nem hinném hogy a generációk vele született sajátja ilyesféle szellemi hanyatlás, sokkal inkább menet közben válnak olyanná amilyenek. a nevelésükért meg az előző generációk a felelősek, nem ők vagy az internet. ergo kvázi önmagad (generációját) ostorozod ezzel..
Eléggé ismerem a helyzetet. Az USÁ-t nem, de Nyugat-Európáét igen. Nincs lényeges különbség.
Az a baj, hogy egy generációval utánunk lévő emberek már az internettel együtt nőttek fel.
Egy dolog elméletben tudni valamit, és egy másik a közvetlen tapasztalat.
Ezeknek az embereknek közvetlen tapasztalata arról, hogy a világ milyen, semmi. Nekik facebook az internet. Egyfajta általános boldogságban érzik magukat, elégedettek amúgy az életükkel, de az agyuk fejlesztésére semmiféle motivációjuk nincsen. És sohasem volt. És sohasem lesz. Nem is értik, hogy mit magyarázol, ha ezeket megpróbálod elmagyarázni nekik.
A Pitagorasz-tételt már középiskolában tanulták, de amúgy tökmindegy, mert hiába mérnökhallgató, azt már nem tudja megmondani, hogy milyen messze van a szoba túlsó sarka. Neki a Pitagorasz-téte egy képlet, amire a legjobb esetben is csak homályosan emlékszik. Ez alól kivételt képez, ha a szakterületéhez kell, tehát tényleg mérnök és nem "szoftvermérnök" meg hasonló.
Nekik a világ jelenlegi berendezkedése az nem egy lehetséges berendezkedés, ami lehetne másmilyen is. Nem is érti, hogy te mit értesz az alatt, hogy a világ berendezkedése. Terád viszont van szava, legalábbis ha próbálod az agyát kinyitni, és ez a szó a weirdo. Ez kb. lázálmos őrültet jelent.
Az életét egyfajta boldogságban éli, mert boldogabbak ám, mint mi voltunk az ő korukban. De az a boldogság a stabilitás illúziójából származik, a stabilitás illúziója pedig a tudatlanságéból.
Ilyen téren a világ szerintem rettenetes veszélyben van. Ilyen csókákkal jelentős előrelépést a világ elérni nem fog. Szerintem a technológiai fejlődés lendülete néhány évtizeden belül le fog lassulni, az is lehet, hogy visszafordul.
Nem azért keresnek a mérnökök annyit, mert a világ olyan qrvajó. Éppen ellenkezőleg. Azért, mert egyre kevesebb nem hülye ember van.
Kiegészítés az előzőhöz: nagyon, nagyon sokuknál egészen le volnál döbbenve, ha látnád, hogy mennyire hülyék. Szavakkal le nem írható, hogy mennyire hülyék.
Megjegyzem, a mérnökpalánták éppen azért palánták, mert még nem mérnökök. Én sok ilyen mérnökpalántát ismerek. Sőt, egyszer én is az voltam.
Nincsenek tisztában körülbelül sem azzal, hogy milyen munkahelyen milyen dolgozni. Nincsenek tisztában körülbelül sem azzal, hogy akár a tesla, akár a spacex mit is csinál azon túl, ami a newsban van. És legfőképp lila gőzük sincs arról, hogy ténylegesen egy mérnökember mit csinál egy munkanap, hogyan telik neki a munkanapja. Arról sincs fogalmuk, hogy ez nekik hogyan feküdne.
A mérnökpalánták között végzett népszerűség-felmérés információtartalma kb. annyi, mint beütni a neveket a google keresőbe és megnézni, mire hány hit van.
Koenigsmann said that theres still some work to be done on elements of Crew Dragon ahead of the Demo-2 mission. The life support system will need to be scaled up for the Demo-2 mission, he said as one example of a change, and software will be updated between the two missions.
Theres a lot of detail that we have to work through, but in general it is the same vehicle, he said.
Ez után annyit tudnék csak hozzáfűzni, hogy vannak a valódi tények, amiből neked sikerül egy további elméletet gyártanod amit nem tudsz alátámasztani, majd ezt tényként tolod be ide és elvárod, hogy mindenki bedőljön neki. Mindezt a fékezhetetlen Musk gyűlöleted miatt. Részemről ez itt lezárva.
Jó ez igaz, de a lényeg megy. Másik amit korábban írt valaki, hogy a space shuttle is részlegesen újrahasznosítható volt, csak a központi tartály nem. Ez igaz - csakhogy az a központi tartály 70millió volt egy darab, Musk papa pedig 60millióból megold egy komplett falcon launchot.
Nyilván meg lehetett volna csinálni az űrsiklót jól is. De nem csinálták meg, ehelyett fizették a drága és szuboptimális megoldást, aztán kukázták az egészet. Ez a fajta töketlenség a fő oka annak, hogy Musknak mindent el kell nézni.
Kis korrekció; az újrafelhasználható űrhajón egyelőre még dolgoznak Starship fedőnévvel. Falcon-9, mint rakéta, annak az első fokozata képes a visszaröppenésre és újrafelhasználásra.
Azért érthetetlen, hogy egy nárcisztikus, Asperger szindrómás szélhámos ennyi embert tud vonzani...
Ugyanazért, amit én is mondtam Platonnak. És ugyanezért, amiért én is tojok az összes stiklijükre. És ugyanezért, amiért a nagyhatalmú senate/FAA fejesek is meglepően elnézőek vele szemben (a valószínű bribe mellett):
Azért, mert ő csinálta meg az első újrahasznosítható űrhajót.
És nem úgy, hogy a koncepció lehetséges volt, csak valamiért nem csinálták meg. Az volt az egyetértés, javarészt azoknak a csókáknak a részéről, akiket Platon koma favorizálni tűnik, hogy a rakéta, az egyszerhasználatos és kész.
Mégpedig azért, mert ötven évig így volt, ötven éven át ez volt a reality, és az agyuk képtelen volt áthuzalozódni. Musk papa pedig belecsapott a levesbe és megmutatta, hogy nagyon is lehetséges, amiről ezek mind egyetértettek abban, hogy fantazmagória. Ezért tojok rá, hogy Musk miket művel, és ezért nem értek egyet Platonnal annak ellenére sem, hogy az általa elmondott tények többségével nagyon is.
Szerintem meg annyi derült ki a hozzászólásból hogy más ejtőernyő volt benne, hiszen a repülés után készült el.
Más meghajtás volt benne, mert az OMS át lett tervezve, Más létfenntartás volt benne, mert egy sokkal kisebb egység volt a Demo-1.ben, a LAS hogy más volt mint a felrobbant, azt talán te sem vitatod.
létfenntartás, meghajtás, ejtőernyő, LAS létfontosságú rendszerek, nem kérdés.
Ezek után miért olyan nehéz elismerned, hogy
A szerződésben vállalt változatlan hardverrel történt tesztrepülés nem történt meg
Leírhatod még százszor hogy engedélyezte valaki a biztonság csökkentését, ebben Musk nagyon jó, a sok névjegyével, de attól még a biztonság csökkentve lett. Ezt is valahogy nehezen megy elismerned.
A SpaceX-re azt mondani, hogy nem haladnak elég gyorsan előre, mert mindenki a saját kis területével fogalkozik, szemellenzővel a többi részre, és a saját munkájának az optikájával, kozmetikázásával tudja le a melót, na ez nem semmi. :D
"Valódi innovációhoz egyéni kezdeményezés kell, ötlet kell, kockázatot és konfliktusokat kell felvállalni érte."
Ha már a SpaceX vállalat és mérnökeinek a munkájáról van szó, akkor éppen azt hallottam, hogy ha valaki nem próbálkozik új dolgokkal, nem elég innovatív, konkrétan az vezethet ahhoz, hogy megválnak tőle (aka kirúgják). És nem ellenkezőleg. Ez egy elvárás, amit felvételkor egyértelműen el is mondanak a jelentkezőknek.
"Musk papa meg mégis kiadta parancsba, hogy holnap akkor felszállunk, ha meg szétpukkan a rocket akkor kirúglak."
? kicsit elszaladt az ötletelés, mesemondás irányába ez a hozzászólás, nekem ez az érzésem.
BN - azt mondom, hogy várjuk meg, hogy mit hoznak a tesztek. Jósolni bármit lehet, és bármit szoktak is, de a puding próbája az evés.
Ilyen ez a Musk, kitapossa mindenkiből a....talentumot. Nem is olyan népszerű már a mérnökpalánták között a SpaceX mint munkahely, pedig volt, hogy az első helyen állt az US legvonzóbb munkaadói listáján. Mostanra kiszorította a... Tesla.
Miért is?
What are students looking for?
When asked for their preferences in an ideal career, students in the U.S. prioritize those employers that allow them to have high earnings in the future and offer a secure employment.
The rise of automotive sector
One of the biggest trends to come out of this year’s US talent survey, is the rise in popularity and attractiveness of the automotive sector for all students but especially for those in the Engineering field. Some employers saw impressive gainings when compared with the 2019 results, which is the case of Ford Motor Company, General Motors and BMW Group escalating 4 positions each, and Toyota gaining a total of 10 positions. Tesla was chosen as the most ideal employer for students in that segment.
Azért érthetetlen, hogy egy nárcisztikus, Asperger szindrómás szélhámos ennyi embert tud vonzani... ráadásul afrikai jöttmentként a Capitolium is a lábai előtt haver... szerintem Platonnal nagyon jól ki tudnátok tárgyalni, hogy miért elég egy kis pénzt dugni pár ember zsebébe és hopp viheted is föl az ISS-re az amerikai asztroanautákat.
Nem is értem, mások miért nem tülekednek érte. :-)
Látom dolgoztál multinál és látom nem nagyon jött be.
"szépen fel volt darabolva a projekt taszkokra és mindenki nagyon szépen megcsinálta a taszkját" - bármilyen hihetetlen, bizonyos task méret felett minden cégnél így megy, nem kell hozzá multinak lennie. Azt, hogy pozitívak voltak-e közben nem tudom...
Egy ponton minden feltételezés elég életszerűvé válik hozzá, hogy hivatkozható legyen. Hogy hol van ez a pont, ez a hivatkozó saját tapasztalatának, ismeretanyagának a függvénye.
A SpaceX-nél nem az asshole-ok miatt sz-r a meló, hanem Musk miatt. Mert Musk papa kitapossa mindenki belét és lesz-rja a törvényt is meg az etikát is.
Egyébként nagyvállalatnál, ha túl sok saját ötleted meg javaslatod van, meg egyáltalán már azért, hogy érezhető rólad: neked gyakran jut eszedbe, hogy mit lehetne/kellene jobban csinálni, nos ez a halál csókja. Kirúgva viszont nem ezért leszel, hanem azért, mert szerintük asshole vagy. Én ezt látom a "no-asshole policy" mögött, különösen azzal együtt, hogy láttam már egy pár hasonló főnökasszonyt és nekik éppen ez az esze járásuk. Szerintem Gwyne néni szeretne "szabályos" vállalatot csinálni a spacex-ből.
Ez, hogy nem jön elég fuel a header tankból mert elk-rták a hidrosztatikát, jó akkor nyomjuk meg héliummal miközben a hidrosztat továbbra is sz-r, aztán a következő SN meg azért pukkan, mert metán helyett hélium ment a preburnerbe, nos ez tipikus Gwyne néni féle nagyvállalat. Biztos vagyok benne, hogy nagy szépen fel volt darabolva a projekt taszkokra és mindenki nagyon szépen megcsinálta a taszkját, miközben nagyon pozitív volt.
Odáig, hogy egy "szabályos nagyvállalat" soha a büdös életben nem fog valódi újdonságot kitalálni, az ő agya már nem ér fel. Valódi innovációhoz egyéni kezdeményezés kell, ötlet kell, kockázatot és konfliktusokat kell felvállalni érte. És akármilyen biztos vagy benne az elején, gyakran sz-r lesz az eredmény, és az a te hibád lesz. Eközött meg az asshole között Gwyne néni típusa agyilag nem lát semmi különbséget. A helyzet nem olyan rossz, ha az experimentet jóváhagyással csinálod, csak hát ezek soha semmi hasonlót nem hagynak jóvá, akármilyen kézenfekvő.
Musk papa meg eredményt akar, de rögövest. Lesz-rja, hogy még egy SN se repült még, ő akkor is kirak rögtön kettőt az állványra, hogy mindenki lássa. Nektek meg kiadja parancsba, hogy mindkettő felszáll és visszajön holnapután. Aztán amikor már a negyedik SN pukkan ki, akkor már nagy a baj.
Egyébként jó esélyét látom, hogy BN vonalon is lesz még egy kis tüzijáték. Platonnak szerintem igaza volt abban, hogy a baj oka annyi, hogy a Raptor nem volt még kész. Musk papa meg mégis kiadta parancsba, hogy holnap akkor felszállunk, ha meg szétpukkan a rocket akkor kirúglak.
Na most SN15 végül leszállt és csak kicsit gyulladt meg. Valszeg ki lett adva parancsba, hogy addig nem mész haza amíg nem repül még egyszer. És valszeg csak Gwyne néni soft skillje meg a FAA/government "hard skillje" ;-) vette rá, hogy több tüzijáték most akkor egy ideig ne legyen. Csakhogy a BN-en vagy ötször annyi raptor van, ötször annyi hibalehetőség, és egy részük valszeg megint lángolni fog töredék tolóerővel. És 1 db csak kicsit meggyulladó SN szerintem nem jelenti azt, hogy a raptor akár most is kész volna.
Előrukkolt Musk a hot-gas manőverező hajtóművel, amit a Starship kormányzásához akarnak használni. A metalox motorocskák lehetnek kapcsolatban vajon a holdraszálló hajtóművekkel, vagy az egy másik történet lesz?
Ezzel csak a találgatások mezejének méretét növeled! Jó legyen; az én találgatásom, hogy 2 év múlva az AI-od már képes lesz bioszintetikus húst növeszteni. De ha vmi fájó pont, akkor előre is elnézést kérek! :)