatív megoldások : vásároltunk egy Casalini Ydeat . Abban elpusztulhatott a variátor és a könnyebben beszerezhető Aixaméval pótolták , ekképp kihézagolva .

 

Azonfelül a szekunder variátorok sem teljesen egyformák ; a szíjszélességhez is hézagolva vannak . Azt a körmös menesztő alakításával érik el , vagyis a szélesebb szíjhoz a zégergyűrű felfekvési felületét mélyebbre vágják .

 

Ezzel lehet(ne) beállítani , hogy a körmök optimálisan feküdjenek fel , illetve , hogy a széles (33 mm-es) szíj

be tudjon menni a tengely tövéig .

 

Ha jól van behangolva a rendszer akkor a szíj be tud menni a tengelyig anélkül , hogy a körmök megakadnának a menesztő gödrének az aljában . Persze a mobil oldal el tud akadni a körmös menesztő rögzítőreteszében , erre is figyelni kell ; ellen kell őrizni rugó nélküli összerakással .

 

Persze a rugók se egyformák , a hangolásuk vélhetően a röpsúlyokkal függ össze , én röpsúlyból 90-től 180 grammosig sokfélével találkoztam . De ez már a primerek világa .

 

Előzmény: kiggyo (43685)
Poc2 Creative Commons License 2017.05.06 -1 0 43693

Szerintem igen!Ugyan az mint a hosszabb,csak 21mm átmérőjű.Ahhoz egy Lunát kellene találjak bontva.Viszont a hosszabb kellene,mert lehet inkább a varióba rakok egy új betétet.Utána már a többi kisautó variátora is jó lesz bele.A mostaninak annak idején kiővíttettem a furatát 21-re.Most meg vissza kell alakítani 19-re.

Előzmény: WooDoo (43692)
WooDoo Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43692

Egy eredeti tengelyt esélytelen találni?

Előzmény: Poc2 (43691)
Poc2 Creative Commons License 2017.05.06 -1 0 43691

Megmértem,a hosszabb kell az enyémre is!DE!

Mivel az én variómban nagyobb a furat,mindenképpen alakítani kell rajta.A kérdés hogy hogyan lenne jobb?A hosszabb esetén egy 1mm vastag csövet vagy perselyt kell rátegyek a tengelyre,meg egy nagyobb átmérőjű retesz kell majd.

A rövidebb esetén meg esztergálni kellene egy toldatot a tengelyre ami lehetne 21mm vastag mint a mostani tengely(akár abból is lehetne csinálni).Csak az 1mm vastag fal nem lenne elég erős zsugorkötéshez.Ha menettel rögzítem egymáshoz őket,akkor meg a nyomaték félek hogy letekeri a toldatot.Lehet a jó tengely átmérőjét is le kellene csökkenteni mondjuk 14-15mm-re,így a toldaton is maradna annyi fal hogy zsugorral rögzíteni lehessen.

Vagy van valakinek jobb ötlete?Esetleg kúpos rögzítés?

károly451 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43690

Kedves fórumozók!

Egy kis segítséget kérek. Van egy jdm aloes mopedautóm, és az üzemanyag tartályt szetetném kiszetelni, mert valahol folyik. Felülről lehet rögzítve, mert a csomagtérben 4 csavar látszik. Ezek menetes szárak, amelyeken anyák vannak, de az anyákat nem lehet kicsavarni, mert a menetes szárak is elforognak. Gondolom, hogy a többi jdm modell is hasonló megoldású. Kérem ha valaki ismeri a megoldást segítsen.

oljeg12 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43689

Menj a K&H-hoz. Ott 3400 Ft/év.

Előzmény: Emberek Vagyunk Egyesület (43688)
Emberek Vagyunk Egyesület Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43688

Tegnap akartam a Postán biztosítást kötni a Casaliny Sulkira erre közölték hogy 27 ezer. Mondom Akkor viszlát!

Poc2 Creative Commons License 2017.05.06 -1 0 43687

Nem!Az aixam 19-es,nekem meg 21-es a gyári.Majd csinálnom kell egy közdarabot.

Előzmény: kiggyo (43685)
Poc2 Creative Commons License 2017.05.06 -1 0 43686

Szükségem van rá!Ma megmérem milyen hosszú a gyári,és jelentkezem.

Előzmény: WooDoo (43683)
kiggyo Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43685

Köszönjük, ezek nagyon hasznos infók. Az enyémben is öszvér megoldás van, de így kideríthető melyik variátor kell rá. 

A tengelyek külső átmérője egyforma minden mopedautó esetén?

Előzmény: Bakancs4 (43682)
WooDoo Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43684

Aixam, JDM, és Chatenet irányváltókat szedtem szét az utóbbi pár évben. Ezek szerint a JDM váltót raktam be az elektromos Aixam-be, a két nyeles tengely pedig egy Aixam és egy Chatenet irányváltóból lett kibontva.

Előzmény: Bakancs4 (43682)
WooDoo Creative Commons License 2017.05.06 0 0 43683

Bocsi, összekevertelek benneteket. Szükséged van még nyelestengelyre, vagy időközben megoldottad?

Előzmény: Poc2 (43681)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.06 0 1 43682

Szekunder tengelyhosszok

Aixam                59 mm – 12-es menet                   

Casalini             90 mm – 12-es menet                   

Tasso                90 mm – 12-es menet                   

Microcar             90 mm – 12-es menet                   

Chatenet           90 mm – 12-es menet

JDM                    90 mm – 10-es furat

Ligier                 110 mm – 10-es furat

 

 

 

Előzmény: WooDoo (43680)
Poc2 Creative Commons License 2017.05.05 -1 0 43681

Hali!

Én kértem!Vagy legalábbis én is kértem!

Előzmény: WooDoo (43680)
WooDoo Creative Commons License 2017.05.05 0 0 43680

Kígyó! Megtaláltam ma a variátor nyelestengelyeket, csak a házból kilógó rész hosszában különböznek, a fogaskerekek és a csapágyméretek egyformák. Melyik kell neked?

daty55 Creative Commons License 2017.05.04 -7 1 43679

Ha valakit érdekel, egy nap alatt elment a Kis Dömper.

Igaz, nem elrugaszkodott áron hirdettem, és adtam el.

Mint írtam, nem nyerészkedni akartam, csak visszakapni azt amit belefektettem.

Megtörtént.

Gyula mellé, Elekre került.

Este 20.00-kor indultak vele haza, futóval vitték.

 

VolksrodZoli Creative Commons License 2017.05.04 0 1 43678

Nézd. Ha attól szabályosnak gondoljuk, mert neked nem szóltak az NKH-nál, nálam az csak 50%. Mint látjuk (Twizy) vannak problémák.

 

Ezt NKH oldalon találtam...

 

Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.

 

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125

55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.

 

55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.

(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:

 

A közúti közlekedésbiztonság járművek láthatóságának javításával történő fokozása érdekében az előírások több éve kötelezővé tették a nappali menetjelző lámpa felszerelését az új gépkocsikon.

 

A KRESZ előírja, hogy a lakott területen kívüli úton nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval. A feltételek teljesülésekor tehát lehetséges, hogy lakott területen kívül hátulról kivilágítatlan járművekkel találkozunk, akik szabályosan közlekednek. Mindez addig biztonságos, amíg a láthatóság megfelelő. A nappali menetjelző lámpa automatikus használata nem változtatja meg azt a kötelezettséget, hogy nem megfelelő látási viszonyok között (alagutakban, esőben, ködben, természetesen sötétedés után, stb.) a járműveket fényszóróval ki kell világítani.

 

A nappali menetjelző lámpának köszönhetően az ezzel felszerelt járművek jobban észrevehetők, mint azok, amelyek nem rendelkeznek ilyennel. Automatikus működése és lakott területen kívüli, engedélyezett használata azonban fokozott vezetői jelenlétet igényel, mivel hirtelen megváltozó látási körülmények esetében egy hátulról kivilágítatlan jármű rendkívül balesetveszélyes. Az ősz beköszöntével egyre gyakrabban fordulnak elő olyan helyzetek, amikor rosszak a látási viszonyok, borúsabb az idő, előbb is sötétedik, tehát fokozottan kell figyelni arra, hogy az utakon közlekedők jól lássanak és látszódjanak.

2015.09.15. Szerző: Gáspár-Zsován Noémi (Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal, Jármű Főosztály)

 

Még mindig nem látom sehol, pl. segédmotoros kerékpárt...

 

De minél többet próbáltam keresni, ami elég nonszensz, mert erre egyből illene egy egyértelmű utalásnak lennie. Külön fóruma van a témának az Indexen. Azért ez vicces. Na de találtam egy ilyet itt http://www.autoszektor.hu/hu/content/eszlelesbiztonsag-lampa-neve-drl.

 

"Az EU autógyártókra vonatkozó előírása szerint tehát az M1 és N1 kategóriájú járművekre vonatkozóan 2011. február 7-i hatállyal, a többi járműkategóriára vonatkozóan 2012. augusztus 7-i hatállyal lép érvénybe. Ha a típusvizsgálatra állított autó DRL világítással nem rendelkezik, az EK tagállamai visszautasítják az EK típusjóváhagyás, illetve nemzeti típusjóváhagyás megadását az új típusú járművekre.

Azaz a fenti dátumok után jóváhagyott és gyártott kizárólag új típusú gépkocsikon vált/válik kötelezővé a nappali menetjelző lámpa alkalmazása. A jelenleg gyártott, EK típusjóváhagyással már rendelkező, illetve már forgalomba helyezett járműveken nem kötelező, de alkalmazható.

A DRL elektromos kapcsolása meg kell, hogy feleljen az ENSZ-EGB 48. számú Előírás (48.R) követelményeinek (EGYSÉGES FELTÉTELEK GÉPJÁRMŰVEK JÓVÁHAGYÁSÁRA A VILÁGÍTÓ ÉS FÉNYJELZŐ KÉSZÜLÉKEK BEÉPÍTÉSE SZEMPONTJÁBÓL)"

 

Ez újabb adatokat adott, és lökést, a fojtatáshoz. És akkor találtam, itt http://www.kti.hu/index.php/szolgaltatasok/eu-es-ensz-egb-koordinacio/ensz-egb-gepjarmu-eloirasok

 

ezt

http://www.nkh.gov.hu/documents/11102/366135/87.+Nappali+menetl%C3%A1mpa.pdf/d801f955-6f8e-4a05-855f-746158350bea?version=1.1&type=

 

 

Ahol írják, hogy "1. ALKALMAZÁSI TERÜLET Ezt az Elõírást alkalmazzák L, M, N és T kategóriába 1/ tartozó jármûvek nappali lámpáihoz." 

És, hogy lássuk mennyire nem volt ez ennyire egyértelmű, ez a 17. kiegészítése – hatályba lépés idõpontja: 2013. november 3.

 

Szóval valamit 17 szer módosítani, mire mindenkinek tetszik, úgy, hogy első körben Magyarország el se fogadta a bevezetését.

 

Szóval mindenkit megkövetek, lehet Mopedautón Ledes Nappali menetfény. De ez egy egész napomba került. Szóval kapják be!

 

 

Előzmény: zsolt117211 (43676)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.04 -2 0 43677

Amikor a jogszabályt emlegettem leginkább erre gondoltam , nem a KRESz követelményeire .

A műszaki rendelet a menetfénylámpát a gépkocsikra emlegetik , de a triciklik is vannak valahogy szabályozva , a segédmotorok pedig a nagy triciklik szabályait öröklik .

Előzmény: zsolt117211 (43676)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.05.04 -4 1 43676

De szabályos! Nekem már a 2012 es gyártású Aixam S8 ban volt gyárilag. 2014 ben helyeztem forgalomba, már akkor is szabályos volt a KPM vizsgán. Azután olyan helyen dolgoztam ahol quadokat helyeztünk forgalomba. Mind már úgy érkezett, hogy led nappali fénnyel volt szerelve, szabványosan.

Előzmény: VolksrodZoli (43675)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43675

Amitől, még nem biztos, hogy nálunk szabályos... USA se engedi be a ledes lámpákat. 

 

Viszont a törekvés a minőségre, na az nem semmi. Képen igen gusztusos. Kíváncsian várom, milyen szépen öregszenek.

Előzmény: zsolt117211 (43674)
zsolt117211 Creative Commons License 2017.05.03 -6 0 43674

Az új gyártású mopedautókat is kötelező felszerelni nappali menetfénnyel!

https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/motorrad/aixam-crossline-neu-modell-2017-6-kw-185366669/

Ja és a motor is már 6Kw

Előzmény: Bakancs4 (43671)
Mnagy Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43673

Sajna nem tudom ez e a legújabb.... 44. § A forgalomban résztvevő járművek kivilágítása

 

http://www.kreszdoktor.hu/a_forgalomban_reszt_vevo_jarmuvek_kivilagitasa.php (7)pont

 

http://latnieslatszani.hu/hu/vonatkozo-kresz-szabalyok_206.html (7)pont

Előzmény: Bakancs4 (43671)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43672

A motorkerekpart, es a segedmotoros kerekpart nappal is tompitott fenyszoroval ki kell vilagitani. A nappali ledes menetfeny, tompitott fenyszoroval nem mukodhet egyutt.

 

KRESZ 44. § (7) es MR. 55/A. § (1)

 

Előzmény: Bakancs4 (43671)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.03 -5 0 43671

a "nappali menetfény" nem igazán szabályos ebben a kategóriában...

 

Hmmm.... Jogszabály ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!