Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Tegnap este a 10-es busz a nagyállomás felé a Segner előtt még megállt az előtte 100 méterre lévő megállóban. A dkv.hu szerint ott nem is kellene megállni. Nem történt tragédia, csak fura.
Ezek után valószínűsítem, hogy - rövid időn belül - megnyitja a Wizzair a Debrecenből Barcelonába/Madridba induló járatait, legalább szezonális jelleggel! Sok román vendégmunkásra alapozva. Mondjuk a csúcs egy müncheni és/vagy frankfurti vagy berlini célállomás lenne
Egyébként Koppenhágából nemcsak Debrecenbe, hanem Aradra is repül a Wizzair április 3-tól heti négy alkalommal.
LMG-119 KIGYULLADT kb. egy órája! Valami égett a motortérben, csípős, maró hatású szürkés füst tört elő belőle. A hátul ülő utasok nagyon megijedtek, hiába nyomták a vészjelzőt, illetve hiába szóltak a járművezetőnek, nem állt meg, hanem haladt tovább. Csak az első megállóban nyitotta ki kb. fél perc erejéig az ajtókat. (Adatok: 17:30-kor indult a Nagyállomásról a 36-os viszonylaton, füstölni a Rózsás Csárda megállóhely után kezdett 18:08 körül, az ajtót a Csonkatorony megállóhelyen nyitották ki először.) Több utas könnyezett (na, nem sírás miatt), valamint krákogott-köhögött, én a csuklónál álltam, és én is kaptam belőle, még mindig kapar a torkom, és szúrja a szemem valami. Na jó, tudom hogy a füst. Az ablakokat "természetesen" nem lehetett kinyitni... A busz a végállomásról tovább közlekedett menetrend szerint...
Magam részéről KÖVETELEM, hogy ezeket a BALESETVESZÉLYES, EGÉSZSÉGKÁROSÍTÓ járműveket (összes szóló és csuklós) azonnali hatállyal vizsgálják át, és a hibásakat kijavításukig VONJÁK KI a forgalomból. Többször jeleztem itt is, és a dkv ügyfélszolgálatán is, hogy ömlik a füst egyes járműveknél az utastérbe, rá se bagóztak.
Terveznek valami lakóparkot oda, ahol jelenleg a Pallagi út nagy kanyarja található, körforgalmas csomóponttá fogják alakítani, amint nekilátnak a Pallagi út felújításának.
Ja, értem, ez nem jött le az írásból. Erről az útépítésről nem hallottam, nem tudom mi értelme lenne, hisz a 354 eleve Józsa és Pallag között megy el, a két település közt egy db csak és kizárólag száraz időben járható földút található.
Én a változtatásokat eleve a 2-es villamos beindulása utánra időzítettem, addig nem kell felkavarni az állóvizet. Szerintem lesz útépítés is, mert a 354-es útnak lesz egy összekötő útja Pallag és Józsa között, körforgalommal.
Nem, ami bent búg az nem tudom mi. Ez a hűtővizet fűti, szép csendben hátul a motor mellett. Az oldalsó fűtőtestekben is víz áramlik.
Múltkor én furcsa kopogásos hangot hallottam nem is egy buszon. Csuklós volt, a 3-as és 4-es ajtó között hallatszott ritmusos kopogó hang. Először azt hittem valami kisgyerek rugdossa az oldalborítást, de mivel nem ült ott kisgyerek, sőt miután már senki sem ült ott azután is hallottam, ezért ezt kizártam. Teljesen olyan hang volt, mintha cipővel rugdosnám az oldalburkolatot, olyan dübörgő, de ritmikusan.
Sajnos nem tudsz mit tenni a többi józsai út egyszerűen nem bírja el a buszokat. Talán egy hónapot, ha jártak az Óiskolán a buszok a csatornázás ideje alatt, és máris sokat romlott az út állapota. Nincs olyan alapozásuk, amely elbírja a "teherforgalmat".
Doberdó. Oké, egy kérdés: Mivel mész tovább? A 20 percenként közlekedő 31-essel, vagy a 40 percenként közlekedő 15-össel? Ha a böszörményin akarsz tovább haladni, akkor meg sétálsz? Mivel a 28-as kivételével a józsai buszoknak KELL ellátni a böszörményi és vonzáskörzete utasszállítását, így semmiképp nem szabad ezeket bántani. Sajnos a doberdó még inkább kevésbé "decentrum" lett a dkv hathatós közreműködésének köszönhetően, mint a segner tér. Ha meg visszaállítod a 28-ast, máris több busz kell, mint a jelenlegi állapotban. Fél órás követés esetén nem tudsz 1-1 busz kiadni, mert a 36Y menetideje 17 perc oda, és 17 perc vissza, a 34-nek még több lenne. Akkor is, ha tövig nyomod a gázpedált. Azaz alsó hangon 4 csuklós busz csak józsára. Fél órás követés esetén. Sűrűbb esetben még több. (A csuklós azért kell, mert így is a 2. megállóban már nem hogy ülőhely nincs, de sokszor állóhely sem!)
Egyébként a HV próbálkozott ezzel a doberdós közlekedéssel hétvégén, a következménye az üres szóló busz lett (Jelcz, vagy MAZ). Meg a 35-ös út tele kocsival...
Persze, ha 50 év múlva beindul a 2-es villamos, akkor át lehet, sőt át is kell alakítani a józsai közlekedést, de csak akkor ha legalább 5-6 percenként jár a tuja. (Erre kicsi esélyt látok.)
Apropó tuja. Ma sikerült bengáliznom (486). Elég ramaty állapotban van szegény, de legalább még van. Saját véleményem alapján az összes tömegközlekedési eszközök közül ennek a legkényelmesebb ülőhelye. :)
Felmerült bennem egy "apró" kérdés. Mi lesz az 1-es villamossal? Önkormányzattól olyan hírek jöttek, hogy ha megjöttek a 2-es villamosai, akkor a bengákat kidobják. Na most, a madarak azt "csiripelik", hogy az új villamosok NEM tudnak közlekedni az 1-es vonalán. Konkrétan a pálma előtti szűk fordulót nem tudják teljesíteni. Ha kidobják a bengákat, akkor marad 7-8 hadra fogható KCSV. Még jobban megritkítják az 1-est? Így is 2 benga jár csúcsidőben, az 500-ast darabokban láttam a múltkor (fényképen).
Én sem azt mondom, hogy sok a három viszonylat (tudom hogy több, de a klasszikus útvonalakat nézve), de már elavult. Valamikor '84 tájékán indultak ezek a viszonylatok, és azóta nem sok változás történt. A 34-es egyszer új utcára került, egyszer meghosszabbították; a 35-ösnek lett egy ellenirányú párja, és betér a Homok utcára. Ennyi. Azóta Józsa kiépült, a lakossága pedig kétszerese-háromszorosa, mint amikor a viszonylatok beindultak. Továbbra is egy fővonal kéne, a Doberdótól pedig több viszonylat.
A 34-es is ugyanannyira tele van, mint a többi józsai, szoktam azzal is közlekedni. Tömegközlekedés szempontjából "átok" a falu/településrész kialakítása, mert alsóra egy lejárat van, és lefele is legalább 4km hosszan tekereg az út (ebből olyan 2.5km van busszal ellátva), míg felsőre van legalább 6 olyan utca, amelyek hosszúak, és nincs köztük átjárás. Így muszáj legalább a 4 lejárót ellátni, amit most is ellátnak. Ezért (is) kell a 2 busz felsőre. Ráadásul a 34-es végállomása olyan 5km-re van a főúttól.
Átfolyásmérő a neve, s digitálisan mér. Bármikor ellenőrízve megállapítható a pillanatnyi fogyasztás! Ha 30-40 liternyit leszív valaki a tankból, akkor azt könnyen meg lehet állapítani, és biztos kitűnik s turpisság, főleg ha előtte 55-60 literes fogyasztás hirtelen 70-75-re nő 100 km-enként. Nem tudom mennyi a normája Volvoknak és mennyi a tolerancia! De ha hirtelen 10-15 % fogyasztás-növekedés az csak feltűnik vkinek!
Elfogadom, nyilván jobban tudja egy józsai, aki érintett benne.
De ez a jelenlegi helyzet akkor sem jó. A 35-ös, 35Y-os és a 36-os útvonala jó, de a 34-es jóval kihasználatlanabbnak tűnik. Előbb-utóbb változtatni kell az útvonalakon.