Összeszedtünk egy pár dolgot a piacon kapható főleg INTEX és Bestway mobil kerti medencék üzemeltetésével kapcsolatban.
Megpróbáltuk tematikusan, hátha segít az új tulajdonosoknak élvezetessé tenni a medencézés(beüzemelés, karbantartás, problémakezelés, jótanácsok, ötletek, javaslatok)
LÁSD: http://e-autos.hu/mobilmedencek/
"...ezért vegyél legalább egy konnektoros fi- relét, hogy bármi zárlat esetén ne verjen senkit agyon az áram. Előbbi 6-700 ft, utóbbi kb 2500-3000 ft..."
Jól értettem, hogy tudsz konnektoros fi relét ennyiért, vagy csak elírás...én 5 ezer alatt nem találtam, ha tudnál egy linket adni azt nagyon megköszönném!
- Vízszint alatt legyen a homokszűrő, hogy ráfolyásos legyen, azaz ne levegősödjön be, mert a szárazon futás halála a szivattyúnak.
- Uvc lámpa szívókörben kell hogy legyen.
- Az aknában a szivattyút érdemes kicsit fentebb rakni az akna aljától, nehogy valami nagy esőzés, vagy szivárgó vízzel találkozzon, abban álljon. Akna aljára én 10-15 cm kavicsot raknék, ami a szivárgó vizet elengedi lefelé.
- Érdemes még venni egy mechanikus időkapcsolót, ami ha nem vagytok otthon, akkor is be és - kikapcsoljon. Sőt, nyáron éjjel is forgatni kell a vizet, ha esetleg túl meleg lenne ( hőleadás).
Mivel az áram és a víz nem barátok, ezért vegyél legalább egy konnektoros fi- relét, hogy bármi zárlat esetén ne verjen senkit agyon az áram. Előbbi 6-700 ft, utóbbi kb 2500-3000 ft. Ha van a házon fi relé, akkor úgy is jó, de ha leveri véletlen az áramot, akkor a házban lévő ( riasztó, fagyasztóláda stb...) dolgok is áram nélkül maradhatnak.
1. Csinálok a szivattyúra egy bypass ágat egy szeleppel, és akkor tudom szabályozni a mennyiséget/nyomást.
2. Vagy mindkét gyári csonkot beömlőként használom, és a leeresztő szelepnél szív.
Eddig is így volt, mert a két gyári csonk szerintem túl közel van egymáshoz és a magasságban is alig van különbség. Tehát már az előző szezonban is úgy csináltam, hogy a leeresztő szelepnél szívott a hozzá adott kis papírszűrős szivattyú, és a távolabbi csonkon nyomta be a medencébe. Ha beraknék a nyomóágba egy T-t vagy Y-t, akkor mindkét csonk beömlő lenne, és így kétszeresére nőne a nyomóág keresztmetszete.
(Villanyfogyasztás nem igazán számít, van alkalmazotti kedvezményem.)
Tudom, de nem leszel előrébb a 6m3-es szűrővel a 23-25 mm-es csonk miatt. Gondolhatnánk azt, hogy nem baj, majd a nyomás nagyobb lesz, de mivel ezek a szivattyúk kis nyomással dolgoznak, meg nem is kerti szivattyú elven működik, ezért nem ezt fogjuk tapasztalni. A 6m3-es szűrőnek 400 W-os motorja van, egy 4m3 szűrőnek meg 250W ( áramfogyasztás).
Másik dolog, hogy ha beteszel egy uvc lámpát később a szívóágba ( szívóba kell kötni), akkor annak belül a plexije, vagy üvege nem nagy nyomást bír, kb 0.3 bar-t ( adatlapon szerepeltetik). Ha szerencsétlen szűrő/szivattyú nem tud nyomni, de szívni meg tudja a vizet, az esetleg nyomásnövekedést idézhet elő...de nem biztos, mivel ha nem tud nyomni, akkor szívni sem...talán, de nem játszanék vele. A tartálynak sem egészséges az esetleges nagy belső nyomás. Majd ezt egy okosabb ember talán jobban tudja és leírja véleményét erről.
A 4m3-es szűrőket is 32 és 38mm-es csonkokkal gyártják, a 23-25 mm belső méret így is szűkíteni fogja.
Volt aki a fórumon ponyváshoz vitte a medence fóliáját és csináltatott egy nagyobb és egy plusz csonkot...
Úgy volt, hogy nagy zúzott kő, majd apró zúzott kő.
Végül nagy zúzott kő helyett valami enyhén cementes sódert tettek, betonnak nem mondanám.
Arra ment az apró "szotyi"-nak becézett apró, ha jól emléxem, sajnos nem voltam ott mindig mikor csinálták. Betont csak a szegélynek használtak. Sajnos a réteg vastagságokat nem tudom. Nem süllyedt meg, bár csak egy hónapig volt rajta a medence, mert kb. augusztus közepére lett kész.
4x2x1m-es a medence, kb 80cm víz volt benne, azaz 800 kg/m2. Nem olyan sok az, egy akármilyen kis kocsi rááll egy térköves bejáróra jóval nagyobb a terhelése. A kivitelező szerint alábetonozni, csak akkor kell, ha teherautók mászkálnak rajta.
Egyébként szerintem tök mindegy mekkora a medence, az egységnyi felületre jutó terhelés ami számít. Azaz csak a vízmagasság az érdekes.
Milyen réteg van a térkő alatt? (főleg hány cm zúzott kő?) Mekkora a medencéd? Gondolom, szétszedős... A szétszedéskor nem láttad, hogy megsüllyedt volna azon a helyen, ahol a medence volt?
Nekem térkő van a medence alatt. Én betont akartam, de a kivitelező rábeszélt a térkőre, hogy nem sokkal drágább, de nem fagy szét, szebb, stb. A térkőre pedig egy régi padlószőnyeget tettem, és arra a medencét.
Kell csinálni egy aknát a gépészetnek, a lényeg, hogy a vízszint alá kerüljön a szivattyú, mert ezek nem önfelszívóak.
Azután saccra ehhez a 8m3-es medencének kell egy szűrő, homokszűrőt javasolok ( 4 -6m3/h) egy uvc lámpával ( 18 vagy 36W) kiegészítve.
A medence egyik végébe fúrnám a befúvót ( közel a vízszint tetejéhez), másik végébe tenném a szívócsonkot. Ha nagyon szeretnéd, akkor egy szkimmert is tehetsz rá, de nem kötelező. Ha teszel szkimmert, akkor a medence aljára fúrnám az ürítőt, vagy legalábbis közel a medence aljához.
Sziasztok! Segítség kellene vettem egy üvegszálas medence testet 4,30x2,00x90 igazából nincs rajta semmi kivezetés vagy beömlő nyílás tudnátok segíteni hogy milyen dolgok kellenek hozzá. A földbe be van már süllyesztve alá betonozva vasbeton hálóval meg xps lappal lerakva innentől kezdve kellene a segítség hogy milyen dolgokat kell beszerelni miket kell hozzá vennem. És hol érdemes megvenni ahol olcsóbb. Köszönöm
...azért azt is figyelembe kell venni, hogy hiába veszünk nagyobb teljesítményű szűrőt, ha a medence befúvó vagy szívó csonkja meg szűk gyárilag. Nem fog tudni átfolyni annyi víz...
Szögletes medence mindig bonyolultabb, mint a kör alakú, de ha csak ilyen fér el, akkor vegyél szögletest ( kitámasztás, sarkokban leül a kosz stb...).
Nem, nem nagy, sokkal jobban megkeveri a vizet, kevesebb ideig kell járatni. Egy 8m3-es medencéhez amúgy elég egy 4 m3-es homokszűrő is, amely olcsóbb is talán....talán.