Keresés

Részletes keresés

Python24 Creative Commons License 2016.08.25 0 0 119287

Szívás,hogy a NATO-tag Magyarország Európa közepén van,a NATO vezető katonai ereje pedig az Atlanti-Óceán túlpartján,alig 8ezer km-re tőlünk...

 

 

Akik szvsz nem sokat tehetnének,ha Ivánék elkezdenék szívatni Európát.

Mondjuk kezdetnek elzárnák a gázt és az olajat....

Előzmény: Hiryu-reload (119284)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2016.08.25 0 0 119286

Szóval évi 700-at gyártottak belőle.

Előzmény: trizs77 (119283)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.25 0 0 119285

Lemaradtak a szerzők :

 

Germuska Pál - Honvári János

Előzmény: trizs77 (119283)
Hiryu-reload Creative Commons License 2016.08.25 0 0 119284
trizs77 Creative Commons License 2016.08.25 0 0 119283

a FUG gyártása :

 

Páncélozott szállító járművek gyártása

 

A D-442-es harcjármű fejlesztésénél az alapvető koncepció az volt, hogy olyan főegységekből épüljön, amelyeket a magyar autóipar sorozatgyártásban készít.

 

A meglévő aggregátból (a Csepel motorból) indultak ki, így gyors és gazdaságos megoldásnak mutatkozott a fejlesztés. Miközben a FUG mintapéldányaival sok gond adódott, újra felmerült, hogy a véglegesítéssel várják meg egy jobb teljesítményű motor elkészítését. A KGST-ben vállalt határidők azonban mindinkább szorítottak, így a meglévő Csepel-motort építették végül be.

 

1963 júniusára egyértelművé vált, hogy a korábban tervezett menetrend nem tartható, mert hosszan húzódott a gyártóbázis kijelölése; a WP Vagon- és Gépgyárnál jelentősen csúszott a beruházás; a Haditechnikai Intézet pedig újabb és újabb változtatásokat kért a konstrukción.

 

Ahhoz, hogy 1965–66-ig a magyar és a baráti hadseregek rendszeresíthessék a járművet, le kellett zárni a fejlesztést. Ezért a Honvédelmi Bizottság (a Honvédelmi Tanács utóda) úgy döntött, hogy amennyiben a néphadsereg október 31-ig jóváhagyja a mintapéldányt, akkor év végéig 100 db FUG legyártható.

A sorozatgyártás engedélyezésére 1963. szeptember 26-án került sor.

A gyártás ugyan elindult, de korántsem zökkenőmentesen. 1963. novemberben a néphadsereg és a KGM 68 ponton való módosításban egyezett meg, ezeket különböző időpontokban vezették át a gyártásban.

 

A javítások és módosítások azonban konstrukciós változtatásokat is igényeltek, így a WP Járműipari Művek nem tudta tartani az eredeti gyártási ütemezést. A KGM 1964 májusában azt javasolta, hogy az éves gyártási feladat több mint felét az utolsó negyedévre ütemezzék át a FUG-ból. Ehhez is az kellett, hogy a hadseregnek átadott 5 db etalonkocsit (amin az összes addigi módosítás át lett vezetve) a hadsereg egy hónapon belül bevizsgálja és engedélyezze.

 

A KGM és a HM között megegyezés született a visszajavításokról is. A harcjármű vegyivédelmi változatának elkészítése ugyancsak csúszott, mivel a páncéltest hermetikus zárása lényegesen nehezebb feladatnak bizonyult az addig gondoltnál; így csak 1965. I. negyedévére ígérte az ipar a jármű 6 db mintapéldányát.

 A HB 1964 júniusában felszólította a HM-et, hogy ne lépjen fel újabb igényekkel, és az 5 etalonjármű alapján járuljon hozzá a gyártás elindításához. A vegyivédelmi változatból viszont 1964-ben el kellett készülnie a mintapéldánynak, a nullsorozatnak 1965. II. negyed-évben, a sorozatgyártásnak pedig 1965. II. félévben el kellett indulnia, és 100 db-ot 1965-ben le kellett gyártani.

 

 Júliusra kiderült, hogy az etalonjárművek kipróbálása során a HM fődarabokat illetően tett észrevételt: kormánymű, fékberendezés, csörlő, mankókerekek meghajtása. Az átalakításokat július 31-ig, illetve augusztus 15-ig ígérte végrehajtani a WP Járműipari Művek; így a HM augusztus 31-ig hagyhatta jóvá. Mivel az etalon gépkocsik jóváhagyása nem történt meg, a II. félévre ütemezett FUG-oknál a módosításokat nem hajtják végre – szólt a KGM és a HM közötti egyezség.

 

Amint arra a Központi Népi Ellenőrzési Bizottság (KNEB) 1965 év eleji vizsgálata is rámutatott a gyártás továbbra is számos problémával küzdött Győrben. Minden érdekelt fél alapvetően helyes megoldásnak tartotta, hogy a meglévő motorból és főegységekből kiindulva konstruálták meg a FUG-ot, és jelentős exportlehetőségben bízva megszervezték a hazai gyártást.

Az 1963 augusztusában bemutatott harcjármű több előnyösebb tulajdonsággal rendelkezett a szovjet BRDM-hez képest – a 100 LE-s dízelmotor gazdaságosabb üzemeltetést és nagyobb sebességet eredményezett, vízen a kétsugaras hajtómű nagyobb sebességet és kisebb fordulási sugarat biztosított, az orr-rész megrövidítésével jobb kilátás nyílt a vezetőnek és a parancsnoknak.

 

Az első 100 db legyártása után javult a minőség, de még nem volt megoldott a kormányszerkezet stabilitása, a lábfék biztonságos működése, a gyakori kardántörések; az erőátviteli szervek nem kielégítő üzembiztonsága, a nehéz karbantartás. Az alkatrészellátást nehezítette, hogy a gyártás közbeni módosítások miatt egyes alkatrészek eltérőek lettek az egyes szériáknál.

Számos technológiai fegyelemhiányból és szerelői hiányosságból eredő meghibásodást is észleltek. Alkatrészhiány miatt a gyártásnál gyakori volt a folyamatos munkasorrend megbomlása, a hó végi, negyedévi hajrá. 1964 novemberéig a 10 km-nél többet futott járművek közül 185 jármű 240 ezer km-t teljesített, ennek során 492 meghibásodás volt. A hibák kijavításáról egyezség született, de a vállalat elmulasztotta annak maradéktalan betartását.

 

A már az MN-nél lévő 350 db jármű visszajavítását 1965–66 fordulójára ígérte elvégezni. Az egységek kezelő személy-zete még nem volt kellően felkészítve az üzemeltetésre, így a 185 járműből a vizsgálat időszakában 90 db nem volt üzemképes.

 

A vegyvédelmi változat kifejlesztése nem haladt kellő ütemben, így ebből még 1965 tavaszán sem volt jóváhagyott prototípus. A gyártás megszervezésénél 1962–65-re eredetileg 3180 db gyártásával számoltak (exporttal együtt).

Az exportigény (NDK, Csehszlovákia, Lengyelország), aztán lényegesen csökkent.

A program 295 millió Ft beruházást kapott, viták, csúszások, felkészületlenség stb. miatt végül 326 millió Ft lett a végösszeg.

A WP a FUG fejlesztésére 1964 végéig 27,7 millió Ft gyártmányfejlesztési forgóalapot használt fel. A felszerszámozási költség 1964 végére 42,7 millió Ft volt, és 1965-re további 11 millió Ft ilyen kiadást prognosztizáltak. A vállalat árvetése 36,8 millió Ft begyakorlási többletköltséggel számolt. Növelte a költségeket, hogy párhuzamosan folyt a gyártmányfejlesztés és a gyártás előkészítése. 1963 márciusában pl. 21 millió Ft olyan felszerszámozási költséget mutattak ki, amely a módosítások miatt nem lehetett utóbb használni.

 

Mivel 3180 db helyett csak 1250 db FUG-ra érkezett végül megrendelés 1965 végéig, ezért 7 millió Ft vállalati veszteségre lehetett számítani. További veszteségek voltak várhatók a már fel nem használható alkatrészek kiselejtezése miatt.

Az 1963–64-ben legyártott, utókalkulációval rendelkező 320 db FUG önköltségi ára 890 800 Ft volt, 45 ezer Ft-tal magasabb a tervezettnél.

A változtatásokból eredő többletköltségeket lényegében fedezte, hogy 1963 végén a gyártmány hivatalos termelői árát 1 140 000 Ft-ban határozták meg.

 

A WPJM részéről a HM felé vállaltak késedelmes teljesítése kedvezőtlenül befolyásolta a gyártmány minőségét. Így a HM több ízben engedményekre kényszerült a gyártás folytatása és a nagyobb népgazdasági kár elkerülése érdekében. „Még további erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy a gyártmánynál és a gyártásban meglévő hiányosságok teljesen megszűnjenek.” – tették hozzá a KNEB szakértői.

Amint a fentiekben láthattuk, a D-442 FUG egyes hátrányainak (pl. nem volt fegyverzete, gyenge motor stb.) kiküszöbölésére, a HTI-val együttműködve a JÁFI-ban már 1963 közepén megkezdték a FUG-II terveinek kidolgozását.

Ebbe az új, fejlesztés alatt álló JÁFI motort kívánták beépíteni, előtervek is készültek, ám a D-442 szériagyártásának beindulása miatt a HTI Műszaki Tudományos Tanácsa 1964-ben leállította a D-443 munkálatait.

Rövidesen azonban megbízás érkezett egy új páncélozott szállító jármű tervezésére

 

A D-442-es FUG különféle változatainak (vegyvédelmi, parancsnoki stb.) gyártása aztán 1967-ig folytatódott, mindösszesen 2295 db FUG készült Győrben.

 

 

 

 

Éhesló Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119282

Mi tartott sokáig?

Míg a zindexnél elolvasták és megértették a hm 10 napja kiadott közleményét?

Egyáltalán, mi és mennyi ideig tartott, mi a törvényes idő ezekre?

Azt hazudták szakmányban hetekig, hogy nem kaptak semmit és félnek a hátramaradottak.

Nem látom ott, hogy bocsi, (megint) hazudtunk.

Itt se.

 

Előzmény: FOMA (119257)
Hehe164 Creative Commons License 2016.08.24 0 1 119281

"Lesznek-e hőkamerák,mozgásérzékelők,egyéb jelzőrendszerek??"

 

Igazából egy kerítésre telepített érzékelőrendszerrel, plusz fél kilométerenként egyetlen kamerával kilométerenként kb. egymillióért megoldható a dolog, csúcsminőségű eszközökkel sem több kétmilliónál.

 

A mostani "járőrözés" sokkal sokkal többe van.

Előzmény: Python24 (119276)
Hehe164 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119280

"Jelzőrendszer/ek, video, mechanikai védelem egyes egységekben átlövésgátló kiépítéssel, zsiliprendszer, kombinálva beléptető rendszerrel. Készpénz kezelés késleltetett eszözökkel, éjszakára a cucc minimum euro III., vagy magasabb minősítésű páncélszekrényben."

 

Úgy látszik túl lakonikusan fogalmaztam. :-)

 

Igen, ezekre a célokra technika való, nem az őrök. Az első komolyabb rablási kísérletnél megtérül.

Előzmény: fekvőrendőr (119275)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119279

Biztos van Oroszországban néhány lezsírozott S100 jelzőrendszer, vagy a valamelyik HM cég újra gyártja a H63 -t és szárnyal a hazai hadiipar. :-)

Előzmény: Python24 (119276)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119278

Kevésbé zavar a közbeszerzés ára,ha jó minőségű felszerelést vásárolnak....

Előzmény: Hiryu-reload (119277)
Hiryu-reload Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119277

Kérdezd Mészáros Lőrincet, majd az ő cége beszerzi...:(

Előzmény: Python24 (119276)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119276

Kíváncsi lennék,hogy milyen elképzelések vannak a  határon a technikai eszközök telepítésére.

Lesznek-e hőkamerák,mozgásérzékelők,egyéb jelzőrendszerek??

 

Ha már több éven keresztül kell a megerősített határőrizetet ellátni......

Előzmény: fekvőrendőr (119275)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.08.24 0 1 119275

Nekünk kifejezeten a rablás eredményességének minimálisra csökkentése, és a munkatársak testi épségének védelme a célunk. Jelzőrendszer/ek, video, mechanikai védelem egyes egységekben átlövésgátló kiépítéssel, zsiliprendszer, kombinálva beléptető rendszerrel. Készpénz kezelés késleltetett eszözökkel, éjszakára a cucc minimum euro III., vagy magasabb minősítésű páncélszekrényben. És még az  egyebek. Így nem kell bizt őr, és ez bármilyen drága, hosszú távon olcsóbb mint az őr.

Előzmény: Hehe164 (119274)
Hehe164 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119274

A jelzés célú élőerő kiváltható, és kiváltandó, de az őrzés célú nem váltható ki a biztonság jókora csökkenése nélkül technikai eszközökkel.

Előzmény: fekvőrendőr (119265)
Hehe164 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119273

Nadehát (majdnem) szó szerint ezt nyilatkozta az illetékes a cikkben.

 

"A jelentkezők kéthónapos alapképzés és további négyhónapos képzés végén, őr-járőr rész-szakképzést szerezve, járőrtársként kezdhetik meg a munkát a határvadász századoknál.

"

Előzmény: Python24 (119272)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119272

Ha novemberben elkezdik a kiképzést,akkor májusban csak őr-járőrtárs képesítéssel rendelkező határvadászokat avathatnak.

Hacsak nem lesz egy 6 hónapos,új határvadász képzés....

Előzmény: trizs77 (119271)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119271

A politikusok 90 nap múlva (december elsején) bevethető határvadászt vízionáltak.

 

Délután megszólalt a rádióban egy józanabb, rendőr dandár tábornok, aki azt mondta, ha november elsején elkezdhetik az újoncok (most toborozandók) kiképzését, akkor jövő májusban már avathatók lesznek, nullkilométeres határvadásznak.

 

 

FOMA Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119270

Igazából még csak jogszabályt sem kell hozzá módosítani, a vonatkozó BM r. 1. § h) pont alá akár most befér.

Előzmény: FOMA (119269)
FOMA Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119269

"A meglévő szervezetek létszáma nem elég arra,hogy a feladataik mellett még a határt is őrizzék."

 

Valóban nem, de ha ilyenben gondolkodnak, akkor ahhoz új szervezet kell. Végül is az utóbbi években több rendőri, illetve BÁH-os FBŐ-t hoztak létre.

"A jogkörökről,illetve azok hiányáról nem is beszélve......"

 

Az a kisebb probléma, a kerítés berakható az 1. § (1) bek. a) pont alá, és onnan kezdve megvan a jogkör, a működési területén pedig gyk. rendőri jogosítványokkal rendelkezik az FBÖ.

 

 

Előzmény: Python24 (119267)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119268
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119267

Új FBŐ szervezethez nem hinném,hogy lenne állomány.

 

A meglévő szervezetek létszáma nem elég arra,hogy a feladataik mellett még a határt is őrizzék.

 

A jogkörökről,illetve azok hiányáról nem is beszélve......

Előzmény: FOMA (119266)
FOMA Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119266

Ennek önmagában nincs jelentősége, csak példának írtam. A vagyonőrök alkalmazásánál a vállalási díjakat több minden befolyásolhatja, (pl. kutya, gépkocsi, fegyver), nyilván, ha az állam közbeszerzést írna, ki és fegyveres vagyonőrt kérne, akkor a vállalási díjban tükröződne, hogy fegyveres őröket kér, mert ennek jelentős többletköltségei vannak.

 

Ha a hír igaz, akkor én inkább valamilyen új FBŐ-szervezetre gondolok, a kerítést minden további nélkül az állam működése szempontjából kiemelkedően fontos létesítménnyé lehet nyilvánítani. 

   

Előzmény: Python24 (119264)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119265

Így igaz, ez a folyamat hat-nyolc éve indult be, de elsősorban költségcsökkentő célzattal, sőt a jelenlegi munkahelymen (hitelintézet, de nem bank) minimálisra csökkentettük a hálózatban az élőerőt, mert az élőerő költségből nagyon gyorsan megtérül a magasabb szintű technikai védelem, ami nem képzetlen, motiválatlan, fáradt, lusta stb.

Előzmény: Python24 (119264)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119264

Több bankban már nincs is fegyvere a biztonsági őrnek...

Előzmény: fekvőrendőr (119262)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119263

A Határőrséget maximum sorozással lehetne visszaállítani.De ebbe belemenni bármelyik politikai oldalnak a biztos bukást jelenti.

Előzmény: FOMA (119254)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119262

A "szakértőknek" egyszerűen nem jut el az agyukig, hogy a vagyonőröknek nincs fegyverhasználati joguk, hiába viselnek fegyvert munka közben. Az csak jogos védelem, vagy végszükség esetén alkalmazható.

Harsányan szoktam röhögni, mikor a "szakemberek" arról nyilatkoznak, hogy a vagyonőr nagyon helyesen(!) figyelmeztető lövést adott le stb.

Előzmény: FOMA (119245)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119261

"akkor előbb-utóbb, inkább előbb, megnézi, hogy odahaza hol, mennyit lehet keresni, milyen munkával?"

 

Találni is fog,hasonló fizetéssel,mint amit a Honvédség biztosít.

Ellenben lehet,hogy kisebb felelősség,kevesebb kötöttség,és nulla határszolgálat van a pakliban....

 

http://index.hu/gazdasag/2016/08/18/300_ezer_folotti_fizetessel_keres_penztarost_a_lidl/

Előzmény: trizs77 (119252)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119260

Ezért hívják balesetnek.....

Előzmény: M.Zoli (119236)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119259

Egy amerikai ismerősöm Jemenben dolgozott az egyik nemzetközi szervezetnél.

Ő írta,hogy az ott lévő szaúdi katonák nagy része AK-103-assal,és SIG-P226-tal van felfegyverezve.

Előzmény: Hiryu-reload (119239)
Python24 Creative Commons License 2016.08.24 0 0 119258

Ezek a fickók valami zsoldosok lennének?

Nem lepődnék meg.

 

Előzmény: Ruger Redhawk (119241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!