Na végül csak sikerült elcsípni, de nem volt egyszerű. Semmi nem látszott belőle távcsővel sem egészen addig, míg átvonult keletre. Akkor egy ISS-nél valamivel halványabb sárga pont lett. Gondolom a napelemtábláira akkor esett úgy a fény, hogy láthatóvá vált. Sok szerencsét kívántam neki :)
Itt inkább arra gondoltam, hogy egy szojuz/progressz + 20 tonna és lenne-e a a hajókban annyi deltaV képesség, hogy meg tudják csinálni ( meg utána még vissza is jönni)
A Mir esetén volt azt hiszem az üzemszerű, hogy progresszel emelték a pályát, persze az gondolom kisebb deltaV igényű, mint egy ilyen manőver.
Szóval egy Progressz rá tudna dokkolni, és tudna rajta pályát módosítani, csak épp valószínúleg nincs kéznél indítható Progressz vagy Szojuz, és hozzá vaéó indításra kész rakéta.
Gondolom rá tudna dokkolni, csak nem biztos hogy most azonnal elő tudnak húzni egyet a zsebükből...
A Nauka főhajtóműve amúgy az ISS pályaemelésekbe is besegítene, tehát nem lenne rossz életre kelteni... vagy csak a kisnyomású hajtóműveket szánták erre a célra?
Valami háromszor kellene pályát emelniük az ISS-ig. A tartalák meghajtó rendszerrel, mellyel szintén voltak azért problémák tegnap, egyet végül sikeresen végrehajtottak.
Ma talán képesek lesznek a következőre, már a fő meghajtórendszert is bevonva, ha minden jól megy.
Három ernyő helyett eggyel is leérhetnek és nem lesz bajuk. Az utolsó két méteren bekapcsoló cucc csak 10km/h-t csökkent a végén. Tehát ha egyik ernyő sem nyílna az probléma, mert az escape rakéta csak hosszabbítana az életükön, de jónagy csatt lenne annak végeztével is.
Lehet az lehetett a gond, hogy pár perccel az ISS után kb azonos pályán vártuk felbukkanni.
De lehet egyelőre tök más pályák felől közelíti meg a Nemzetközi Űrállomást. Mondjuk a következő napokban Bp-ről nézve még magasabb poziciókban lesznek az ISS áthaladások és remélem előbb utóbb csak felbukkan majd a Nauka is valahol mögötte.