Keresés

Részletes keresés

Yooha Creative Commons License 2013.01.10 0 0 5692

Tegnap este a 10-es busz a nagyállomás felé a Segner előtt még megállt az előtte 100 méterre lévő megállóban. A dkv.hu szerint ott nem is kellene megállni. Nem történt tragédia, csak fura.

by-169 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5691
by-169 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5690

Egy jó vasútvonal kéne még oda.

Előzmény: marky-511 (5685)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5689

Szerintem pont nem cél, hogy "ellenpólus" legyen, (talán éppen ellenkezőleg).

Előzmény: marky-511 (5685)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5688

Jól látom, hogy az 500-as újra van fényezve?

Előzmény: LMG-003 (5686)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5687

Ezek után valószínűsítem, hogy - rövid időn belül - megnyitja a Wizzair a Debrecenből Barcelonába/Madridba induló járatait, legalább szezonális jelleggel! Sok román vendégmunkásra alapozva. Mondjuk a csúcs egy müncheni és/vagy frankfurti vagy berlini célállomás lenne

 

Egyébként Koppenhágából nemcsak Debrecenbe, hanem Aradra is repül a Wizzair április 3-tól heti négy alkalommal.

 

 

Előzmény: marky-511 (5685)
LMG-003 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5686

marky-511 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5685

Szépen-lassan Ferihegy "ellenpólusa" lesz a debreceni reptér. Így tovább! :)

Előzmény: Garficicus (5684)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5684

2013. Április 3-tól október 26-ig a Wizzair elindítja a Debrecen-Koppenhága (Kastrup) járatát heti három alkalommal.


Így a londoni heti 5 járat, milano heti 2, eindhoveni heti 2, és koppenhágai heti 3 járattal már heti 14 járat lesz! Csak így tovább Debrecen!!!

marky-511 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5683

Ott állt üresen az Eötvös utcai megállóban, meg se mozdult.

Előzmény: by-169 (5681)
by-169 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5682

Megvárják még valaki meghal azt utánna tesznek lépéseket. Az olajkályhával lehet valami hétfőn is füstölt rendesen a 119-es.

Előzmény: atty707 (5680)
by-169 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5681

Valami komoly baja lehetett hogy a villamosok ingáztak?!

Előzmény: ckg471 (5679)
atty707 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5680

LMG-119 KIGYULLADT kb. egy órája! Valami égett a motortérben, csípős, maró hatású szürkés füst tört elő belőle. A hátul ülő utasok nagyon megijedtek, hiába nyomták a vészjelzőt, illetve hiába szóltak a járművezetőnek, nem állt meg, hanem haladt tovább. Csak az első megállóban nyitotta ki kb. fél perc erejéig az ajtókat. (Adatok: 17:30-kor indult a Nagyállomásról a 36-os viszonylaton, füstölni a Rózsás Csárda megállóhely után kezdett 18:08 körül, az ajtót a Csonkatorony megállóhelyen nyitották ki először.) Több utas könnyezett (na, nem sírás miatt), valamint krákogott-köhögött, én a csuklónál álltam, és én is kaptam belőle, még mindig kapar a torkom, és szúrja a szemem valami. Na jó, tudom hogy a füst. Az ablakokat "természetesen" nem lehetett kinyitni... A busz a végállomásról tovább közlekedett menetrend szerint...

Magam részéről KÖVETELEM, hogy ezeket a BALESETVESZÉLYES, EGÉSZSÉGKÁROSÍTÓ járműveket (összes szóló és csuklós) azonnali hatállyal vizsgálják át, és a hibásakat kijavításukig VONJÁK KI a forgalomból. Többször jeleztem itt is, és a dkv ügyfélszolgálatán is, hogy ömlik a füst egyes járműveknél az utastérbe, rá se bagóztak.

Várjuk meg, amíg leég alattunk egy ilyen vacak?

 

ckg471 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5679

...vagyishogy jaj, miről beszélünk, persze hogy megcsinálják. Egy műszaki hiba nem a világ.

Előzmény: ckg471 (5678)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5678

Szerintem megcsinálják. Túl jó állapotban van ahhoz, hogy ne...

Előzmény: by-169 (5676)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5677

Jó kérdés, sajnos a villamosokban nem vagyok otthon :(

Előzmény: by-169 (5676)
by-169 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5676

Akkor a 486-osnak ez volt az utolsó napja vagy még megcsinálják?

Előzmény: marky-511 (5675)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5675

Nem tudom, szerintem megmarad, és behoznak még egy utat.

 

Más: A 486-os megpurcant a Bem téren, a villamosok ingáznak.

Előzmény: ckg471 (5674)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.09 0 0 5674

Ott van valami elkerített telepféleség ÉNy-i irányba, amerre régen a villamos ment. Azzal mi lesz?

Előzmény: marky-511 (5672)
atty707 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5673

értem, köszi az infót.

Előzmény: marky-511 (5672)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5672

Terveznek valami lakóparkot oda, ahol jelenleg a Pallagi út nagy kanyarja található, körforgalmas csomóponttá fogják alakítani, amint nekilátnak a Pallagi út felújításának.

Előzmény: atty707 (5671)
atty707 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5671

Ja, értem, ez nem jött le az írásból. Erről az útépítésről nem hallottam, nem tudom mi értelme lenne, hisz a 354 eleve Józsa és Pallag között megy el, a két település közt egy db csak és kizárólag száraz időben járható földút található.

Előzmény: marky-511 (5670)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5670

Én a változtatásokat eleve a 2-es villamos beindulása utánra időzítettem, addig nem kell felkavarni az állóvizet. Szerintem lesz útépítés is, mert a 354-es útnak lesz egy összekötő útja Pallag és Józsa között, körforgalommal.

Előzmény: atty707 (5668)
Ricsi89 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5669

Nem, ami bent búg az nem tudom mi. Ez a hűtővizet fűti, szép csendben hátul a motor mellett. Az oldalsó fűtőtestekben is víz áramlik.

Múltkor én furcsa kopogásos hangot hallottam nem is egy buszon. Csuklós volt, a 3-as és 4-es ajtó között hallatszott ritmusos kopogó hang. Először azt hittem valami kisgyerek rugdossa az oldalborítást, de mivel nem ült ott kisgyerek, sőt miután már senki sem ült ott azután is hallottam, ezért ezt kizártam. Teljesen olyan hang volt, mintha cipővel rugdosnám az oldalburkolatot, olyan dübörgő, de ritmikusan.

Előzmény: by-169 (5650)
atty707 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5668

Sajnos nem tudsz mit tenni a többi józsai út egyszerűen nem bírja el a buszokat. Talán egy hónapot, ha jártak az Óiskolán a buszok a csatornázás ideje alatt, és máris sokat romlott az út állapota. Nincs olyan alapozásuk, amely elbírja a "teherforgalmat".

Doberdó. Oké, egy kérdés: Mivel mész tovább? A 20 percenként közlekedő 31-essel, vagy a 40 percenként közlekedő 15-össel? Ha a böszörményin akarsz tovább haladni, akkor meg sétálsz? Mivel a 28-as kivételével a józsai buszoknak KELL ellátni a böszörményi és vonzáskörzete utasszállítását, így semmiképp nem szabad ezeket bántani. Sajnos a doberdó még inkább kevésbé "decentrum" lett a dkv hathatós közreműködésének köszönhetően, mint a segner tér. Ha meg visszaállítod a 28-ast, máris több busz kell, mint a jelenlegi állapotban. Fél órás követés esetén nem tudsz 1-1 busz kiadni, mert a 36Y menetideje 17 perc oda, és 17 perc vissza, a 34-nek még több lenne. Akkor is, ha tövig nyomod a gázpedált. Azaz alsó hangon 4 csuklós busz csak józsára. Fél órás követés esetén. Sűrűbb esetben még több. (A csuklós azért kell, mert így is a 2. megállóban már nem hogy ülőhely nincs, de sokszor állóhely sem!)

Egyébként a HV próbálkozott ezzel a doberdós közlekedéssel hétvégén, a következménye az üres szóló busz lett (Jelcz, vagy MAZ). Meg a 35-ös út tele kocsival...

Persze, ha 50 év múlva beindul a 2-es villamos, akkor át lehet, sőt át is kell alakítani a józsai közlekedést, de csak akkor ha legalább 5-6 percenként jár a tuja. (Erre kicsi esélyt látok.)

Apropó tuja. Ma sikerült bengáliznom (486). Elég ramaty állapotban van szegény, de legalább még van. Saját véleményem alapján az összes tömegközlekedési eszközök közül ennek a legkényelmesebb ülőhelye. :)

Felmerült bennem egy "apró" kérdés. Mi lesz az 1-es villamossal? Önkormányzattól olyan hírek jöttek, hogy ha megjöttek a 2-es villamosai, akkor a bengákat kidobják. Na most, a madarak azt "csiripelik", hogy az új villamosok NEM tudnak közlekedni az 1-es vonalán. Konkrétan a pálma előtti szűk fordulót nem tudják teljesíteni. Ha kidobják a bengákat, akkor marad 7-8 hadra fogható KCSV. Még jobban megritkítják az 1-est? Így is 2 benga jár csúcsidőben, az 500-ast darabokban láttam a múltkor (fényképen).

Sejtem a választ. Villamospótló...

 

Előzmény: marky-511 (5666)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5667

Harmat utca, természetesen.

Előzmény: marky-511 (5666)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5666

Én sem azt mondom, hogy sok a három viszonylat (tudom hogy több, de a klasszikus útvonalakat nézve), de már elavult. Valamikor '84 tájékán indultak ezek a viszonylatok, és azóta nem sok változás történt. A 34-es egyszer új utcára került, egyszer meghosszabbították; a 35-ösnek lett egy ellenirányú párja, és betér a Homok utcára. Ennyi. Azóta Józsa kiépült, a lakossága pedig kétszerese-háromszorosa, mint amikor a viszonylatok beindultak. Továbbra is egy fővonal kéne, a Doberdótól pedig több viszonylat.

Előzmény: atty707 (5665)
atty707 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5665

A 34-es is ugyanannyira tele van, mint a többi józsai, szoktam azzal is közlekedni. Tömegközlekedés szempontjából "átok" a falu/településrész kialakítása, mert alsóra egy lejárat van, és lefele is legalább 4km hosszan tekereg az út (ebből olyan 2.5km van busszal ellátva), míg felsőre van legalább 6 olyan utca, amelyek hosszúak, és nincs köztük átjárás. Így muszáj legalább a 4 lejárót ellátni, amit most is ellátnak. Ezért (is) kell a 2 busz felsőre. Ráadásul a 34-es végállomása olyan 5km-re van a főúttól.

Előzmény: marky-511 (5663)
Garficicus Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5664

Átfolyásmérő a neve, s digitálisan mér.  Bármikor ellenőrízve megállapítható a pillanatnyi fogyasztás! Ha 30-40 liternyit leszív valaki a tankból, akkor azt könnyen meg lehet állapítani, és biztos kitűnik s turpisság, főleg ha előtte 55-60 literes fogyasztás hirtelen 70-75-re nő 100 km-enként. Nem tudom mennyi a normája Volvoknak és mennyi a tolerancia! De ha hirtelen 10-15 % fogyasztás-növekedés az csak feltűnik vkinek!

Előzmény: hajdubus (5648)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 5663

Elfogadom, nyilván jobban tudja egy józsai, aki érintett benne.

 

De ez a jelenlegi helyzet akkor sem jó. A 35-ös, 35Y-os és a 36-os útvonala jó, de a 34-es jóval kihasználatlanabbnak tűnik. Előbb-utóbb változtatni kell az útvonalakon.

Előzmény: atty707 (5660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!